Kirjoittaja Aihe: Loma Hurghadassa 300309->; pääseekö sieltä edes hankalasti millekään keitaalle ?  (Luettu 839 kertaa)

ekvaattori

• Aloittelija
    • Profiili
Tervehdys,

maksoin tietoisen (lepo-)matkan aurinkoon, "tylsään" Hurghadaan alkaen 300309 + 1vko; ajattelin käydä Luxorissa, ja tiedustelen:

1) onko kukaan vuokrannut autoa/taksia/4-vetoista putputia/kamelia/aasia  mennäkseen jollekin keitaalle (Hurghadasta), autiomaahan ? Onko kilometreistä mitään hajua ? Kuvitelmissa olisi yöpyä jumalan selän takana, tähtitaivaan alla, mielellään edes jotenkuten turvallisessa ympäristössä. Jos joku on, niin mikä olisi käypä hintä tänään ? Tai edes silloin, kun matkan teit(te). Millaisella kokoonpanolla se toteutui ?

2) (onko tietoa elämistöstä = käärmeistä tms. skorpioneista jne, hiekalla = autiomaassa ? lähinnä, onko siellä myrkyllisiä otuksia/ötököitä ?)

3) pitäisikö kenkävarustukseen kiinnittää joitakin erityishuomioita ?

4) Jos aurinkoa vastaan toimii beduiinien tapa = pukeutua niin lämpimästi, ettei aurinko pääse liki; tai eurooppalaisittain; hattu, pitkähihainen paita ja pirusti suojakerrointa, niin mikä toimii hiekkamyrskyä vastaan ? Ja onko niitä siellä usein ?

Kun tuollaiseen tylsään kohteeseen lähtee tällä asenteella (= aurinkoon ja vieraaseen kulttuuriin lomalepoon), on ajatus pääsääntöisesti vain nauttia olosta auringon alla, ja samassa yhteydessä heti mielessä muistuttaa se kuvaaja-duuni-mahdollisuus; ehkä sieltä saisi ett par hyvää kuvaa(kin) ?

En aio sukeltaa enkä raahaa vedenalais-kalustoa matkalle mukaan; nyt otetaan dyyni- ja hiekkakuvia, ötökkä- ja eläinotoksia sekä uusia maisemia, mikäli niitä eteen tulee.

Pikapäätöksellä löysin 660€:lla viikon matkan hotel Int.cont.Hurghadaan lentoineen, ja aion olla passiivilomalla, tosin kuvaan, jos kuvattavaa kohdetta on. Koko alkuvuoden ajateltuani duunissa 25 h/vrk, pistän aivot narikkaan ja käännän koodiston epygtin toimimattomuuteen, eiköhän sillä siellä hyvin selviä..

Paras kirjoitus, jonka epygtistä olen tähän mennessä täältä lukenut, oli se (en enää muista kenen, sori) kun, turisti sanoin poliisille, että aika maksaa ja nyt tarttis maksaa niin ja niin monta E:n puntaa, kun poliisi oli pysäyttänyt auton ja jatkoi haastatelua.. Wink kuulemma oli ihan liki, että poliisi olisi vieläpä maksanut)

Tuo kirjoitus kertoo niin paljon maan mentaliteetista, että..
(Siellähän tietysti on sangen pitkä perinne turismia kohtaan, mutta osaa ne turistitkin pyytää..)
Kerron, kun tulen takaisin, miten paljon rikkaampana palasin.. Wink

Terveisin
ekvaattori
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 22, 2009, 05:34:34 kirjoittanut ekvaattori »
Little bit busy; two hands, three monkeys..

W1li

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Itse olen ollut viimevuonna ~20pv Hurghadassa. Meno oli ihan hienoa, mutta muuttumassa samanlaiseksi kuin Rhodos ja Kreeta. Turistirysä, tosin hotellin edessä on 2 solttua m4 olalla ja kovat piipussa joten ei kannata kovin riehua siellä. Itse en käynyt Luxorissa, en halunnut istus 5timmaa dösässä joten lähdin merelle ja koralliriutoille. Ei ollut kallis reissu, mutta elämyksenä todella hieno. Ei maksa paljon, mutta brittituristien kanssa koko päivä samassa laivassa meinasi olla liikaa. Reissuun sisältyi päivällinen, kannattaa vertailla hintoja. Hinta vaihteli hyvinkin paljon, mutta sama reissu se oli. Yleensä rannoilla bongaa ne parhaimmat kaverit jotka osaa hommansa, heiltä saa tingittyä hintaa hyvin joten suosittelen. Taksilla ei kannata ajella, huikkaa jallajallabussin ja hyppää kyytiin, ei maksa paljon. Ja hinta luistaa, sanon että ota aina kolmannes pois hinnasta. Itse en tavannut mitää kamalia elukoita, ellei kameleita lasketa.

Eipä tässä muuta. Hoida homma kotiin ja pidä Suomi maailmankartalla.