Peking - Chengdu - Peking

(Luettu 2400 kertaa)

Vitakka

• Aloittelija
    • Profiili
Peking - Chengdu - Peking
« : 22.02.2009, 20:04:23 »
Tervehdys,

suunnittelen parin viikon visiittiä Chengdussa työkomennuksella olevan suomalaisen ystävän luo. Tsekkailin lentovaihtoehtoja ja edullisinta näyttäisi olevan ostaa Intiakeskukselta lento Pekingiin (meno-paluu 410 €) ja hoitaa itse jatko, joka esim. Air Chinan kotisivujen mukaan olisi 80 €:n hujakoilla.

Itsellä ei ole aiempaa kokemusta matkailusta Kiinassa, mutta sinänsä minua ei arveluta ajatus lentämisestä Pekingiin ja jatkolennon ostamisesta paikan päällä eli lentokentällä. Tuolloin ostaisin tietenkin menopaluun, joka toisi minut Chengdusta takaisin Pekingiin paluulentoa varten. En omista luottokorttia vaihtaisin lentokentällä valuutta ja maksaisin käteisellä. Mitäs kaikkea huomioonotettavaa tässä voisi olla? Paitse tämä kommentti toisesta threadista:
Lainaus
Kiinan kotimaan lennot myohastyvat usein tuntikaupalla tai ne perutaan kokonaan viime hetkella ties mista syysta.
Tuohan ei oo rohkaisevaa...  :-\

Kiitos tuumailuista ja vastailuista etukäteen,

vekkuli

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Peking - Chengdu - Peking
« Vastaus #1 : 23.02.2009, 04:35:07 »
Junallakin pääsee kätevästi Chengduun joka puolelta Kiinaa ja KLM ja Lufthansa taitavat lentää suoraankin.

Vitakka

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #2 : 23.02.2009, 08:05:19 »
Kyllä mä haluan mennä lentskarilla vaikka tässä nk. budjettireissua suunnittelenkin.

Jos säätää itse tuollaisen yhdistelmän niin siinä säästää helposti satasen joka taas perillä on mukava käyttöraha.

Todettakoon että täytyy vielä varmistaa Intiakeskuksesta lennon hinta jahka avaavat toimiston.

rommitommi

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : 23.02.2009, 10:54:15 »
Joo itsekkin luin tuon kommentin lentojen myöhästymisestä ennen Kiinaan menoa, ja jopa uskoin tuota kommenttia.

Kuitenkin tuli Shanghaista lennettyä sisäisiä lentoja eri suuntiin, ja ainakaan omalle kohdalle ei viittä minuuttia suurempaa viivästymistä osunut.

Kun palasin Singaporesta Shanghaissa oli niin sumuista, että kenttä oli kiinni, ja silloin lennot kyllä olivat myöhässä/peruttuja.

Matt

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 23.02.2009, 11:38:07 »
Mä olen Kiinan kotimaan lennoilla jonkun kymmenen kertaa lentänyt enkä muista ainuttakaan myöhästymistä,Ehkä 10-15min muttei kertaakaan tuntikausia.Millähän välillä noita myöhästymisiä mahtaa olla?

vekkuli

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #5 : 23.02.2009, 12:28:51 »
Myohastymisia ei yleensa tule luonnonolojen takia vaan siksi etta Kiinan ilmavoimat sulkee saannollisesti osan ilmatilasta jos lentoyhtiot eivat maksa riittavasti suojelurahaa. Siksi niita ei voi oikein ennakoida.

Vitakka

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #6 : 23.02.2009, 16:22:43 »
Mulla suunnitelmat sai käänteen, kerrottakoon jos ei muuten niin muodon vuoksi että:
- Intiakeskus kertoi verojen hinnaksi 169,- (sivuilla ilmoitettu alk. 110 €) joten menopaluu 299 € veroineen ois  n. 470 €
- Menopaluu Chengduun heiltä ostettuna 629 € + vero 169 €
- ja kävi sellainen flaksi että heitin riemusta pari kärrynpyörää: Ebookers löi tiskiin KLM:n lennot Hki-Amsterdam-Chengdu loppusummalla 565,50 € just meikäläisen haaveilemina matkapäivinä! Tsekkasin huvikseni viereisten päivien hintoja ja ne oli heti väh. 300 € kalliimmat (eri yhtiöt). Toivottavasti KLM nyt sitten maksaa suojelurahat Kiinalaisille ajoissa.  ;)

vekkuli

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #7 : 23.02.2009, 17:41:33 »
Millähän välillä noita myöhästymisiä mahtaa olla?

Lahinna Peking - Shanghai, Peking - Hongkong ja Shanghai - Hongkong eli tuottoisimmilla reiteilla. Seka Pekingin etta Shanghain lahettyvilla on suuret ilmavoimien tukikohdat joten akillisilla "harjoituksilla" saa siviililiikenteen mukavasti sekaisin.

yam

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 23.02.2009, 22:28:34 »
- ja kävi sellainen flaksi että heitin riemusta pari kärrynpyörää: Ebookers löi tiskiin KLM:n lennot Hki-Amsterdam-Chengdu loppusummalla 565,50 € just meikäläisen haaveilemina matkapäivinä!

Tuohon kannattaa kyllä tarttua. Amsterdam-Chengdu väliä lennetään hyvinkin vajaatäytöllä, joten sitä on mukava lentää. Joka kerta olen saanut oman kolmen penkin setin varattua makoiluun. Lisäksi ei tarvitse vaihtaa Kiinan sisällä, joten laukut menee perille asti yhdellä checkauksella.