Rinkkaa / varusteita halvalla MISTÄ ?

(Luettu 28887 kertaa)

hennamarika

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Rinkkaa / varusteita halvalla MISTÄ ?
« Vastaus #40 : 02.12.2009, 22:21:43 »
Onko kukaan ostanut silkkimakuupussia? Olen miettinyt sellaisen hankkimista sisäkäyttöön, eli hostelleihin ja kun piipahtaa kaverin luona kylässä. Onko sellainen yhtään lämmin vai toimiiko sellainen vain lakanoista?
http://www.like.fi/rosebud/kirja.php?lisaa=6787
Tuollaisen löysin tähän hätään. Iloisen värisiä eikä liian kalliita. Vai olisiko joku hintava mummy liner parempi?

T-musu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #41 : 03.05.2010, 13:52:56 »
^Meillä on nuo säkit. :) Silkkisellä saapi esim talvisäkkiin viitisen astetta, kun käyttää sen kaverina silkkipussia. Mä olen käyttänyt omaani vasta hostelleissa. Mukavaa materiaalia, ei hiosta. Eihän tuo toki kylmällä pelkästään piisaa, mutta lämpimissä paikoissa kyllä.

tweek

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #42 : 04.06.2010, 20:37:31 »
Kaikille kesäksi uutta rinkkaa etsiville vinkkinä, että Budget Sport myy parhaillaan Haglöfsin SEC 65 ja 65 Q -malleja (ei siis SEC track) siedettävään 159 euron hintaan (ovh 269,-). Hain omani pois, miellytti sekä selkää että silmää enemmän kuin vastaava OXO. On väistyvää mallia ja siksi myydään alta pois.

kimmo

• Himoreissaaja
  • kimmonreissut.wordpress.com/
    • Profiili
    • kimmon reissut
« Vastaus #43 : 04.06.2010, 21:29:15 »
Tiedän, että tästä saa hifistit ikuisen makukysymysväännön, mutta panostan itse käytännöllisyyteen ja rankasti testattuun tekniikkaan. Kannattaa muistaa ja huomioida, ettei siellä "reppureissussa" sitä rinkkaa/reppua raahata kuitenkaan kymmeniä kilometrejä päivässä selässä. Funktiona kun on pääasiassa siirtymiset juna-/lento-/bussiasemalta toiselle ja tavaroiden säilytys majoituksessa.

Jokainen tekee tietenkin valintansa itse. Toisenlaista mietteitä SEC:stä löytyy "pro-käyttäjiltä" ihan tuollaisista kunnon extreme-eräoloista: (kaikkia pikku eroja ja solkien paikkoja en alkanut edes vertaamaan)
Lainaus
...Minulla on ollut Haglöfsin SEC 60 kovassa käytössä jo muutaman vuoden ajan, enkä ole rinkkaan tyytyväinen. Eniten minua arveluttaa kestävyys, toiseksi eniten käytettävyys.
Rinkasta on normaalikäytössä hajonnut monta solkea ja lukuisia soljen kiinnikkeitä. Sivuvetoketjut ovat rispaantuneet, samoin viillekkeet.
Rinkka on käytettävyydeltään korkeintaan keskitasoa. Sekä upotetut sivutaskut että läpän molemmat taskut ovat hieman hankalia tavoittaa. Vetoketjupari, jonka kautta rinkan "päältä" pääsee pönkimään sisuksia ei toimi ollenkaan: läppätaskun joutuu kuitenkin avaamaan.
SECiä on kyllä kohtuullisen hyvä kantaa, kun kuorma on rakennettu huolella. Perussäädöt on todella helppo tehdä. Miesten malli ei kuulemma sovi naisten kannettavaksi kovin hyvin. Kaupunkirinkkana SEC on siisti ja siitä saa näppärästi kompressoitua löysät pois...
http://www.vaellusnet.com/turinat/viewtopic.php?t=354

Omat pisteet menee usein vaikka näppärälle ja kestävälle mil-repulle edulliseen hintaan, tyyliin:
 http://www.varusteleka.fi/showproduct.php?show_product=_2UP0LY7X0
The Journeyman, because I can  - World trips since '83

jarith70

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #44 : 20.10.2010, 19:50:52 »
Laskettelu-/talvihousut on vimosen päälle (omasta mielestä), löytyi Haltin outletista kesäkuussa (Vattunimenkatu, Helsinki), hintaan 50 euroa, ovh. jotain 200 - 250 oletettavasti.

Mutta takit oli tietty loppu ja vanha Mc Kinley sanoi sopimuksensa irti, hajos vetskari ja oli muutenkin sysikulunut jo, eli roskiin...

Eli mistäs ja minkä merkkinen takki äijälle - kovaan käyttöön, pitkälle aikavälille ja sopis vielä tuollaisiin punaisen värivoittoisiin lasketteluhousuihin (haalarit vai mitkä lie).

Huutonetistä sitten nappasin

HALTI OVERBITE JACKET KOKO: XL VÄRI: MUSTA

165 euroa.

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #45 : 04.02.2011, 13:11:00 »
Delhistä, mm. Main Bazaarilta, saa North Facen kopiorinkkoja noin kymmenellä eurolla.

Jebatiitti

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #46 : 03.04.2011, 16:22:22 »
^Meillä on nuo säkit. :) Silkkisellä saapi esim talvisäkkiin viitisen astetta, kun käyttää sen kaverina silkkipussia. Mä olen käyttänyt omaani vasta hostelleissa. Mukavaa materiaalia, ei hiosta. Eihän tuo toki kylmällä pelkästään piisaa, mutta lämpimissä paikoissa kyllä.

Olen miettinyt samanlaisen ostoa myös, mutta oon törmännyt ainakin jokuseen hostelliin, jotka kieltävät kaikenlaisten makuupussien käytön, niin olen ainakin toistaiseksi jättänyt hankkimatta.
Vai onko mulla ollut vaan tässä mielessä huono tuuri hostellien suhteen...?
"I came to the conclusion that the world is a big place
and there is more to life than watching the daily commuter traffic, and allowing passing cats to urinate on you."
- Murphy the Garden elf

Itärajan Ilpo

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #47 : 03.04.2011, 16:26:24 »
Tutkiskelin Bangkokissa MBK:ssa ja Kaaostiellä noita rinkkoja. Kaikki oli aika rimpuloita eikä löytynyt parempaa laatua edes tiskin alta vaikka monesta paikasta kysyin. Jäi ostamatta, kun selkätuki oli pahvia tai ohutta muovia.
Halpoja kyllä olivat, jos selkään kelpaa reppu kuin reppu...
I'm just a extraordinary guy

Long-term travel changes people, almost always for the better

Itärajan Ilpo

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #48 : 05.04.2011, 11:23:04 »
Väärä ketju...  ;D

I'm just a extraordinary guy

Long-term travel changes people, almost always for the better

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #49 : 20.04.2011, 22:22:46 »
Kuulumisia rinkastani, jonka ostin Delhistä tammikuussa. North Polen 75:n litra kopiorinkka on osoittanut melko raihnaiseksi.

Ensin lähti irti toinen makuupussin kiinnityshihnoista (ilmeisesti kovakouraisessa lentokenttäkäsittelyssä). Sitten tuli kankaaseen reikä. Ja nyt: sivusauma on lähtenyt purkautumaan.

Joten se siitä halvan ostamisesta...

kulmalukko

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #50 : 05.06.2011, 19:00:42 »
Näköjään Tuurissa olevassa Veljekset Keskinen -kyläkaupassa myydään halppismerkkien (Vonkamies, Retki) lisäksi nyt myös Ospreyn reppuja / rinkkoja. Merkkireppujen hinnatki oli alhasemmat kuin muualla ja mukaan tarttui Osprey Talon 33 hintaan 80 euroa (esim. Partioaitan hinta 100 e). Vähän isompaa mallia, Osprey Talon 44, myytiin Keskisellä alle 110 eurolla (Partioaitasta 140 e).

Eev

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #51 : 05.06.2011, 21:58:17 »
Kuulumisia rinkastani, jonka ostin Delhistä tammikuussa. North Polen 75:n litra kopiorinkka on osoittanut melko raihnaiseksi.

Ensin lähti irti toinen makuupussin kiinnityshihnoista (ilmeisesti kovakouraisessa lentokenttäkäsittelyssä). Sitten tuli kankaaseen reikä. Ja nyt: sivusauma on lähtenyt purkautumaan.

Joten se siitä halvan ostamisesta...

Mä ostin Nepalista omani, ja täytyy kyllä sanoa että että raaskutti jättää edellinen laatu rinkka sinne. Mutta enää ei harmita, yksi vaivainen vetoketju on mennyt edestä pikkutaskusta rikki, mutta muuten toimii sika hyvin. Maksoin siitä 40 euroa. Sen verran siellä kiertäneenä ymmärsin, että made in nepal rinkkaa ei saanut ostaa vaan made in china, kerrankin made in china toi laatu tuotteen.

Ashia

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #52 : 06.06.2011, 13:12:04 »
itse ostin englannin eBaysta halvalla käytetyn armeijan rinkan. on edelleen käytössä.

Honkedonk

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #53 : 06.07.2011, 10:22:08 »
Tuli panostettua Kärkkäisellä myytävään Anar Nangu 85L merkkiseen rinkkaan. Sellainen irtosi kesäaleista 79 euron sopuhintaan. Itse arvostan rinkassa isoa kokoa sillä vanha armeijan ylijäämäkaupasta ostettua Bundeswehrin taistelijan rinkka (65L) on jäänyt auttamattoman pieneksi.

Tietysti halvalla ei saa hyvää ja voi olla että Anar-rinkkani hajoaa samantien. Toisaalta BW rinkkaani edeltävä rinkka oli 65+10 kokoinen Euromarketista ostettu Everest rinkka. Sekin hajosi, mutta ehdin käyttää sitä 11 vuotta ympäri maailman.

unkkatkumiankka

• Vieras
« Vastaus #54 : 11.07.2011, 00:49:07 »
Nyt kannattaa kiirehtiä Intersportiin, nimittäin mainoksen mukaan rinkat, teltat ja makuupussit lähtevät roimaan alehintaan! Rinkka irtoaa jopa alle 60 eurolla.  :)

kulmalukko

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #55 : 26.07.2011, 20:32:54 »
Täytyy vähän kehasta akkula.fi-verkkokauppaa. Paljon kehutut Sanyo Eneloop -akut tuntuu olevan nykyään kiven takana eikä niitä normikaupoissa näy. Tuolta niitä kuitenkin saa ihan järkihintaan ja toimitus on nopea (tavara oli perillä jo 2 päivää tilaamisen jälkeen).

jarith70

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #56 : 17.07.2017, 16:25:15 »
Pitkästä aikaa asioilla. Tuli aika uusia asialliset vaelluskengät moneen maastoon.
Saksasta sitten löytyi hinta/laatu kohdilleen... Meindl Vakuum Men GTX. Puoli-ilmainen ?
Samalla viikolla tuli paketti ovelle...

http://www.zateno.de/SPORTWELT/Sportschuhe/Outdoor/Herren/Klassik/Trekking/Vakuum-Men-GTX-Goretex-EU-44-5-UK-10-mm-295.html