Eli tervehdys nyt vaan tällekin puolelle.
Ollaan tässä suunniteltu retkeä täältä hämeenlinnasta ja päämääränä Australia.
Venäjän läpi meneminen ei ole vaihtoehto joten sitä on turha tarjota

Reittisuunnitelma on siis tämänmoinen: Viro, latvia, valkovenäjä, ukraina, moldova, romania, serbia, bosnia-herzegovina, albania, kreikka, makedonia, bulgaria, turkki, syyria, georgia, armenia, azerbaijan, iran, pakistan, intia, sri lanka, intiaa ylöspäin, nepal, bhutan, bangladesh, myanmar, laos, vietnam, kambodza, thaimaa, filippiinit, australia, uusi-seelanti.
Täältä foorumeilta olen varmaan kaikki threadit lukenut joissa käsitellään kuudessa ensimäisessä maassa ajamista joten ne voidaan oikeastaan unohtaa. Tuo pakulla bakuun ja Datsuni-stoori on luettu (Datsunimiehet jos lukee niin otan yhteyttä, vähän kysyttävää)
Lähinnä kiinnostaa rajamuodollisuudet tuosta syyriasta eteenpäin. Nettiä on tullut selattua viime aikoina paljon ja kaikennäköisiä reissuja on tehty ja niistä olen yrittänyt päähäni imeä kaiken hyödyllisen tiedon. Mutta, tuo ruotsalaistenkin munakadettiretki on päättynyt iraniin, mitenkäs siitä sitten eteenpäin? Onko sieltä koskaan eurooppalainen mennyt autolla läpi

Yhtäkään postausta ei ole osunut silmiin jossa käsiteltäisiin autolla ajamista tuolla kauko-idän tienoolla. Onko kenelläkään kokemusta miten homma toimii tällä hetkellä tuolla kamputsea-myanmar-thaimaa-akselilla, toivonko turhaan pääseväni omalla autolla esim myanmariin sisään.
Toinen suuri kysymysmerkki on tuo lähi-idän pimeä alue jossa ei ole oikein kukaan käynyt eli iran-irak-afganistan-pakistan. Mitenkö on, toivotetaanko maarajalla tervetuloa jos haluaisin ajaa iran-irak. Onko kukaan kokeillut?
Kolmas ongelmani on tuo georgia-armenia-azerbaijan, ja juurikin tuo georgia. Aiemmet reissut on menneet ok, eli sinne pääsee omallakin autolla sisään, mutta mites tämä hetki kun osseetit vittuilee siellä todella raskaasti. Onko jollain tämänhetkistä tietoa missä mennään?
Topikissa mennään sikäli metsään että olen haudannut toiveen että saisin oman auton vietyä ausseihin

koska: a) lauttareissu thaimaa/malesia/indonesia-aussit maksaa meikäläisen tutkinnan perusteella ihan kusipäänä (korjatkaa jos olen väärässä) ja b) aussien käytäntö omaa autoa kohtaa on ihan vitun nihilististä. Jyrkkä oletus kesäisen afrikankeikan jälkeen on että ajoneuvomme tieliikennekunto ja australialaisen tullitarkastajan käsitys vaatimuksista ei varmaan kohtaa