Huomauttaisin vain MrBensonille, että jos hostellin kannattavuus on etäisestikään riippuvainen Ryanairin tuomista asiakkaista, niin yrityksellä on aivan liian suuri riskikeskittymä.
Onhan meillä täällä yksi ekonomikin, tai ainakin tradenomikurssin priimus.
Jos haluaa tehdä tulosta on pakko ottaa riskejä - sellaiseen sattumaan, että Raiski katoaa Tampereelta, pitää varautua. Nopea ennuste tulevaisuudesta ja pillit pussiin, jos siltä näyttää. Eipä tosin ole kovin todennäköistä, että Raiski olisi Tampereelta katoamassa, ilmeisesti reitit kannattaa.
Sinänsä tässä päästiin asiaan, että homma on pakko toteuttaa myös kannattavasti. Eli työvoima halvalla, kustannukset alas itse tekemällä ja hinnat käyvälle tasolle. Sen jälkeen voidaan sitten satsata palveluun ja kaikkeen muuhunkin, mikä ei maksa itselle lisää, sniiduilemaan ei tietenkään kannata ryhtyä, esim. aamupalan kohdalla, se kostautuu nopeasti ja säästöt ovat pieniä. Omalla ja lähipiirin talkootyöllä tuo saadaan varmasti kannattamaan, jos vuokrakulut ovat kohtuulliset.
Ei kun pohdintaa siitä, mitä asiakas hostellilta haluaa. Hyvät oleskelutilat, wlanin ja pari nettikonetta, halpaa kaljaa, puhtautta, riittävästi suihkuja ja vessoja, kohtuullisen aamupalan.
Täälläkin on peukku pystyssä Mr Bensonille, varmaan tulen yöpymään, jos saat paikan pystyyn, vaikken hirmuisen kaukana asukaan. 
Pari kommenttia tähän:
1) kannattavuus ei ole laskettu pelkän raiskin varaan, kerron asiasta mielelläni lisää sitten, kun hostelli voi hyvin ja on pystyssä, vaikka sitten kaljan parissa yhteisissä tiloissa

2) siihen, mitä asiakas haluaa pitää kiinnittää huomiota... itse aloitin kartoittamisen jo muistaakseni syksyllä kyselemällä täällä mitä TE arvostatte hostellissa ja mikä tekee hostellista hyvän. pyydän anteeksi mielipiteidenne julkeaa hyväksikäyttöä, mutta ajattelin tehdä tämän homman oikeasti hyvin.

... vielä tosin ei kannata huoneita varailla, niinkun sanoin niin pari ikävää kysymysmerkkiä vielä matkalle mahtuu. lähellä kuitenkin ollaan!
edit:
Yksi ongelma, joka hostellin pyörittämisessä tulee Suomessa (tämä on sitten kieliposkessa puolitosissaan heitetty seikka), että meillä on kohtuullisen tiukka rakaennusmääräys ja työterveysvalvonta ym. viranomaiskyttäys.
Tästähän tässä nyt väännetään, viimeksi tänään olin palotarkastajan kanssa mestoilla. Hommien selvittely helevetin kankeeta ja hankalaa mutta toisaalta ihan antoisaa, oppiipahan samalla. totta on että suomessa määräykset on maailman huippuluokkaa ja vaikka joissain asioissa annetaan virkamiehille vapaus käyttää pelisilmää, ei sitä usein käytetä. enää pitäisi vääntää periaatteessa äänieristyksestä, sen tarpeellisuudesta, määrästä ja hinnasta..mihinkään en siis nimeäni laita ennenkun kun kaikki on selvää. eikä mistään ole tarvinnut vielä mitään maksaa, arkkitehtikin kävi kylässä ilmaiseksi.
opiskelijoiden käyttöstä: hyvä ja käyttökelpoinen idea, tällä hetkellä esim kaks opiskelijaa stadista tekee mulle brandi identiteetin rakentamisesta isoa harjoitustyötä. jos joku tietää jonkun joka haluisi suunnitella esim sisustuksen brändin identiteettiin sopivaks (vaikka lopputyönä johonkin kouluun) niin ei muuta kun yhteyttä tänne päin. muutenkin suhtaudun lämmöllä opiskelijaprojekteihin jos ne a) on hyödyllisiä molemmille osapuolille tai b) siitä ei oo mulle liikaa vaivaa.