Malesia loka-marraskuussa

(Luettu 8725 kertaa)

maaly

• Reissaajaguru
    • Profiili
Malesia loka-marraskuussa
« : 11.04.2009, 18:51:42 »
Tarkoituksena olisi lähteä Malesiaa kiertelemään n. 5 viikoksi loka-marraskuussa. Tarkoistus olisi tosiaan lentää Kuala Lumpuriin, josta sitten eteenpäin. Mietinnässä kohteita molemmilta rannoilta; Pangkor, Perhentia, Cameron, Singapore ja Borneon puolella kiertämistä jonkin verran myös.

ONGELMANA nyt on tuo ajankohta, joten kertokaa viisaammat, onko mitään järkeä lähteä tuohon aikaan reissuun?!? Kun vähän ristiriitaista tietoa tarjolla, toisten mukaan itäpuolella saarille ei pääse monsuunien takia jne. toisten mielestä monsuunit ei ole mikään ongelma. Onkohan joku siellä päin kierrellyt tuohon aikaan, niin että voisi vähän kertoa?!?!?
Periaatteessa ne "hetken" kestävät sateet eivät elämää/lomaa pilaa, mutta jos osa saarista on kiinni, lautat ei kulje jne. niin se tietenkin pistää suunnitelmat uusiksi... Eikä se nyt tietenkään haitaksi ole, että aurinko paistaisi. :D

Joten apua tarvitaan =))

maaly

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Malesia loka-marraskuussa
« Vastaus #1 : 25.05.2009, 11:42:59 »
Nostan vielä, josko jollain olisi kokemusta tuolla suunnalla reissaamisesta loka-marraskuussa...  :)

majovali

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : 29.05.2009, 10:18:33 »
Moikka!

Tarvitsisin vähän samanlaista infoa Malesian matkailusta.. Tosin meillä olisi matka-ajankohtana loppukesä/alkusyksy (elokuun viimeinen viikko + 2 syyskuun ekaa).
Lentoja emme ole vielä buukanneet,mutta joko Kuala Lumpuriin tai Singaporeen ja siitä sitten reppureissaamaan pitkin Malesiaa..

Olen itse saanut sellaista infoa, että itärannikolla on sadekausi loka-helmikuussa, jolloin joillekin saarista voi olla oikeasti vaikeaa päästä kelin vuoksi.. mutta periaatteessahan Malesiassa pitäisi aina olla jossain päin saarta hyvät kelit.. Ehkä sinne itärannikolle ei teidän kannata tuona ajnakohtana mennä, vaan suuntaatte länteen :)

Itsekin olen valkannut Malesian reissukohteeksemme tuohon aikaan vuodesta, koska olen siinä uskossa että saamme nauttia matkalla auringosta.. Toivon mukaan olen oikeassa!

Viime vuonna samaan aikaan reissasimme Indoissa, ja kelit oli mitä mahtavimmat :)

piña

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 29.05.2009, 11:51:32 »
Tarvitsisin vähän samanlaista infoa Malesian matkailusta.. Tosin meillä olisi matka-ajankohtana loppukesä/alkusyksy (elokuun viimeinen viikko + 2 syyskuun ekaa).
Lentoja emme ole vielä buukanneet,mutta joko Kuala Lumpuriin tai Singaporeen ja siitä sitten reppureissaamaan pitkin Malesiaa..

Viime vuonna juuri samaan aikaan Malesiassa reissattiin, eli elo-syyskuun vaihteessa. Itärannikon saaria kierrettiin, (Tioman ja Perhentian) ja ilmat oli mitä mainioimmat. Aurinko paistoi ja lämmintä riitti. Sen sijaan kuultiin huhuja että lopppukesästä sateita ja huonoa ilmaa olis enemmän juuri länsirannikolla, mutta en sitten tiedä oliko ollut sielläkään.

maaly

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #4 : 17.06.2009, 20:18:26 »
Minulla myös se käsitys, että loppukesästä huonot ilmat ovat nimenomaan länsipuolella ja siirtyvät sitten itärannikolle. Sekavuutta tähän hommaan tuo vielä kun on erikseen mainittu monsuuniaika ja sadekausi. Sadekausi ei kai nyt niin paha ole, kuin nuo monsuunituulet... Vai puhunkohan jo ihan sekavia  ::)

No joka tapauksessa ollaan itse päätymässä siihen, että suunnataan ensiksi lokakuun lopussa Tiomanille, jolloin vielä voisi olla toiveita kohtalaisista keleistä. Jos ilmat on huonot, niin lähetään sitten muualle  ;) Marraskuussa kierretään sitten länsirannikkoa, KL ja singapore sekä "piipahdetaan" Borneolla. Kyllä se aurinko aina sen verran joka paikassa paistaa, että Suomen alkutalven kelit voittaa  :P

Maryl

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 19.06.2009, 05:37:01 »
Olen ollut Malesiassa syyskuun puolivalista lokakuun loppuun vuonna 2002, mutta saat eivat liene ole vuosien saatossa juurikaan muuttuneet ;)
Pangkor oli ok saan puolesta, Perhentialla olin lokakuun lopulla ja saari oli silloin tosi rauhallinen siihen aikaan (verrattuna touko-kesakuuhun) ja osa paikoista oli kiinni. Sanoivat silloin, etta sulkevat marraskuussa monsuunien takia. Kannattanee soittaa johonkin paikkaan etukateen ja kysya, nain itse tein. Saan puolesta oli kohtuullista, paivalla paistoi ja illalla / yolla satoi.
Just do it!

Heebo

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - sairanen1985@luukku.com
    • Profiili
« Vastaus #6 : 19.06.2009, 07:36:30 »
Noista Perhentianin ja Tiomanin saarista tuntuu olevan joka opuksessa eri tietoa. Toiset sanoo et saaret on kiinni marraskuusta kevääsee, koska monsuunit puhaltaa sillo just lännestä päi, tai koillisist oikeestaa. Se on kyl tosi et säät ei oo hyvii siel mut en kyl oo keltää matkaajat kuullu et ne ois oikeesti kiinni, hiljasta toki.

Ja nuo Borneon säät on kyl aina aika sateisii. Nii liki päiväntasaajaa et siel ei juuri tunneta sade/kuivia-kausia. Pientä eroo kyl mut hyvin pientä.

Ja Moolylle pientä vinkkii: Noil leveys piireil sataa vuoden ympäri. Aurinkoo tuut näkee paljo, suurimmat sateet keskittyy aina iltaa kuha aurinko painuu alas, iltapäivän aikaa kehittyy pilvii ja illal taivas monesti repee. Ja aina lämmin ;)

*Pantai*

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 19.06.2009, 10:07:27 »
Borneolla Sarawakin puolella oli maalis-huhtikuun tienoilla ihan hyvät ilmat viime vuonna.
Ehkä niitä ei todellakaan kiinnosta mikään "väliaikainen pysäköinti kielletty"-kyltti!

Nana

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - nanaotus@hotmail.com
    • Profiili
    • Facebook profiili
« Vastaus #8 : 29.06.2009, 02:41:23 »
Moikka!

Mun kokemukset Malesiasta syksyllä ajoittuu vuoteen 2003, mutta eiköhän noi suht samana pysy vuodesta toiseen vaikka ilmastonmuutoksesta kovasti puhutaankin... eli silloin heinäkuussa satoi kovasti länsipuolella: Penang, Langkawi ja Pangkor. Elokuussa olisimme halunneet mennä Perhentianille mutta sanoivat ettei kannata kun sataa. Ok. En tiedä siis miten asia todellisuudessa siellä sitten oli. Penangissa kyllä satoi sieltä heinäkuusta syyskuuhun vaihtelevalla menestyksellä... Pakko vielä mainita että ollessani Thaikkulassa Koh Taolla lokakuussa, siellä alkoi monsuunit etuajassa jo kuun puolivälissä ja tuli hieman ongelmia kun paatit ei enää kulkeneet sään takia ja vika päivä piti olla jo matkalla puolen vuoden vaihdon jälkeen kotimaahan :D (Lopulta kävi niin että pääsin armeijan paatilla rantaan ja kahdessa päivässä pakkasin elämäni rinkkaan mutta tiukille meni!)

Mutta totta se on että monet saaret "menevät kiinni" monsuunien ajaksi ja se kannattaa selvittää etukäteen sielä kysymällä. Kai siellä aina joku paikka kuitenkin on auki, mutta kyydit ja palvelut on ihan minimissään noina aikoina.

Tsemppiä reissusuunnitelmien tekoon! Itsellä on myös tulossa Thaikkulan/Malesian reissu syksyllä syys-lokakuun vaihteessa, olen Penangissa ja KL:ssa 10-16.10. välisen ajan.
It's not what you look at, but what you see.

operatio

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #9 : 01.07.2009, 22:02:19 »
Marraskuussa vuosi sitten sää oli kuala lumpurissa pilvistä, pangkorin saarella marraskuun puolessa välissä oli loistavat kelit! Sen sijaan tiomanilla ja cheratingissä sää oli suuremmiksi osin pilvistä ja sade kuuroja tuli välillä mutta menivät nopeasti ohi.

Monsuuneista viellä sen verran että marraskuussa paikalliset varoittelivat että saattaa joutua saarilla odotteleen muutaman päivän jos myrskyä. Mutta mulla ei ollut ongelmia. Tiomanilla oli ainakin marraskuussa hyvin hyvin hiljaista, suurin osa majoituspaikoista suljettuna.
« Viimeksi muokattu: 01.07.2009, 22:09:21 kirjoittanut operatio »

pistaasi

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 16.12.2009, 13:48:52 »
Olemme varanneet lokakuulle (14.-28.10.2010) lennot Bangkokiin ja tässä aloitellaan kartoitus mihin mennä..Tuolla päin maailmaa ei ole tullut käytyä, mutta tietoahan löytyy kiitettävästi (enemminkin ongelma on kahlata kaikki kirjoitukset läpi). Nyt tässä kartoitan Malesian kohteita tuona aikana, kun en tahdo Thaimaasta löytää kirjoitusten perusteella "hyvää" kohdetta.

Aikaa kun ei ole kun kaksi viikkoa, joten ei kovin montaa kohdetta ehdi kiertää. Bangkokista saa halpoja lentoja Penangiin (ja siitä sitten Penangin saarille) ja Narathiwat:iin , josta voisi edetä Perhentian saarille. Kukaan mennyt tuolta Narathiwatista Malesian puolelle? Tämän aihealueen kahlaus on vielä kesken, joten pahoittelen, jos tästä löytyy jo juttua...
"The World is a book, and those who
do not travel read only a page"
-St. Augustine-