Matkailu + Allergia & Astma

(Luettu 1803 kertaa)

akip

• Aloittelija
    • Profiili
Matkailu + Allergia & Astma
« : 01.05.2009, 10:41:56 »
Elikkä olen suunnitellut meneväni aika pitkälle matkalle Aasiaan ja ehkä myös Etelä-Amerikkaan. Ongelma on se että kova astma ja monta allergiaa löytyy. Ei varmaan kannata jättää matkaa tekemättä noiden asioiden takia, mutta huolestuttaa kyllä jonkin verran...

Seuraavat allergiat löytyy: Kotieläimet (Kissat, koirat ja hevoset ovat pahimmat), pöly, siitepöly sekä pähkinät.

Eli miten pitäisi onnistua tuolla päin? Jos esim. Hostellihuoneessa on ollut kissa, niin en voi siellä olla, joten ymmärtääkö väki siellä sen? Ovatko huoneet kuinka pölyisiä? Olen kuullut että busseissa on usein paljon kotieläimiä, joten niitä ei varmaan kannata paljoa käyttää. Suurkaupunkien kanssa tulee varmaan jotain hengitysongelmia, joten niissä ei ehkä kannata olla niin kauan. Entäs pähkinät?

Siitepölyallergiasta olen taas kuullut, että monilla ei ole ollut siellä oireita, mikä on toki hyvä asia.

Kohteet jotka kiinnostaisi eniten: Intia, Thaimaa, Indonesia, Tonga/Cooksaaret & Ecuador. Noiden lisäksi Kiina ja Vietnam tekisi mieli katsastaa.

Miten noissa kohteissa tulisi pärjätä? Tuleeko ongelmia vai onko oma huolestuneisuus paljonkin liioiteltua?

rommitommi

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Matkailu + Allergia & Astma
« Vastaus #1 : 01.05.2009, 19:03:13 »
Tietysti on hyvin yksilöllistä miten pystyy matkustamaan allergian ja astman kanssa, mutta itselläni se on pääosin sujunut hyvin. Tietyst jos on samanlainen astma kuin kaverillani, joka saa heti kohtauksen kun alkaa nauraa tai tekee jotain vastaavaa, silloin voisin pari kertaa miettiä uskaltaisiko lähteä...

Itse olen allerginen lähes jokaiselle vihannekselle, ja erityisesti porkkanalle, jota tuntuu Aasiassa olevan jokaisessa ruokalajissa, mutta hyvin on mennyt.
Siitepölyille allergiaa ei enää ole niin pahasti 3 vuoden siedätyshoitojakson jälkee, mutta vähän vaivaa vieläkin...

Olin Shanghaissa vaihdossa, ja siellä kyllä alkoi viileiden ilmojen tullen kurkkua kutittelemaan pahemmin kuin koskaan, veikkaan, että tämä johtui kokonaan valtavista saastemääristä. Ainakaan itsellä ei lämpimällä ilmalla ole mitään ongelmia, vaikka olis vähän saastettakin ilmassa.

Ostin lääkkeet Suomesta valmiiksi.

Itse en jättäisi hyvää reissua tekemättä astman takia. 

Kesäkukka

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: Matkailu + Allergia & Astma
« Vastaus #2 : 11.06.2009, 18:53:58 »
Olin Shanghaissa vaihdossa, ja siellä kyllä alkoi viileiden ilmojen tullen kurkkua kutittelemaan pahemmin kuin koskaan, veikkaan, että tämä johtui kokonaan valtavista saastemääristä. Ainakaan itsellä ei lämpimällä ilmalla ole mitään ongelmia, vaikka olis vähän saastettakin ilmassa.

Ostin lääkkeet Suomesta valmiiksi.

Olen menossa 10 kuukaudeksi Pekingiin ja mietityttää myös, miten pärjään astmani kanssa siellä. Lisäsitkö Rommitommi astmalääkkeiden käyttöä jo reissun alussa tai otitko jotain muuta lisälääkitystä saasteiden sietämiseksi? Siis en tosiaan tiedä, mutta olen miettinyt voisiko omaa vastustuskykyä ja keuhkojen kestävyyttä vahvistaa jollain vitamiineilla, homeopatialla tms.

Saakohan astmalääkkeitä Kiinasta helposti lisää, jos ne loppuu....