Pahimmat mokat matkalla?

(Luettu 66227 kertaa)

kaukomatkailija

• Reissaajaguru
    • Profiili
Pahimmat mokat matkalla?
« Vastaus #100 : 01.08.2007, 22:12:18 »
Lainaus käyttäjältä: "Upstate girl"
Lainaus käyttäjältä: "diokenes"

Eihan se tietenkaan sitten mikaan siivooja ollut.
 :? Muslimi rukoilemassa polvillaan Allahia.

Tuosta sain kylla hyvat naurut.

Samoin, oli päivän piristys. Ensimmäinen työpäivä 5 viikon loman jälkeen ja silti nauratti. ;)
Jengi ryysää suuhun ja sieraimiin, leijuu ruumissavut yllä Gangesin, döfis tuo mieleen vanhan Folk-Fredin laulun, skene kuin Riipisen kadonnut taulu
-Pelle Miljoona

.Ginny

• Himoreissaaja
    • Profiili
Pahimmat mokat matkalla?
« Vastaus #101 : 01.08.2007, 23:15:49 »
Hyvät naurut sai kyllä kaikista!  :lol:

Itselleni ei ole koskaan perheen/kavereiden kanssa matkatessa sattunut suurempia mokia, mutta auta armias, kun lähdin yksin matkaan.

Ensimmäisenä Milanossa lentokentällä oli päästävä pissalle. En ensiksi tiennyt miten vessa vedetään, mutta hieman kopissa pyöriskeltyäni löysin lattialta vivun.
Seuraavaksi olikin aika astua ulos vessakopista... Kas kummaa, ovi ei auennutkaan kuten suomessa, eli vain vetämällä. Pientä paniikkia oli ilmassa ja hetken aikaa potkittuani tajusin, että on painettava pientä nappia ja vedettävä ovea samaan aikaan.

Seuraava moka sattui muutama tunti tämän jälkeen, kun olin bongannut ulkomaalaisen poikaystäväni, sekä jonkun tämän kanssa lentokoneessa istuneen italiaanon.
No, jostain kumman syystä olin täysin unohtanut, että ko. maissa käytetään poskisuudelmia. (poikaystävääni olin vain halannut), niinpä tämä italiaano esitteli itsensä ja tarjosi poskeaan. Näytin varmasti todella huvittavalta, sillä kesti muutaman kymmenen sekuntia ennenkuin tajusin mitä nyt tapahtuu. Niinpä moiskautin kunnon pusun tämän poskelle ja seuraavaksi tarjosi vielä toista poskeaan. Hieman nolona sitten selittelin, ettei suomessa ole tälläistä käytäntöä. Sai poikaystäväkin hyvä käsityksen minusta ja jaksoi nauraa pitkän aikaa.  :oops:

Samaisena yönä onnistuin vielä astumaan oikein mehevään koiran läjään, sillä yritettiin etsiä pimeillä kaduilla edes jokseenkin halpaa hotellia..

Koko kaksiviikkoisen italianreissun ajan, en uskaltanut käydä hotellien vessassa, sillä en tiennyt miten ne vedetään. Lisäksi en ymmärtänyt miksi vessassa piti olla kaksi pönttöä - toinen normaalin näköinen ja toinen, kuin laitoksissa olevat vesihanat.
No, Roomassa ukko päätti hieman valaista ja kertoi toisen pöntön käyttötarkoituksen.

Edelleen samaiselta reissulta, mutta ukon kotoa.. Heillä on kaksi vessaa, mutta toista en osannut käyttää. Niinpä menin siihen "suomalaistyylisesti vedettävään", kunnes eräänä päivänä se menikin tukkoon. Olin onneksi käynyt vain pissalla!
Ei hätiä mitiä, niin kuulemma sattuu aina välillä. Ukko sitten neuvoi miten se tulee huuhdella. Mutta en tämän jälkeen astunut enää tuohon vessaan vaan opettelin käyttämään sitä toista.

Viimeinen nolo tilanne sattui ukon kotikaupungissa, kun oltiin yökävelyllä rannalla. Ukko oli koko päivän ollut hieman maissa, kun öh.. herkkähetki oli hiukan karannut käsistä ja hän pelästyi, että oli satuttanut minua.
Rannalle päästyäni sanoin haluavani kokeilla vettä, johon ukko vain kohautti harteitaan. Fiksuna tyttönä lampsin varvassandaalit jalassa myrskyävään rantaveteen. Hetken aikaa seistyäni huomasin, että aallot veivät toisen sandaalini jalasta. Heiluttelin hulluna käsiäni ja kiljuin "oh no, oh no" samalla, kun yritin bongata mustaa sandaalia tummasta vedestä.
Onneksi se löytyi enkä muista, milloin ukko olisi niin makeasti nauranut.  :lol: Eli loppu hyvin kaikki hyvin.

Aquarian

• Tosireissaaja
    • Profiili
Pahimmat mokat matkalla?
« Vastaus #102 : 01.08.2007, 23:56:50 »
Mikä siinä on että muisti tuppaa valikoivasti unohtamaan..

No, ylläolevasta tarinasta tuli mieleen hotlan vessa Japanissa. Paikallisissa pöntöissä on sen seitsemäntoista nappulaa lämmitystä tms. varten (en tiedä vieläkään) ja ekalla kertaa meni tovi kun ihmettelin että mistä nappulasta se oikein vedetään - selvisi sitten lopulta.

Mutta eihän tämä mikään oikea moka ollut kun kukaan ei nähnyt eikä tiedä tapahtuneesta :lol:

AdaSxn

• Himoreissaaja
    • Profiili
Pahimmat mokat matkalla?
« Vastaus #103 : 02.08.2007, 11:29:29 »
Yleensä matkamokat ovat "vielähän tässä on hyvin aikaa"- tyyppisiä. Ja sitten ajetaan taksilla 140km/h ehtiäksemme lentokentälle...

Barcelonassa onnistuin tekemään oikein hienon bussistajäämismokan. Meidän piti mennä lentokentältä bussilla Plaza Catalonialle, ja bussi tuli yöllä hienolle aukiolle. Minä tietysti innoissani jäämässä pois, vaikka mies yritti väittää, että aukio on väärä. "Eikä ole, kun tuolla lukee, että Catalonia Plaza!" Jäätiin sitten pois, ja lukihan siellä: "CATALONIA Barcelona PLAZA Hotel" - aukio vain oli Plaza Espana  :oops:

Sakr

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - disturbance@suomi24.fi
    • Profiili
Pahimmat mokat matkalla?
« Vastaus #104 : 22.08.2007, 01:10:12 »
Tyhmin moka, mitä ollaan tehty, tapahtui viime kesänä reilillä. Oltiin matkalla junalla Niceen myöhään illalla ja meillä ei ollut hajuakaan, mihin aikaan ollaan perillä. Puoliunessa ollessa yksi kaverista huusi yhtäkkiä, että nyt äkkiä, me ollaan perillä. Siinä sitten nopeasti kasattiin levällään olevat kamat ja hypättiin ulos junasta. Juna lähti saman tien liikkeelle takana.

Heti ulos hypättyämme tajuttiin kyllä varsin hyvin, että ei taideta nyt olla Nicessä: seisoimme pienellä rautatieasemalla, jonka asemarakennus oli pienempi kuin Joensuun rautatieasemalla. Tässä vaiheessa joku muisti myös, että Nicen piti olla päätepysäkki.
Kaveri oli luullut junan ikkunaan näkynyttä Nice-kylttiä aseman nimeksi, vaikka se oli todellisuudessa siinä kertomassa, että kyseiseltä raiteelta lähtevät junat Niceen. Siinä sitten oltiin Frejus-nimisessä pikkukaupungissa, eikä loppuiltana enää lähtenyt kyseiseltä asemalta junia minnekään. Onneksi kaupunki oli kuitenkin oikein hieno paikka, ja ihmiset todella mukavia ("No trains!"). Hostellikin löytyi pienen etsimisen jälkeen.

Pieniä kömmähdyksiä nyt sattu aina. Esimerkiksi Budapestissa rupesimme kavereiden kanssa melkein puhumaan ruotsia belgialaisille hostellitovereillemme, koska belgia kuulosti meidän korvaan aivan ruotsilta. Kysyttiin kuitenkin ensin
"Are you from Sweden?"
"What?"
"Are you from Sweden?"
"What?" (tässä vaiheessa epäilykset alkoivat herätä)
"Where are you from?"
"From Belgium"
Onneksi tuli se sitten selväksi, ennen kuin mentiin sönköttämään mitään "Hejdå! Vi är grannar!"-shittiä.
Vive le vie de Bohème!

Eva_

• Reissaaja
    • Profiili
Pahimmat mokat matkalla?
« Vastaus #105 : 09.11.2007, 22:09:47 »
Olin kesällä Ateenassa kaverini kanssa ja onnistuimme sähläämään hieman muutamaan otteeseen.

Kun lopulta olimme löytäneet hotellimme ja päässeet huoneeseemme, kirosimme sitä, että valot eivät toimi. Lähtiessämme ulos päätimme samalla kysyä respasta asiasta. Selitimme iäkkäälle hotellin omistajalle, että huoneessamme eivät toimi valot. Takuttuamme jonkun aikaa tajusin yhtäkkiä, että tuolla päinhän hotellien valot toimivat vasta, kun avaimenperänä olevan "mötikän" laittaa seinässä olevaan juttuun. Yritin pelastaa kasvomme ja vetäytyä tilanteesta jokseenkin kunnialla, mutta kaverini, joka ei ollut aikaisemmin pahemmin matkustellut, vain jatkoi ja jatkoi omistajan sättimistä, ja lopulta sain raahata hänet ulos puoliksi väkivalloin. :lol:

Samaisella reissulla palaillessamme biitsiltä melko myöhään illalla hyppäsin itse tramiin, mutta kaverini ei ovien sulkeutuessa nenän edestä enää ehtinytkään kyytiin. Hän vielä kaiken lisäksi luuli, että puhelimeni on hotellilla, ja oli jo aika paniikissa, mutta pienten sydämentykytysten jälkeen löysimme taas toisemme.

Paluumatka oli yhtä komediaa. Luulimme, että huoneen luovutus olisi vasta kahdeltatoista, mutta kiukkuinen, englantia puhumaton siivooja tuli heittämään meidät ulos jo kymmeneltä. Tuli pieni kiire pakkaamisen kanssa, huoneemme kun ei ollut missään täydellisessä järjestyksessä...

Ajelimme metrolla lentokentälle, ja yhtäkkiä metron pysähtyessä eräällä asemalla noin puolessa välissä matkaa sammuivat valot yhtäkkiä ja kaikki ihmiset vierivät ulos. Jäimme hetkeksi tyhminä istumaan paikoillemme, kunnes kuski huuteli meille kärttyisenä, että meidän pitäisi poistua. Emme oikein ymmärtäneet tämän vaihdon logiikkaa, seuraava metro kun tuli vasta 45 minuutin kuluttua. Onneksi olimme lähteneet ajoissa kentälle...

Kentällä ongelmia tuotti se, että kaverini nimeä ei löytynyt koneen matkustajalistasta. Ateenan puolessa saimme asian jotenkin hoidettua, mutta välilaskun aikana Budapestin kentällä aika meni tosi tiukille juostuamme eri tiskien välillä ja yritettyämme selvittää asiaa englantia todella huonosti puhuvan lentokenttähenkilökunnan kanssa. Final callin kohdalla yritimme samanaikaisesti pakata käsimatkatavara-nesteitämme minigripiin ja juosta toiselle puolelle kenttää, missä porttimme oli. Ennen koneeseen pääsyä metallinpaljastusportit vielä soivat kaverini kohdalla (mikä sinänsä oli ihan hyvä suoritus, sillä hänellä ei ollut päällään kuin pieni toppi ja lyhyt hame  :lol: ). Käveltyään portin läpi uudelleen ilman kenkiä pääsimme onneksi koneeseen  :)

Mutta ehjinä selvittiin reissusta  :)  Juuri kaikista tuollaisista sähläyksistä usein muodostuu juuri ne hauskimmat ja ikimuistoisimmat kokemukset. Eikai se nyt edes olisi kivaa, jos kaikki menisi sujuvasti  :oops:

sweetescape

• Reissaaja
    • Profiili
    • tickerfactory
Pahimmat mokat matkalla?
« Vastaus #106 : 24.11.2007, 00:51:37 »
noloin mokani sattui tänä syksynä pohjois-englantilaisessa pienessä kylässä jossa oli 'juna-asema' eli siis kaksi laituria. olin matkassa tuttavani, aikuisen ihmisen kanssa, itse olen 18. hän neuvoi ottamaan taksin aivan juna-aseman vierestä.

mitää en mä suomalainen tyttö tarvii mitää taksikyytiä jos matkaa on alle kaks kilsaa. mä kävelen! juu niin tein. olin liikkunut alueella tosin jopa neljä! päivää ja päiväs aikaan kaksi kertaa niin että yritin laittaa itteeni kartalle. noh kuten arvata saattaa, taapersin tätä matkaa tunnin vai peräti kaksi. en edes muista! olin aivan paniikissa. noh. lähellä oli useita kauppoja siis aina asutusalueella. lähdin onneksi oikeeseen suuntaan, juoksin erään naisen kiinni joka kysyi haluunko et se soittas mulle taksin, olin vaan et ei tarvii mä kyl kävelen. no siltä sain hyvät ohjeet et minne mennä. löysinkin sellasen tutun sillan ja kulmakaupan. silta oli samanlainen kun postman pat lastenohjelmassa.

sitten näin tutun tienviitan joka sanoi pole lane. noh mä sitten lähdin sitä väärään suuntaan ja kuljin ihan helvetin pitkälle. leveen tien toisella puolella oli mummo jolle huutelin et anteeks nyt kauheesti ku häiritsen mut mistä pääsen sinne ja sinne. mummo käski ylittää tien ja niin tein. sitten se sano että näetkö ton laakson. olin et joo. entä ton kukkulan. joo. se on siinä puolivälissä. jos ei satais(!!!!) niin voisin näyttää sen lähipubin täältä. no lähin sitten kulkemaan. matka jatkui ja jatkui.

tapasin vielä kaksi naista joille juttelin, toisella kerralla olin väärässä paikassa ja toisella kerralla olin alle 10 metrin päässä oikeasta risteyksesta. karmeinta oli kun vihdoin tajusin minkä nimen kaikki oli mulle sanonu, näin sen kyltin ja tiesin kävelleeni samasta paikasta ohi aikaisemmin kolme kertaa ja miettineeni että kuka järjestää lapsen synttärit tollasessa paikassa, pihalla parveili AIKUISIA joilta ois voinu kysyy neuvoo... (ensimmäisen kerran tullessani sillan yli tullessani matkaa 'kotiin' oli alle 200 metriä.)

mitä tästä opimme. kysy aina neuvoa ja kuuntele kokeneempia :) toisaalta tää oli erittäin opettava kokemus kun olin yksin. briteistä saa erillaisen kuvan jos pääsee perheeseen asumaan tai henk koht asumaan sinne. hotelli ja hostellipohjalta saa tehä aika paljon hommia että löytää samanlaista henkeä. niin se on varmasti kaikkialla muuallakin. saas nähä kuin muijan käy riikassa siskon kanssa... :)
So maybe if you´re holding out for the truth now, could it be the greatest weapon?

http://tickers.TickerFactory.com/ezt/d/4;10747;6/st/20080728/e/Moving+to+Leeds/dt/8/k/e190/event.png

Dafu Simba

• Reissaaja
    • Profiili
Pahimmat mokat matkalla?
« Vastaus #107 : 30.11.2007, 08:56:10 »
En ole vielä kerennyt matkustaa paljon ikäni ja rahan puutteen vuoksi joten pahemmilta mokilta olen välttynyt. Tosin viime reissullani Bulgariassa onnistuin mokaamaan muutaman kerran.

Moka 1: Ensimmäisellä viikolla, olisikohan ollut toinen tai kolmas päivä. Istuin Sunny Beachin rantakadulla ja paikallinen hedelmä kauppias tuli kauppaamaan hedelmiä, Ensin hän esitteli kaikki hedelmät vaikka olin jo heti alussa ilmaissut että en ole kiinnostunut, sitten se alkoi tarjota niitä "ilmaiseksi", ensin hieman epäilytti että onkohan nämä oikeasti ilmaisia vai alkaisikohan kohta vaatimaan rahaa, oli ne ilmaisia.  :) Sen jälkeen mies yritti ja yritti kokoajan myydä niitä viinirypäleitä/banaaneja ja helteen ja pienen nälän tunteen takia kyllästyin ja päätin ostaa muutaman viinirypäleen, muki maksoi n. 10levaa, mikä on siis n. 5€, mutta kun levan setelit ovat niin saman kaltaisia annoin myyjälle vahingossa vähän yli sata levaa, ja kun hän alkoi kaivaa vaihtorahaa sanoin vain "No no, keep the change." Mies laittoi nopeasti rahan lompakkoosi ja huusi kovaan ääneen "Thank you gentleman! Thank you very much!" ja lähti lähes tulkoon juoksuaskelin pois paikalta. Sitten 20 minuutin päästä kun katsoimme lompakkoidemme raha tilannetta huomasin että viinirypäleet olivat tulleet ERITTÄIN kalleiksi. Sainkin kuulla tästä koko loman ajan ja vielä sen jälkeenkin monta viikkoa.

Moka 2: Menin aamulla erääseen ravintolaan aamupalalle, aluksi istuin siellä varmaan 10 minuuttia ja ihmettelin miksi minua ei palveltu ollenkaa, hetken kuluttua tarjoilia tulee ja tuo minulle juoman, kysyin paljon se maksaa ja tarjoilija vain hymyili ja sanoi "Free for you." Siinä vaiheessa alkoi toden teolla ihmetyttää mistä tämä johtui, kysyin saisinko ruokaa, ja tarjoilija vastasi "tapahtuman " jälkeen. Olin täysin pihalla. Huomasin että ravintola oli täysin tyhjä lukuun ottamatta minua ja tarjoilijaa, hetken kulutta jonkun pohjois maan matkaopas ja melkein sata kova äänistä turistia täytti ravintolan. Tarjoilija tuli täyttämään lasini ja tällä kertaa en kysynyt mitään vaan aloitin juomaan sitä, viereeni istui n.50 vuotias nainen ja alkoi selvästikkin torua minua jollakin vieraalla kielellä, koska se kuulosti ruotsilta sanoin "Sorry, i don't speak swedish" tämän jälkeen nainen suuttui, en tiedä vieläkään miksi ja alkoi selittämään "I'm not swedish! That's an insult, we're from Norway!" anteeksi pyynnön jälkeen nainen selvitti minulle että "tapahtuma" josta tarjoilija puhui oli joku norjalainen tervetulias tilaisuus, ja että olin saanut juomat ilmaisiksi koska minua luultiin norjalaiseksi...

Samaisella lomalla tapahtui myös muutamia muita pieniä mokia kuten että koska olin unohtanut iso-äitini antaman perintö ristin kaulaani, joten paikallinen nainen varasti sen halatessaan minua. Kun huomasin sen puuttuvan nainen oli jo hävinnyt... :x
"Make the choice adventurous stranger, strike the bell and bide the danger or wonder 'till it drives you mad what would have happened if you had." C.S. Lewis

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • http://my.opera.com/PetraJii/albums/
Pahimmat mokat matkalla?
« Vastaus #108 : 02.12.2007, 23:23:15 »
Meinasin vallan myöhästyä koneesta Porton lentokentällä.  Olin katsonut lähtöportin olevan 1B. Kävelin kaikessa rauhassa portin suuntaan. Jonotin sitten pitkän aikaa tuskastuneena passintarkastuksessa joka johti porteille 1-3 ja ihmettelin mikä voi kestää noin kauan ja miksi ihmeessä näyttiin kaikille edessäni oleville lyövän leimoja passeihin jne (olin sentään EU-kansalainen menossa EU-maasta vieläpä kolmanteen EU-maahan). Lopulta pääsin luukulle ja passintarkastajatäti kertoo, että ei minun porttini ole siellä päinkään. Tuossa vaiheessa koneeni boarding oli jo hyvässä vaiheessa menossa ja hermostuin todella, varsinkaan kun se täti ei edes tienny missä ihmeessä minun sitten pitäisi sillä hetkellä olla. Hän kertoi vain, että 1B porttia ei ole olemassakaan. Juoksin kieli vyön alla takaisin monitorille (jollaista tietenkään ei ollut siinä ihan lähellä) ja kauhukseni huomasin että lähtöporttini olikin 18 eikä 1B  :evil:  Juoksin kamalaa vauhtia terminaalin toiseen päähän niin että läähätin vain hulluna passintarkastuksessa kun tyyppi yritti minulta jotain kysellä. En pystynyt puhumaan mitään, niin hengästynyt olin. Onneksi laski muitta mutkitta läpi ja pääsin suoraan juoksemaan koneeseen. Kyllä sydän hakkasi kovaa vielä pitkän aikaa nousukiidon jälkeenkin..

Melkoinen moka. Seuraavalla kerralla katson lähtöportin pikkuisen tarkemmin..
t's enough for this wide-eyed wanderer
That we got this far

sipuli

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - janika__k@hotmail.com
    • Profiili
Pahimmat mokat matkalla?
« Vastaus #109 : 03.12.2007, 02:13:38 »
ainakin muutama moka tulee nopeasti mieleen..

reilillä muutama vuosi sitten olimme päättäneet kerrankin nukkua kunnolla ja otettiin sitten makuupaikat junasta välillä rooma-münchen. oleskelimme leirintäalueella rooman ulkopuolella mistä otettiin lähijuna itse roomaan. tietenkin lähtöpäivänä pääkoppa oli jotenkin väliaikaisesti seonnut ja hyppäsimme väärään suuntaan menevään junaan kauheassa kiiresssä (yksi raide voi sekoittaa suuntavaiston pahasti). no juna lähti liikeelle ja kohti italian maaseutua. kävi jossain vaiheessa selväksi ettei enää ehditä yöjunaan ja vitutus alkoi kasvaa melko suureksi. päästiin lopulta pois jossain ties missä ja tietenkään kukaan ei puhunut sanaakan englantia ja meidän italian kielen taito jää pizzaan. nukuttiin sitten se yö pehmeän junasängyn sijasta, pienen italialaisen maalaiskaupungin juna-aseman puistikossa, joka muistutti epäilyttävästi hautausmaata. oli tosi huippua.

irlannissa viime jouluna päätettiin kostaa kaverini kanssa samassa dormihuoneessa nukkuville italiaanoille. he tulivat edellisyönä viideltä aamulla takaisin, herätti kaikki ja piti muutaman tunnin siitä eteenpäin karmeaa meteliä.. mepäs sitten järkevinä ihmisinä syöksyimme dublinin yöhön juomaan bisseä ja ilta jatkui hieman liian pikkutunneille. kun päästiin takaisin hostelliin, tuli mahtiajatus kostosta ja päätimme pitää aivan järkyttävää meteliä ja laittaa valot päälle ihanassa 18-hengen dormihuoneessa. kostosuunnitelmana olisi toiminut todella hyvin, mutta aamulla kun herättiin huomattiin kauhuksemme että italiaanot olivat lähteneet illalla pois ja koko dormihuone oli täynnä vieraita ja aika vittuuntuneita matkustajia. koko loppuoleskelun ajan meitä katsottiin aika pahasti.

toinen moka sijoittuu viime kesään trans-mongolia matkalle. oltiin kiinassa jiuzhaigoun luonnonsuojelupuistohässäkässä ja minulle annettiin hotellihuoneen avain. menin sitten huoneen oven eteen ja aloin operoida ovea auki. tietenkään koska kiinassa mikään ei toimi ja kaikki on hankalaa, ovi ei auennut ja jouduin tönimään ja hakkaamaan sitä. ehkä jopa vähän potkasinkin. meni muutama minuutti ja riehumisestani ilmeisesti pelästynyt kiinalaismies avaa oven ja katsoo minua päin erittäin oudosti. tietenkin olin väärällä ovella.. eiiihh.. siitä sitten nopeasti luikin pakoon korvat punaisena.
yrics- just waste between solos

Nimismies

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - IikkaKivi@hotmail.com
    • Profiili
    • Reissublogi
Pahimmat mokat matkalla?
« Vastaus #110 : 03.12.2007, 12:49:24 »
Pieniä mokiahan sattuu joka päivä tien päällä, mutta ne isommat...niitä muistellaan pitkään ja hartaasti. Vaikka tämä tarina voikin leimata minut sairaaksi fekofiiliksi muiden foorumilaisten silmissä, kerron sen siitä huolimatta. Jaettu häpeä on paras häpeä.

Olimme ensimmäisellä reilireissullamme Saksan Marburgissa. Odottelimme siellä korttiemme voimaanastumista ja matkan varsinaista alkua. Lauantai-iltana otettiin keittoa pitkän kaavan mukaan ja sunnuntaina oli vähemmän yllättävästi mieletön darra, eikä kämpillä ollut mitään ruokaa. Kolme vahvinta meistä lähti keskustaan einehtimään. Koska oli sunnuntai, juuri mikään muu paikka ei ollut auki kuin Mäkkäri.

Vedettyäni hillittömät mätöt vatsani alkoi oirehtia välittömästi ja aloin rientää kohti vessaa tuskanhiki otsallani. Olin varsin häijyllä tuulella ja päättelin, että koska Mäkkärin hampurilainen oli aiheuttanut minulle nämä valtavat vatsanväänteet, olisi kenties pieni kosto paikallaan (tämä ilkeä mentaliteetti on nykyisin lähes kadonnut, mutta saattaa joskus vielä pilkahtaa pintaan).

Päätin siis suorittaa perinteisen "istu väärinpäin pöntölle" -pilan. Tässä erinomaisessa kakkakepposessa istutaan 180 astetta väärään suuntaan pytylle (siis rintakehä vesisäiliöön päin), jolloin kaapeli laskeutuu sievästi kokonaan posliinille hipaisematta vettä laisinkaan. Ja tietäen varsin hyvin oman krapulatarpeeni kosteahkon ja runsaan koostumuksen, tiesin jarrutusjälkien olevan megalomaaniset.

Siispä vetäisin housut kinttuun, käännähdin ripeästi 180 astetta pöntön edessä ja valmistauduin tahrattoman pinnan turmelukseen. Pöntön muoto aiheutti kuitenkin ongelmia, enkä millään meinannut päästä istumaan kahareisin porsliinin ylle. Nappasin käsilläni kiinni pöntön takaa säilyttääkseni asennon paremmin. Tämä oli ehkä huonoin idea missään koskaan.

Tuntiessani sormieni alla jotain kosteaa vetäisin käteni pois, vain todistaakseni ilmiselvän asian itselleni: kyllä, olin todellakin sotkenut vasemman käteni aitoon perisaksalaiseen ihmispaskaan. Se, miten tuo töhnä oli pöntön taakse joutunut, en osaa todellakaan sanoa eikä minulla totta puhuakseni siinä vaiheessa ollut mielenkiintoa ruveta seikkaa selvittämään. Hyvä kun sain oksennusta pidätellen vaaputuksi pesualtaalle handunlotrausarbeettiin. Lavuaarista kohoava rusinainen vielä varmisti diagnoosini oikeaksi. Minut oli lyöty.
Itä enemmän, sitä enemmän. Reissusivusto osoitteessa http://nimmarireissaa.blogspot.com/

katjab

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://www.flickr.com/photos/katjafin/
Pahimmat mokat matkalla?
« Vastaus #111 : 03.12.2007, 17:10:21 »
Lainaus käyttäjältä: "Nimismies"
Minut oli lyöty.

Hehee...  :P Siis oikeasti ihanaa, että tämänkaltaiset mielihalut ovat vähentyneet... Minä eräällä matkalla manasin, että "menis nyt tuo perkeleen akka tuosta edestä pois". Joo, lupasi mennä - selvällä suomen kielellä  :oops:

Nimismies

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - IikkaKivi@hotmail.com
    • Profiili
    • Reissublogi
Pahimmat mokat matkalla?
« Vastaus #112 : 04.12.2007, 10:07:37 »
Lainaus käyttäjältä: "katja.jkl"
Lainaus käyttäjältä: "Nimismies"
Minut oli lyöty.

Hehee...  :P Siis oikeasti ihanaa, että tämänkaltaiset mielihalut ovat vähentyneet...

Hehe, aivan tyyten jääneet pois onneksi. Nuorena ja hölömönä tulee tehtyä kaikkea asiatonta.
Itä enemmän, sitä enemmän. Reissusivusto osoitteessa http://nimmarireissaa.blogspot.com/

GaelGarcía

• Reissaaja
    • Profiili
Pahimmat mokat matkalla?
« Vastaus #113 : 06.12.2007, 11:31:11 »
Hervottomia stooreja täällä  :lol:

Näitä avautumisia kaverille jostakin tyypistä, joka paljastuukin suomalaiseksi, on sattunut paljon, ja olen oppinut pitämään naamani kiinni. Mutta muutama nolo juttu näiden lisäksi tuli mieleen.

Ensimmäinen sattui porukoilleni. Olivat Nizzassa lomalla ja oikein panostaneet tuliaisiin. Niillä oli matkatavaroiden lisäksi joku kuusi paperisäkkiä odottamassa bussia lentokentälle lähtöpäivänä. Vähän ennen kentälle pääsyä sitten huomasivat, että vain yksi kassi oli matkassa. Olivat jättäneet ne viisi siihen pysäkille. :lol: En edes tajua, miten voi noin käydä, ja että juuri se yksi tuli kuitenkin mukaan. No, paikalliset saivat kivoja lahjoja  :)

Tuorein sattui Budapestissä ja huvittaa vieläkin. Viimeisenä päivänä oltiin matkalla linnavuorelta hotellille, ja reissun viimeinen ratikkamatka kyseessä. Astuttiin sisään ja yritettiin leimata lippu, mutta kone (se vanhan ajan rei'ityslaite, jota pitää välillä oikein survoa, että pelittää) ei toimi. Sama toistui kahden muun laitteen kanssa. Päätettiin sitten, että antaa olla, eihän tässä ole kuin muutama pysäkin väli. Seuraavalla stopilla kyytiin sitten asteli (tietenkin) kaksi siviiliksi pukeutunutta lipuntarkastajaa. Koko kööri pois seuraavalla pysäkillä.

Äijät mittalivat meitä vihaisesti ja vaativat 80 euron tarkastusmaksua. Aloin väitellä takaisin, en aikonut maksaa mitään ja arvostelin niiden ratikoita, mikä ei ollut suoranainen peliliike, koska seuraavaksi ne olivat jo viemässä meitä kyttikselle ja ottamassa passeja pois.

En todellakaan halunnut myöhästyä lennolta, joten yritin sopia. Mulla oli leimaamatomia tikettejä vielä useampia jäljellä, ja sain vakuutettua ne siitä, etten ole pummi. Sanoin kuitenkin olevani lähes rahaton. Sitten toinen sanoi, että näytä lompakko. Avasin perustaskut (varsinainen kassa toki muualla), ja olikohan siinä yhdeksän euron edestä. Tyytyivät siihen + takavarikoivat loput piljettini :P Toivottivat vielä tervetulleeksi uudestaankin Budaan :lol:
Oli kyllä aika ankeaa, kun tuli hetkeksi sellainen roistofiilis, tosin epäilen suuresti, ettei rahani ainakaan valtion kassaan päätyneet...

Kolmas tapaus oli sitten sellainen, että olin 14-vuotiaana faijani kanssa perus päivä Tukholmassa -risteilyllä. Pyörittiin aamulla Stureplanin kulmilla, ja faija käveli vähän mun perässä. Yhtäkkiä en näe sitä missään ja puhelin pois päältä. Vähän aikaa kattelin ympärilleni, mutta jatkoin sitten yksin. Luulin, että laiva lähtee takas vasta kuudelta, mutta lähtikin jo viideltä. Kun tajusin asian lähestyessäni satamaa, pistin juoksuksi, mutta perillä näin enää laivan lipuvan pois näköpiiristä. Mulla oli rahat loppu, eikä korteista siihen aikaan tietoakaan.

Siinä sitten deskille, että mitäs nyt? Onneksi vuorossa oli iki-ihana suomalainen nainen, joka lahjoitti minulle lahjakortin vielä samana iltana lähtevään Turun-laivaan. Äippä perui työkuvionsa ja haki seuraavana aamuna Turusta.

Entä faijani? Hän meni tietenkin sillä laivalla aivan normaalisti Helsinkiin. Selitti katoamistaan sillä, että oli luullut minun haluavan kierrellä yksin. Oli myös kuulemma henkilökunnan avustuksella yrittänyt soittaa mulle, mutta eivät olleet osanneet laittaa plussaa numerosarjan eteen :shock:  Haettin vielä se mutsin kanssa Kappelista, jossa oli bissellä. Äiti oli aika vihainen. Alkoholilla oli osuutta tapahtumiin.
Aina sattuu ja tapahtuu. - Mies

trilobiitti

• Himoreissaaja
    • Profiili
Pahimmat mokat matkalla?
« Vastaus #114 : 06.12.2007, 12:14:56 »
Viime talvella oltiin sukellus/snorklausreissulla Nha Trangissa. Seurueeseen kuului pari pientä ja hentoa japanilaistyttöä ja muutama israelilainen amatsoni, jotka olivat tulleet viettämään lomaa armeijan jälkeen. Kävimme yhdessä lounaalla, ja israelittaret ja japanittaret istuivat samaan pöytään. Seurasimme sivukorvalla heidän käymäänsä keskustelua:

"We're from Japan, where are you from?"
"Israel."
"Aaaaa, muslims!"

Tässä vaiheessa meikäläiseltä meinasi pyrskähtää olueet pöytäliinalle. Toisaalta olin hieman huolestunut siitä, että piskuisista japanitytöistä tulisi hakkelusta. Israelittaret kuitenkin pitivät kunnioitettavasti pokkansa ja vastasivat jäätävällä äänensävyllä, että itse asiassa näin ei tarkalleen ottaen ole asianlaita.
...and as all travelers I never was longing for arrival...

Paxy

• Reissaaja
    • Profiili
Aasialaisen kulttuurin kömmäys
« Vastaus #115 : 29.01.2008, 17:03:30 »
Niin, Filippiineillä Manilassa oltiin shoppailtu koko per****en päivä. Kuuma oli, kuin saunassa, ihmisiä varmasti 700 miljoonaa pienessä shopping centerissä. Ulos päästyämme joku about 15v katulapsi aivan ympäri mömmöissä alkoi tyrkyttää pimeetä tuttua taksia ja otti tyttöystävääni kädestä kiinni. Minähän siinä riemastuin ja totesin hyvin määrätietoisesti tälle tulevaisuuden lupaukselle mielipiteeni hänen käytöksestään ja pimeästä taksistaan...

No, vartti siinä odoteltiin kunnes tajuttiin, että about viisi noista enkeleistä oli tukkinut taksikaistan ja saatiin seisoa siinä vaikka maailman tappiin asti samalla, kun jono takanamme kasvoi. Eipä auttanut, kuin nöyrtyä. Etsin vanhimman mömmöpäistä käsiini ja annoin hänelle 20PHP (30 euro senttiä) ja saimme taksin välittömästi ovien avauksella ja kumarruksella.

Sehän tuossa Aasiassa on suomalaiselle (emme kai kaikki ole temperamenttisia/tyhmiä) hieman paha, ettei siellä todellakaan sovi julkisesti kiukutella.

Oma moka, mutta oppia tuli.

Enkä kyllä enää shoppaile Manilassa sekuntiakaan. Lienee monessa yhteydessä todettu maailman synkimmäksi pers....
kuukaudet merillä, kaksi yötä kotona

Paxy

• Reissaaja
    • Profiili
Filippiineillä WC:ssä
« Vastaus #116 : 29.01.2008, 19:20:07 »
Tulihan näitä lukiessa pakollinen vessajuttukin mieleen...
IloIlon suurimmassa ostoskeskuksessa tuli sitten...ööö...kakkos hätä. Hipsin siinä vessaan. Ovet puuttuivat kokonaan??????? ja paperi oli loppu joka loosista. Painelin tyttöystävälleni tätä mankumaan ja hän sai todelliset naurut. Tyttöystävän siskon poikaystävä kävi ostamassa minulle kosteuspyyhkeitä ja ohjasi minut ovelliseen invavessaan! Kyllä hävetti. Lähtiessäni siivooja kysyi vielä, otanko käyttämättömät pyyhkeet mukaan. Naama punaisena pesin kädet ja pakenin.

No, niillähän ei oikeasti ole ovia kaikissa miesten vessoissa ja paperin sijaan on lattialla ämpärillinen vettä (luulin tuhkakupiksi).

No, oppia ikä kaikki...
kuukaudet merillä, kaksi yötä kotona

sweetescape

• Reissaaja
    • Profiili
    • tickerfactory
Pahimmat mokat matkalla?
« Vastaus #117 : 07.02.2008, 00:35:00 »
Kamalaa! Eikö ne tunne tarvetta pyyhkiäkseen takalistonsa vessassa käydessään?!
So maybe if you´re holding out for the truth now, could it be the greatest weapon?

http://tickers.TickerFactory.com/ezt/d/4;10747;6/st/20080728/e/Moving+to+Leeds/dt/8/k/e190/event.png

jeppe007

• Himoreissaaja
    • Profiili
Pahimmat mokat matkalla?
« Vastaus #118 : 07.02.2008, 01:40:13 »
Lainaus käyttäjältä: "sweetescape"
Kamalaa! Eikö ne tunne tarvetta pyyhkiäkseen takalistonsa vessassa käydessään?!

:lol: Pelastit tämän yövuoron, loistavaa!

Athelas

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Pahimmat mokat matkalla?
« Vastaus #119 : 14.03.2008, 01:59:49 »
Puhuttiin Tukholman metrossa suomen kielen taivutuksista ja otettiin sitten esimerkkisanaksi kissa. Vasta kun oltiin hoettu sitä parikymmentä kertaa, tajuttiin että ei ehkä olisi kannattanut.