Vinkkejä Kanadan länsirannikolle

(Luettu 4838 kertaa)

Traveller - Elias

• Aloittelija
  • "Later never exists"
    • Profiili
    • Sähköposti
Vinkkejä Kanadan länsirannikolle
« : 11.05.2009, 11:11:42 »
Terve! Olen lähdössä Kanadaan kiertelemään heinäkuun 13. Olen hulluna Kanadaan ja nyt ensimmäistä kertaa menossa länsirannikolle. Kiinnostaisi saada vinkkejä paikoista missä kannattaa käydä ja mitä matkaoppaista ei välttämättä löydä tai vaikka löytäisikin, vahvistus spotin substanssille ei olisi pahitteeksi, joskus kun on joutunut pettymäänkin matkaoppaiden hehkutuksiin. Erityisesti kiinnostaa vinkit kansallispuistoista Banff ja Jasper. Ilmeisesti kannattaa vuokrata auto Vancouverista, ajomatka on kuulemma niin ikään näkemisen arvoinen?

Toinen asia: Olen lähdössä yksin. Jos satut olemaan BC:ssä tai Albertassa heinä-elokuussa ja tahtoisit käydä kansallispuistoissa, jakaisin mielelläni vuokra-auton, en ainoastaan kustannusten vaan myös seuran vuoksi. Autossa saattaa yksin tulla vähän höntti olo keskellä hurjia maisemia. Sellaiset näyt pitää voida jakaa.

Muokkasin otsikkoa lyhyemmäksi ja selkeämmäksi. Heloriina/mode
« Viimeksi muokattu: 14.05.2009, 19:43:49 kirjoittanut Traveller - Elias »

Christopher

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Heya!

Hyvältä kuullostaa. Itsekin oon suuntaamassa Banffiin ja Jasperiin, tosin en tänä kesänä. Suunnitelmissa olis viettää ens vuoden kesä pyörän kanssa vuoristossa, Banff - Jasper akselilla. Eipä mulla taida olla mitään ihmeellisimpiä ehdotuksia olla kun että älä kiiruhda ja nauti matkasta! Oot varmaankin menossa perinteisille spoteille kuten Lake Louise, Moraine Lake, Emerald Lake, Peyto Lake ja Maligne Lake. Icefields Parkway tulee varmaankin olemaan mahtava.  ;)

Kauas muuten aattelit muuten viettää aikaa puistoissa?

P.S: Muista postata kuvia kun pääset takasin!

Riihu

• Reissaaja
    • Profiili
BC ja Vancouver sekä Victoria Island ovat tosi hienoa aluetta. Olin siellä joskin jo 10 vuotta sitten ja silloin rakennettiin kovasti Vancouverin esikaupunkialueita, voi olla että maisemat erilaiset nykyään.
Minulla oli onni olla vieraana suomalaisessa perheessä ja he olivat asuneet Vancouverin alueella jo vuodesta 1968 ja tiesivät  kaikki katsomisen arvoiset  paikat. Kaikista mukavinta olisi sinullekin jos saisit seuraa paikallisista  jotka tuntevat seutua. Tässäpä osoite British Columpian suomiseuralle jos haluat ottaa heihin yhteyttä www.vcn.bc.ca/vfc/
 ja seuraava osoite on ruotsalaiseen matkafirmaan joka on erikoistunut Amerikan ja Kanadan matkoihin: http://www.swansons.se/documents/canada_2009.pdf tästä linkistä saat sitten hieman hajua välimatkoista ja minkälaisia paikkoja voi katsella.
Sinullahan on varmaankin jo BC:n Tie ja puisto kartta?
Jos ei ole niin voin lähettää, otin sen keväällä turistimessuilta.

Sakura

• Himoreissaaja
    • Profiili
Muutin vuosi sitten puoleksi vuodeksi Vancouveriin eli olen jo palannut Suomeen, mutta kokemusta Vancouverin seudusta toki ehti kertyä jonkin verran, joten jos haluat kysyä jotain Vancouverista tai Vancouver Islandista, jolla BC:n pääkaupunki Victoria sijaitsee niin kysy pois. Vastausta en välttämättä toki aina tiedä, mutta kysyä toki saa  ;) Haaveissa on parin vuoden sisään muuttaa Vancouveriin takaisin paljon pidemmäksi aikaa. Rakastuin kaupunkiin täysin!

sunshineen

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Vinkkejä Kanadan länsirannikolle
« Vastaus #4 : 19.08.2013, 08:30:04 »
Banffin ja Jasperin kansallispuistot ovat olleet omalla kohdelistalla jo kauan. Kysymys kuuluukin, onko talvella tai alkukeväästä mitään järkeä matkustaa noihin paikkoihin? Laskettelu tai hiihtäminen ei ole se suurin kiinnostuksen kohde vaan hienoista maisemista nauttiminen.

PHen-X

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Vinkkejä Kanadan länsirannikolle
« Vastaus #5 : 15.08.2017, 10:11:32 »
Liekö kukaan täällä käynyt Banffin tai Jasperin luonnonpuistoissa loppusyksystä? Syysloman yhteyteen näyttäisi nyt saavan suht halpoja lentoja Calgaryyn, mutta onkohan puistoissa lokakuun loppupuolella jo aivan kuollutta ja karua? Keskimääräiset lämpötilat näyttäisivät huitelevan pikkuisen plussan puolella eikä toiveissa olisi joutua vielä lumimaisemiin, vaikka matkan pääsääntöinen tarkoitus onkin maisemista nauttiminen.
"vaan minä lähden, on mulle se vahva ja vaativa pakko"