Zaragoza/Aragón

(Luettu 2150 kertaa)

Gogol Bordello

• Reissaaja
    • Profiili
Zaragoza/Aragón
« : 12.05.2009, 13:56:00 »
Onko kokemuksia Zaragozasta? Pohdin tässä, pitäisikö viettää yksi yö Zaragozassa Madrid-Barcelona -väliä matkatessa. Ei vain ole kauheasti käsitystä, millainen paikka Zaragoza oikein on. Millainen atmosfääri tuolla Aragónin pääkaupungissa on?

Muitakin näkemisen arvoisia paikkoja Aragónista ja Madrid-Barcelona -tien varrelta otetaan vastaan, esimerkiksi Lleidasta.

anuleena

• Tosireissaaja
    • Profiili
Vs: Zaragoza/Aragón
« Vastaus #1 : 13.05.2009, 15:14:51 »
Valitettavasti noissa paikoissa ei ole tullut pysähdyttyä, mutta jos olet halukas harkitsemaan hieman toista reittiä eli Valencian kautta niin siellä suosittelen ehdottomasti pysähtymään. Ja tuli itse käväistyä myös Madrid-Valencia välillä Cuencassa, jossa oli ihan näyttävä vanha kaupunki, mutta ei paljoa muuta, eli muutama tunti riitti siellä ainakin minulle.

Silencio

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 14.05.2009, 12:15:10 »
Mä pidin Zaragozasta. Tosin olin siellä vain yhden päivän mutta oli mielestäni kaunis ja ihan näkemisen arvoinen kaupunki. Tunnelmasta en taida sanoa mitään koska päivä jolloin itse kävin oli jokin tärkeä uskonnollinen päivä (Fiesta del Pilar, kaupungin suojelupyhimyksen päivä) ja sen lisäksi kaupungissa soitti comeback konsertin espanjan ehkä tunnetuin rockbändi jota Romareda stadionilla oli katsomas 80000 tyyppii.. eli kaupunki oli täynnä ihmisiä ja oli kulkueet sun muut.. fiilis kohillaan :)

mut uskaltaisin silti suositella kaunista kaupunkia :)

kilroy1

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #3 : 07.07.2010, 22:35:00 »
Nostetaas vanhaa aihetta..

Kesällä menossa Zaragozaan tosin vain yhdeksi yöksi jonka jälkeen jatketaan matkaa.. Mitä näkemisen arvoista keskustassa on ? Ilmeisesti joen varresta löytyy ravintoloita jne ?

Mikä on muuten kaupungin parkkipaikkatilanne ? Meillä on varattu hotelli ihan keskustassa eikä hotellilla ole tietenkään parkkipaikkoja..

edit,
ja tietenkin muitakin vinkkejä ko. kaupungista saa antaa.. alueita/katuja joista löytyy kohtuuhintaisia ruokapaikkoja jne.
« Viimeksi muokattu: 10.07.2010, 22:30:54 kirjoittanut kilroy1 »