Pallontallaajat.net

Kielikurssit Japanissa

(Luettu 1601 kertaa)

Leeni

• Reissaaja
    • Profiili
Kielikurssit Japanissa
« : 23.05.2009, 10:28:56 »
Onko kenelläkään kokemuksia japanin kielen opiskelusta Japanissa? Olen hieman japania opiskellut ja kiinnostaisi saada vahvempi kielitaito. Olen tässä yrittänyt googlettaa jotain halpaa kielikurssia (jos sellaista nyt on olemassakaan). Vaihtoon en enää pääse, joten omatoimisesti kurssi on hoidettava. Jos jollain on kokemuksia, niin mielelläni niistä kuulisin.

zinski

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Kielikurssit Japanissa
« Vastaus #1 : 16.06.2009, 19:41:11 »
Hei!

Itse olen talla hetkella kahden vuoden kielikurssilla Tokiossa(aion yliopistoon taman jalkeen), joten kysymyksia voit heittaa ja yritan parhaani mukaan vastailla.

Oma kokemus kielikoulunvalitsemisesta oli etta aluksi menin suomen japaninsuurlahetystoon ja ronskisti aloin Tokion alueen kouluja kirjoittaa ylos, kotona sitten selailin nettisivuja lapi ja jos koulun nettisivut nayttivat hyvilta(yllattavan monella on laadultaan surkeat,pelkastaan japaninkieliset sivustot tai muuten vain aivan liian yksinkertaiset nettisivut..nama koulut kannattaa heti hylata!) menin seuraavaksi katsomaan hintoja ja taman jalkeen kurssitarjontaa yms yms.
Talleen sielta sitten karsiutu ne kiinnostavimmat ja naihin sitten pyynnot esitteista(osa kouluista lahetti minulle suomeen kaikki tarvittavat tiedot ja hakupaperit, eika tarvinnut maksaa mitaan!).. Ja sitten lopulta loytyi se minulle sopivin koulu!^^ Hakuhan aloitetaan jo parhaassa tapauksesa vuotta ennen lahtopaivaa(mina laitoin paperit sisaan 8kk ennen lahtoa), joten ajoissa kannattaa alkaa sopivaa etsia!
Halpaa kielikoulua(ainakaan hyvaa sellaista) tuskin on! Itse kavin kaksi vuotta toissa kustantaakseni taalla oleskelun, mutta toisaalta ei tanne kannatakaan lahtea ihan vaan paahanpistona^^(etenkin jos on muitakin suunnitelmia kuin vain kayda lyhyt kurssi)... Opiskelu on rankkaa ja vauhti on huima, vaikka japania olin opiskellut suomessa jo vuoden, niin taalla kahdessa kuukaudessa on kayty lapi kokonainen oppikirja ja samalla mun vuoden opiskelut kotosuomessa:D
Eli vuodenkin taalla elamalla uskon, etta japani kehittyy ihan uusiin ulottovuuksiin, kuin mita suomessa pari vuotta opiskelemalla! Tietty riippuu paljon itsestaan palattaako sita vanhaa tuttua englantia muiden lankkareiden kanssa vai meneeko rohkeesti tutustumaan paikallisiin ja kehittamaan kielitaitoaan tata kautta! Itse en englantia kayta kuin pakosta ja suomalaisiin en taalla edes ole tormannyt!^^

Baldur

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #2 : 12.09.2009, 16:39:29 »
Sama tilanne itsellä, kuin ketjun aloittajalla. Elikkäs kieltä on tullut jonkin verran opiskeltua oma-aloitteisesti ja nyt on herännyt kiinnostus lähtä ihan Japaniin opiskelemaan. En enää opiskele jotain omatoimisesti pitäisi lähtä. "LISA! Kielimatkat" vaikutti ihan hyvältä vaihtoehdolta, mutta olisko jollain ehdottaa jotain muuta? Entäs tuo itse kaupunki(Fukuoka), että millainen on? Ajankohdaksi olen suunnitellut ensi vuoden alkua.. ei tuo talvi oikein houkuta, mutta keskittyypä ainakin paremmin opiskeluun. Vai kannattaisiko ihan suosilla siirtää reissua ensi kesään?

Ja kyllä, googlettelin juttuja kaupungista, mutta ei oikein löytynyt mitään sellasia "omia kokemuksia"-juttuja. Niitä odotellessa ;)

Tarkoitus olisi olla tuolla opiskellen joku 6-8viikkoa ja siihen vaikka viikko päälle lomailuun.

Miltä vaikuttaa? Mietteitä, kokemuksia jne. kiitos!

zinski

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : 30.10.2009, 16:01:30 »

Ihan suoraan sanottua vain hullu tulee japaniin kesalla,
Tokiossa ainakin nyt itse koettuna oli sellainen tappohelle, etten ole koskaan suomessa sellaista kokenut.
Kuumuus ei sinallansa, mutta se kosteus ja ilmanlaatu... uuh.. ensikesana lahden kylla viisaampana karkuun taalta pahimman yli..

Kevat ja syksy on sita ehdottomin kauneinta ja saankin puolesta mukavinta aikaa reissata ja nahda japania. Kevaalla tietysti kirsikankukkaloisto ja syksylla sitten ruska!
Suomalaiselle ne kirsikankukat kuitenkin tuntuu eniten sykahdyttavan plus varmasti kielikoulussa jarkataan jotain piknikkityyppisia retkia, jotka on ihan ehdotonta japanilaista perinnetta;)