New Yorkin Queens

(Luettu 6624 kertaa)

Zari

• Aloittelija
    • Profiili
New Yorkin Queens
« : 31.05.2009, 20:23:18 »
Onko kellään kokemuksia ? Onko turvallinen kaupungin osa ? Missä hotelleissa olette siellä asuneet ? Miten toimi kulkeminen Manhattanille ?

esavaan78

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: New Yorkin Queens
« Vastaus #1 : 01.06.2009, 00:02:20 »
On ollut yllättävän rentoa ja juttelevaista porukkaa. Iltaisinkin pystyi rauhassa käppäillä paikasta toiseen, pahoja katseita kyllä tuli. Hotelleista yms en tiedä kun itse asuin siskoni luona Southside Jamaicalla. Parhaiten manhattanille pääsin itse metroilla (aika monta metron vaihtoa ennen päämäärää)

Pitufo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 01.06.2009, 10:45:44 »
Queenshan on ihan älyttömän laaja alue, jonne käsittääkseni mahtuu rauhattomampiakin seutuja, samoin kuin hienompia ja kalliimpia alueita. Itse olen ollut lähinnä Jackson Heightsissa. Hotelleista en tiedä, kun olin siellä kaverin luona, mutta itse alue tuntui mukavalta ja ihan turvalliselta.

Subwaylla pääsee tuolta Manhattanille ilman vaihtoja jossain puolessa tunnissa. Maahanmuuttajia on paljon, varsinkin kolumbialaisia, joten espanjan taidosta voi olla hyötyä :) Kivoja ruokapaikkoja, kauppoja ym. löytyy, mutta vaatteet yms. ostaisin itse Manhattanilta, kun ei niin iske sellainen perinteinen lattarityyli (sori yleistys), mitä Jackson Htsin putiikeissa oli tarjolla. Parin metropysäkin päässä oli myös perinteinen mall, jossa oli ihan kiva piipahtaa.
Yo llevo en el cuerpo un motor
que nunca deja de rolar
llevo en el alma un camino
destinado a nunca llegar.

oizo

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #3 : 02.06.2009, 21:06:15 »
Moi, eka postaus tälle foorumille.

Itse varasin tyttöystäväni kanssa matkan nykkiin lokakuulle ja perillä on tarkoitus olla 8 yötä. Queensillä yövymme Pan american hotellilla joka sijaitsee 7900 Queensboulevardilla. Kun viipyy yli 7 yötä, saa 40 % alennuksen eli näin ollen yölle tulee hintaa 70e kaikkine veroinensa, eli 35egee nokkaa kohti. Vaikutti kuvauksien mukaan ihan viihtyisältä paikalta, jota ihmiset olivat paljon kehuneet.

Tuosta hotellilla tarkoituksena on Manhattanille kulkea metrolla. Metropysäkki on 5 min kävelymatkan päässä ja matka Manhattanille kestänee jotain 15-20 min. Ei paha siis. Ekana päivänä ehkä voisi fiiliksen vuoksi ottaa taksin kohti ydintä, jotta pilvenpiirtäjien eka kertaa näkeminen olisi mahdollisimman mieleenpainuva ;)

Toivotaan, että tuo alue on turvallista seutua sillä varmaan tulee joskus iltaisinkin alueella liikuttua. Onneksi tuo sijaitsee kuitenkin kohtuu ison tien varrella, mikä vähentänee hämäräpuuhia. Myös tuo lähellä sijaitseva Queens center mall on hyvä juttu. Täälläkin otetaan mielihyvin vastaan vinkkejä Queensin alueen hyvistä mestoista.

groupie

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 24.11.2009, 09:09:04 »
Varattuna yksi yö hotellista Fairfield inn by Marriott Jamaican kaupunginosassa. Viimeinen yömme New Yorkissa ja halusimme mahdollisimman lähelle JFK:tä. Kylläkin hiukan nyt epäilyttää tuo sijainti, kun saavumme hotellillekin vasta puolilta öin...
do something crazy in your life

tintin

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Vs: New Yorkin Queens - hotellivinkkejä?
« Vastaus #5 : 06.08.2013, 19:26:32 »
Kyselisin vielä noista ns.vellihousumatkailijalle sopivista Queensin alueista majoituksen kannalta. Brooklyniä lukuunottamatta en ole Manhattanin ulkopuolelle jalallani astunut, joten Long Island Cityä myöten alue on minulle aivan tuntematon. Olen kuitenkin täysin kyllästynyt Manhattanin sikakalliisiin ja nuhjuisiin hotelleihin ja kyselisin vinkkejä ennen kaikkea alueista, mutta myös hotelleista (oma kylppäri välttämätön), joista on hyvät yhteydet Manhattanille ja toki, missä yksinmatkustava naisihminen uskaltaa kömpiä metropysäkiltä hotellille pimeäänkin vuorokaudenaikaan (matkustan seuraavaksi talvella, eli pimeä ei tarkoita aamuyötä)
terveystietoa matkailijoille: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/ktl.mat mm.malarian estolääkesuositukset maittain

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 07.08.2013, 20:29:22 »
En ole mikään Queens-ekspertti, mutta keväällä kävimme pari kertaa Jackson Avenuen/Vernon Boulevardin kulmilla. Siellä oli minusta illallakin siistiä ja turvallista.

Jos haluat tutkailla noita kulmia, niin yhtenä kiinnekohtana toimii MoMan PS1. Itselleni mieluisampi käyntikohde oli Alewife, jonka olutvalikoima on huikea.

Hotelleihin kyllästyttyäsi voisit harkita myös airbnb-kuviota. Tosin siihen on saattanut tulla jotain mutkia sitten viime kevään. Me saimme joka tapauksessa Brooklynin Bed-Stuysta alle 500 taalalla huoneen kahdelle viikoksi. Jos menisin taas, ottaisin huoneen/asunnon Bushwickista tai Greenpointista, jotka ovat itse asiassa aika lähellä Queensia. Niihin meidät vei aika moni makea rafla.
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 08.08.2013, 23:53:32 »
Matkakaverini oli Q4-hostellissa Queensissa ja suositteli lampimasti. Metro aivan vieressa, ja matka-aika Manhattanille vain kymmenen minuuttia. Itse en ollut koska paikka oli taynna saavuttuani, mutta kannattaa katsastaa, sijainniltaan ainakin aika loistava.
She rides rollercoasters but never screams