Ahdistavin paikka/matkakokemus?

(Luettu 12496 kertaa)

vedenhenki

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Ahdistavin paikka/matkakokemus?
« Vastaus #20 : 23.09.2009, 16:22:53 »
Chongqing Kiinassa. Lukematon määrä harmaita kerrostaloja, miljoonia ihmisiä joka paikassa, ei auringonvaloa savun ja sumun vuoksi, kosteaa ja kolkkoa. Jokainen paikallinen jonka kanssa juttelin sanoi haaveilevansa poispääsystä.

Olen nyt tällä hetkellä Chongqingissä, enkä koe tätä mitenkään ahdistavaksi. Väsyttävä kaupunki tämä kyllä on, sillä suunnistaminen ydinkeskustassakin on vaikeaa, koska ympärillä on vain pelkkiä älyttömän korkeita kerrostaloja, eikä mitään "maamerkkejä" näy, en osaa kieltä yhtään ja hostellini on aika laitakaupungilla. Väsyttävä siis siksi, että tämä vaatii pääkopalta paljon raksuttelua koko ajan. Ilmat ovat olleet tämän hetken ainakin tosi hyvät, aurinko paistaa ja on lämmintä. Smogi ei minua ainakaan mainittavasti haittaa. Kasvava kuunsirppikin näkyi tänäiltana hyvin alkuiltataivaalla ja yksi ainoa kirkas tähti (olisikohan Sirius?). Tämän kaupungin toistaiseksi mainittava miinuspuoli on julkisen liikenteen ontuvuus. Kyllä tänkokoisessa kaupungissa yleensä on kohtuutoimiva metro tai vastaava. Täällä tuo monoreil on vielä niin kehitysvaiheessa, en ole edes kokeillut koko vekotinta vielä, liekö edes tulen kokeilemaan, kun mulle siitä mainittavaa hyötyä ei ole.
Mutta siitä olen samaa mieltä, että kerrostaloja täällä on vain kilometristä toiseen, kerrostaloja, kerrostaloja, rakenteilla olevia kerrostaloja.. Ja ne kaikki on 20 - 45 kerrosta korkeita.
Ciqikoun ming-dynastian aikainen vanha kaupunginosa, missä hostellini on, on kyllä tosi ihana. <3 Tämä on kuin oma pikkukaupunki ison kaupungin sisällä. Tästä pidän!

Ahdistavinta matkaa tai kokemusta ei tule näin äkkiseltään mieleen. Kaikki ovat tähänasti olleet hyviä, tosin olenkin vasta aloitteleva kulkija.

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #21 : 24.09.2009, 00:03:05 »
Suomalaisen, kylmän, pohjoisen ja tuulisen rannikkokaupungin kapakkajono tai vessa kaheksankytluvun lopulla. Oman nokkeluuden tai kaverin oikea-aikaisen paikallesaapumisen vuoksi en saanutkaan turpiini.

Umpiväsyneenä ja nälkäisenä räntäsateessa tunturivaelluksella. Kivivyöry syvässä laaksossa Kreikassa. Poliisin pakeneminen autolla Calabriassa. Erittäin sitkeän ja aggressiivisen häslärin karkoittaminen Tunisiassa.

Maailmalla on siis yleensä ollut vähemmän ahdistavaa.  ;)

Tramali

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #22 : 24.09.2009, 09:56:39 »
Tokiossa se hirveä kapitalismin ihon läpi menevä voima (en edes pidä kapitalismia kovin pahana muutoin) ja kaikki japanilaisten sairaat jutut jotka puski silmille mm. liikkeet jotka myi pelkästään pikkuhousuja tai ihmisen ulostetta...en edes sano kaikkia liikkeitä.
Myös se sai sydämmeni pomppaamaan kun kävelin katua ja näin kauempana istuvan tytön joka näpytteli Ipodia ja sitten näkyi kun joku mies juoksi tytön luokse ja luulin että mies ryöstää tytön mutta teki jotain aivan muuta...elkää lukeko jos olette herkempiä...mies ns. "heitti mällit" tytön hiuksille ja juoksi pois.
Eniten kuitenkin ihmetytti kun kerroin muille ihmisille tästä tytön tapauksesta niin sain kuulla että se ei edes ole kovinkaan harvinaista.
Siis oli tokiossa (ja etenkin muualla japanissa) kivojakin juttuja mutta ahdistavin paikka se on kuitenkin ollut.

Intian delhissä oli myös ahdistavaa kun kaupustelijat ja tyttöystäväni ja hänen kaverinsa töllääjät oli helvetin sitkeitä iilimatoja.

« Viimeksi muokattu: 24.09.2009, 10:01:54 kirjoittanut Tramali »

Itärajan Ilpo

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #23 : 24.09.2009, 10:07:11 »
Tangerissa ahdisti, kun sinne saavuttiin muutama vuosi sitten pimeän aikaan. Kaikki hyvät etukäteissuunnitelmat kusi, kun laiva oli 4 tuntia myöhässä ja pimeys iskenyt matkan aikana. Sitten satamassa tunki heti pari stalkeria kylkeen.

EDIT: Kirjoitusvirheet
« Viimeksi muokattu: 24.09.2009, 11:22:45 kirjoittanut Itärajan Ilpo »
I'm just a extraordinary guy

Long-term travel changes people, almost always for the better

Loordi

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #24 : 24.09.2009, 10:18:26 »
Tangerissa ahdisti

Minua ei ahdistanut, koska olin vain päiväseltään käymässä Gibraltarilta, mutta aivan järkyttävä läävä. Aivan järkyttävä.

Mr. Voyageur

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #25 : 24.09.2009, 14:46:12 »
elkää lukeko jos olette herkempiä...

Nyt meni kerta rytäkällä puhtoinen mielikuva kunnollisista japanilaisista rikki.  :-\

Itärajan Ilpo

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #26 : 24.09.2009, 15:57:47 »

Nyt meni kerta rytäkällä puhtoinen mielikuva kunnollisista japanilaisista rikki.  :-\

Kieltämättä toi Tramalin vuodatus kuulosti erikoiselta mutta puhtoista kuvaa mulla ei koskaan ole japanilaisista ollut.. Japanilaiset liukkikset, hentait ym., kertoo mielestäni jo paljon. Sitten on vielä näitä televisio-ohjelmia, joissa perheenäidit, sinkut jne... "kilpailee" ketä pääsee peuhaamaan lauantai-iltana juontajien kanssa... Vähän kuin meidän Huuma mutta aiheet pikkasen erilaisia... ;D
Tosiaan erikoinen kansa nuo jaappanilaiset, pitäisi joskus päästä käymään paikan päällä.
I'm just a extraordinary guy

Long-term travel changes people, almost always for the better

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #27 : 24.09.2009, 17:39:18 »

Kieltämättä toi Tramalin vuodatus kuulosti erikoiselta

Mielestani jo Tramalin kuvaus hostellin mixed roomista oli jo hieman erikoinen. Veikkaisin vilkasta mielikuvitusta.

Tramali

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #28 : 24.09.2009, 20:14:08 »

Kieltämättä toi Tramalin vuodatus kuulosti erikoiselta

Mielestani jo Tramalin kuvaus hostellin mixed roomista oli jo hieman erikoinen. Veikkaisin vilkasta mielikuvitusta.

Ei tänne nyt jaksa mielikuvitusjuttuja kirjoitella.
Hostelli juttukin oli yksittäinen tapaus ja olen monissa hostelleissa yöpynyt joissa yleensä meno on todella "normaalia" ja monesti jopa "rauhallista".

Tuosta Itärajan Ilpon kertoma "japanin Huuma" kertoo todella paljon myös.

kekkuli

• Reissaajaguru
  • Dec 93 AUS
    • Profiili
« Vastaus #29 : 24.09.2009, 21:49:27 »
Intian Varanasissa yksin, väsyneenä vatsataudissa, ilman lämpötila yli 40, kypsyneenä huijareihin ja epäsiisteyteen yms.

Brasilian Rio de Janeirossa lievästi väkivaltaisen ryöstön jälkeen. Elämäni ensimmäisen kerran sain jotain rauhoittavaa (sairaalassa tarkastuskäynnin yhteydessä.)
Salud, amor y dinero - y tiempo para gozarlos.

Robby Bubble

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #30 : 27.02.2010, 15:43:33 »
Varanasi -95. Spitaaliset tökkimässä selkään ja olkapäihin visvaisilla ja verisillä siteiden peittämillä käsillä. "one rupii mister, one rupii". Hyi helvetti. Pakko myöntää, että rotsi lähti roskikseen hyvin nopeasti, kun päästiin pois lepra-leevien mestoilta.
Kaveria tuetaan ja taka-askelia ei oteta.
-Ville Peltonen

LauraInkeri

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #31 : 27.02.2010, 18:26:38 »
ahdistavin ja peljoittavin kokemus on ehdottomasti Iberian lentokoneiden lisäksi tämä viimeisin reissu Marokossa.
Ei muuten.mutta lento saapui Tangeriin siinä iltapäivällä,ja ok,oli vielä valoista.Mutta 30min ajon jälkeen iski pilkkopimeys.
Kuskina oli mieheni isä uudella autolla.Siihen lisättynä pilkkopimeä,mutkainen "maisemareitti" Rabatiin asti jossa yleensä muut kuskit eivät kovin selvästä päästä ole(kontrolli ei yhtä tehokas kuin uusilla pätkillä)
...yli 3h istuttiin siellä penkillä näkemättä yhtään mitään..(se pitkien valojen käyttö ei ollut ihan hallussa).vieressä kyllä olisi kulkenut suora,valaistu,uusi moottoritie,mutta sehän ei tälle paikalliselle Schumacherille kelvannut.Minun takia ihan ajettiin rantaa pitkin.Ja ei mitään tapahdu,kun on uusi auto! :o
Ihme ja kumma hengissä päästiin perille,mutta oli liian lähellä jäädä 3 rekan alle ja jäi kyllä ikuinen kammo appiukon kyydistä..!

jurppe

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #32 : 27.02.2010, 21:31:21 »
Minulla myös hullut ja taitamattomat kuskit joiden kyydissä olen ollut ovat pahimmasta päästä matkakokemuksia. Kuski joka ei osaa ajaa mutta pitää itseään nopeana pelimiehenä, tie ilman kaiteita vuoristossa jossa vastaan tulee paskoja rekkoja jarrutellen alamäkeen, muu liikenne vielä kahelimpaa ja auto alla on kurja ropponen: tuo tuntuu olevan perustilanne monessa maassa jossa olen matkustellut.

Läheltä piti tilanteita on ollut sen verran paljon että tavallisempi lento- tai ryöstöpelko alkaa tuntumaan triviaalilta tieliikennehuolien rinnalla.

tiah

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #33 : 28.02.2010, 13:33:16 »
Mua ahdistaa ehdottomasti ihmisten ja eläinten kurja kohtalo. Erityisesti kun asialle ei vaan voi tehdä mitään, ei auttaa tai mitään :(
 Yritän valita matkakohteitani sen mukaan, että tiedän,etten näe ihan järjettömiä asioita ja esim. eläinten kohtelu on edes suht inhimmillistä..
  Haluaisin vapaaehtoistyöhön esim. Brasilian tms slummeihin,mutta en sitten tiedä kestäisikö pää vai turtuisiko siihen ahdistukseen.

Lianna

• Reissaajaguru
  • 莲娜
    • Profiili
« Vastaus #34 : 28.02.2010, 13:42:14 »
Mun yksi ahdistavimpia kokemuksia oli se hetki, kun tajusin, että matkakaveriin ei voi luottaa. Olen kirjoittanutkin siitä johonkin toiseen keskusteluun (kaverin piti soittaa ja varmistaa majapaikka mutta ei ollutkaan tehnyt sitä - koko paikkakunta täynnä, me rättiväsyneitä, ilta - ja kaveri jättää minut selvittämään huonolla kielitaidolla tilannetta ja menee itse vessaan itkemään). Ahdistavaa oli se luottamuksen täydellinen menettäminen, se että tajusi että tuosta ihmisestä ei olisi mitään apua jos jotain ikävää sattuisi.

Onneksi ei tilanne ollut oikeasti vakava, mutta tilanne olisi voinut sattua jossain kehitysmaassa tyyliin minä sairaalassa auto-onnettomuuden jäljiltä ilman rahaa, passia ja tavaroita - ja kaveri jättää minut sinne ja menee vessaan itkemään.

Matka ei ala siitä kun tullaan perille.
Matka alkaa siitä kun lähdetään!