Montako maata vuodessa?

(Luettu 66539 kertaa)

tuomas2

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://www.saunalahti.fi/~nilajuha/index.html
    • Sähköposti
Vs: Montako maata vuodessa?
« Vastaus #20 : 18.07.2009, 23:28:44 »
Tana vuonna uusia maita ei viela ole  :'( Mutta toivottavasti yhden tai kaksi saisi loppuvuodesta. Kroatiaan olisi tarkotus menna 1,5 kk paasta (olen ollut aiemmin Kroatian maanrajojen sisalla mutta en jalallani astunut Kroatian maaperalle). Toinen uusi maa saattaisi olla ehka Ukraina???

Tahan mennessa vanhoihin maihin tehtyja reissuja tana vuonna: Suomi *2, Italia ja Sveitsi. Vanhoja maita tulossa tana vuonna: Slovakia, Unkari, Slovenia, Italia, Itavalta ja Tsekki.
uomas2

ddefaut

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #21 : 24.07.2009, 05:15:55 »
Tänä vuonna uusia maita on tullut vain tämä Costa Rica, jossa olen nyt sitkeästi jumissa.  ;D Laskeskelin, että keskimäärin maita on tässä lyhyen elämäni aikana tullut vain alle yksi vuodessa. Eiköhän tämä tahti vielä tästä kiihdy, toivotaan ainakin niin.
"Algunas veces hay que decidirse entre una cosa a la que se está acostumbrado y otra que nos gustaría conocer." - Paulo Coelho

Pitufo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #22 : 24.07.2009, 10:21:50 »
Tämän vuoden ainoaksi uudeksi maaksi jäänee Meksiko. Muutenkin takana vain kolme maata, syksyllä ilmeisesti menen vielä Ruotsiin ja Saksaan, mutta ne nyt ovat kaikkea muuta kuin uusia minulle. Ensi vuonna olisi tarkoitus sitten päästä laajemmin kiertämään Lattareita, joten sitten niitä maita varmaan tulee useampia.

En toki matkusta "maakeräily" mielessäni. Se olisi Euroopassa hieman hankalaakin, kun lapsena ollessani olen käytännössä käynyt jotakuinkin kaikissa Manner-Euroopan maissa. (Se ei toki estä uusia elämyksiä, enhän muista esim. Romaniasta tai Portugalista juuri mitään.) Euroopan ulkopuolelle matkustaminen taas tuppaa vaatimaan sen verran enemmän aikaa ja rahaa, että niitä reissuja olen lykännyt tuonnemmaksi ihan tarkoituksella. Vielä on paljon nähtävää!
Yo llevo en el cuerpo un motor
que nunca deja de rolar
llevo en el alma un camino
destinado a nunca llegar.

hanna71

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #23 : 09.11.2009, 18:58:11 »
Olen nyt ollut reissussa reilut 1.5 vuotta, mutta silti tana vuonna on tullut vierailtua vain yhdessa uudessa maassa eli Chilessa. Suurimman osan tasta vuodesta olen viettanyt jo ennestaan tutussa Perussa. Myohemmin jatkan matkaan uuteen maahan, Boliviaan.

No niin, nyt reissussa kulunut 1v10kk ja uusina maina siis jo mainitut Chile ja Bolivia seka Paraguay, Brasilia ja Argentiina. Lisaa tana vuonna ei ole tulossa, matka jatkuu tutuissa Etela-Amerikan maissa.

kaj

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #24 : 09.11.2009, 21:17:08 »
Hei!

Itse oon varmaan parhaimpina vuosina käynyt tusinassa eri maita. Tällainen onnistuu työssäkäyvältä ihmiseltä vain kyllä Euroopan osalta ja vaatii itseltä about 50-60 matkapäivää. Muutamat futispeli viikonloppu reissut vaikka Saksaan ja Englantiin ja sen jälkeen vaikka kuukauden reissu balkanille missä pelkästään ex. Jugoslaviasta löytyy puolentusinaa eri maita jne. Sitten vaikka tuohon reilu viikon reissu Roomaan josta siis Italia ja Vatikaani ja samalla reissulla San Marino. Tässähän se kymmenen maata jo menis rikki.

Euroopan ulkopuolelta on jo sitten hankalampaa kasata eri maita, tein kuukauden reissun Kaakkois-Aasiaan kesällä ja kävin Singapore-Malesia-Brunei-Thaimaa akselin joista 2 maata pieniä lilliputteja ja ei olisi yhteenkään muuhun maahan tuossa ajassa kerinnyt. Eurooppa on kyllä etäisyyksiltä niin pieni alue maapallosta, että parin tunnin junassa istumisella vaihtaa jo helposti maata eli lyhyet etäisyydet ja toimivat liikenneyhteydet ovat avainasemassa, jos haluaa käydä mahdollisimman monessa maassa samana vuonna

ihmeseikkailija

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #25 : 10.11.2009, 13:43:57 »
Itsellä on tavoitteena käydä yhdessä uudessa maassa per vuosi avartamassa maailmankuvaa.

Unkarissa vaihdossa ollessa taisi uusia maita tulla hieman alta 20:tä. Euroopassa kun etäisyydet ovat pieniä ja liikkuminen helppoa.

Tälle vuodelle on tullut talsittu seuraavissa maissa: Thaimaa, Intia, Italia ja Espanja + (Suomi, Ruotsi ja Norja).

Vielähän tässä ehtii jonnekkin. :)

Mielestäni reissailussa laatu korvaa määrän...

Expat

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #26 : 11.11.2009, 11:30:01 »
Itselleni uusia maita ei tänä vuonna ole muistaakseni tullut vielä yhtäkään, mutta on sitä jonkin verran ehditty reissaamaan vuonna 2009:
Suomessa 4 eri kertaa, Virossa 3, Liettuassa pariin otteeseen, samoin Puolassa, Slovakiassa ja Unkarissa. Serbiassa ja Romaniassa kerran, kuten myös Kreikassa, Tsekin tasavallassa ehkä 30-40 krt ja Bulgariassa 20-30 krt. Loppuvuoden aikana tulee piipahdettua Tanskassa ainakin kerran, Bulgariassa 4 kertaa ja Tsekeissä liki kymmenen. Suomessakin piti ensi viikolla piipahtaa, mutta koska kyseessä olisi ollut matka mummolaan yhdessä perheen kanssa, niin peruin reissun sikainfluenssaepidemian vuoksi, miksi ottaa riski turhan tähden.
Onhan tuossa yhdelle vuodelle jonkin verran reissaamista. Ja ensi vuodesta tulee hyvin pitkälle samanlainen. Ja joku jossain (siis Suomen verottaja) kadehtii meidän työksemme matkustavien saamia lentomaileja...

« Viimeksi muokattu: 11.11.2009, 11:46:36 kirjoittanut Expat »

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #27 : 11.11.2009, 11:40:03 »
Ja joku jossain (siis Suomen verottaja) kadehtii meidän työksemme matkustavien saamian lentomaileja...

Verovirkamiehen *ittumaisuus perustuu kateuteen, niillä on erinomaisen huonot palkat. Paitsi johtajilla, joita vähennetään sitä mukaa, kun eläköityvät.

Eipä ole uusia maita tiedossa ensi vuodelle, tiedossaolevat matkat kohdistuvat vanhoihin, mutta eri kohteisiin ja/tai eri näkökulmalla, yhden maan kohdalla on tosin ollut 30 vuoden tauko. Ellen sitten ennätä loppuvuodesta Israeliin.

monza

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #28 : 11.11.2009, 16:40:14 »
Tänä vuonna kertynyt 13. Reilin syytä  :)
mononmeno.blogspot.com

mononmeno2.blogspot.com

unkkatkumiankka

• Vieras
« Vastaus #29 : 16.11.2009, 01:27:45 »
Tànà vuonna tais mennà ennàtys uusiksi, eli 6 maata. :)  Nykyisen kotimaani (jota en siis ota laskuihin) lisàksi kàyty on Suomessa, Norjassa, Itàvallassa, Unkarissa, Slovakiassa ja Ranskassa.
Aiempi henk.koht. ennàtys taisi olla 4 maata vuodessa. Yleensà tahti on 2-3/vuosi.

ddefaut

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #30 : 16.11.2009, 03:08:47 »
Tahan asti vuoden ainoa uusi maa on ollut Costa Rica ja olen ollut taalla helmikuusta saakka. Parin viikon paasen tutustumaan Panamaan eli taman vuoden saldo on kaksi maata, aika normaali tulos mulle.
"Algunas veces hay que decidirse entre una cosa a la que se está acostumbrado y otra que nos gustaría conocer." - Paulo Coelho

Yazaku

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #31 : 16.11.2009, 09:40:13 »
1. Suomi
2. Ruotsi
3. Norja
4. Saksa
5. Kiina
6. Dubai
7. Saudi-Arabia
8. Qatar
9. Kuwait
Ainakin noi on tullut tänä vuonna käytyä, voi olla että joku unohtui.
As cool as a cucumber.

fnla

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #32 : 16.11.2009, 14:28:03 »
Tänä vuonna tuli käytyä useammassa maassa kun ikinä vuodessa (tosin näin 18-vuotiaana ei ihan hirveesti ole tullut vielä matkusteltua). Mutta siis, tähän mennessä tänä vuonna on käyty Ranskassa, Iso-Britanniassa, Malesiassa ja Australiassa. Joulukuussa joukkoon pääsee mukaan vielä Tsekki. Niistä uusia maita on 2.

naba

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #33 : 16.11.2009, 15:28:43 »
Tänä vuonna on tullut käytyä ainakin yhdeksässä maassa - Ruotsi, Latvia, Tanska, Saksa, Ranska, Marokko, Irlanti, Englanti ja Espanja. Saksassa on tullut käytä kolme kertaa ja uusia näistä on Marokko ja Irlanti. Viikon päästä on edessä vuoden viimeinen matka Italiaan.

Jepulis

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Reissausta ja ruokaa: juttuja matkustelusta, ruoasta ja eri matkakohteista.
« Vastaus #34 : 17.11.2009, 20:12:47 »
Tämän vuoden puolella uusia maita: Egypti, Kroatia ja Slovenia
Vanhoja maita: Viro, Yhdysvallat, Puola, Slovakia, Unkari, Itävalta, Saksa ja tulossa Ruotsi ja Intia.

« Viimeksi muokattu: 18.11.2009, 16:07:48 kirjoittanut Jepulis »
http://reissaustajaruokaa.wordpress.com/
Matkakohdetietoa, reppureissuelämää ja vegaaniruokaa.

AlNU

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #35 : 18.11.2009, 06:28:33 »
Tänä vuonna yksi reissu ja 2 uutta maata Indonesia ja Australia. Viime vuonna menikin 2 reissussa 0 uutta maata. Silti uusia kokemuksia reilusti. Tänä vuonna ei pitäisi uusia maita tullakkaan lisää. Viimeisen kahden vuoden saldona saatu 8 kuukautta matkustamista ja 2 uutta maata, mutta kukapa niitä keräilee.

Tubee

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Tuben reissublogi
    • Sähköposti
« Vastaus #36 : 18.11.2009, 12:04:11 »
Tänä vuonna näytti kertyvän 5 uutta maata, normaalisti pyörinyt luokassa maa/vuosi. Ensi vuoden osalta ei ole vielä havaintoa, sillä poikkeuksellisesti yhtään uutta reissua ei ole varattuna tai edes vakavasti suunnitteilla...  :-\

starman

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #37 : 18.11.2009, 12:10:04 »
Yksi uusi maa/vuosi on tähän asti keskimääräisesti mennyt.

Ehkä vuoden parin sisään tulee tehtyä pidempi matka, jolloin vuoden aikana tulisi käytyä useammassakin maassa.

En kuitenkaan tykkää niitä uusia maita laskea, enemmän arvostan kokemuksia kuin kiireellä kiertämistä.

Mariana

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #38 : 18.11.2009, 15:49:53 »
Tämän vuoden saldoksi tuli kaksi reissua ja viisi maata, joista kolme uutta. Yleensä olen pyrkinyt vuosittain kolmeen lomareissuun ja yhteen-kahteen uuteen maahan, jolloin on aina seuraava matka tiedossa ja odotettavana ja uusien maidenkin määrä pysyy sopivana.

Reissukka

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #39 : 20.11.2009, 18:32:01 »
Tuosta uusien maiden "keräämisestä". Olen kyllä samaa mieltä siitä, että ihan maiden keräämisen vuoksi siinä ei liene järkeä. Esim. tyyliin ylittää jonkun maan rajan muutamaksi tunniksi voidakseen lisätä sen käytyjen maiden listalle. Olen itse käynyt useamman kerran joissakin maissa: Ruotsissa, Virossa, Latviassa, Puolassa, Saksassa, Venäjällä, USAssa, Kiinassa ja Thaimaassa.

Kyllä mä silti jossain määrin myönnän kerääväni maita. Mielellään menen mahdollisuuksien mukaan aina uuteen maahan, ja pidän tavoitteena 50 maata vaikkapa ennen 30-vuotissynttäreitä. En oikeastaan tiedä miksi. Luulisi olevan samanarvoista tutustua johonkin uuteen alueeseen jo käydyn maan sisälläkin. Mutta kyllä aina uuteen maahan menemisestä paremmat kicksit saa...jostakin syystä. Sitten kun jonain päivänä kaikki Euroopan maat on kierretty, niin uusia maita onkin jo melko vaikea saada listalle ainakaan kovin tiuhaan tahtiin.