Tàssà oma tàysin henkilòkohtaisen subjektiivinen listaukseni:
1. Ranskalaiset - puhuvat ja olettavat muidenkin osaavan vain sità ranskaa, vaativat palvelua vaikka olisivat itse myòhàssà/vààràssà, kàytòstavat OK mutta kaikki eivàt silti puhu sità ranskaa! Ja vielàpà Ranskassa sama juttu + yleistà tylyyttà havaittavissa kommunikoinnin aikana. Niin, ja sità ranskaa pitàisi osata tàydellisesti, jos kerran osaa. Raivostuttavaa porukkaa.
2. (Kànniset) britit - òrveltàvàt ja riehuvat. Puhuvat liian kovaàànisesti, eikà kukaan osaa yhtàkààn vierasta kieltà. Vàlillà epàkohteliaita, etenkin nuoret. Selvinpàin ihan mukavaa sakkia.
3. Puolalaiset - kielitaidotonta, epàkohteliasta ja huumorintajutonta jengià. Tai ainakin kaikki ne, jotka itse olen tavannut tàssà vuosien varrella. Vain yksi poikkeustapaus on eksynyt joukkoon.
4. Kiinalaiset - àrsyttàvàà parveilua ja kamerahòsòtystà joka paikassa, useimmiten muiden turistien valokuvien tiellà. Muita kielià ei osata, kàytòstavat hakusessa (toisin kuin japanilaisilla), ja muutenkin aivan uskomatonta porukkaa.
5. Yhdysvaltalaiset - yleissivistys useimmilla kadoksissa tai jopa tavoittamattomissa. Ei tietoakaan muista kielistà + olettavat muiden usein osaavan englantia.
6. Espanjalaiset - kovaàànistà touhua, jossa kàytòstavoilla on kakkossija.
7. Venàlàiset - tai siis vain ne "Kroisokset". Hieman ylimielistà puuhaa, mutta muuten OK.
8. Hollantilaiset - valittajia. Muuten OK.
9. Israelilaiset - riehujia ne nuoret.
10. Tanskalaiset - nuoret tàysià kànnikaloja, jotka aiheuttavat hàiriòtà kaikkialla. Vanhemmat tanskalaiset on ihan jees.
Mielestàni mukavimpia matkailijoita ovat karkeasti yleistàen japanilaiset, arabit, saksalaiset, unkarilaiset ja islantilaiset. Suomalaisetkin ovat OK, mutta mua àrsyttàà se monien juominen ja yleinen òrvellys. Thaimaassa nuo "Pattayan-pojat" làhinnà àllòttàvàt kaljamahoineen.