SAS ja lentokentälle saapumisaika HKI-Vantaalla

(Luettu 428 kertaa)

matkustelija56

• Aloittelija
    • Profiili
Hei,
olen menossa ensimmäistä kertaa USAan tänä viikonloppuna ja jännittää kovasti. Voisiko joku USAan vaihtolennolla lentänyt neuvoa hieman, miten turvatarkastukset yms. etenee?

SAS:n kotisivuilla lukee, että USA:an menevillä lennoilla pitää saapua 3h aiemmin kentälle ja bag drop sulkeutuu minun lipputyypillä 90 min aiemmin. Noh, Finavian sivuilla taas lukee, että SAS:n bag drop on auki 2h-45min ennen lähtöä. Mitä aikoja minun siis pitää noudattaa? Onko vaihdon sisältävä lentoni lento USAan vai lento Eurooppaan? Minulla on samalla lipulla kaikki lennot.

Tämä on minulle tärkeä tieto, sillä lento lähtee varhain aamulla ja yritän saapua paikalle aamun ensimmäisellä junalla reilu 2h etukäteen. Riittääkö se vai pitääkö tilata taksia? Check inin aion tehdä etukäteen netissä eli lentokentällä minun pitää vain tulostaa paperit ja lipukkeet laukkuun ja viedä laukku hihnalle. Onko bag dropissa pitkiä jonoja yleensä?

Olisin kovin kiiitollinen vastauksista! :)

Pesula

• Tosireissaaja
    • Profiili
Vs: SAS ja lentokentälle saapumisaika HKI-Vantaalla
« Vastaus #1 : 12.10.2019, 10:12:51 »
HKI-Vantaalla turvatarkastuksessa ei ole mitään erikoista tai erityistä vaikka oletkin matkustamassa Yhdysvaltoihin, samalla kaavalla se etenee.

Jos olet tehnyt netissä Check inin, Estat ja kaikki on valmiina, niin sanoisin että tuo reilu 2 tuntia riittää hyvin Helsinki-Vantaalla laukun pudottamiseen, turvatarkastus sujuu yleensä alle 10 minuutissa ja kävely portille varmaan toisessa 10 minuutissa.