Turkish Airlines

(Luettu 143505 kertaa)

tojoe

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Turkish Airlines
« Vastaus #100 : 09.06.2010, 20:08:54 »
Turkish ehdottomasti paras yhtiö millä olen lentänyt. Yhtiöitä kertynyt listaan joku 15. Varsinkin näinä aikoina, kun lähes kaikki yhtiöt vähentävät maksutonta ruoka- ja juomatarjontaansa, Turkishilla ruoka on niin hyvää ja runsasta että ihan kun ravintolassa söisi.. Muutenkin kaikki toimi hyvin ja asiallisesti, loistava ruoka- ja juomatarjoilu toi yhtiölle suuren plussan.

Lensin siis HEL-IST-HKG. (387e) Loistava hinta-laatusuhde. Viimeksi lensin yhtiöllä 8 vuotta sitten, sillon oli ihan perusmenoa.. Nyt parantunut huomattavasti.

TN

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #101 : 01.07.2010, 15:56:20 »
Huomasin hetki sitten tulostamassani e-lipussa pienellä präntillä seuraavan ehdon.

"Credit card used for the payment and an identification card that belongs to the credit card holder must be presented at thy check-in counter. If the credit card holder is not the passenger, credit card holder must be present with the passenger(s) at the check-in counter with his/her credit card (used for the payment) and his/her valid identification card."

Itsellä tietenkin se tilanne, että käytin äidin luottokorttia lipun ostamiseen, kun ei ole toistaiseksi ollut opiskelijalla mitään tarvetta omalle luottokortille. Pitäisikö tuollaisesta huolestua? Voiko tosiaan niin käydä ettei mua päästetä helsinki-vantaalla koneeseen, vain koska äitini maksoi lippuni omalla luottokortillaan?   

Pacino

• Himoreissaaja
  • Jos sulla on se juttu,ni pidä se juttu.
    • MSN Messenger  - japetdf@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #102 : 01.07.2010, 16:56:06 »
Luin vain Jotta TUrkish airlines ja ängen itseni vain sanomaan jotta se on Parhautta!!! ainoa lentoyhtiö tähän mennessä jossa ollut hyvät sapuskatkin!!! yms.yms.Käytän aina kun mahdollista!
we want the world and we want it now!

janive

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #103 : 02.07.2010, 08:24:30 »
Pakko yhtyä 2 edellisen mielipiteeseen ja tosiaan kehua ruuan tasoa.

Lensin viime helmi-maaliskuussa HKI-IST-BKK-IST-HKI ja ruuan hyvyys tuli kyllä todella positiivisena yllätyksenä. Lisäksi koko matkan sai ilmaista juomista niin paljon, kun halusi.

pekkapoks

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #104 : 02.07.2010, 08:35:38 »
Liitytään nyt TA:n ruuan kehujiin: vaikka safka ei mitään gourmeeta luonnollisesti ollut, jäi se kuitenkin erityisen hyvänä mieleen. Ja lentokoneeen vegeruuan kanssa ei ihan helposti niin käy...  Muutenkin hyvä meininki, mukavaa palvelua etc.

EIha

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #105 : 07.07.2010, 09:29:30 »

Itsellä tietenkin se tilanne, että käytin äidin luottokorttia lipun ostamiseen, kun ei ole toistaiseksi ollut opiskelijalla mitään tarvetta omalle luottokortille. Pitäisikö tuollaisesta huolestua? Voiko tosiaan niin käydä ettei mua päästetä helsinki-vantaalla koneeseen, vain koska äitini maksoi lippuni omalla luottokortillaan?   

Melkein kaikissa esim. intialaisissa lentoyhtiöissä/valtionrautateillä ostetuissa lipuissa lukee sama präntti. Itse en kuitenkaan ole KOSKAAN joutunut luottokorttia vilauttamaan. Kukaan ei ole siis sen perään kysellyt.

Toivottavasti eivät kysele Turkishillakaan. Oma visa menee vanhaksi 8/10 ja Turkishilla lennän vasta marraskuussa... Ei kai nyt kukaan oleta, että minä sitä vanhaksi mennyttä luottokorttia oikeasti raahaan vielä mukanani.

Eli en usko että luottokortittomuuden perusteella kukaan matkaasi tulee kieltämään. Kunhan varausnimet ja passin nimet ja numerot täsmää.

kaj

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #106 : 07.07.2010, 09:50:49 »
Hei!

THY(about 5 lentoa) ei ole ainakaan multa koskaan halunnut nähdä luottokorttia jolla varaus tehty eli kaveri käytti luottokorttiaan ja osti mulle lentolipun ja eivät kyselleet Helsinki-Vantaalla mitään luottokortin perään eivätkä myöskään paluumatkalla.

Lähi-idässä mulle on käynyt kyllä niin, että ovat halunneet nähdä luottokortin jolla maksu suoritettu. Jazeera airways tuon luottokortin halus nähdä muistaakseni eli jollain lentoyhtiöillä tuo sääntö myös toteutuu eli ei kannata aina suhtautua tuohon sääntöön olankohautuksella, mutta THY:n kanssa ei ongelmia

wysig

• Vieras
« Vastaus #107 : 07.07.2010, 11:32:48 »
Lainaus
Oma visa menee vanhaksi 8/10 ja Turkishilla lennän vasta marraskuussa... Ei kai nyt kukaan oleta, että minä sitä vanhaksi mennyttä luottokorttia oikeasti raahaan vielä mukanani.
Normaalisti luottokortin vanhentuessa, numerosarja ei muutu. Ainoastaan "Expiry" siirtyy eteenpäin.

Itärajan Ilpo

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #108 : 08.07.2010, 07:16:23 »
Lainaus
Oma visa menee vanhaksi 8/10 ja Turkishilla lennän vasta marraskuussa... Ei kai nyt kukaan oleta, että minä sitä vanhaksi mennyttä luottokorttia oikeasti raahaan vielä mukanani.
Normaalisti luottokortin vanhentuessa, numerosarja ei muutu. Ainoastaan "Expiry" siirtyy eteenpäin.

Ihmettelin vastaustasi jo eilen ja pidin moista toimintaa erittäin suurena tietoturvariskinä. Onneksi asia ei ainakaan OP:lla ole näin, tuskin muillakaan.
Eilen sattui ilmestymään nettipankkiin uuden kortin numero vaikka se ei vielä fyysisesti olekaan saapunut. Tämä siis ihan normaali vanhentuvan tilalle uusi kortti tilanne ja ainoastaan ensimmäinen numero ja kolmannen neljänneksen 4 numeroa ovat samoja. Ne ovat tietääkseni pankin tunnusnumeroita, kaikki 11 muuta numeroa eli henk.koht tunnistenumerot ovat täysin erit.
I'm just a extraordinary guy

Long-term travel changes people, almost always for the better

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #109 : 08.07.2010, 11:14:49 »
^

Samoin kävi minulla, kun korttityyppi vaihtui Visauudistuksen yhteydessä.

Aiheuttaa hankaluuksia nettikaupoissa eli vähän helvetinmoisen numeronvaihtorumban, mutta samalla lisää turvallisuutta Ilpon kertomin tavoin.

Mullakaan ei ole kysytty korttia kentällä, ei turkkilaisella, eikä muillakaan. Mutta jollain yhtiöllä luottokorttinumero taisi olla yksi tunnistautumiskeino netissä lähtöselvitystä tehtäessä tai ainakin päästäkseen katsomaan omia varauksiaan.

*kentsu*

• Vieras
« Vastaus #110 : 28.07.2010, 22:24:24 »
Osaisiko joku fiksumpi valaista matkatavaran painorajoituksista turistiluokassa:

lentolipussa lukee painoraja 30kg, mutta kun katsoo  thy:n nettisivuja niin siellä sanotaan painorajaksi 20kg?  ???

Olen menossa siis thaimaaseen kolmeksi viikoksi.

rommitommi

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #111 : 28.07.2010, 23:28:55 »
Osaisiko joku fiksumpi valaista matkatavaran painorajoituksista turistiluokassa:

lentolipussa lukee painoraja 30kg, mutta kun katsoo  thy:n nettisivuja niin siellä sanotaan painorajaksi 20kg?  ???

Mulla on ihan sama juttu, tänään tosin olin yhteydessä Turkishin asiakaspalveluun, mutta unohdin kysyä asiaa. Tosin itselleni se ei kovin relevantti ole muutenkaan, kun en meinaa ainakaan yli 20kg roudata mukanani.

Turkishin asiakaspalvelu saa kyllä itseltäni positiivista palautetta. Varasin liput Kilroyn kautta, jossa ei pystynyt valitsemaan paikkaa tai lisäämään miles&smiles-jäsennumeroa varaukseen.

Tänään lähetin mailia [email protected] -osoitteeseen ja noin tunnin päästä olivat varanneet minulle haluamani paikan ja lisänneet jäsennumeroni varaukseen. Mielestäni esimerkillisen nopeaa ja hyvää palvelua!
« Viimeksi muokattu: 28.07.2010, 23:30:41 kirjoittanut rommitommi »

*kentsu*

• Vieras
« Vastaus #112 : 28.07.2010, 23:46:56 »

lentolipussa lukee painoraja 30kg, mutta kun katsoo  thy:n nettisivuja niin siellä sanotaan painorajaksi 20kg?  ???

Mulla on ihan sama juttu, tänään tosin olin yhteydessä Turkishin asiakaspalveluun, mutta unohdin kysyä asiaa. Tosin itselleni se ei kovin relevantti ole muutenkaan, kun en meinaa ainakaan yli 20kg roudata mukanani.

Turkishin asiakaspalvelu saa kyllä itseltäni positiivista palautetta. Varasin liput Kilroyn kautta, jossa ei pystynyt valitsemaan paikkaa tai lisäämään miles&smiles-jäsennumeroa varaukseen.

Tänään lähetin mailia [email protected] -osoitteeseen ja noin tunnin päästä olivat varanneet minulle haluamani paikan ja lisänneet jäsennumeroni varaukseen. Mielestäni esimerkillisen nopeaa ja hyvää palvelua!

Ei mulla tule millään täyteen 20kg mennessä, mutta tullessa voi olla toinen juttu, joten siksi parempi yrittää jotenkin selvittää jo etukäteen.  ???

Itsellä myöskin sama tilanne, eli lippu kilroyn kautta. Laitoin ko. osoitteesseen s-postia koskien erikoisruokavaliota, muttei ikinä vastattu. :/ Täytyypi kai laittaa uudelleen.
Onnistuuko paikan varaus puhelimen välityksellä, vaikka lento on vasta kuukauden päästä? Sori nää(kin) tyhmät kysymykset. :)

rommitommi

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #113 : 29.07.2010, 08:14:31 »
Ei mulla tule millään täyteen 20kg mennessä, mutta tullessa voi olla toinen juttu, joten siksi parempi yrittää jotenkin selvittää jo etukäteen.  ???

Itsellä myöskin sama tilanne, eli lippu kilroyn kautta. Laitoin ko. osoitteesseen s-postia koskien erikoisruokavaliota, muttei ikinä vastattu. :/ Täytyypi kai laittaa uudelleen.
Onnistuuko paikan varaus puhelimen välityksellä, vaikka lento on vasta kuukauden päästä? Sori nää(kin) tyhmät kysymykset. :)

Itsellänikin lento on vasta 5.9, mutta helposti tuntui paikan varaus onnistuvan jo nyt. Itse muuten kirjoitin englanniksi mailin tuonne Turkishin suomalaiseen asiakaspalveluun, kun ei aina tiedä saako palvelua kotimaisella. Luulis kyllä puhelimessakin onnistuvan noiden tietojen lisääminen.

Samallahan saat myös helposti kysyttyä matkatavaran oikean määrän, kerro sitten mullekkin ;)

*kentsu*

• Vieras
« Vastaus #114 : 30.07.2010, 10:37:30 »
Doddiih, vuorokauden odottelun jälkeen tuli vastaus thy:ltä. :) Erikoisruokavalion lisäys onnistui. :)

Ilmaisen matkatavaran painorajaan vastattiin lyhyesti näin; "Your free baggage allowance is 30 kg. This is your real baggage allowance."

Oletan että tuon lisäksi saa käsimatkatavaroissa vielä viedä sen 8kg, eli yhteensä 38kg...  ;D

Siiri07

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #115 : 14.08.2010, 13:13:30 »
Hei!

Onko jollakin henkilökohtaista kokemusta tuosta lyhyestä vaihtoajasta reitillä HELSINKI-ISTANBUL-MUMBAI ja sama toistepäin?

TN

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #116 : 14.08.2010, 17:33:34 »
Tammikuussa oli sekä mennessä, että tullessa vain noin 1h 15min vaihtoaikaa Istanbulissa. Etukäteen sitä vähän jännitin, mut turhaahan tuo oli. Kyllä ne siellä odottelee että kaikki koneet, joilta porukkaa on tulossa jatkolennolle saapuvat. Silloinkin kone lähti noin 2h myöhässä. Omakin Hki-Ist lento oli ainakin tunnin myöhässä, mut silti ehdein ilman mitään ongelmia. Ainoa typerä juttu siel Ataturk kentällä oli se transit-tiski. Ei mitään rotia touhussa. Monta sataa ihmistä tunkee samalle tiskille samaan aikaan. Jonoista ei tietoakaan ja kaikki junkkarit painaa kyynerpäätaktiikalla ohi... Ehkä ne on jo kehittäneet jonkun ratkaisun tuohon, tai sitten satuin just johonkin vuoden kovimpaan ruuhka-aikaan siihen.

TN

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #117 : 14.08.2010, 17:51:04 »
Huomasin hetki sitten tulostamassani e-lipussa pienellä präntillä seuraavan ehdon.

"Credit card used for the payment and an identification card that belongs to the credit card holder must be presented at thy check-in counter. If the credit card holder is not the passenger, credit card holder must be present with the passenger(s) at the check-in counter with his/her credit card (used for the payment) and his/her valid identification card."

Eli itse iteseäni käskien tms.
Puhelimessa kovaan inttivät että se luottokortti todella tarvii näyttää lähtöselvityksessä ja kortin haltijan tarvii myös olla läsnä. Muuten ei ole kuulemma asiaa lennolle. Sain tilanteen ratkaistua siten, että lähetin thy:n suomalaiseen asiakaspalvelu e-mailiin viestin, jossa liitteenä skannattuna käytetyn luottokortin etupuoli, kortin haltijan henkkari ja pieni sepustus että kaikki on ihan ok. + tietty siinä tarvi olla vielä kortin haltijan nimmarikin skannattuna. Vaikkeeksi on tehty.

Tosiaan Intiassa oli sama sääntö jollain lentoyhtiöillä. Olisko ollut ainakin jet airways tai spice jet. Eivät kuitenkaan mitään multa lähtöselvityksessä kyselleet. Esimerkiksi airasialla alkavat kyselemään ja käymään hankaliksi vasta silloin, jos lipun ostossa käytetty luottokortti on ilmoitettu varastetuksi. Isoa alapeukkua turkkilaisille.   

Siiri07

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #118 : 14.08.2010, 19:29:39 »
Thänks TN  ;)

tipi

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #119 : 16.08.2010, 10:23:00 »
Kesällä lensin Hki-Istanbul-Bangkok ja matkatavararajoitus Hki-Istanbul välillä 30kg ja Istanbul-Bkk välillä 20kg.