Turkish Airlines

 (Luettu 143849 kertaa)

wysig

  • Vieras
Vs: Turkish Airlines
« Vastaus #140 : 17.11.2010, 19:45:15 »
Lentokenttähän sitä laukkua ei kadota, vaan lentoyhtiön palkkaama työntekijä/alihankkija sen lastaa johonkin väärään paikkaan, minkä vuoksi ne tilastoidaan lentoyhtiön piikkiin.
TK itseasiassa on hyvä yhtiö, hävittää vähiten laukkuja per 1000 matkustajaa. Lähteenä AEA:n viimeinen kuluttajaraportti v.2009. AY löytyy vikasta kolmanneksesta (eikä tässä ole Barona ongelmia vielä) ja parjattu AF toka vikalta sijalta kolme pykälää AY:n perässä.

m1tsu

  • Reissaaja
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Vs: Turkish Airlines
« Vastaus #141 : 18.11.2010, 09:15:42 »
Ilmeisesti vaihtoaihka Istanbulissa oli liian lyhyt. Virallisesti koneen vaihtoon olisi pitänyt jäädä 1h40min, mutta lento oli sen verran myöhässä, että vaihtoon taisi jäädä vain 50 minuuttia.

Veikkaan, että tavarat jäi matkalle juurikin tuon lyhyen vaihtoajan takia. Joku sanoi joskus että nyrkkisääntönä on 2 tuntia; jos vaihto on alle tuon, ei laukku/rinkka/whatever varmasti kerkiä mukaan :o

Juzt

  • Triplatonnitallaaja
  • Viestejä: 3 911
    • Profiili
Vs: Turkish Airlines
« Vastaus #142 : 18.11.2010, 11:29:37 »
Veikkaan, että tavarat jäi matkalle juurikin tuon lyhyen vaihtoajan takia. Joku sanoi joskus että nyrkkisääntönä on 2 tuntia; jos vaihto on alle tuon, ei laukku/rinkka/whatever varmasti kerkiä mukaan :o
Sanoisin kyllä, että joku oli väärässä.

Tunnin vaihdolla ehkä yleisesti ottaen 9 kertaa kymmenestä on kamat tullut mukaan ihan ok.
Ja toisaalta on niita katoillut 4h vaihdolla ja myös suorilla lennoilla.


Toki tiukka vaihto on extra riskitekijä, mutta ei noin suuri, eikä 2h ole vielä edes tiukka vaihto. Tuo 2h voisi pikemminkin olla about se raja, jonka jälkeen lisävaihtoaika ei juurikaan vaikuta laukun katoamisen todennäköisyyteen.
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

yokko

  • Reissaaja
  • Viestejä: 46
    • Profiili
Vs: Turkish Airlines
« Vastaus #143 : 25.11.2010, 03:58:47 »
Kait se riippuu vähän kaikista tuo myöhästyminen,tuossa taannoin helsingissä olleen lumimyrskyn takia lento myöhässä ja Frankfurtin kentän lävitse pikku ravia että ehdimme Etihadin lennolle.Laukut olivat perillä Bangkokissa samaan aikaan kuin me vaikka jo paremmalle puoliskolle totesin että laukkujen varmasti jääneen lennolta.Ihmettelin suuresti että saivat ne mukaan.

kesabussi

  • Reissaaja
  • Viestejä: 31
    • AOL Instant Messenger - kesabussi
    • Profiili
Vs: Turkish Airlines
« Vastaus #144 : 25.11.2010, 12:25:43 »
Käy noita laukkujen kadottamisia muillekin yhtiöille, eikä Turkish käsittääkseni ole sieltä pahemmasta päästä.

Itsellä Lufthansalla lehtäessä pakaasit eivät ehtineet koneeseen Munichissa ja Tukholmassa ne luvattiin toimittaa vielä samana päivänä minulle. Loppujenlopuksi siihen tarvittiin noin kaksi tuntia keikkumista SAS:n maksullisella matkatavaralinjalla, neljä päivää, lukematon määrä luvattuja takaisinsoittoja, ja loppujenlopuksi kaikki tavarat olivat jäätyneet kiinni toisiinsa laukun sisällä toimitushetkellä.. Korvauksia ei herunut kun kerran katosivat kotiinpäin tullessa.

joorinainen

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 348
    • Profiili
Vs: Turkish Airlines
« Vastaus #145 : 01.12.2010, 04:05:49 »
Kokemuksia paljon kustantaa paluupäivän vaihtaminen? Lippuluokka V ja ilmeisesti Economy Restricted/promotional. Heidän sivujensa mukaan vaihtaminen on mahdollista palkkiota vastaan. En kehtaisi soittaa vielä sinne Call Centeriin, koska se maksaa 0,50€/min ja sähköpostiin vastasivat vain, että "soita call centeriin, niin selvittäävät asian".

Pientä updeittiä muuten yhtiön suhteen:

Lanseeraavat "Comfort Classin", joka näyttää kuvien perusteella erinomaiselta: http://www.turkishairlines.com/en-INT/comfortclass/

Beijing
Sao Paulo
Toronto
Shanghai
Guangzhou
Los Angeles
Tokyo
Hong Kong
New York


Ainakin aluksi reittilistalla missä voi matkustaa ko. luokassa. THY näyttää olevan nopeiten kasvava lentoyhtiö tällä hetkellä euroopassa. Saa nähdä kestääkö Ataturkin kapasiteetti.
« Viimeksi muokattu: 01.12.2010, 04:18:03 kirjoittanut joorinainen »

LateX

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 465
    • Profiili
Vs: Turkish Airlines
« Vastaus #146 : 02.12.2010, 09:55:45 »
THY näyttää olevan nopeiten kasvava lentoyhtiö tällä hetkellä euroopassa. Saa nähdä kestääkö Ataturkin kapasiteetti.

Istanbuliin suunnitellaan kolmatta kenttää joka moninkertaisesti
Ataturkin kokoinen ja kapasiteetti 60 miljoonaa matkustajaa vuodessa:

http://www.hurriyetdailynews.com/n.php?n=mayor-reveals-plans-for-istanbul8217s-third-airport-2010-11-01

p17519

  • Reissaaja
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: Turkish Airlines
« Vastaus #147 : 05.12.2010, 14:37:02 »
Näyttäisi nykyään olevan mahdollinen tuo web check-in myös Helsingistä. Onko joku kokeillut onnistuuko selvitys koko matkalle, jos on jatkolento Istanbulista kaukoitään?

joorinainen

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 348
    • Profiili
Vs: Turkish Airlines
« Vastaus #148 : 05.12.2010, 20:47:29 »
Tuo asiakaspalvelu ainakin näin sähköpostitse on kyllä aivan käsittämätöntä tuubaa. En jaksa mennä nyt yksityiskohtiin mutta sieltä tuli parin kolmen automaattiviestin(soita callcenteriin) jälkeen joku viesti huonolla englannilla, että olisivat koittaneet useaan otteeseen soittaa minulle(!) mutta eivät ole saaneet kiinni. Itselläni tuo puhelin on kyllä 24/7 auki ja numero ilmoitettu kansainvälisessä muodossa varaukseen ja kanta-asiakas profiiliin, puheluita ei tasan tarkkaan ole tullut yhtään kappaletta. Kumma juttu, että eivät sähköpostitse ole lähestyneet, kun asiakaskin nimeenomaan on sähköpostitse lähestynyt heitä. Olisihan sen asian voinut selvittää tuossa sähköpostissakin missä kertoivat yrittäneensä soittaa minulle mutta ei.

Larnos

  • Aloittelija
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: Turkish Airlines
« Vastaus #149 : 14.12.2010, 21:15:34 »
Itellä poksahtaa turkish neitsyys ens viikolla kun lennän Istanbulin kautta Delhiin. Tässä koittanut selailla tätä ketjua mutta silti jäi nyt askarruttamaan ensinnäkin semmoinen seikka kun erikoisruokavaliot. Tai ei sen erikoisempi kuin kasvissafkaa, mielellään ilman maitoa. Eli miten mä ton käytännössä saan hoidettua? Luin Turkish Airlinesin sivuilta jostain että ainoa mahdollisuus olis soittaa sinne ja hoitaa homma sitä kautta. Eikö tosiaan onnistu sähköpostilla? Bongailin täältä ketjusta jostain osotteen [email protected] jonne laitoin asiasta ( ja parista muustakin jutusta ) mailia, mutta eivät ole vastanneet. Olis kiva saada varmistus asialle ja lennolle asianmukaiset safkat.

Sitten sellanen askarruttaa, että kun toi vaihtoaika Istanbulissa on vaan reilu tunti niin pystyykö jo nykyään tekeen check inin koko menomatkalle helsingissä vai tarviiko Istanbulissa vielä jonotella jatkolippua transit tiskillä?

kiitos tuhannesti

Panu

TN

  • Tosireissaaja
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: Turkish Airlines
« Vastaus #150 : 14.12.2010, 23:08:20 »

Sitten sellanen askarruttaa, että kun toi vaihtoaika Istanbulissa on vaan reilu tunti niin pystyykö jo nykyään tekeen check inin koko menomatkalle helsingissä vai tarviiko Istanbulissa vielä jonotella jatkolippua transit tiskillä?


Pystyy, eli ei tarvi Istanbulissa jonotella.

Ruoka jutuista en osaa sanoa. Itselle kelpasi se perus safka jonka ne sieltä eteen kiikutti. Kuitenkin jouduin toisesta asiasta soittamaan niiden palvelulinjalle ilmeisesti turkkiin? Ei oikeen se homma lähtenyt. Linja niin huono etten tahtonut kuulla mitään. Sen lisäksi asiakaspalvelijan englanti aikalailla heikkoa, joten ei se asia siinä puhelimessa selvinnyt. Kuitenkin helsinki-vantaa kentällä olevaan thy:n palvelu pisteeseen soitin niin kaikki saatiin siinä hoidettua.

kesabussi

  • Reissaaja
  • Viestejä: 31
    • AOL Instant Messenger - kesabussi
    • Profiili
Vs: Turkish Airlines
« Vastaus #151 : 15.12.2010, 02:06:51 »
Tuo asiakaspalvelu ainakin näin sähköpostitse on kyllä aivan käsittämätöntä tuubaa. En jaksa mennä nyt yksityiskohtiin mutta sieltä tuli parin kolmen automaattiviestin(soita callcenteriin) jälkeen joku viesti huonolla englannilla, että olisivat koittaneet useaan otteeseen soittaa minulle(!) mutta eivät ole saaneet kiinni. Itselläni tuo puhelin on kyllä 24/7 auki ja numero ilmoitettu kansainvälisessä muodossa varaukseen ja kanta-asiakas profiiliin, puheluita ei tasan tarkkaan ole tullut yhtään kappaletta. Kumma juttu, että eivät sähköpostitse ole lähestyneet, kun asiakaskin nimeenomaan on sähköpostitse lähestynyt heitä. Olisihan sen asian voinut selvittää tuossa sähköpostissakin missä kertoivat yrittäneensä soittaa minulle mutta ei.

En tiedä mistä Turkish Airlinesin kanssa on kysymys, mutta useammassa isossa kansainvälisessä yrityksessä työskennelleenä - monissa vältetään sähköpostien lähettämistä asiakkaalle joissa otettaisiin kantaa kiistan aiheeseen viimeiseen asti. Puhelussa jos vähän mokaa ja sanoo mitä sattuu niin sehän on nauhalla ainoastaan yrityksellä, asiakas ei puhelua saa käyttää todistusaineistona ilman nauhoituslupaa jota taas ei yritykseltä koskaan heru. Puhelu kuunnellaan ja jos nauhasta on haittaa oikeusjutussa niin se yllättäen katoaa. Sähköposteja ja kirjeitä jotka ovat asiakkaalla on vaikeampi kadotella.

Noin yleensä jos yhtään uhkailee millään oikeustoimilla, kuluttajansuojaviranomaisilla tai muuten vaikuttaa hankalalta asiakkaalta niin sähköposteihin ei saa millään vastausta. Joko soitetaan perään, pyydetään soittamaan tai annetaan asian olla.

joorinainen

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 348
    • Profiili
Vs: Turkish Airlines
« Vastaus #152 : 15.12.2010, 04:24:03 »
Jos olisit lukenut ketjua ja ylläolevia postauksiani tietäisit mistä asiasta on kyse. Mitä tulee tuohon asiakaspalveluun, niin Suomestakin löytyy "Sales Office" ja minuuttihinta on inhimillinen(taisi maksaa 14min 3e~) ja ainakin itse soittaessani palvelivat myös suomen kielellä: +358 100 84 844 on numero. Sähköposteja sinne ei kannata tosiaankaan lähetellä. Yleensä tulee automaatti-bumerangi vastaan, että "soita asiakaspalveluun".

Mitä tulee noihin lippujen muutoksiin, niin ei onnistunut "Restricted"-luokan lipun paluupäivän vaihtaminen, tämä nyt ei ollut hirveä yllätys, mutta saisi se lippuluokka näkyä, vaikka varaus-sähköpostissa, että ei tarvitsisi luottaa ulkomuistiin. Tai ainakin selitykset noille lippuluokka-kirjamille THY:n nettisivuilla.

Comfort-luokan hinnoitteluakin voi vähän katsella sivuilta ja esimerkkinä IST-PEK-IST (Istanbul-Peking-Istanbul). Huhtikuulta valitsin randomilla päivämäärät.

Economy: 795e
Economy Comfort: 1530e
Business: 2764e
First: 4987e

jooh-

  • Reissaaja
  • Viestejä: 46
    • Profiili
Vs: Turkish Airlines
« Vastaus #153 : 15.12.2010, 11:34:04 »
Osoitteesta [email protected] olen saanut erikoisruoat ja paikat varattua ilman mitään ongelmia. Tietysti kannattaa kirjoittaa englanniksi ja sanoa selvästi mitä haluaa.

Larnos

  • Aloittelija
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: Turkish Airlines
« Vastaus #154 : 15.12.2010, 15:43:46 »
Osoitteesta [email protected] olen saanut erikoisruoat ja paikat varattua ilman mitään ongelmia. Tietysti kannattaa kirjoittaa englanniksi ja sanoa selvästi mitä haluaa.

Joo siis juuri tuon osoitteen kaivoin tästä ketjusta esille ja lähetin englanninkielisen sähköpostiviestin aiheesta, mutta mitään vastausta ei vieläkään ole kuulunut, joten taidan nyt ottaa puhelimen kauniiseen kätöseen ja soittaa tonne yllämainittuun numeroon. Kiitos muuten siitä.
Ei muuten mutta haluisin varmistua että se ruoka on ensinnäkin sitä kasvissafkaa ja toisekseen että siinä ei tosiaankaan ole maitoa joka pahimmillaan aiheuttaa minulle erittäin ikäviä oloja.

eiköhän tää tästä selviä.

Itärajan Ilpo

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 210
    • Profiili
Vs: Turkish Airlines
« Vastaus #155 : 16.12.2010, 21:48:58 »

asiakas ei puhelua saa käyttää todistusaineistona ilman nauhoituslupaa jota taas ei yritykseltä koskaan heru.


OFFTOPIC mutta,

Suomessa yksityishenkilö saa nauhoittaa kaikki käymänsä puhelut ainoastaan mainitsemalla asiasta, mitään lupaa ei erikseen tarvita.
Olen nauhoittanut mm. KELA:n puheluita, vakuutusyhtiöiden puheluita ja Soneran puheluita.. :D

EDIT. Nykyään ei edes tarvitse kertoa vastapuolelle.
« Viimeksi muokattu: 16.12.2010, 21:55:25 kirjoittanut Itärajan Ilpo »
I'm just a extraordinary guy

Long-term travel changes people, almost always for the better

miina2

  • Reissaaja
  • Viestejä: 31
    • Profiili
    • Sähköposti
Turkish Airlines miles&smiles
« Vastaus #156 : 31.12.2010, 12:40:36 »
Osaakohan joku fiksumpi kertoa tuosta systeemistä tarkemmin. Varasin itselleni ja kahdelle muksulle aasien lennot muutama kuukausi takaperin ja nyt vasta  (Kiitos pallontallaajille) hokasin liittyä tuohon M&S keruusysteemin.

Pisteitä kerrytetään vuoden aikanako? Ja niillä voi upgratata itsensä economyluokasta businekseen? Mitä muita etuja niillä voi saada? Ja juu, luin kyllä summittaisesti enkuksi Turkisihin sivuilta noista.

joorinainen

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 348
    • Profiili
Vs: Turkish Airlines
« Vastaus #157 : 31.12.2010, 14:54:40 »
http://www.turkishairlines.com/en-INT/help/faq/miles_smiles/miles_and_smiles.aspx

Tarvittavia pistemääriä matkustusluokan korotukseen/palkintolippuihin voi tarkastella omassa Miles&Smiles osiossa "Redemption" kohdassa. Pääsääntöisesti oikein hyvä ohjelma, joka hakkaa mm. Finnairin Plus-systeemin omasta mielestäni.

miina2

  • Reissaaja
  • Viestejä: 31
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Turkish Airlines
« Vastaus #158 : 01.01.2011, 08:12:42 »
http://www.turkishairlines.com/en-INT/help/faq/miles_smiles/miles_and_smiles.aspx

Tarvittavia pistemääriä matkustusluokan korotukseen/palkintolippuihin voi tarkastella omassa Miles&Smiles osiossa "Redemption" kohdassa. Pääsääntöisesti oikein hyvä ohjelma, joka hakkaa mm. Finnairin Plus-systeemin omasta mielestäni.

Kiitti linkistä :)
Nyt kun lennänne aasiaan ( minä+ 2 lasta) niin saankohan tililleni n. 1000 mailia kertaa kolme eli lapsistani myöskin? Ja jos haluan upgreidata joskus itseni, niin upgreidaanko itseni vai saako lapseni myös automaattisesti upgreidauksen ( minun pisteilläni)?

wysig

  • Vieras
Vs: Turkish Airlines
« Vastaus #159 : 01.01.2011, 19:40:07 »
Jäsenyys on henkilökohtainen. Ainoastaan Elite+ -tasolla on Family-etu, missä maileja voi kerätä perhetilille (2aik+1lapsi).