Turkish Airlines

(Luettu 143800 kertaa)

Demonyte

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Turkish Airlines
« Vastaus #300 : 16.12.2014, 23:21:41 »
Vinkkinä muuten, että Aeroflotilla on nyt päällä kovia vuosittaisia hintakampanjoita ja kannattaa tarkistaa myös ne vaihtoehdot. Aeroflot on aivan yhtä hyvä vaihtoehto kuin Turkish tai Finnair.

Vaikka kv-lentoyhtiönä todennäköisesti käyttävätkin ainakin jossain määrin valuuttoja (etenkin USD) hinnoittelussaan ja hankinnoissaan, ruplan kurssin romahdus saattaa meidän näkökulmasta tehdä 'flotin hinnoille aika hyvää.

jk

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #301 : 17.12.2014, 01:31:16 »
Mikäli sinulla on mahdollisuus valita pidempi vaihtoaika ja haluat tutustua Istanbuliin, lentoyhtiö järjestää veloituksetta muutaman tunnin kaupunkikierroksen tai jos vaihto edellyttää yöpymistä, järjestetävät hotellihuoneen. Ehtona molemmille muistaakseni vähintään 10 h väli ja että molemmat lennot ovat TK:n operoimia kansainvälisiä lentoja.
Lisäehto on ymmärtääkseni vielä se, että aikataulurakenteen takia ei ole nopeampaa vaihtoyhteyttä olemassa. Jos TK:lla on siis nopeampi vaihto tarjolla, ei kannata tuon syyn takia valita pidempää vaihtoaikaa.

Juliana

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #302 : 26.07.2015, 19:37:16 »
Tää on nyt tosi tyhmä kysymys mutta ajattelin varmistaa: mulla on Turkishin lennot Honkkariin, ja sieltä on tullu jo muutama tekstari ja sähköposti aikataulumuutoksista. Ihan tuttua settiä että aikataulut muuttuu, mutta miksi tekstareissa lukee "Please kindly contact *turkkilainen puhelinnumero*"? Samoista muutoksista tulleissa sähköposteissa ei mainita mitään. Ei kai mun nyt tartte ruveta mihinkään Turkkiin soittelemaan koska lento siirty 5 minuuttia? Tuli vaan mieleen että pitääkö se jotenkin vahvistaa että muutokset on ok, vai miksi siellä tolleen lukee? Unohdanko koko jutun?

kasasagi

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #303 : 27.07.2015, 10:11:05 »
^ Minulla on sama varattuna matkatoimiston (Supersaver) kautta, ja sieltä tulleissa sähköposteissa on lukenut lopussa että "IMPORTANT MESSAGE FROM YOUR TRAVEL AGENCY. THE AIRLINE HAS CHANGED YOUR FLIGHT TIMES. IF YOUR NEW SCHEDULE DOES NOT SUIT YOU PLEASE CONTACT US WITHIN 5 DAYS ON [nettisivun osoite, josta voi lähettää viestin matkatoimiston asiakaspalveluun]". Eli aion olettaa että ei tarvitse tehdä mitään, jos aikataulumuutos sopii.

Viajar

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #304 : 29.07.2015, 12:41:30 »
Mulle tuli Turkishin lennoista ilmoitus paluun siirtymisestä vuorokautta aikaisemmaksi. Varaamani lennot ovat kuitenkin edelleen olemassa, joten mitä-mitä-mitä? Syystä, jota en osaa itsekään selittää, tulin varanneeksi lennot Kilroyn kautta, joten odottelen tässä juuri heidän vastaustaan viestiini. Minua ei yhtään nappaa lyhentää reissua päivällä. Pidentämisestä olen toki valmis keskustelemaan...

aeroed

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #305 : 08.08.2015, 14:07:39 »
Mulle tuli Turkishin lennoista ilmoitus paluun siirtymisestä vuorokautta aikaisemmaksi. Varaamani lennot ovat kuitenkin edelleen olemassa, joten mitä-mitä-mitä? Syystä, jota en osaa itsekään selittää, tulin varanneeksi lennot Kilroyn kautta, joten odottelen tässä juuri heidän vastaustaan viestiini. Minua ei yhtään nappaa lyhentää reissua päivällä. Pidentämisestä olen toki valmis keskustelemaan...

Höh :( Mitenkäs tämän kanssa kävi?

santtuuuu

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #306 : 04.11.2015, 21:13:46 »
Heippa,

olen hieman lentopelkoinen ja tuli kuitenkin varattua lennot turkishilta, koska lennän Afrikkaan ja sinne ei ole montaa vaihtoehtoa millä lentää.. Oletteko kokeneet lentoyhtiön turvalliseksi? Googlettamalla turvallisuudesta pilasin ainakin tämän yön yöunet:D

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #307 : 04.11.2015, 21:46:18 »
Heippa,

olen hieman lentopelkoinen ja tuli kuitenkin varattua lennot turkishilta, koska lennän Afrikkaan ja sinne ei ole montaa vaihtoehtoa millä lentää.. Oletteko kokeneet lentoyhtiön turvalliseksi? Googlettamalla turvallisuudesta pilasin ainakin tämän yön yöunet:D

Todennäköisyyksistä lienee aika turha saarnata lentopelkoisille, mutta veikkaisin että olet koko ajan perillä suuremmassa vaarassa kuin Turkishin koneessa. Turkishin koneet ovat uusia ja siistejä, eikä matkustajan silmin toiminnassa pistä silmään mikään epäammattimainen toiminta joten ainakaan sen ei luulisi hermostuttavan lisää. Mutta kyllähän nuo oman osansa onnettomuuksista ja muista sattumuksista ovat ottaneet ja todellista turvallisuuskulttuurin tasoa matkustajan on vaikea nähdä, mutta ei se lentokokemus länsimaisista yhtiöistä eroa tippaakaan kuin tarjoiluiden suhteen ja siinäkin positiivisesti. Ja itse asiassa monella länsimaisella yhtiöllä pääsee koneisiin joissa ikä näkyy ja matkustamo on paljon nuhjuisempi.

TN

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #308 : 04.11.2015, 22:02:04 »
Tuohan on viimeaikoina valittu Euroopan parhaaksi lentoyhtiöksi useaan otteeseen. Ite kyllä lennän THY:llä mielelläni aina kun mahdollista. Ei varmasti tänä päivänä ole yhtään onnettomuusalttiimpi kuin mikään muukaan eurooppalainen yhtiö.

musti

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #309 : 05.11.2015, 04:58:43 »
^ Turkki sijaitsee kuitenkin tulenaralla alueella. Koneiden putoamisriski lisääntyy, jos jostain syystä Turkin hallinnon päävastustajaksi kurdien sijaan tuleekin ISIS.

santtuuuu

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #310 : 05.11.2015, 09:25:41 »
Tiedän, että pelko on epärealistinen ja totta tosiaan todennäköisemmin jopa Suomessa sattuu jotakin. Google on myös hieman petollinen, sillä sitä käyttämättä löytää kyllä vaikka mitä informaatiota, mutta luotettavuudesta ei voi sano mitään.

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #311 : 05.11.2015, 10:11:18 »
Hava Yollari on oikein sopiva lentoyhtiö matkalla Afrikkaan tai Kaakkois-Aasiaan. Pelko pois.

santtuuuu

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #312 : 05.11.2015, 14:13:49 »
Jep :) Silti esim. viimeaikaiset (useat) pommiuhkaukset turkishin koneessa mietityttää.. ::)

inomu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #313 : 22.09.2016, 14:55:16 »
Mulla on Istanbulissa 10 tunnin ja 5 minuutin välilasku. Kuuluuko mulle mahdollisuus saada se ilmainen hotelli, jos Helsingistä tulee tossa välissä vielä yksi lento, mutta päätekohteeseen on vain yksi lento päivässä? Välilasku on myös päiväsaikaan, joten vaikuttaako sekin, kun ei kuitenkaan yöpymistä tule?
Kaupungilla hengailu ei kylläkään haittaa, Istanbul kun on suosikkini ja entinen kotini :) Olisi kuitenkin kiva päästä lepäämään hotelliin ennen 10 tunnin lentoa ::)

jk

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #314 : 22.09.2016, 15:12:25 »
^ Eipä tule hotellihuonetta, sen saa vain jos Helsingistä ei tule lentoa sellaiseen aikaan, että vaihto onnistuisi ilman yöpymistä. Päiväsaikaan ei hotellia saa muutenkaan, vaan tarjolla on ilmainen kaupunkikierros tai jotain sellaista.

inomu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #315 : 22.09.2016, 15:29:35 »
^Kiitos vahvistuksesta! Kaupungille siis herkuttelemaan välilaskun ajaksi 8)

Ayla

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #316 : 04.01.2017, 10:59:32 »
Laitoin jo turkkarille sähköpostia, mutta sitä odotellessa... Lennän huhtikuussa Helsingistä Goalle, Istanbulin ja Muscatin kautta. Muscat-Goa-välin operoi Oman Air, muut välit TA. Eilen sainki sit sellasen kivan yllätyksen sähköpostiin, että 15h matka-aika piteni just 28 tunniks. Ja vaihto Muscatissa lisäänty 10 tunnilla, eli nyt mulla rapsakat 14h vaihto-aikaa siellä. Voin kertoa, että vituttaa niin paljon, ettei veri kierrä. Siellä siis puolilta öin ja kone Goalle lähtee kolmelta iltapäivällä. Ja saapuminen siis ei oo 6.15 vaan 19.30, et saa viel nupiks ottaa Goan päässä taksin suunnitellun bussin sijasta. AAARRRGGGHHH!

Ja asiaan, Turkkarilla ei varmaan oo aikomustakaan, saati velvollisuutta, mulle homma huonetta Muscatista?

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #317 : 04.01.2017, 17:30:41 »
. Ja vaihto Muscatissa lisäänty 10 tunnilla, eli nyt mulla rapsakat 14h vaihto-aikaa siellä. Voin kertoa, että vituttaa niin paljon, ettei veri kierrä. Siellä siis puolilta öin ja kone Goalle lähtee kolmelta iltapäivällä.

Sinuna iloitsisin tästä muutoksesta. Nyt pääset näkemään Muscatin kauniin kaupungin. Muscat on erityisen tunnelmallinen yövalaistuksessa, majoitus kannattaa ottaa rantakadulta (alkaen 40e).

Nykyään taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus, että hyviä yhteyksiä myydään ensin halvalla ja sitten matkustaja siirretään pitkille stop-overeille ja huonoihin lentoaikoihin. Qatar Airways, Turkish Airline, American Airline ainakin tekevät tätä.

wysig

• Vieras
« Vastaus #318 : 04.01.2017, 19:24:45 »
Tarkennetaan, että alle 24t ei ole stopover, vaan kaikki alle sen on pitkä transfer. (Ja ymmärtääkseni ei ole mitään majoitevelvoitetta tällöin)

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #319 : 05.01.2017, 08:58:04 »
. Ja vaihto Muscatissa lisäänty 10 tunnilla, eli nyt mulla rapsakat 14h vaihto-aikaa siellä. Voin kertoa, että vituttaa niin paljon, ettei veri kierrä. Siellä siis puolilta öin ja kone Goalle lähtee kolmelta iltapäivällä.

Sinuna iloitsisin tästä muutoksesta. Nyt pääset näkemään Muscatin kauniin kaupungin. Muscat on erityisen tunnelmallinen yövalaistuksessa, majoitus kannattaa ottaa rantakadulta (alkaen 40e).

Myos minun mielesta hyva muutos, Muscat on ihan yees, on sita nyt niin kauniina pitaisi kun useampi kyla kasvanut yhteen ja valilla motareita mutta ihan mukava vierailukohde. Rantaseutu oli tammikuussa omaan makuuni liian kylma, muttei varmaan haittaa jos suomesta tulee :)