Matka Japaniin

(Luettu 164697 kertaa)

mahakas

• Aloittelija
    • Profiili
Matka Japaniin
« : 09.03.2004, 00:55:07 »
Onkos teillä minkäänlaisia kokemuksia Japanissa reissaamisesta? Itse ajattelin matkustaa sinne elokuussa pariksi viikoksi, mikäli rahatilanne sen sallii. Mitähän muita kaupunkeja kannattaisi Tokion lisäksi katsastaa? Millaista ihmisten kielitaito on siellä päin maailmaa, pärjääkö englannilla vai pitääkö hallita japania?

Kiitoksia jo näin etukäteen. :)

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Re: Matka Japaniin
« Vastaus #1 : 09.03.2004, 01:37:51 »
Lainaus käyttäjältä: "mahakas"
Onkos teillä minkäänlaisia kokemuksia Japanissa reissaamisesta? Itse ajattelin matkustaa sinne elokuussa pariksi viikoksi, mikäli rahatilanne sen sallii. Mitähän muita kaupunkeja kannattaisi Tokion lisäksi katsastaa? Millaista ihmisten kielitaito on siellä päin maailmaa, pärjääkö englannilla vai pitääkö hallita japania?

Kiitoksia jo näin etukäteen. :)

Kaksi viikkoa on jo sen verran pitkä aika, että kannattaa ottaa yöbussi (halvempi kuin päiväversiot, silti pirun kallista :D ) kohti Kiotoa, varsinkin jos "vanha Japani" kiinnostaa. Kaksi viikkoa saat toki Tokiossakin kulumaan, mutta itse ensi matkallani skippaan sen kokonaan ja matkustan suoraan Osaka-Kioto akselille (johtuen toki osaltaan siitä, etten siellä ole käynnyt, mutta Tokiossa olen). Tokio on lähes puhtaasti pilvenpiirtäjiä ynnä muuta mitä voit mistä tahansa suurkaupungista löytää (Tokio on toki niistä suurkaupungeistakin suurin), mutta Osakasta pitäisi löytyä sitä maailman kauneinta vanhaa arkkitehtuuria ja niitä geishoja ym ym mikä on itseäni aina eniten Japanissa kiehtonut. Ja mitä kielillä puhumisen lahjaan tulee, niin Japanin osaaminen helpottaa reissaamista kummasti, mutta kyllä ilmankin pärjää. Itse osaan juuri ne perusfraasit kuten päivää, kiitos jne jne joista ei isompaa käytännön hyötyä ole, mutta hyvin pärjäsin. Englantia puhutaan yleisesti kyllä Japanissa joko hyvin hyvin heikosti tai ei ollenkaan, mutta puhu sitten vaikka suomea ja selvitä elekielellä mitä haluat. Joskus kun tajusin, ettei ne tajua pätkääkään lontoota jossain, niin vaihdoin sitten suomeksi (että ääntä kuitenkin pidän, jotta tajuaisivat minun olevan jotain vaille) ja huidoin asiani selville. Hyvin se meni niinkin. Ja voin antaa jotain tipsejä esim. matkustamisesta Tokion maanalaisella (vaatimattomat muistaakseni 450 asemaa, 3 eri yhtiötä, joiden liput ei kelpaa ristiin etc) jos tahdot. Ja jos Naritaan lennät, niin voin kaivaa jostain halvimman konstin päästä "keskustaan" esim. Tokio stationille (taxi kun maksaa sellaisen 10e/km ja matkaa on 60km :D ), keskusta kun on pikkaisen laajempi käsite 27 000 000 ihmisen kaupungissa, kuten lipunmyyjä minulle selvästi ilmaisi kun olin ostamassa lippua kentältä sinne "keskustaan". Mutta jos tulee jotain kysyttävää Tokiosta mieleen, niin kysele, vastailen jos jaksan... :wink:

Anonymous

• Vieras
Matka Japaniin
« Vastaus #2 : 09.03.2004, 07:40:51 »
Vaikka en ole menossa Japaniin vaan Kiinaan niin minuakin kiinnostaisi Japani, jonne voisi lähte ensi vuonna. Paljonko kannattaisi varata rahaa per päivä? Onko Japanissa mitään halpaa? Vai onko kaikki tuotteet, ruuat jne kaikkein kalliita?

yltsi

• Aloittelija
    • Profiili
    • http://kotisivu.mtv3.fi/vellu
    • Sähköposti
Matka Japaniin
« Vastaus #3 : 11.03.2004, 14:18:22 »
Kävin Japanissa vuonna 2000 ja olen menossa sinne uudelleen toukokuussa. Matkakertomus ja uuden matkan suunnitelmani on netissä osoitteessa

http://kotisivu.mtv3.fi/vellu/

Hintatasosta: bussimatka Tokion kv.kentältä Tokion kansalliselle kentälle Naritaan maksaa 3000 yeniä eli noin 23 (?) euroa, 45 min shuttlebussilla. Helsingissä lähes vastaava matka (Seutulasta Helsinkiin) on seutulipun verran eli 3 euroa.

Yöpyminen Hostelleissa maksaa noin 2500-3000 yeniä, (kv.hostelkortilla).

Jos on maassa esim. kaksi viikkoa ja haluaa matkustaa paljon, kannattaa ostaa Japan Rail Pass. Se on ostettava ennakkoon Suomesta, mutta sillä siis pääsee heti vaikka lentokentältä kaupungin "keskustaan", säästyy heti.

Kari Y

Anonymous

• Vieras
Matka Japaniin
« Vastaus #4 : 16.03.2004, 09:26:49 »
Kiotosta loytyy aivan Keisarinpalatsin vieresta hyvalta paikalta pikkusen hostelleja kalliimpi Palace Side Hotel joka on keskittynyt reppumatkailijoiden ja tilapaisesti Japanissa asustavien palvelemiseen.

http://www.palacesidehotel.co.jp

M-Pallo

• Aloittelija
    • Profiili
Matka Japaniin
« Vastaus #5 : 28.03.2004, 15:16:13 »
Mullakin on mielessä käydä Japanissa ja kiitos vain hyvistä vinkeistä. Tokioon en aio mennä, sillä minulla on Osakassa Suomalainen perhetuttu, jonka luokse varmaan pääsee punkkaamaan. Kenelläkään kokemuksia Osakan kaupungista?
iu tau tulkku, hyvin luistaa suksi.

Anonymous

• Vieras
Matka Japaniin
« Vastaus #6 : 31.03.2004, 08:31:50 »
Osakassa on komia linna puiston keskellä ja ruokapaikkoja ja baareja piisaa Umedassa ja Nanbassa. Kaupunki on kuuluisa kanavistaan ja niitä ylittävistä silloista ja niille kannattaakin pysähtyä katselemaan ohi kulkevaa ihmisvirtaa.

docomo1

• Vieras
Japani
« Vastaus #7 : 11.05.2004, 16:06:17 »
Mikali haluaa valttamatta menna Osaka-Kioto alueelle kannattaa ehdottomasti lentaa suoraan Osakaan. Saastaa aikaa ja rahaa. Vaikka taalla on hinnat huomattavasti halventuneet suhteessa, kiitos vahvan euron. Silti taalla saa rahaa kulumaan mikali ei ole tarkkana. Kielitaito taalla tosiaan on "surkea" mutta ystavallisyys kuittaa sen. Ehdottomasti tervetuloa Japaniin!!

Twilicca

• Aloittelija
    • Profiili
Matka Japaniin
« Vastaus #8 : 23.12.2004, 20:32:02 »
Vinkkejä halpaan asumiseen ja Naritasta keskustaan halvalla pääsyyn, kiitos.

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Matka Japaniin
« Vastaus #9 : 24.12.2004, 04:30:13 »
Lainaus käyttäjältä: "Twilicca"
Vinkkejä halpaan asumiseen ja Naritasta keskustaan halvalla pääsyyn, kiitos.

Juyoh Hotellia halvempaa en ainakaan itse löytänyt. 2980 JPY(~21€)/yö (nettisivulta tulostetulla kupongilla, itse sain kyllä ilmankin), yhdenhengen huoneessa ei todellakaan ole paha hinta paikallisittain, hostelleissa passaa dormit maksamaan melko tuplasti tuon. Ja ehdottomasti halvimmalla "keskustaan"* pääsee Keisei Linellä (JR on kalliimpi), muistaakseni itse maksoin Ueno - Narita välistä vaivaiset 3.5euroa, kun saapuessa maksoin bussilla jotain melko 20-25€ luokkaa Tokyo Central Station

*Ueno on yksi noista "keskustoista", joita Tokiossa sitten piisaa. Varsinkin jos majoitut tuossa Juyoh Hotellissa, niin kannattaa juuri suunnata Uenolle, koska Keisei Linen päätepysäkiltä, tien toiselta puolelta löytyy Hibiya Linen asema, josta pääsee Hibiya Linellä Minajamisenjun asemalle, joka on tuubipysäkeistä lähinnä Juyohia.

Sitten nuo pakolliset linkki-vinkit, eli:
Keisei Line
Juyoh Hotel

Anonymous

• Vieras
Matka Japaniin
« Vastaus #10 : 26.12.2004, 18:06:31 »
Ei muuten ole Keisei halvin vaihtoehto vaan Naritalle pääsee myös aivan tavallisia metro-ja paikallisjunia käyttämällä. Joutuu tosin vaihtamaan pari kertaa junaa ja aikaa menee enemmän mutta hintakin tippuu huomattavasti. Eikä Keisein hinta ole todellakaan noin alhainen. Bussilla ei ole mitään järkeä kulkea koska Tokiossa on aivan karmeat ruuhkat.

Tokiossa asuu tuhansittain aussi, britti, jenkki jne. englanninopettajia ja muita ulkomaalaisia vierastyöläisiä ns. guest houseissa joissa on oma huone ja jaettu kylppäri ja keittiö. Niistä saa tietoa joko netistä tai sitten perillä esim. turistineuvonnasta. Hinnat on taatusti halvemmat kuin missään hotellissa.

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Matka Japaniin
« Vastaus #11 : 27.12.2004, 02:30:55 »
Lainaus käyttäjältä: "Anonymous"
Ei muuten ole Keisei halvin vaihtoehto vaan Naritalle pääsee myös aivan tavallisia metro-ja paikallisjunia käyttämällä. Joutuu tosin vaihtamaan pari kertaa junaa ja aikaa menee enemmän mutta hintakin tippuu huomattavasti. Eikä Keisein hinta ole todellakaan noin alhainen.

Kävelemällähän taitaa taas kerran päästä halvimmalla. En tiedä noista paikallisjuna/metrokikkailuista sen enempää, mutta uskallan epäillä, ettei silläkään konstilla loppujenlopuksi ihan kamalasti kyllä voita, niin kalliita nuo tavalliset metroliput passaa Tokiossa jo olemaan. Ja se on toinen juttu, että kuinka järkevää on lähteä jet lagissä, pitkän lennon jälkeen, mahdollisesti japanin kieltä taitamattomana, yrittämään tuollaista kikkailua maksimissaan euron tai kahden säästön takia, jos toinen vehje vie suoraan ytimeen.

Ja mitä tuohon Keisein hintaan tulee, niin 500JPYtä ainakin minä maksoin ja perille pääsin. Muistan vielä hyvin, kun olin jälleen kerran lippuautomaatin edessä ihmeissäni ja ystävällinen, englantia puhuva japanilaisneito tuli auttamaan minua lippuni ostossa. Ihmettelin hänelle vielä siinä, että onko tämä lippu nyt ihan varmaan sellainen jolla pääsee Naritalle asti, koska hinta oli vain puolet siitä mitä sen piti kuulemani mukaan maksaa. 500JPYn lipun sitten ostin ja koska sillä pääsin Narita Airport I:n asemalla porteista ulos, niin kyllä tuo ihan kelvollinen lippu sitten oli. Liekö ollut mahdollisesti yötaksat tai jotkut jo sitten klo 23 aikaan voimassa?? Ja vaikka joutuisikin tuon 1000JPYtä maksamaan, niin ei sekään ole kuin 7 euroa, joten tuolla mainitsemallasi metro/paikallisjunakikkailulla ei todella voi euroa kahta enempää voittaa.

Twilicca

• Aloittelija
    • Profiili
Matka Japaniin
« Vastaus #12 : 29.12.2004, 00:40:29 »
Kiitos, kiitos, kiitos.

Ja vielä vähän teitä vaivatakseni, (netissä on liikaa epäluotettavia lähteitä) voisitteko kenties suositella jotakin "guest house" sivuja tms.?

Nestor

• Aloittelija
    • Profiili
Matka Japaniin
« Vastaus #13 : 04.10.2005, 14:06:13 »
Tässä myös yksi halpa (2500 yen) majoitusvaihtoehto:

http://www.newkoyo.jp/

Huoneet tosi pieniä ja ei tosiaan mikään luksuspaikka, mutta ihan siisti. Ja hyvien kulkuyhteyksien päässä Hibya-linjan varrella.

Baka-san

• Tosireissaaja
    • Profiili
Matka Japaniin
« Vastaus #14 : 25.12.2005, 13:55:00 »
Olen menossa tammikuussa Japaniin ensin Tokioon opiskelemaan ja sen jälkeen aattelin kiertää Japania kunnes tulee se 3kk täyteen minkä siellä saa olla visitor viisumilla.

Sinne mentäessä pitää käsittääkseni täyttää jokin lappu mihin pitää laittaa poistumissuunnitelma myös, onko näin?

Minulla on lippu vain yhteen suuntaan enkä vielä tiedä mistä tai millä olen lähdössä pois maasta.

Onko siis suunnitelmani, että vasta paikan päällä opiskelujen jälkeen/niiden aikana päätän millä ja mistä poistun  maasta edes mahdollinen?

Kareswen

• Aloittelija
    • Profiili
Matka Japaniin
« Vastaus #15 : 07.03.2006, 17:33:27 »
Semmoista kyselisin vain ja revin vanhan jutun auki, että onkohan teillä kokemuksia vaihdossa olosta Japanissa? Millaista oli? Itsellä olisi suunnitelmissa tulevaisuudessa lähteä sinne ja haluaisin vinkkejä ja juttuja kuulla. Näillä näkymin Tokioon itse suuntaisin, mutta toki myös muiden paikkojen kokemuksia kuulisin.

Baka-san

• Tosireissaaja
    • Profiili
Matka Japaniin
« Vastaus #16 : 08.03.2006, 07:33:46 »
Lainaus käyttäjältä: "Kareswen"
Semmoista kyselisin vain ja revin vanhan jutun auki, että onkohan teillä kokemuksia vaihdossa olosta Japanissa? Millaista oli? Itsellä olisi suunnitelmissa tulevaisuudessa lähteä sinne ja haluaisin vinkkejä ja juttuja kuulla. Näillä näkymin Tokioon itse suuntaisin, mutta toki myös muiden paikkojen kokemuksia kuulisin.

Ite olen parasta aikaa taalla vaihdossa. tuolta matkapaivakirjat osiosta loytyy juttua... Lisaksi samassa ohjelmassa olleiden matkaraportteja loytyy taalta:

http://www.lut.fi/fi/opiskelu/kansainvaliset_ja_urapalvelut/kansainvaliset_palvelut/matkaraportit_overseas.html#JAPANI

En kylla tieda, onko muilla kuin LTY:n opiskelijoilla mahdollisuutta tuohon nimenomaiseen vaihto-ohjelmaan.

Alppiruusu

• Reissaajaguru
    • Profiili
Matka Japaniin
« Vastaus #17 : 24.04.2006, 16:34:12 »
Alla viesti suljetusta, yhden viestin ketjusta.
T:Alppis

Lainaus käyttäjältä: "camper"
Jos olet  tokioon menossa tai muuten vaan kiinnostunut:tokyo metropolis ja tokyo notice board ovat ilmaisia englannin kielisia lehtia,missa on vahan kaikennakoisia  artikkeleja,menoja ja ilmoituksia.myos netissa; metropolis.japantimes.com & tokyonoticeboard.co.jp

tommii

• Himoreissaaja
    • Profiili
mikä matkapuhelinmalli toimii Japanissa?
« Vastaus #18 : 22.06.2006, 12:57:42 »
Hei,

Tiedän että aiheesta on joskus puhuttu, mutta kiireeltä en löytänyt vastauksia kysymykseeni. Mitkä esim. Nokian 3g mallit toimivat varmasti Japanissa? Mistä puhelimista on kokemusta. Soneran liittymä taitaa toimia parhaiten?

Kaverini joka nykyään asuu Japanissa meinasi, ettei mikää Nokian 3g malli toimisi, mutta tiedän hänen olevan väärässä. Japanin reissua varten olen hommaamassa kännykkää ja nyt pitäisikin saada tietää minkä mallin puhelimen menee ostamaan.

Puffy

• Tosireissaaja
    • Profiili
Re: mikä matkapuhelinmalli toimii Japanissa?
« Vastaus #19 : 29.06.2006, 07:13:37 »
Lainaus käyttäjältä: "olmit"
Hei,

Tiedän että aiheesta on joskus puhuttu, mutta kiireeltä en löytänyt vastauksia kysymykseeni. Mitkä esim. Nokian 3g mallit toimivat varmasti Japanissa? Mistä puhelimista on kokemusta. Soneran liittymä taitaa toimia parhaiten?

Kaverini joka nykyään asuu Japanissa meinasi, ettei mikää Nokian 3g malli toimisi, mutta tiedän hänen olevan väärässä. Japanin reissua varten olen hommaamassa kännykkää ja nyt pitäisikin saada tietää minkä mallin puhelimen menee ostamaan.

Tuolta löytyy listaa Nokian 3G luureista:
http://www.nokia.fi/puhelimet/teknologiat/3g/tuotteet.html
En osaa sanoa varmuudella kuin 6630 ja 7600 malleista, mutta mikseivät muutkin toimisi mukisematta?

Lentokentiltä ja muista paikoista saa myös vuokrattua puhelimia, saattaa olla järkevämpi ratkaisu kuin uuden puhelimen hommaaminen varta vasten reissua. Tsekkaa esim. http://www.telecomsquare.co.jp/en/index.html