Tässäpä kyllä aihe, johon minulla ei ole sen kummempaa kantaa. En ole juuri nudistirannoilla käynyt, mutta toki esim. mökillä saunon ja uin alasti. Toisten harjoittama nudismi ei haittaa pätkääkään, mutta itse pidän yleisillä rannoilla bikinit päällä. Tai no joskus taidettiin kyllä käydä Barcelonassa yöllä naku-uinnilla, mutta noin pääsääntöisesti jos ylipäänsä rannalla olen, niin bikineissä. Ja muuten vaatteet päällä, en oikein ymmärrä sitä, että esim. kahvilassa pitäisi "etelässäkään" voida istua pelkissä uima-asuissa (saati harjoitaa siellä nudismia, tällaiseen en tosin ole törmännytkään..

) poisluettuna ehkä rantabaarit.
Ainiin, loppuun pieni varoitus naispuolisille nudismiin taipuvaisille henkilöille: pari vuotta sitten Espanjassa varoiteltiin lehdissä, että toiminnassa oli (on?) kai useitakin nettisivuja, joihin ihmiset laittoivat rannoilla ottamiaan naku- ja tissikuvia (kun esim. kännykän kameralla salakuvailu onnistuu rantsussakin aika helposti). Eli mikäli ei halua esitellä sulojaan jollain hämärällä nettisivulla, niin ei ehkä kannata ottaa suositulla rannalla aurinkoa yläosattomissa/alasti. (Tarkemmin ajatellen voi tietysti olla, että alastomista miekkosistakin joku napsii kuvia nettiin?)