Islannissä käyneitä

(Luettu 2803 kertaa)

Findus

• Aloittelija
    • Profiili
Islannissä käyneitä
« : 14.03.2004, 21:55:17 »
Minä ja kaverini lähdetään Islantiin heinäkuun alussa. Matka on jo varattu, mutta ollaan kuultu että Islanti on hirveän kallis maa, mutta kuitenkin hieman ihmetyttää että onko esim. niin kallis että hampurilais ateria maksaa 100€? Hieman olen kuullut huhuja että hampurilainen maksoi McDonalsissa 70mk. Joku tutuntutuntuttu oli ollut islannissa.

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Re: Islannissä käyneitä
« Vastaus #1 : 14.03.2004, 22:01:05 »
Lainaus käyttäjältä: "Findus"
Minä ja kaverini lähdetään Islantiin heinäkuun alussa. Matka on jo varattu, mutta ollaan kuultu että Islanti on hirveän kallis maa, mutta kuitenkin hieman ihmetyttää että onko esim. niin kallis että hampurilais ateria maksaa 100€? Hieman olen kuullut huhuja että hampurilainen maksoi McDonalsissa 70mk. Joku tutuntutuntuttu oli ollut islannissa.

Meniköhän nyt rahayksikkö väärin? Ei kai nyt sataa euroa sentään voi missään maksaa. :D Norjan kalleudesta olen kuullut huimia juttuja, mutta Islannista en. Pari kaveria oli ihmetellyt Norjassa ääneen torin hintoja, jolloin torimyyjä oli todennut: Tämä on Norja. Meillä on varaa. :lol:
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

Anonymous

• Vieras
Islannissä käyneitä
« Vastaus #2 : 14.03.2004, 22:42:41 »
Kävimme tuossa alkusyksystä Islannissa. Reykajvikissa söimme kerran kiinalaisessa ravintelissa, ja siellä tuli safkan hinnaksi noin sata vanhaa markkaa. Eikä ne annokset mitään kummoisia todellakaan olleet. Samanlaisia saa Suomesta seitsemään euroon. Kaupasta ostimme Suomessakin myytäviä Blue Dragon -nuudeleita, ja yksi paketti taisi maksaa euron verran. Parasta taisi olla, kun hotellihuoneen minibaarista olisi saanut 0,33l tölkin olutta hintaan 6€, ja baarissakin iso tuoppi kustansi reilu seitsemän euroa.
Eli olihan se kalliinpuoleinen maa, mutta suosittelen kuitenkin lämpimästi. Kannattaa osallistua järjestetyille retkille, jos rahaa vain riittää. (Kun sinnekään ei varmasti kovin usein tule lähdettyä, niin minusta on turha mennä pihtailemaan jotain muutamaa kymmentä euroa.) Reykjavik itsessään ei tarjoa nähtävää kovinkaan rutkasti. Blue Lagoon kannattaa ehdottomasti käydä testaamassa, ja issikoilla ratsastaminen oli hieno kokemus. Hieman erilainen tapa liikkua siellä karussa maastossa. Meidän kahden hengen retkueemme taisi kuluttaa neljän vuorokauden aikana jonkun kuutisen sataa euroa, joista puolet menivät järjestettyihin retkiin. Käsittääkseni omatoiminen retkeily siellä vaatisi käytännössä auton vuokraamisen, mikä ei varmaankaan tulisi kovin halvaksi.

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
« Vastaus #3 : 14.03.2004, 22:52:59 »
Lainaus käyttäjältä: "Jouni"
Lainaus käyttäjältä: "Findus"

Meniköhän nyt rahayksikkö väärin? Ei kai nyt sataa euroa sentään voi missään maksaa. :D Norjan kalleudesta olen kuullut huimia juttuja, mutta Islannista en. Pari kaveria oli ihmetellyt Norjassa ääneen torin hintoja, jolloin torimyyjä oli todennut: Tämä on Norja. Meillä on varaa. :lol:

Onhan meillä täällä ptallaajissa paljon näitä Islannin käviöitä, joten varmasti saat kunnon vastauksiakin, mutta kannan korteni kekoon, vaikken asiasta mitään tiedäkkään. Eli toi 70FIMiä (R.I.P) kuulostaa jopa mahdolliselle hinnalle. Pari tuttua on siellä käynyt ja kaikki ovat jaksaneet huokailla hurjia hintoja, mutta kohtuus nyt kaikessa, ei noi burgerit kymmeniä tahi satoja euroja voi maksaa. Netti nyt on täynnä noita BigMac indeksejä ja hinnat nettisivujen mukaan Islannin kohdalla näyttävät pyörivän siinä 6-8 taalan paikkeilla.

Ps. Eikö olekkin Jouni kiva vastailla kysymyksiin vaikka ei asiasta mitään tiedäkkään? Mä tykkään tästä ainakin! :D  :D

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 14.03.2004, 23:27:49 »
Lainaus käyttäjältä: "fishbone"
Ps. Eikö olekkin Jouni kiva vastailla kysymyksiin vaikka ei asiasta mitään tiedäkkään? Mä tykkään tästä ainakin! :D  :D

Joo, tämä on hauskaa! Tunnustan kyllä, että viestini suurin anti oli epäilys rahayksikön oikeellisuudesta. :oops: Sehän ei varmaankaan kenellekään muulle olisi muuten tullut edes mieleenkään... :roll:
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
« Vastaus #5 : 14.03.2004, 23:55:00 »
Lainaus käyttäjältä: "Jouni"
Joo, tämä on hauskaa! Tunnustan kyllä, että viestini suurin anti oli epäilys rahayksikön oikeellisuudesta. :oops: Sehän ei varmaankaan kenellekään muulle olisi muuten tullut edes mieleenkään... :roll:

Pikainen tarkistus kookelilla näytti hinnaksi pari vuotta sitten noin 400 jäämaan kruunua. Hinnan muissa valuutoissa saa sitten tarkistettua vaikka Forexin valuuttalaskurilla. No sen voin vielä kertoa, että Indonesian rupioissa se on silloin 44 133,99. :wink:

leposi

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • last.fm
Islannissä käyneitä
« Vastaus #6 : 15.03.2004, 12:42:41 »