töitä ravintola-alalla Australiassa?

(Luettu 2385 kertaa)

Ka

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
töitä ravintola-alalla Australiassa?
« : 11.07.2011, 21:54:57 »
Olenpa tässä hieman pohtinut, että lähtisin Australiaan WH viisumilla heti kunhan vain on velat maksettu edellisen reissun jäljiltä ja uudet säästöt ois kasassa. Joten haluaisinkin tietää, onko Australiassa helppo saada duunia baareista tai mahdollisesti myös ravintoloista? Koulutus ja paljon työkokemusta kyseisestä hommasta löytyy, jos sillä nyt ausseille on mitään merkitystä. :) Ja paljonkohan kyseisestä ahkeroinnista yleensä maksetaan? Kuulisin mielelläni kokemuksia asiasta tietäviltä.

Hän kiittää.
"Not all those who wander are lost." – J. R. R. Tolkien

_Sartsa

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: töitä ravintola-alalla Australiassa?
« Vastaus #1 : 17.11.2011, 17:17:11 »
Tämä on varmasti hyvin kiinni kaupungista, mistä töitä olet etsimässä. Itse tein tarjoilijantöitä (sekä kahvilassa, että a la carte-ravintolassa) Alice Springsissa ja palkka oli 19-26AUD/h. Töitä ei muutamaa päivää kauempaa tarvinnut etsiä, ainakin huhti-kesäkuussa 2010 oli vapaita paikkoja tarjolla suht paljon.

Cairns oli taas kaupunkina huomattavasti hankalampi, töitä oli vaikea löytää ja palkat pyöri n. 15AUD/h.
Jos löytyy barsita osaamista, moni paikka antoi siitä lisäpisteitä. Moni aussi arvostaa eurooppalaista kahvikulttuuria ja kahviosaamista!

Jos haluat päästä baariin töihin, tulee sinun suorittaa paikallinen alkoholipassi. Joka osavaltiolla on omansa mutta ainakin Queenslandin passilla oli mahdollista tehdä duuneja myös Victoriassa. Passin vois suorittaa joko netissä tehtävällä kurssilla ja myös monet Job agencyt järkkää muutaman tunnin mittaisia kursseja. Hintaa QLDn passille tuli muistaaksen n.150AUD (v.2010) tuollaisen agencyn kautta.

Maggiee

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 21.12.2011, 12:46:45 »
Kyllä Australiasta aika helposti löytyy töitä ravintola-alalta. Joka paikka kuitenkin on täynnä ravintoloita, kahviloita ja baareja, joten aina jossakin niistä tarvitaan työntekijää. Kyse on enemmänkin siitä, sattuuko löytämään juuri ne oikeat paikat. Itse sain työpaikan täältä Brisbanesta tosi nopeasti, kun vaan menin cv:n kanssa satunnaisiin paikkoihin. Netissä lähettämiini hakemuksiin ei ole vastattu, mutta paikan päälle kun menin niin sieltä soitettiin heti samana päivänä perään että voinko mennä tekemään "harjoittelun" pariksi tunniksi, ja sitten sainkin heti töitä.

Tosin riippuu siitäkin, että kauanko yhdessä paikassa voisit olla töissä. Monet ravintolat ym. eivät ota työntekijää kovin lyhyeksi ajaksi, joten pitää joko valehdella aikovansa olla ko. paikassa muutaman kuukauden tai sitten oikeasti jäädä siihen samaan paikkaan pidemmäksi ajaksi. Itse käytän tuota ekaa vaihtoehtoa ;)
I don't know where I'm going, I only know where I've been.

zetzi

• Reissaaja
  • Carpe Diem
    • Profiili
« Vastaus #3 : 21.12.2011, 20:43:19 »
Onko sulla maggiee ollut millainen cv ? Ihan eurooppalainen malli vai australialainen? Olen kuullut että aussien cv on hirmu pitkä!

taw.com.au nettisivusto kannattaa tsekata,sieltä löytyy monenlaista työtä justiinsa reppumatkaajille :) Itsekin Australiaan vielä joku päivä lähden,kunhan saa eka kerättyä vähän matkakassaa.

Maggiee

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 22.12.2011, 06:57:40 »
En mä sitä sen kummemmin ajatellut kun cv:tä englanniksi kirjoitin, että onko se aussilainen vai eurooppalainen malli :D tietysti siihen kannattaa kirjottaa itsestään hieman enemmän kuin suomalaiseen malliin, eli käyttää paljon positiivisia adjektiiveja ja kehua omaa luonnettaan tai jotain... Mutta en mä loppujen lopuks tiedä paljonko tuolla cv:llä on väliä jos hakee ns. "yksinkertaisia" hommia, kuten ravintolatyötä tai hotelli- tai siivoustyötä, enemmänkin täällä kai katotaan sitä että mitä oikeasti osaa :)
I don't know where I'm going, I only know where I've been.