Korrekti pukeutuminen aasiassa

(Luettu 22883 kertaa)

Vandit

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Korrekti pukeutuminen aasiassa
« Vastaus #20 : 05.07.2010, 12:56:42 »
Muaki kiinnostais tietää aiheesta, kuukauden päästä on lähtö Hong Kong, Kiina ja Japani seutumille, joten mikä on sopivaa pukeutumista suurkaupunkeihin? Nythän on noilla alueilla suhteellisen kuuma ja läkähdyttävä sää, joten miten jengi on pukeutunu siellä oleessaan?

No Japanissa suurin osa naisista on minihameissa ja buutseissa ympäri vuoden. I approve!  :P
Miehet mieluiten normihousuissa (farkkuja tms.). Ei mitään ihmeellistä tai poikkeavaa siis, kun esim. uskonnon puolesta ei rajoitteita. En usko, että Kiinassa/Honkkareissa kovin paljon erilaista.

illlya

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #21 : 05.07.2010, 13:00:09 »
Tulipa nopeesti vastaus, kiitos! :) Mietinki ottavani mukaan semmosia vaatteita joita käyttäisin ite Suomessa helteellä, eiköhän sillä pärjää

pekkapoks

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #22 : 06.07.2010, 00:48:33 »

No Japanissa suurin osa naisista on minihameissa ja buutseissa ympäri vuoden. I approve!  :P
Miehet mieluiten normihousuissa (farkkuja tms.). Ei mitään ihmeellistä tai poikkeavaa siis, kun esim. uskonnon puolesta ei rajoitteita. En usko, että Kiinassa/Honkkareissa kovin paljon erilaista.

Ainakaan Tokiossa en nähnyt edes tappohelteillä juuri kellään miehellä shortseja. Salarimänit vetää puvussa, mutta normikansalainenkin tuntuu pukeutuvan hyvin siististi tuollapäin.

pinku

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #23 : 06.07.2010, 16:29:59 »
Otanpa itsekin kantaa aiheeseen, kun on itsellekin ajankohtainen asia. Ainakin Bangkokissa näyttää pätevän se, että reisiä saa näkyä vaikka kuinka, mutta naiset peittävät rinnat. Toki vanhempi sukupolvi pukeutuu peittävämmin, mutta nuoret tytöt ja monet naiset kulkevat hyvinkin lyhyissä hameissa/sortseissa. Normaalilla pukeutumisella pärjää, tosin kaikkein paljastavimmat yläosat jättäisin kotiin, mutta mitään suurta tuijottelua en ole kohdannut, vaikkei se kaikkein löysin t-paita olisikaan päällä.

Singaporessa ja Hong Kongissa porukka tuntui pukeutuvan tyylikkäästi: naisilla mekkoja ja korkkareita, miehillä pitkiä housuja. Hong Kongissa ollessani oli kyllä sen verran kylmä, että itsekin tuli kuljettua farkuissa ja takissa, mutta minusta ainakin paikka tuntui kovin länsimaalaiselta pukeutumissääntöjen suhteen. Släpäreissä ja kulahtaneissa topissa en itse kyseisissä paikoissa liikkuisi toisin kuin Thaimaassa, jossa niitä tuntuu käyttävän lähes kaikki.

Malesia oli minusta taas ihan eri maailma. Itse ainakin koin todella ahdistavaksi sen ainaisen tuijottamisen, vaikka käytin jatkuvasti pitkiä housuja ja tunikaa/pitkää toppia ja huivia peittämään yläosaa lisää. Ilmeisesti vaaleat hiukset ja aasialaisten kuppikokoon verrattuna isot tissit olivat liikaa.. Erityisesti intialaiset tuntuivat olevan kovin kiinnostuneita. Kaikkein pahin paikka oli Kuala Lumpur. Pangkor oli ainoa paikka omalla reissulla, jossa sai olla rauhassa. Itseäni ei piene katsominen paljoakaan heivauta, mutta missään muualla maailmassa en ole koskaan tuntenut itseäni niin halvaksi kuin Malesiassa. 
Liian levoton, mun mentävä on.

mansikkapossu

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #24 : 12.07.2010, 12:25:39 »
Malesia oli minusta taas ihan eri maailma. Itse ainakin koin todella ahdistavaksi sen ainaisen tuijottamisen, vaikka käytin jatkuvasti pitkiä housuja ja tunikaa/pitkää toppia ja huivia peittämään yläosaa lisää. Ilmeisesti vaaleat hiukset ja aasialaisten kuppikokoon verrattuna isot tissit olivat liikaa.. Erityisesti intialaiset tuntuivat olevan kovin kiinnostuneita. Kaikkein pahin paikka oli Kuala Lumpur. Pangkor oli ainoa paikka omalla reissulla, jossa sai olla rauhassa. Itseäni ei piene katsominen paljoakaan heivauta, mutta missään muualla maailmassa en ole koskaan tuntenut itseäni niin halvaksi kuin Malesiassa. 

Tämä oli yllättävää. Olin alkuvuodesta Kuala Lumpurissa kymmenen päivää mutta en huomannut mitään erityisempiä reaktioita paikallisväestöltä vaikka isoryntäinen olenkin ja käytin naruolkaimisia polviinasti ulottuvia hameita. Tosin liikuin kyllä mieheni seurassa, yksinkulkeva nainen saa varmasti ihan eritavalla huomiota. Enkä ole myöskään vaaleahiuksinen, monissa maissa se taitaa olla varma tiketti epämieluisalle huomiolle?

Nallis03

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #25 : 13.07.2010, 21:46:29 »

Tämä oli yllättävää. Olin alkuvuodesta Kuala Lumpurissa kymmenen päivää mutta en huomannut mitään erityisempiä reaktioita paikallisväestöltä vaikka isoryntäinen olenkin ja käytin naruolkaimisia polviinasti ulottuvia hameita. Tosin liikuin kyllä mieheni seurassa, yksinkulkeva nainen saa varmasti ihan eritavalla huomiota. Enkä ole myöskään vaaleahiuksinen, monissa maissa se taitaa olla varma tiketti epämieluisalle huomiolle?

Samaa mietin minäkin. Itse en kahden viikon KL:sä oleskelun aikana kokenut mitään erityistä huomionosoitusta tms. Ensimmäisenä päivänä kun saavuin huomasin että kaikki paikalliset kiinalaiset käyttivät minishortseja, joten kävin itsekin sellaiset ostamassa ja käytin niitä koko matkan ajan. Ei ongemia. Pukeuduin kuten kaupungissa kuuluu, eli t-paita/toppi ja hame tai housut, ei mitään rantameininkiä.

pinku

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #26 : 15.07.2010, 00:44:28 »

Samaa mietin minäkin. Itse en kahden viikon KL:sä oleskelun aikana kokenut mitään erityistä huomionosoitusta tms. Ensimmäisenä päivänä kun saavuin huomasin että kaikki paikalliset kiinalaiset käyttivät minishortseja, joten kävin itsekin sellaiset ostamassa ja käytin niitä koko matkan ajan. Ei ongemia. Pukeuduin kuten kaupungissa kuuluu, eli t-paita/toppi ja hame tai housut, ei mitään rantameininkiä.

Enpä nyt tiedä miksi juuri minä satuin olemaan silmätikkuna, sillä itsekin liikuin siististi pukeutuneena (rantarytkyt rannalle ja siistiä kaupunkiin) sekä mansikkapossun tapaan poikaystävän kanssa. Ehkä se sitten on vaaleat hiukset tai kenties minulla kasvoi tietämättäni nenä keskellä otsaa (noh, ainakin tatti siinä kohtaa välillä selvästi oli). Hyvä, ettei kaikilla ole ollut yhtä onnetonta Malesiassa mitä minulla. Minä en kyllä silti ihan vielä suostu pitämään kyseistä maata inhimillisenä paikkana. Pöh.  :-\

theworldismyoyster

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #27 : 17.07.2010, 03:34:32 »

Itse huomasin saman. En todella tajunnut, että ero Malesian ja Thaimaan välillä olisi tässä asiassa niin suuri, vaikka Malesia muslimimaa onkin. Itse koin sen jatkuvan tuijotuksen, autojen tööttäilyn ja "Hello" ja "Where you from" -kommentit (myös ohiajavista autoista huudettuina) todella ärsyttäviksi. Ja päällä oli kuitenkin useimmiten toppi/t-paita ja caprit tai pitkät housut. Rannalla saattoi olla joku rantamekko, mutta muuten. Ja huutelua ja tuijottamista tapahtui kaikkialla, mutta ehkä vähiten kuitenkin Kuala Lumpurissa ja Pangkorilla (tosin Pangkor oli mun vierailun aikaan niin kuollut, että eipä siellä paljon huutelijoita olis ollutkaan). Ihmettelin asiaa kyllä, koska en tosiaan tajunnut, että kohtelu olisi niin erilaista, kuin Thaimaassa esimerkiksi. Ja varsinkin kun Suomessa saa kävellä aivan rauhassa missä vaan, niin pisti kyllä ärsyttämään ja välillä ahdistamaankin sellaiset huomionosoitukset. Pidin kyllä maasta muuuten, enkä nyt sen takia jättäis sinne menemättä, mutta ei se nyt hirveän miellyttävä piirre ole.

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #28 : 17.07.2010, 11:11:06 »

Itse huomasin saman. En todella tajunnut, että ero Malesian ja Thaimaan välillä olisi tässä asiassa niin suuri, vaikka Malesia muslimimaa onkin. Itse koin sen jatkuvan tuijotuksen, autojen tööttäilyn ja "Hello" ja "Where you from" -kommentit (myös ohiajavista autoista huudettuina) todella ärsyttäviksi. Ja päällä oli kuitenkin useimmiten toppi/t-paita ja caprit tai pitkät housut. Rannalla saattoi olla joku rantamekko, mutta muuten. Ja huutelua ja tuijottamista tapahtui kaikkialla, mutta ehkä vähiten kuitenkin Kuala Lumpurissa ja Pangkorilla (tosin Pangkor oli mun vierailun aikaan niin kuollut, että eipä siellä paljon huutelijoita olis ollutkaan). Ihmettelin asiaa kyllä, koska en tosiaan tajunnut, että kohtelu olisi niin erilaista, kuin Thaimaassa esimerkiksi. Ja varsinkin kun Suomessa saa kävellä aivan rauhassa missä vaan, niin pisti kyllä ärsyttämään ja välillä ahdistamaankin sellaiset huomionosoitukset. Pidin kyllä maasta muuuten, enkä nyt sen takia jättäis sinne menemättä, mutta ei se nyt hirveän miellyttävä piirre ole.

Siis onko teidan mielesta toppi korrektia kaupunkipukeutumista? Ja jos se on korrektia, mika sitten olisi epakorrektia, bikinit? Ja miten voi verrata Malesian ja Suomen pukeutumiskoodeja?

Itse kayttayisin seuraavaa varustusta:
- pitka hame (nilkkoihin) tai loysat housut
- loysa pusero joka peittaa kasivarret ja olkapaat
- hiukset kiinni

maaly

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #29 : 17.07.2010, 22:04:33 »
^No kyllä minusta ainakin toppi on ihan asiallinen kaupunkivaate, jos siis puhutaan normaalin/oikean pituisesta ja kokoisesta vaatteesta, joka peittää esim. rintaliivien  olkaimet.

Enkä kyllä myöskään kokenut Malesiaa mitenkään ahdistavana paikkana. Oma pukeutumiseni oli sitä toppi/t-paita ja polvipituinen hame linjaa. Ja hiuksetkin kyllä auki ja vielä vaaleat. Kyllä meitä tuijotettiin, mutta tähän saakka olen kuvitellut sen johtuneen 6kk ikäisestä täysin vaaleasta vauvasta, joka meillä oli mukana. Ainakaan tuijottelu ei mitenkään ahdistelevaa/arvostelevaa ollut.
Pahimmat tuijottelut, ahdistelut ja huutelut olen saanut vuosia sitten Gambiassa, se oli välillä jo ahdistelua.  Mutta tuohon omaan tunteeseen saattoi kyllä vaikuttaa silloin kokemattomuus matkailijana ja nuori ikä... Tai voihan se olla, ettei kukaan viitsi enää parin lapsen äitiä mitenkään vilkuilla ::) ;D

Kenyah

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #30 : 17.07.2010, 22:57:10 »
Nyt kommentoin vain pikaisesti tuota toppiasiaa lukematta kaikkia viestejä. En oo koskaan ymmärtäny kuka voi pitää toppia asiallisena vaatteena. ihan sama vaikka peittää liivien olkaimet mutta sellanen narutoppi on musta aina ollut asiaton vaate kaupunkiin kuin kaupunkiin. Ja mitä vanhemmalla naisella sitä pahempi. Menisin sellasessa korkeintaan rannalle tai nukkumaan..:) Eli empä taida sellaista edes omistaa. Sitten on noit hihattomia joissa olkaimet on vähän paksumpia, ne nyt on vähän fiksumpia. Miksei sitä narutoppia voi vaihtaa edes sellaiseen oikeeseen hihattomaan? Oltuani bangladeshissa pidin pitkiä farkkuja tai capreja aina. Ehkä pitkä hame ois ollu nappivalinta, mutta meikä ei hameista välitä. Ja olkapäät peittävä t-paita tai kauluspaita, tunika tms. Musta se on ihan itsestäänselvyys et pukeudutaan korrektisti ja maan tapoja ja arvoja kunnioittaen. Miten se voi olla niin vaikeaa?
Elämä laajenee tai kutistuu oman rohkeutemme mukaan.
(Anais Nin)

theworldismyoyster

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #31 : 17.07.2010, 23:09:53 »
Nyt kommentoin vain pikaisesti tuota toppiasiaa lukematta kaikkia viestejä. En oo koskaan ymmärtäny kuka voi pitää toppia asiallisena vaatteena. ihan sama vaikka peittää liivien olkaimet mutta sellanen narutoppi on musta aina ollut asiaton vaate kaupunkiin kuin kaupunkiin. Ja mitä vanhemmalla naisella sitä pahempi. Menisin sellasessa korkeintaan rannalle tai nukkumaan..:) Eli empä taida sellaista edes omistaa. Sitten on noit hihattomia joissa olkaimet on vähän paksumpia, ne nyt on vähän fiksumpia. Miksei sitä narutoppia voi vaihtaa edes sellaiseen oikeeseen hihattomaan? Oltuani bangladeshissa pidin pitkiä farkkuja tai capreja aina. Ehkä pitkä hame ois ollu nappivalinta, mutta meikä ei hameista välitä. Ja olkapäät peittävä t-paita tai kauluspaita, tunika tms. Musta se on ihan itsestäänselvyys et pukeudutaan korrektisti ja maan tapoja ja arvoja kunnioittaen. Miten se voi olla niin vaikeaa?

Okei, pitänee tarkentaa, että kyseessä ei ollut narutoppi, vaan vähintäänkin hihaton paita, tai sitten t-paita. Välillä päällä oli pitkähihainen ja välillä tunika, mutta en huomannut mitään eroa kohtelussa, oli mulla mun reissuvaatteista päällä mitä tahansa. Myös caprit oli lähes nilkkoihin asti, ja löysän malliset. Ja välillä tosiaan pitkät housut. Joten en lähtisi edes mun vaatteitani asiasta sinänsä syyttämään, vaikka okei, olisinhan mä voinut tietty ostaa paikan päältä jonkun muslimivaatteen ja huivin, mutta en kokenut sitä tuijotusta yms. kuitenkaan niiiin ahdistavaksi, että olisin niin pitkälle mennyt.

maaly

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #32 : 17.07.2010, 23:19:43 »
Joo mun käsitykseni topista on kyllä myös vähän laajempi kuin se kireä narutoppi. Olisi siis pitänyt kirjoittaa olkaimeton, joka peittää niin ne liivien olkaimet kun sen rintavaon. Ja en onneks lue itseäni vielä vanhaksi  :D

Katariina72000

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #33 : 19.07.2010, 10:19:22 »
En oo koskaan ymmärtäny kuka voi pitää toppia asiallisena vaatteena.
Musta se on ihan itsestäänselvyys et pukeudutaan korrektisti ja maan tapoja ja arvoja kunnioittaen. Miten se voi olla niin vaikeaa?

Olen täsmälleen samaa mieltä. Olkapäät peittävä paita ei ole tippaakaan sen kuumempi kuin toppi. Usein on jopa helpompi pitää ohutta musliini paitaa päällä, kuin ihoa nuolevaa toppia.
Olkaimetontoppi, narutoppi tai hihaton kaulukseton paita eivät ole minusta yläosia joita kannattaisi pitää muualla kuin jakun alla tai kotipihalla.
Olkapäät ja selkä kannattaa paljastaa vain iltapukujuhlissa, mikäli todella olet sitä mieltä että ne ovat sinulla esittelyn arvoisessa kunnossa ;)

mansikkapossu

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #34 : 19.07.2010, 15:49:00 »
Hmm, itse pidin Malesiassa muistaakseni maksimekkoa jossa tosiaan ohuehkot olkaimet, ja pari halterneck mekkoa jotka jättävät nekin olkapäät ja selän avonaiseksi. Halterneckit ovat todella käteviä siitä että ne jättävät kainaloiden alustan avoimeksi niin runsaskaan hikoilu ei haittaa (ja silloin todella tuli hikoiltua, päälle nelkyt astetta lämmintä muutamana päivänä). Ei tullut alipukeutunutta oloa eikä kukaan antanut negatiivista huomiota. Tosin nuo mekot eivät olleet kuitenkaan mitään rantamekkoja, vaan vähän tyylikkäämästä päästä, liekö sillä väliä.

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #35 : 19.07.2010, 16:29:55 »
Asuin Malesiassa vuosia sitten, ja mielestäni siellä (kuten muuallakin) paras nyrkkisääntö on, että katselee miten tavalliset paikalliset pukeutuu, ja mukailee sitä, ehkä aavistuksen konservatiivisempään päin. Kun lähdimme ulos, paikalliset tytöt laittoivat parasta päälle, ja toppeja oli jos minkälaisia, olkaimettomia mukaan luettuna. He olivat paljon tarkempia siitä, että hame ei ollut kauhean lyhyt, mutta sellainen juuri polven alle oli kuitenkin ok. Päivällä kaupungilla oli tavallisia t-paitoja, ja muutamilla hihattomia toppeja (ei kuitenkaan mitään kovin avokauluksista/paljastavaa). Toki olen samaa mieltä, että usein jokin pitkähihainen tunika tms. on viileämpi, kuin ihonmyötäinen t-paita. Useimmat heistä olivat silloin vielä yliopisto-opiskelijoita, ja kantoivat varalta huivia jolla saattoi peittää käsivarret ja pään; kampukselle kun ei päässyt pää paljaana.
She rides rollercoasters but never screams

pinku

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #36 : 21.07.2010, 00:57:55 »

Siis onko teidan mielesta toppi korrektia kaupunkipukeutumista? Ja jos se on korrektia, mika sitten olisi epakorrektia, bikinit? Ja miten voi verrata Malesian ja Suomen pukeutumiskoodeja?

Itse kayttayisin seuraavaa varustusta:
- pitka hame (nilkkoihin) tai loysat housut
- loysa pusero joka peittaa kasivarret ja olkapaat
- hiukset kiinni

Minunkin käsitys topista on jonkin verran laajempi kuin vain ne ohut olkaimiset versiot. Malesian vaatevarastossani toppi tarkoitti pepun alle ylettyvää löysää hihatonta. Ja vastauksena kysymykseen: kyllä, minusta toppi on korrekti vaate kaupunkiin, jopa spagettiolkaimet ja olkaimettomatkin versiot. Miksi eivät olisi? Minusta on enemmän kyse siitä miten kyseisiä vaatteita pitää yllään. Samat vaatteet näyttävät yleensä hieman erilaisilta 155 cm:llä ja XS-kokoisella kuin parikymmentä senttiä pidemmällä ja muutama koko isommalla ihmisellä.. Niin kauan kuin meininki ei ole "tissit tiskiin" -linjaa, niin minusta topit ovat ok.

Henk.kohtaisesti minusta on paljon törkeämpää ja epäkorrektimpaa pukeutua läpinäkyviin hihattomiin ja paitoihin (niitäkin on nähty aika monta kertaa), josta paistaa rintsikat läpi kuin peittävään toppiin, josta näkyy olkaimet. Epäkorrektiin sarjaan lasken myös mainitsemasi bikinit.

Saan varmaan nyt päälleni vihaa, paheksuntaa yms., mutta sanon silti, että joskus tämä "maassa maan tavalla"- hössötys tuntuu menevän minusta hieman liiallisuuksiin. Jos ihminen osaa pukeutua kotonakin siististi ja asiallisesti, niin kai hän kykenee siihen myös ulkomailla ollessaan ja osaa suodattaa vaatevarastoaan sen mukaan mihin päin maailmaa on menossa. Minä en nyt varsinaisesti ajatellut Malesiankaan olevan mikään takapajula, jossa ei oltaisi länsimaalaista naista nähty, joten en kokenut, että minun pitäisi väkisin koettaa näyttää paikalliselta. Minusta vieraiden kulttuurien ja tapojen kunnioittaminen on itsestäänselvyys, mutta pitääkö sen nojalla hyväksyä mitä tahansa? Minun on aika vaikea ymmärtää sitä, että omat vaimot pidetään hunnutettuina vieressä ja samalla kuolataan länsimaalaisen perään. Jos kulkisin tissit paljaana, niin sitten ansaitsisin mielestäni tuijotuksen, mutta niin kauan kun en kulje tavara esillä, niin en tuollaista kaksinaismoralismia ymmärrä.

himpsu

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #37 : 21.07.2010, 11:14:17 »
Saan varmaan nyt päälleni vihaa, paheksuntaa yms., mutta sanon silti, että joskus tämä "maassa maan tavalla"- hössötys tuntuu menevän minusta hieman liiallisuuksiin. Jos ihminen osaa pukeutua kotonakin siististi ja asiallisesti, niin kai hän kykenee siihen myös ulkomailla ollessaan ja osaa suodattaa vaatevarastoaan sen mukaan mihin päin maailmaa on menossa. Minä en nyt varsinaisesti ajatellut Malesiankaan olevan mikään takapajula, jossa ei oltaisi länsimaalaista naista nähty, joten en kokenut, että minun pitäisi väkisin koettaa näyttää paikalliselta.
Ikävä kyllä olet kotoisin kulttuurista jossa seksuaalisuus on vapaata, luonnollista ja näkyvää ja ihmiset osaavat suhtautua ihmisruumiiseen sen eri osineen luonnollisesti. Muslimienemmistöisissä maissa näin harvemmin on, koska uskonto rajoittaa hyvin tiukalla kädellä ihmisten seksuaalista käyttäytymistä ja nuoret miehet innostuvat suunnattomasti mielestään täysin hyväksyttävällä tavalla pukeutuneen länsimaisen naisen nähdessään. Jos suhtautuu asiaan niin, että kyllä minä osaan pukeutua ilman toisten neuvoja missä vaan, tulee varmasti saamaan osakseen huomiota. Toivottavasti se huomio jää edes tuohon huuteluasteelle eikä mene fyysiseksi.

Lainaus
Minusta vieraiden kulttuurien ja tapojen kunnioittaminen on itsestäänselvyys, mutta pitääkö sen nojalla hyväksyä mitä tahansa? Minun on aika vaikea ymmärtää sitä, että omat vaimot pidetään hunnutettuina vieressä ja samalla kuolataan länsimaalaisen perään. Jos kulkisin tissit paljaana, niin sitten ansaitsisin mielestäni tuijotuksen, mutta niin kauan kun en kulje tavara esillä, niin en tuollaista kaksinaismoralismia ymmärrä.
Kyllä pitää, silloin kun ollaan sen vieraan kulttuurin vaikutusalueella.  Sinulla länsimaisena naisena on vapaus olla ja mennä miten huvittaa mutta pahimmillaan yksinäiselle naiselle voi käydä todella huonosti konservatiivisimmissa paikoissa. Fiksu länsimaalainen ihminen ymmärtää myös oman vapautensa rajat.

Kenyah

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #38 : 21.07.2010, 11:34:38 »
Oli erittäin hyvä kirjoitus himpsulta. Olen täysin samaa. Silloin kun olet vieraan kulttuurin vaikutusalueella ei voi alkaa pätemään omilla ehdoillaan ja säännöillään. Tai siinä tapauksessa pitää olla valmis ottamaan feedback vastaan mitä ikinä se sitten onkin. Muistan lukeneeni tarinoita Afrikasta, olikohan keniasta että siellä on joskus paikalliset riisunu ulkomaalaiselta naiselta kaikki vaatteet niiden olleen liian paljastavia. Olepa siinä sitten nudistina keskellä katua..siinä erilaisessa kulttuurissa varsinkin...
Elämä laajenee tai kutistuu oman rohkeutemme mukaan.
(Anais Nin)

Katariina72000

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #39 : 21.07.2010, 14:00:20 »
****Minusta on enemmän kyse siitä miten kyseisiä vaatteita pitää yllään. Samat vaatteet näyttävät yleensä hieman erilaisilta 155 cm:llä ja XS-kokoisella kuin parikymmentä senttiä pidemmällä ja muutama koko isommalla ihmisellä.

Osassa maista nyt vaan on niin, että olit laiha tai lihava, tai miten pidät vaatteitasi yllä, ei sillä ole sinällään mitään väliä. Lihava voi olla jopa kiinnostavampi paikallisen miehen mielestä. Sillä millä on merkitystä on paljas iho. Etenkin olkapäät, selkä, rinta. Mahahan voi näkyä esim. intiassa vaikka kuinka ja se ei kiinnosta ketää, koska sarit jättävät vatsan paljaaksi siellä kaikilta sitä käyttäviltä.

****Minun on aika vaikea ymmärtää sitä, että omat vaimot pidetään hunnutettuina vieressä ja samalla kuolataan länsimaalaisen perään.

Vaikka kuinka olisit sitä mieltä että perääsi kuolaavat vaimoa alistavat muslimit ovat kaksinaismoralismin huipentuma, niin se tuskin heitä kiinnostaa pätkääkään. Olet saanut kokea huomiota joka on tuntunut sinusta inhottavalta. Ainut joka asiaan voi vaikuttaa, olet sinä itse.