Itaipun pato

(Luettu 1915 kertaa)

romario

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Itaipun pato
« : 27.12.2009, 22:37:43 »
Olen menossa tammikuussa Iguasun putouksille ja samalla voisi käydä katsomassa Itaipun vesivoimalaitosta ja patoa. Onkohan tämä pato kuinka kaukana Iguasun keskustasta? Kuinkahan sinne pääsee, meneekö mahdollisesti linja-autoja vai onko taxi ainoa vaihtoehto?

gorba (tsov)

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - ptnurmi@hotmail.com
    • Profiili
Vs: Itaipun pato
« Vastaus #1 : 30.12.2009, 14:05:52 »
Tietääkseni padolla voi vierailla vaan Paraguayn puolelta, en tosin ole täysin varma tästä. Silloin sinun pitää ensiksi ylittää raja Ciudad del Esteen ja jatkaa sieltä sitten padolle. Vierailut on organisoitu isoina ryhminä, joten jos menet padolle omin nokkinesi kannattanee selvitää Ciudad del Estessä milloin kiertokäyntejä järjestetään.

Monet hostellit ja turistilafkat järjestävät toureja joihin kuuluu shoppailuaikaa Ciudad del Estessä sekä sitten vierailu padolla (itse menin Argentinan puolelta, jolloin pakettiin kuuluu vierailu Brasilian puolen Iguazun putouksilla). Tämä lienee helpoin vaihtoehto.

softhead

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Itaipun pato
« Vastaus #2 : 08.04.2010, 00:38:49 »
Padolle kannattaa mennä Brasilian puolella. Sinne pääsee Foz do Iguassulta kätevästi paikallisbussilla, itse padolla käynti tapahtuu ryhmissä. Kiertokäyntejä järjestetään noin neljä kertaa päivässä, ja se on ilmainen. Paraguayn puolelta padolle ei ole kunnon julkisia liikenneyhteyksiä (bussi kyllä kulkee, mutta harvoin ja pysäkki täytyy tietää), ja taksi sinne Ciudad del Estestä maksaa melkoisesti. Näkymät kun ovat aivan samat molemmin puolin rajaa.

Vanha vastaus, mutta seuraaville tiedoksi.