Suomen maine ulkomailla..

(Luettu 9775 kertaa)

Laurau

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Suomen maine ulkomailla..
« Vastaus #20 : 07.01.2010, 19:09:40 »
Mitä tehdään rikostaustaisille suomalaisille? Suomalaiselle nuorisolle, joilla napsahtelee joka perjantai alkoholimyrkytyksen äärirajoilla väkivaltavaihde päälle, ja päättää hakata jokaisen vastaantulijan. Tai aviopuolisot, jotka kännipäissään räjäyttää puolisoltaa pään olohuoneen seinään ja siinä sivussa hakkaa lapset henkihieväriin. Mihis ne häädettäis?
Niitäkin kun riittää ihan kiitettävästi, ylläriylläri.

Suomalaiset on uskomattoman väkivaltaista kansaa, joten on naurettavaa vetää taas suppeaan suomiurpo-tyyliin toi maahanmuuttaja-kortti esiin.
« Viimeksi muokattu: 07.01.2010, 19:12:48 kirjoittanut Laurau »

Expat

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #21 : 07.01.2010, 20:20:04 »
Suomalaiset on uskomattoman väkivaltaista kansaa, joten on naurettavaa vetää taas suppeaan suomiurpo-tyyliin toi maahanmuuttaja-kortti esiin.

Vastaukseni kysymystulvaasi, ensimmäinen kappale: rikosoikeuden ulkoistaminen Yhdysvaltoihin ja vankeinhoidon Venäjälle olisi varmaan tehokasta verrattuna nykymenoon, oletko samaa mieltä?

Toinen kappale: Kiitos nimityksestä. Sieltä Rotterdamista kun laajaan maailmankansalaisen tyyliin katsot asioita, niin vastaathan vielä miksi mielestäsi on naurettavaa vetää maahanmuuttaja-kortti esiin juuri tämän tapauksen kohdalla? Ko. tekoako ei suorittanut rikostaustan omaava maahanmuuttaja, vai?

Laurau

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #22 : 07.01.2010, 22:18:33 »

Vastaukseni kysymystulvaasi, ensimmäinen kappale: rikosoikeuden ulkoistaminen Yhdysvaltoihin ja vankeinhoidon Venäjälle olisi varmaan tehokasta verrattuna nykymenoon, oletko samaa mieltä?

Toinen kappale: Kiitos nimityksestä. Sieltä Rotterdamista kun laajaan maailmankansalaisen tyyliin katsot asioita, niin vastaathan vielä miksi mielestäsi on naurettavaa vetää maahanmuuttaja-kortti esiin juuri tämän tapauksen kohdalla? Ko. tekoako ei suorittanut rikostaustan omaava maahanmuuttaja, vai?

Tiedät hyvin, ainakin toivon niin, mitä tarkoitan kun sanon että vedetään maahanmuuttajakortti esiin. Mikä ottaa päähän, on se, että Suomessa on automaattisesti hyväksyttyä omata rasistinen ajattelutapa, kun yksi hullu maahanmuuttaja posauttaa joltain aivot takaseinään. Tarkoitan sitä, että se olisi ihan hyvin voinut olla kuka tahansa meistä suomalaisista (itsenikin sellaiseksi luettelen, vaikka täältä kaukaa maailma ääristä laajalta perspektiiviltäni juttelenkin), eikä tämä teko liity mitenkään siihen, oliko se rikostaustainen sekopää maahanmuuttaja vai paljasjalkainen Helsinkiläinen.

Äh en osaa pukea sanoiksi mitä tarkotan kun on mennyt niin pahasti hermo jo pelkästään noihin facebookin "potkitaan kaikki ulkomaalaiset vittuun ku yks kusipää päätti vähän ammuskella" -ryhmiin.
Enpä ois uskonut, että pallikseltakin löytyy yhtä rajoittunutta ajattelutapaa.

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #23 : 07.01.2010, 22:32:55 »
^

Jaa että rajoittunutta ajattelutapaa? Ihmettelen tuota tietyn maahanmuuttajavähemmistön laajasti suosiman rasismikortin käyttöönottoa tässä yhteydessä. Maahanmuuton kontrollomisesta keskusteleminen ei todellakaan ole automaattisesti rasismia. Koitas itse muuttaa vaikkapa Saudi-Arabiaan ja vaatia oikeuksiasi siellä, tai edes Marokkoon, Tunisiaan tai Egyptiin, joista maista yleisesti tiedetään tulleen Suomeen juuri tällaisia ongelmayksilöitä. En edes viitsi sanoa, millä tavalla valtaosa heistä on jonkinlaisen oleskeluluvan Suomeen saanut.

On todellakin välttämätöntä valvoa y-k-s-i-l-ö-t-a-s-o-l-l-a sitä, minkälaisia ihmisiä Suomeen pääsee ja täällä saa oleskella. Jos sitä ei tehdä paremman elintason tavoittelijoita ja rikollista ainesta saapuu tällaisen pehmeän kriminaalipolitiikan maahan niin paljon, että rajat kuvainnollisesti pullistelevat ulospäin.

Minä taas kummeksun näitä FB:n aiheesta syntyneitä pilailuryhmiä.

Expatin ajatus vankeinhoitopalvelujen ulkoistamisesta on mielenkiintoinen. Ensimmäisenä voitaisiin ulkoistaa kaikki ulkomaalaiset vangit kotimaihinsa kakkuaan lusimaan, Suomi voisi vaikka maksaa kustannukset kohtuuden ja maan hintatason  mukaan.

pekkapoks

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #24 : 07.01.2010, 22:33:56 »
..on mennyt niin pahasti hermo jo pelkästään noihin facebookin "potkitaan kaikki ulkomaalaiset vittuun ku yks kusipää päätti vähän ammuskella" -ryhmiin.

Onhan Facebookissa myös ryhmä "Kaikki rikollistaustaiset suomalaiset pois ulkomailta".. :) Pahoin muuten pelkään että kaikki rasismipohjaiset ryhmät olisivat mitään pilaryhmiä...

Totta on että kun ulkomaalainen tekee rikoksen, ollaan äkkiä vinkumassa "maassa maan tavalla", "ei kuulu suomalaiseen tapakulttuuriin tälläiset rikokset", vaikka asialla olisi ollut kusipäinen ihminen syntyperästä riippumatta.
« Viimeksi muokattu: 07.01.2010, 22:47:30 kirjoittanut pekkapoks »

Expat

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #25 : 08.01.2010, 09:48:28 »
Tiedät hyvin, ainakin toivon niin, mitä tarkoitan kun sanon että vedetään maahanmuuttajakortti esiin.
Ei, en tiedä. Tarkoittaako se sitä, että missään tapauksessa ei saa mainita, että osa maahanmuuttajista on rikollisia?

Mikä ottaa päähän, on se, että Suomessa on automaattisesti hyväksyttyä omata rasistinen ajattelutapa, kun yksi hullu maahanmuuttaja posauttaa joltain aivot takaseinään.

Ja päätit pelata rasistikortin, ts. mikäli maahanmuuttaja tekee rikoksen ja kantasuomalainen erehtyy edes mainitsemaan asiasta, niin heti leimataan rasistiksi.

Todella hienotunteisesti muuten ilmaisit rikosnimikkeen: "posauttaa joltain aivot takaseinään". Tyyppi ampui 9-millisellä käsiaseella, onko sinulla pienintäkään käsitystä kuinka järeästä käsiaseesta on kysymys ja millaista jälkeä sillä saa aikaan? Oletko itse koskaan ampunut moisella käsiaseella? Oletettavasti et, sillä muuten et päästäisi suustasi tuollaisia sammakoita.

Tarkoitan sitä, että se olisi ihan hyvin voinut olla kuka tahansa meistä suomalaisista (itsenikin sellaiseksi luettelen, vaikka täältä kaukaa maailma ääristä laajalta perspektiiviltäni juttelenkin)
Juu, niin olisi, mutta kun tällä kertaa ei ollut. Minäkin muuten luen itseni edelleenkin suomalaiseksi, vaikka olen muuttanut Suomesta pois jo silloin kun sinä vielä luultavasti leikit barbi-nukeilla.

Äh en osaa pukea sanoiksi mitä tarkotan kun on mennyt niin pahasti hermo jo pelkästään noihin facebookin "potkitaan kaikki ulkomaalaiset vittuun ku yks kusipää päätti vähän ammuskella" -ryhmiin.
Tätä aihetta en osaa kommentoida, sillä en ole koskaan edes vieraillut Facebookissa.

Laurau hyvä, tämä saattaa tulla sinulle yllätyksenä, mutta erittäin rajoittunutta ajattelutapaa osoittaa se, että asioista ei saisi edes puhua, eikä vähemmistöryhmien suorittamista rikoksista saisi keskustella, koska samat rikokset voisi tehdä myös suomalainen.
Onko Pallontallaajat mielestäsi jotenkin erikoinen sivusto, jolla saisi vierailla vain tietynlaiset ihmiset, joilla on vain yhdenlaisia mielipiteitä, vai miksi moinen kommentti?
« Viimeksi muokattu: 08.01.2010, 16:37:28 kirjoittanut Expat »

Expat

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #26 : 08.01.2010, 09:53:30 »
Totta on että kun ulkomaalainen tekee rikoksen, ollaan äkkiä vinkumassa "maassa maan tavalla", "ei kuulu suomalaiseen tapakulttuuriin tälläiset rikokset", vaikka asialla olisi ollut kusipäinen ihminen syntyperästä riippumatta

Vai vinkumaan? :) Aivan, asiasta ei saa edes puhua. Vaietaan ne kuoliaaksi ja ollaan hissun kissun.
« Viimeksi muokattu: 08.01.2010, 10:02:26 kirjoittanut Expat »

Expat

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #27 : 08.01.2010, 10:01:00 »
Koitas itse muuttaa vaikkapa Saudi-Arabiaan ja vaatia oikeuksiasi siellä, tai edes Marokkoon, Tunisiaan tai Egyptiin, joista maista yleisesti tiedetään tulleen Suomeen juuri tällaisia ongelmayksilöitä.

Hys, alan_mies, hys! Ei tuollaisia saa puhua. Kantasuomalainen ei saa missään tapauksessa kyseenalaistaa mitään, ei edes sitä, jos lapsen koulussa perinteinen joulujuhla perutaan, koska luokalla oleva oikeauskoinen voi ottaa siitä itseensä. Ei näistä asioista saa puhua!

Expatin ajatus vankeinhoitopalvelujen ulkoistamisesta on mielenkiintoinen. Ensimmäisenä voitaisiin ulkoistaa kaikki ulkomaalaiset vangit kotimaihinsa kakkuaan lusimaan, Suomi voisi vaikka maksaa kustannukset kohtuuden ja maan hintatason  mukaan.
Juu, onhan se Suomen vanheinhoitolaitos aika lepsu laitos. Siinä voisi muutama suomalaisrikollinen tulla toisiin ajatuksiin mikäli tietäisi kiinnijäädessään joutuvansa lusimaan jossain Pohjois-Venäjälle ulkoistetussa vankilassa. Itse olen vahvasti ulkoistamisen kannalla ja kannatan sitä tässä asiassa erittäin lämpimästi.  ;D

pekkapoks

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #28 : 08.01.2010, 10:03:44 »
Totta on että kun ulkomaalainen tekee rikoksen, ollaan äkkiä vinkumassa "maassa maan tavalla", "ei kuulu suomalaiseen tapakulttuuriin tälläiset rikokset", vaikka asialla olisi ollut kusipäinen ihminen syntyperästä riippumatta

Vai vinkumaan? :) Aivan, asiasta ei saa edes puhua. Vaietaan ne kuoliaaksi ja ollaan hissun kissun?

Vinkumaan tai itkemään, ihan sama. Asioista pitää puhua, mutta väitätkö itse että verikosto kuuluu minkään MAAN kulttuuriin?  Ryhmien, joita on monessa maassa, tapoihin kuuluu, mutta ei se Kosovokaan niin banaanivaltio ole että kannattaa mitä tahansa suustaan päästää. Toki voit yleistää asioita, mutta näin latistat itse keskustelua heittämällä niitä ääripään juttuja joissa rikollinen edustaa kansanryhmää eikä itseään (somaleiden luonteeseen kuuluu raiskaaminen tms legendaarisia kommentteja erää urpon suusta).

Baaripöydässä voi heitellä näitä, mutta tälläiset kommentit eivät todellakaan ole mitenkään rakentavaa keskustelua. Ei vaikka olisit ollut ulkomailla jo silloin kun meitä muita elämästä mitään ymmärtämättömiä vasta siitettiin.. Noin vanhana ja viisaana ymmärtänet piikin.
« Viimeksi muokattu: 08.01.2010, 10:10:10 kirjoittanut pekkapoks »

Expat

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #29 : 08.01.2010, 10:12:11 »
Vinkumaan tai itkemään, ihan sama. Asioista pitää puhua, mutta väitätkö itse että verikosto kuuluu minkään MAAN kulttuuriin?
Väitän.

Ryhmien, joita on monessa maassa, tapoihin kuuluu, mutta ei se Kosovokaan niin banaanivaltio ole että kannattaa mitä tahansa suustaan päästää
Oletkos käynyt Kosovossa. Minä olen, jo vuosia sitten.
En ole tietääkseni muuten sanallakaan ole maininnut Kosovoa nimeltä tässä keskusteluketjussa, sinä toit sen esiin. Minä olen puhunut maahanmuuttajien harjoittamasta rikollisuudesta, eli aiheesta, josta sinä haluat ilmiselvästi vaieta.

Minulla on ollut ilo ja kunnia olla istumatta kanssasi samassa baaripöydässä, joten joudun keskustelemaan (tai ainakin yrittämään, koska et selvästikään halua keskustella aiheesta, mutta kuitenkin olet kärkäs kommentoimaan) kanssasi näin netin välityksellä.

Näin vanhana sitä nahkakin on parkkiintunut jo sen verran, että moiset pikku piikit kimpoavat pois harmittomina.

Toki voit yleistää asioita, mutta näin latistat itse keskustelua heittämällä niitä ääripään juttuja joissa rikollinen edustaa kansanryhmää eikä itseään
Suo anteeksi, mutta näin vanhalle porvarille ei tuo vasurilogiikka aina aukene: näytätkö minulle vielä vaikka kädestä pitäen, että tarkalleen ottaen missä kohtaa tässä keskusteluketjussa olen yleistänyt asioita? Rikollinen edustaa aina itseään, mutta se ei poissulje sitä, että maahanmuuttajien tekemistä rikoksista ei saisi eikä pitäisi keskustella.
« Viimeksi muokattu: 08.01.2010, 10:17:23 kirjoittanut Expat »

phanatic

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #30 : 08.01.2010, 10:22:14 »
Hys, alan_mies, hys! Ei tuollaisia saa puhua. Kantasuomalainen ei saa missään tapauksessa kyseenalaistaa mitään, ei edes sitä, jos lapsen koulussa perinteinen joulujuhla perutaan, koska luokalla oleva oikeauskoinen voi ottaa siitä itseensä. Ei näistä asioista saa puhua!

Itse aiheeseen en aio koskea pitkällä tikullakaan, mutta lukemattomia tällaisia keskusteluja sivusta seuranneena en voi olla ihmettelemättä, miten lähes jokaista maahanmuuttokeskustelua dominoi joukko, joka kovaan ääneen melskaa siitä, miten asiasta ei muka saa puhua. Nettifoorumit ja lehtien keskustelupalstat (+ työpaikkojen kahvipöydät ja kuppiloiden nurkat) ovat täynnä tätä samaa mantraa. Miten kaikki paikat voivat olla sitä täynnä, jos kerran asiasta ei saa puhua?

phanatic

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #31 : 08.01.2010, 10:37:21 »
Tänään Iltalehden nettisivuilta bongattua:

Lainaus käyttäjältä: Iltalehti
Brittilehti ihmettelee suomalaisten rentoa suhtautumista Matti Nykäseen

Laatulehti The Guardian julkaisi pitkän jutun Matti Nykäsestä - sivuten hieman suomalaisten sielunelämääkin.

- Matti Nykänen oli Suomen merkittävin urheilija, neljän olympiakullan voittaja. Sen jälkeen hän on puukottanut ihmistä sormenvetokilpailussa, työskennellyt seksipuhelinlinjalle - ja löytänyt Jumalan.

Näin alkaa brittiläisen laatulehti Guardianin pitkä artikkeli. Artikkelissa käydään läpi yksityiskohtaisesti Nykäsen julkinen elämä mäkihypyn kultavuosista tähän päivään miehen kuuluisia filosofisia mottoja unohtamatta.

Brittilehden jutun lienee innoittanut Nykäsen ja vaimo Mervi Tapolan jouluinen yhteenotto, josta koko Suomen kansa sai lukea lehdistä yksityiskohtaisen selostuksen. Lehden artikkelissa ihmetelläänkin suomalaisten rentoa suhtautumista entiseen mäkimieheen, joka on tarttunut puukkoon useammankin kerran.

- Suomalaiset eivät pelkästään siedä häntä. He tuntuvat todella pitävän hänestä, lehti kirjoittaa Nykäsestä, jonka mainetta se kutsuu ei pelkästään huonoksi vaan suorastaan surkeaksi.

- Suomalaisia kiehtoo hänen sekasortoinen alamäkensä, mutta he ovat samalla empaattisia hänen ahdinkonsa edessä, lehdessä analysoidaan.

kims1500

• Himoreissaaja
  • Дзержинск, Город Шахтеров!! :*
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #32 : 08.01.2010, 11:01:00 »
Hmmm.. Yleisesti olen sita mielta etta liiallinen maara primitiivisista kulttuureista tulevia mamuja (esim. somalialaiset) ovat haitaksi suomalaiselle ja eurooppalaiselle kulttuurille ja elamantavalle mutta tassa nimenomaisessa ampumistapauksessa tuskin syyna oli tekijan ulkomaalaistaustaisuus. Sekopaita mahtuu aina joukkoon ja tekija olisi voinut yhta hyvin olla suomalainen (kuten kaksi aiempaa lahopaata). Mamut taas harvemmin aiheuttavat suomalaisten keskuudessa suosituksi tullutta nakkikioskivakivaltaa ja kaverin puukottamista kannissa..
Go Shahtar!!!!!!!!!!!!

pekkapoks

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #33 : 08.01.2010, 14:51:18 »

Oletkos käynyt Kosovossa. Minä olen, jo vuosia sitten.
En ole tietääkseni muuten sanallakaan ole maininnut Kosovoa nimeltä tässä keskusteluketjussa, sinä toit sen esiin. Minä olen puhunut maahanmuuttajien harjoittamasta rikollisuudesta, eli aiheesta, josta sinä haluat ilmiselvästi vaieta.

Kysyy tyyppi joka aikaisemmin kirjoitti näin.

Hepulla oli ollut liki kaksi vuosikymmentä aikaa sopeutua suomalaiseen yhteiskuntaan, mutta ei selvästikään ollut tässä onnistunut. Miksi heppua ei karkoitettu viimeistään jo vuosi sitten, kun Kosovo itsenäistyi?

Oletko jo NIIN vanha ettet muista tälläistä? Muuten ei lisättävää.

Keskustelen mielelläni ulkomaalaisten rikollisuudesta, mutta niinkauan kun jauhetaan siitä kuinka yksi edustaa koko kansanryhmää, niin keskustelu ei pitkälle etene. Tässäkin tapauksessa pääveijari oli omaksunut pitkälti suomalaiset elämäntavat, eikä edusta sitä perinteistä raiskaajaählämiä, mikä on ollut maahanmuuttajakriittisten ihmisten argumenttien pääasiallinen vakiotyyppi vuosikaudet. Sinäkin iloisesti rinnastit ko. tyypin turvapaikahakijaksi ja en oikein tiedä millä eväillä tässä pitäisi keskustella.

Phanatic heitii hyvän kommentin siitä kuinka asioista ei muka saisi puhua. Jos netin foorumeilta karsisi kaikki "meitä yritetään vaientaa"-tyyppiset kommentit, niin viestien määrä jäisi aika pieneksi. Viime eduskuntavaaleissa oli töllön vaalitenteissä demareitten mustaihoinen edustaja joka toivoa että Perussuomalaiset saisivat paikkoja, koska silloin nähtäisiin miten onko puheitten takana valmiuksia tekoihin. Samaa mieltä.

Ai niin, en ole käynyt Kosovossa  :)

Expat

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #34 : 08.01.2010, 15:41:28 »
Oletko jo NIIN vanha ettet muista tälläistä? Muuten ei lisättävää.
Näköjään olen. :)
Toki tuokin kommenttini liittyy ko. henkilön rikostaustaan Suomessa ja siihen, miksi häntä ei ollut karkoitettu viimeistään siinä vaiheessa kun kotimaa itsenäistyi. Nythän olemme lehdistä saaneet lukea, että viranomaiset ovat suht voimattomia tälläisten tapausten edessä, koska Suomen veltto lainsäädäntö ei olisi mahdollistanut tämänkään rikollisen karkoitusta. Suhteellisen munatonta touhua, sanoisin.

Keskustelen mielelläni ulkomaalaisten rikollisuudesta, mutta niinkauan kun jauhetaan siitä kuinka yksi edustaa koko kansanryhmää, niin keskustelu ei pitkälle etene.
Kuten jo edellä sanoin, niin vasurilogiikkasi ei aina (lue: koskaan) avaudu minulle. Näytätkö sormella sen kohdan missä sanon yhden ihmisen edustavan koko kansanryhmää.

Sinäkin iloisesti rinnastit ko. tyypin turvapaikahakijaksi ja en oikein tiedä millä eväillä tässä pitäisi keskustella.
Mies oli saapunut maahan 90-luvun alussa turvapaikanhakijana ja oli myöhemmin hakenut Suomen kansalaisuutta, joka oli evätty rikosrekisterin perusteella. Vähissä tuntuu sinun evääsi olevan.

Viime eduskuntavaaleissa oli töllön vaalitenteissä demareitten mustaihoinen edustaja joka toivoa että Perussuomalaiset saisivat paikkoja, koska silloin nähtäisiin miten onko puheitten takana valmiuksia tekoihin. Samaa mieltä.
Uskon vahvasti, että tämä(kin) valitettava tapahtuma on omiaan lisäämään juuri Perussuomalaisten kannatusta. Minun näkökulmastani katsoen heidän kannatuksensa lisääntyminen on positiivista, sillä syöhän se äänisaalista pääsääntöisesti demareilta ja vasemmistoliitolta sun muilta vasurihihhuleilta.

Ai niin, en ole käynyt Kosovossa  :)
Ja siitä huolimatta kerrot syvällä rintaäänellä, että ko. paikka ei ole banaanivaltio?  ;D

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #35 : 08.01.2010, 16:20:58 »
Ja siitä huolimatta kerrot syvällä rintaäänellä, että ko. paikka ei ole banaanivaltio?  ;D
Banaanitasavalta ilman banaaneja... eikös?  :D

Jatkakaa ihmeessä, tämä on parasta keskustelua aikoihin, vaikkakin kohtalaisen ennustettavaa. Tietää jo, millä korteilla seuraavaksi vastataan. ;D

pekkapoks

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #36 : 08.01.2010, 20:30:46 »
Nythän olemme lehdistä saaneet lukea, että viranomaiset ovat suht voimattomia tälläisten tapausten edessä, koska Suomen veltto lainsäädäntö ei olisi mahdollistanut tämänkään rikollisen karkoitusta. Suhteellisen munatonta touhua, sanoisin.

Lopputulos on monesti huono. Olemme myös saaneet lehdistä lukea että valtion eri instanssien välillä ei ole tieto rikoksista kulkenut. Eli se mitä poliisi tietää, ei välttämättä tule ulkomaalaisviranomaisten tietoon. Vika on kait siis sekä lainsäädäännössä että sen toteuttamisessa. Lopputulos on se että usein rikolliset jäävät Suomeen ja yksittäisiä vanhuuteen kuolevia mummoja käännytetään.

Keskustelen mielelläni ulkomaalaisten rikollisuudesta, mutta niinkauan kun jauhetaan siitä kuinka yksi edustaa koko kansanryhmää, niin keskustelu ei pitkälle etene.
Kuten jo edellä sanoin, niin vasurilogiikkasi ei aina (lue: koskaan) avaudu minulle. Näytätkö sormella sen kohdan missä sanon yhden ihmisen edustavan koko kansanryhmää.

Ai jai, vanha kunnon kommunisti-vasuri-oikeisto-natsi sanaleikki alkaa taas. Mutta joku kirjoitti aikaisemmin täällä näin nimenomaan koskien viimeistä ampumistapausta:

Kunniamurha ja verikostohan eivät perinteisesti kuulu suomalaiseen kulttuuriin.

Ikäänkuin ne kuuluisivat Kosovolaiseen kulttuuriin? Ennenkuin kysyt uudestaan olenko käynyt Kosovossa (ja kerrot että sinä olet), niin väitän että verikosto ei kuulu jokaisen normaalin ihmisen tapakultturiin Kosovossa, jolloin ei myöskään voi päätellä että jokainen Kosovolainen joka tulee Suomeen olisi potentiaalisesti väkivaltainen.

Mies oli saapunut maahan 90-luvun alussa turvapaikanhakijana ja oli myöhemmin hakenut Suomen kansalaisuutta, joka oli evätty rikosrekisterin perusteella. Vähissä tuntuu sinun evääsi olevan...

...Uskon vahvasti, että tämä(kin) valitettava tapahtuma on omiaan lisäämään juuri Perussuomalaisten kannatusta. Minun näkökulmastani katsoen heidän kannatuksensa lisääntyminen on positiivista, sillä syöhän se äänisaalista pääsääntöisesti demareilta ja vasemmistoliitolta sun muilta vasurihihhuleilta.

Jos mies olisi ollut turvapaikanhakija, hänellä ei olisi ollut edes työlupaa. Eli jos hän ei enää ollut turvapaikanhakija, niin miksi olisi pitänyt sillä perusteella palauttaa Kosovon itsenäistyttyä.

Alan_mieshän tässä jo ennusteli koomista keskustelua ja sellaiseksi tämä näyttää tulevan. Jos mä haluaisin jauhaa loputtomiiin noita kommari-oikeistolais -juttuja, niin voin mennä kuuntelemaan niitä ihan livenä kapakkaan. Liity toki seuraan jos olet Helsingissä päin käymässä, kännissä ne ei tunnu niin rasittavilta.

Kerro mikä banaanivaltion virallinen ja oikea määritelmä. Olisko wikipediassa jotain..

« Viimeksi muokattu: 08.01.2010, 20:51:45 kirjoittanut pekkapoks »

mikke.

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #37 : 09.01.2010, 22:13:41 »
Ulkomaalaisten tai ulkomaalaistaustaisten rikoksista keskusteleminen on mielenkiintoista vain jos niissä on joitain erityispiirteitä. En ole kauheasti perehtynyt tähän ampumistapaukseen, mutta se vaikuttaa mustasukkaisuusrikokselta ja se jos jotain lienee "suomalaista". Asui naapurissa Abdullah tai Virtanen niin siihen kannattaa tutustua sen verran ainakin että tietää olla tutustumatta enempää.

tammineN

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #38 : 10.01.2010, 11:38:41 »
Erittäin kaino ja vieno välikysymys:
Miten tämä maahanmuuttokeskustelu liittyy otsikon aiheeseen "Suomen maine ulkomailla"? ... varsinkaan kun ei tässä "keskustelussa" näytetä kenenkään mielestä päästävän juupaseipäs-jahkailua pidemmälle...
"Ceux qui savent où ils vont ne vont jamais bien loin." - Napoléon

Tramali

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #39 : 11.01.2010, 07:27:42 »
Erittäin kaino ja vieno välikysymys:
Miten tämä maahanmuuttokeskustelu liittyy otsikon aiheeseen "Suomen maine ulkomailla"? ... varsinkaan kun ei tässä "keskustelussa" näytetä kenenkään mielestä päästävän juupaseipäs-jahkailua pidemmälle...

Kyllä se vaikuttaa.
Monet maat näyttänyt esimerkkiä jo että elintasopakolaisten ottaminen ei todellakaan kannata joka ei sinällään ole mitenkään ihme :D
Kuitenkin suomi taitaa tehdä samat virheet ja vielä löysän rangaistusjärjestelmänsä kanssa.
Lisäksi suuriosa suomen kansalaisista vielä sokeana puolustaa elintasopakolaisia.
Naurettavaa mutta myös surullista.