Sanya, Hainan

(Luettu 5357 kertaa)

Anacon

• Himoreissaaja
    • Profiili
Sanya, Hainan
« : 27.01.2010, 14:01:50 »
Olen lähdössä puoleksi vuodeksi Sanyaan Hainanille töihin hotelliin! :D Lähtö ensi viikon torstaina. Onko kellään kokemuksia kyseisestä paikasta? Kaikenlaiset ajatukset ja mielipiteet olisi ihan mukava kuulla. Tai erityisiä vinkkejä jonkin asian suhteen? Olen hyvin innoissani tulevasta reissusta, vaikka toki tiedän paikan olevan aikamoinen turistirysä. Mutta ihan kivaa vaihtelua sekin on, ja saanpahan hyvää oman alani (matkailu) työkokemusta!

Niin ja jos joku on paikanpäälle tulossa helmi-elokuussa, niin laittakaa vaan viestiä jos haluutte laittaa hynttyyt yhteen! ;)
Go where you want to be.

maaly

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Sanya, Hainan
« Vastaus #1 : 27.01.2010, 14:53:28 »
Oon ollut kyseisessä paikassa kesällä -06 ja kuten totesit aikamoinen turistirysä  ;) Paljon lähinnä aasialaisia (etenkin kiinalaisia) turisteja, ainakin tuolloin vähemmän suomalaisia. Majoituttiin silloin vielä kaiken lisäksi sille pahimmalle turistirannalle,joka on aivan täynnä resortteja ja hieman kauempanai Sanyan keskustasta.  Ranta siellä oli ihan kiva, rauhallinen, mutta resortista riippui pidettinkö rantaa siistinä. Tuolla aluella ei silloin ollut silloin muita kuin resottien ravintoloita, eikä ruokakauppoja. Kaiketi tilanne on nyt eri ja ainakin joku paikallinen ravintolakin löytyy.

Itse Sanyan kaupunkiin ei tullut pahemmin tutustuttua, jollain pääkadulla käytiin syömässä ja ruokakaupassa, mutta mitenkään kovin mieleenpainuva tai järisyttävä kaupunkielämys se ei kyllä ollut  ::)

Mutta varmaan ihan hienoa päästä näkemään sitä eri perspektiivistä  :D Joten hauskaa harjoitteluaikaa!

Matt

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 27.01.2010, 16:41:29 »
Mille alueelle Sanyalla menet töihin?(SanyaBay,Dadonghai Beach,YalongBay etc)

Anacon

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 29.01.2010, 08:18:13 »
Mille alueelle Sanyalla menet töihin?(SanyaBay,Dadonghai Beach,YalongBay etc)

SanyaBay:lle. Se on muutaman kilometrin päässä lentokentästä, ja muutaman kilometrin päässä Sanya City:stä. 
Go where you want to be.

kaarina

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #4 : 04.02.2010, 06:48:05 »
Ensi tiistaina lahto Hainaniin. Millaisessa hotellissa oot toissa?

Soitin81

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 04.02.2010, 15:05:41 »
Kiinan hawaii. Toivottavasti puhut venäjää, sen kansallisuuden edustajia lomailee paljon siellä. Ja niitä kiinalaisia tietysti. Sanya on tietysti ihan turistirysä, mutta onhan siellä muutakin.

kaarina

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #6 : 05.02.2010, 04:39:13 »
Heh, ajattelin parjata mandariinilla. Pekingista tulevalle lampo kelpaa.

Anacon

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 17.02.2010, 16:51:22 »
Hei Kaarina,

Olen töissä Ocean Sonic Resortissa Sanya Baylla. Se on uusi hotelli, ja kieltämättä hienoin hotelli alueella. Hienommat löytyvät sitten Yalong Baysta. Laitapa yksäriä jos haluat tavata tai käydä hotellissamme, täällä ei liikaa länkkäreitä ole :)

Kaikki ovat sanoneet että tämä paikka on täynnä ryssiä, mutta se alue on Da dong hai. Sanya Bay on lähes pelkästään kiinalainen, Yalong Bay ihan normaalisti kansainvälinen. Sany City taas on aivan täysin paikallinen, kunnon perus kiinakaupunki, mikä oli todella positiivinen ylläri.

Täällä on ollut todella kivaa! Mahtavaa että tulin! :D
Go where you want to be.

kaarina

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #8 : 20.02.2010, 06:48:16 »
Anacon,

Palattiin jo Pekingiin maanantaina. Kivalta naytti saari, sikali kun ruokamyrkytykselta mitaan ehdin nahda. Sairaalassa miuta luultiin ranskalaiseksi (ei venalaiseksi, jes!).

Matt

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 20.02.2010, 09:25:01 »

Lainaus
Olen töissä Ocean Sonic Resortissa Sanya Baylla. Se on uusi hotelli
Onko hotellissa asiakkaita?
Sillä vaan kysyn kun olen kävellyt SanyaBayn rantaa liikenneympyrälle ja takas muutamia kertoja(10-12km keskustasta) ja toinen toistaan hienompia hotelleja on lähes koko matkan,kaiketi satamäärin ja lisää rakennettiin.(2002-2008).
Sellainen asia alkoi kiinnittää huomiota että ei ainoatakaan asiakasta noissa hotelleissa näkynyt,ei ihmisiä,ei liikennettä?Ainoastaan henkilökuntaa.
Siis ei edes kiinalaisia lomailijoita?

yeren

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 20.02.2010, 13:17:36 »
Anacon,

Palattiin jo Pekingiin maanantaina. Kivalta naytti saari, sikali kun ruokamyrkytykselta mitaan ehdin nahda. Sairaalassa miuta luultiin ranskalaiseksi (ei venalaiseksi, jes!).
Mistä myrkytys tuli? Tai anna kun arvaan......pesit hampaat vesijohtovedellä :-)

kaarina

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #11 : 20.02.2010, 15:17:54 »
ˆFruit Mixin banaani-maapähkinävoileivistä kai...

Soitin81

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #12 : 21.02.2010, 14:45:39 »

Lainaus
Olen töissä Ocean Sonic Resortissa Sanya Baylla. Se on uusi hotelli
Onko hotellissa asiakkaita?
Sillä vaan kysyn kun olen kävellyt SanyaBayn rantaa liikenneympyrälle ja takas muutamia kertoja(10-12km keskustasta) ja toinen toistaan hienompia hotelleja on lähes koko matkan,kaiketi satamäärin ja lisää rakennettiin.(2002-2008).
Sellainen asia alkoi kiinnittää huomiota että ei ainoatakaan asiakasta noissa hotelleissa näkynyt,ei ihmisiä,ei liikennettä?Ainoastaan henkilökuntaa.
Siis ei edes kiinalaisia lomailijoita?

itse lomailtiin Sanyabayn jossain ilmeisen uudessa hotellissa (olen jo unohtanut nimen) viime toukokuussa. Silloin oli joku kiinalaisten loma. Ko. loman aikaan hotelli oli ihan täynnä, mutta kun loma loppui, koko hotelli hiljeni ihan täysin. Olo oli kuin aavehotellissa olleella. Tosin privaattiuima-allas ei tietenkään ollut pahasta.

Anacon

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #13 : 27.03.2010, 07:21:08 »
Kyllä täällä meidän hotellissa edelleen asiakkaita riittää ja koko kaupunki on erittäin vilkas! Eli ei täällä ole ollenkaan kuollutta, päinvastoin. Ehkä kesä on sitten hiljaisempi?
Go where you want to be.