Kokemuksia Tangerista?

(Luettu 16541 kertaa)

shiraz

• Aloittelija
    • Profiili
Kokemuksia Tangerista?
« : 07.02.2010, 22:51:10 »
Hei kaikki Tangerissa joskus käyneet, minulla olisi teille muutama kysymys.. :)
Tästä aiheesta taisi olla pari mainintaa jo aiemmissakin jutuissa, mutta olivat jo niin monta vuotta vanhoja, että ajattelin aloittaa kokonaan uuden aiheen.

Elikkäs. Olen suunnittelemassa matkaa Tangeriin. Hermostumiseen asti on tullut etsittyä erilaisia lentoreittejä ja muuta, mikähän olisi helpoin tapa päästä määränpäähän? Lentää Espanjaan ja sieltä lautalla vai kuinka?
En ole myöskään löytänyt mitään matkanjärjestäjiä, jotka tarjoaisivat lentoja/matkoja Pohjois-Marokkoon. Jos tällaisista on tietoa, niin otan mielihyvin vastaan.

Entä millainen kaupunki on kyseessä noin ylipäätään, onko turvallista naisena lähteä matkaan yksin? Toivottavasti osaisit perustella mielipiteesi, mikä se sitten onkin.

Kiitokset vielä kaikille, jotka päätyvät vastaamaan ja antamaan jonkinlaista tietoa asiasta. (:

JN1234

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Kokemuksia Tangerista?
« Vastaus #1 : 08.02.2010, 21:57:56 »
Tanger nyt sattuu olemaan sopivasti siinä Espanjan kupeessa, jonka takia se on varsinkin kesäisin täynnä päiväturisteja ja kaikenmaailman krääsäkauppiaita on samassa suhteessa. Itseäni ahdisti se jatkuva hihassa roikkuminen. Huomattavasti rauhallisempi ja samalla "marokkolaisempi" mesta omasta mielestäni on Marrakesh aavistuksen kauempana sisämaassa. No, kokemukset ovat yksilöllisiä. Molemmista löytyi yksinmatkaavia tyttöjä ja hyvin olivat pärjänneet, kun olivat vaan huomioineet pukeutua säädyllisesti, eivätkä harhailleet pimeillä kujilla ym.

Tangeriin pääset esimerkiksi lentämällä Malagaan, siitä bussilla nelisen tuntia vaikkapa Algecirakseen, josta reilun tunnin lautalla kohti Tangeria. Bussi kustantaapi jotain parikymppiä, lautta tuplaten. Paikanpäältä ainakin Malagasta löytyypi useampi matkatoimisto, jotka matkaa järjestävät. Marrakeshiin pääseepi kätevästi lentäen esim. Sevillasta ja Barcelonasta. Sevillasta lentää Ryanair kaksi kertaa viikossa hyvinkin edullisesti. Sevillaan pääsee junalla Malagasta kahdessa tunnissa alle kahdella kympillä.

tintin

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 08.02.2010, 22:29:05 »
Mutta Tangeriin on matkustettava sen takia, että voi Afrikan tähteä pelatessaan sanoa, että on ollut siellä ;o)
terveystietoa matkailijoille: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/ktl.mat mm.malarian estolääkesuositukset maittain

Itärajan Ilpo

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 09.02.2010, 11:06:59 »
Mutta Tangeriin on matkustettava sen takia, että voi Afrikan tähteä pelatessaan sanoa, että on ollut siellä ;o)

Ja nappulan alla odotti rosvo. Tanger on ainoa paikka maailmalla, jossa mut on ryöstetty.
I'm just a extraordinary guy

Long-term travel changes people, almost always for the better

muikea

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #4 : 06.06.2010, 14:08:21 »
Heips!
Olin reissamassa Espanjan suunnalla kaverin kanssa kun päätettiin käväistä Tangerissa. Itse otettiin bussi silloisesta olinpaikastamme, Granadasta, sinne Algecirasiin (jäi muuten mieleen jotenkin harvinaisen epämiellyttävänä paikkana joka tuntui olevan olemassa vain sitä varten että sieltä voi lähteä) Lauttalippujen osto hoitu paikan päältä  satamasta/satamakadulta, ne on kojuja täynnä. Kannattaa kuitenkin tarkistaa että lippu vaikuttaa aidolta :-) (Meilä oli tän kanssa vähän pähkäilyä, kun ekat liput jotka ostettiin vaikutti olevan vuoden vanhat, mentiin kuitenkin heti takaisin ja saatiin palautettua ne)
Eli ostettiin vaan yhdensuuntaiset, koska ei tiedetty kauan halutaan olla siellä. Mut lippujen osto Tangerista takaisin Espanjaan hoitui ihan samanlai siellä satamassa, mitä nyt oli enemmän häslinkiä ja myyntimiehiä ympärillä. Mutta varmaan jos liput ostaa jotain kautta jo etukäteen eikä paikan päältä, niin saa halvemmalla.
Yksin naisena olisin uskaltanut matkustaa. Tosiaan pukeutuu vain johonkin muuhun kuin minihameeseen ja toppiin (vaikka sellaisiakin onnistui näkemään turistiporukoissa), ja voi vaikka heittää rennosti huivin päähän, kuten me tehtiin. (Paikalliset naiset auttaa mielellään tässä) Halpa hotelli sijaitsi kapealla ja vähän epämiellyttävällä kadulla vanhassa kaupungissa, mutta kaksin kun juoksi sen läpi niin se oli tosi ok  ::) Ei vaan käännä päätä huudoille, ja kävelee määrätietosesti ynnä muuta normaalia. Yksin olisin valinnut sijainniltaan paremman hotellin ehkäpä.

Me oltiin aika varovaisia siinä mielessä, ettei seikkailtu kovin laajalla alueella, ennen kuin onnistuttiin tutustumaan paikallisiin mukaviin miehiin. Niiden kanssa lähti turvallisin fiiliksin vähän kauemmaskin tutuista keskustan kaduista. MUTTA itse tutustuminen kehenkään taka-ajatuksettomaan ei ole luultavasti ihan käden käänteessä hoidettu juttu, ainakaan jos menet yksin. Mulla oli kädessä sellanen halpa sormus ja sanoin olevani naimisissa, joten kaikki tutustumisyritykset ja kosimiset koskivat enemmänkin sitten sitä kaveriani. Aviomieheni sanoin olevan kaupungissa liikematkalla tai jotain muuta sellaista.
Suosittelen etsimään sellaisen paikan kuin Naisten keskus, oli jossain ihan lähellä sitä isointa, pääaukiolta vaikuttavaa paikkaa josta pääsi vanhaan kaupunkiin, hmm.. Keltainen rakennus jossain hyvin piilossa, varmaan matkaoppaat mainitsee sen. Käytiin siellä syömässä, oli jotenkin miellyttävä tunnelma kun ei ollut tuijottavia miehiä ympärillä. Keskus ei ollu mitenkään avoin vaan piti soittaa ovikelloa, eikä aukioloajoista tainnut olla mitään infoa..

Kuitenkin kaikki matkaajat jotka oli käyny muuallakin kuin Tangerissa, suosittelivat ehdottomasti kaupungista lähtemistä.. Kuulemma Marokon epämiellyttävin kaupunki. Itse olin kuitenkin tosi innoissani, koska en tosiaan muualla Marokossa ole käynyt :-)
« Viimeksi muokattu: 06.06.2010, 14:29:04 kirjoittanut muikea »

Reconquista

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 22.07.2010, 05:02:14 »
Monet  eivät pidä Tangerista koska  saapuvat sinne lautalla Espanjasta ja ensivaikutelman muodostavat lauttasatamassa parveilevat kauppiaat, varkaat sun muut häslärit. Minä saavuin päinvastaisesta suunnasta, olin ostanut sikahalvan äkkilähtö naispaikan Agadiriin mutta yövyin siihen kuuluvassa hotellissa vain ensimmäisen yön ja lähdin sitten omille teilleni. Kahdessa viikossa ehti hyvin katsella Marrakesin (sinne menin Agadirista bussilla) ja Tangerin (sinne Marrakesista junalla makuuvaunussa). En törmännyt häsläreihin enkä muuhunkaan ikävään ja kaupunki oli jotenkin ihastuttavan dekadentti rappeutuva paikka kahden maailman välillä.  Asuin Muniria hotellissa jossa William Burroughs kirjoitti Alastoman lounaan, halpa ja pieni perheen pitämä hotelli. Kaupungin hiekkaranta oli niin roskainen ettei uiminen tullut mieleenkään. Rannalla yöpyi mustia miehiä jotka katselivat haaveksien horisontissa siintävää Eurooppaa. Baareissa juttelin paikallisten miesten kanssa paitsi yhtenä iltana dokasin paikallisten prostituoitujen kanssa joilla ei sillä hetkellä ollut asiakkaita. Miksikö menin Tangeriin? No Afrikan tähti -pelin takia tietenkin. Kairossa olin jo käynyt.

Katariina72000

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 08.08.2013, 18:04:44 »
Nostetaanpa tätä ketjua ylös.
Tuoreita kokemuksia kellään ?

Ajattelin itse hilpaista nyt syyskuussa tuonne yöksi. Lautta varmaan alle jostain ja sellainen joka menee suoraan siihen medinan kupeeseen . Mun löytämät menopaluut on vaan aikas kalliita, yli 60 eur./ naama  >:(

Ehdotuksia hyvästä hotellista ( tahtoo että on kattoterassi mistä näkyykin jotain ja oma kylppäri ) ja safkapaikoista otetaan mielellään vastaan. Samoin jos joku tietää ehdottoman käymisen arvoisia paikkoja, niin kertoa vois toki  ;)  ja tämä vois olla sellainen paikka, missä voisin kulkea kunnon oppaan kanssa muutaman tunnin. Ei mitään osta kameli ja kaverille kans- meininkiä, vaan siis joku jolla olis jotain järkevää kerrottavaakin...

Karo91

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : 31.08.2013, 17:06:38 »
Moikka! :) En lukenut muita kommentteja niin en tiedä toistanko tässä samaa vaan, mutta kerron tässä nyt kuitenki tuoreet kokemukset :)

Kesäkuussa tuli käytyä Marokossa kaverin kanssa. Otettiin lautta Algeciraksesta ja FRS yhtiön meno lippu maksoi 36 euroa. Jos ostat meno-paluun samantien niin tulee tietty hieman halvemmaksi. Ei uskallettu ottaa sitä kun ei tiedetty tullaanko takasin samaa kautta. Algeciraksen satama-alueella on tosi paljon näitä jotka myyvät lippuja ja meillekin tulivat niitä matkoja tuputtamaan, vaikka oltiin jo sinne satamaan kävelemässä. Sanoivat että ei muka saa ostettua sieltä paikan päältä niitä lippuja. Tottahan se ei ole :D joten sinne vaan rohkeesti ostamaan juuri ennen lähtöä. Algeciraksesta jäi muuten semmonen kuva etten menis toiste, siellä hais pahalle ja huumehörhöjä ja juoppoja joka paikassa. Jouduttiin siellä kuitenki yöpymään koska ei haluttu saapua Tangeriin pimeän aikaan (onneksi näin!). Meillä kävi niin että mentiin ostaa lippuja ja mies luukulla ilmoitti että lautta lähtee ihan parin minuutin päästä ja siihen tuli joku toinen tyyppi joka soitti laivaan että ei vielä lähde että ollaan tulossa vielä :D tosi hyvä palvelu oli siis ja tultiin saman yhtiön lautalla takasin Marokosta. Silloinkin ostettiin liput Tanger med satamasta enne lähtöä.  Iha mielettömiä tyyppejä siellä laivassa ja osa työntekijöistä sattu paluu matkallekin. Ne varmaan huomas että 2 suomalaista tyttöä on hieman hämillään että miten toimitaan ja ne huolehti kaikesta ja tuli kyselemään että onhan meidän passit leimattu varmasti koska muuten ei päästä maahan asti. Poika toi meille ne maahantulo laput mitkä pitää täyttää ja sen jälkeen voi mennä sen poliisin luo ja se antaa leiman. Tämä samainen poliisi poika sitten otti meidät suojatikseen ja kun päästiin satamaan hän opasti mikä bussi otetaan ja näytti mistä se lähtee ja kielsi ottamasta taksia. Näytti missä raha vaihdetaan jne. Eli erittäin ystävällistä palvelua. Paluumatkalla tuli morjestamaan meitä kun huomasi meidät siellä odottamassa bussia lautalle :) Tosiaan tuossa bussissakin oli mukavan oloinen mies joka laittoi meidän rinkat bussiin ja sitten kysyi hieman vaivanpalkkaa.
Bussin hintaa Tangerin keskustaan en muista mutta oli naurettavan halpaa.  Matka ei ollut kovin pitkä ja bussi jätti meidät isolle aukiolle ja siinä lähistöllä oli bussiasema. Heti kun astuttiin ulos bussista niin oli taas majapaikan sun muun tarjoajia, ja melkein siinä riita synty kun bussikuski suojeli meitä ja sano meille että menkää suoraan vaan tuonne bussiasemalle ja käski vaan ohittamaan kaikki nuo miehet. Herätettiin melko paljon ihmetystä siellä (niin kuin muuallakin Marokossa). Älä vaan missään nimessä laita mitään shortseja tai toppeja tonne. Eli pitkät väljät housut ja vaikka kyynerpäihin yltävä paita. Ei koruja sun muita eli kaikin tavoin vaan huomion vähentämistä.
Oletko menossa tuonne yksin? Itse koin jopa kaverin kanssa oloni tuolla paikotellen turvattomaksi. Kukaan ei osaa englantia ja siksi tulee semmoinen tunne ettei keneenkään voi luottaa. Ihmiset on köyhiä ja koittavat rahastaa ja huijata kaikessa. Tosiaan valppaana kaikessa.
Hirmusesti ois tietty kerrottavaa Marokosta, muttei niinkään Tangerista koska emme siellä yöpyneet. Tuntui kuitenkin ihan isolta kaupungilta kun bussilla sitä kierrettiin. Kaupungissa oli noita pieniä "petit taxeja", joilla matkustaa kätevästi ja halvasti kaupungin sisällä. Marokossa on paljon noita takseja jotka sitten menevät kapunkien välillä, ne olivat valkoisia "grand taxeja". Ideana niissä että odotellaan ennen kuin taksi täyttyy ja matkan hinta jaetaan sitten osiin. ihan kätevää. Aina tietenkin kysyttiin matkan hinta etukäteen ennen kuin taksi lähti mihinkään. Kieli ongelmien takia kirjoitettiin aina lapulle hinta. Marokko on kyllä todellakin vierailun arvoinen paikka ja ihmiset todella ystävällisiä. Kuitenkaan itse en sinne ikinä yksin menisi.

Voin kertoo lisääkin jos heräsi kysymyksiä. Toivottavasti tää teksti ei nyt ollu kauheen sekava :D
Turvallista matkaa! :)

Katariina72000

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 31.08.2013, 19:24:34 »
Kiitos karo91 hyvästä infosta.

Mun suunnitelmat muuttu tuon osalta, mutta tulevaisuudessa, tulevaisuudessa....:)