Heips!
Olin reissamassa Espanjan suunnalla kaverin kanssa kun päätettiin käväistä Tangerissa. Itse otettiin bussi silloisesta olinpaikastamme, Granadasta, sinne Algecirasiin (jäi muuten mieleen jotenkin harvinaisen epämiellyttävänä paikkana joka tuntui olevan olemassa vain sitä varten että sieltä voi lähteä) Lauttalippujen osto hoitu paikan päältä satamasta/satamakadulta, ne on kojuja täynnä. Kannattaa kuitenkin tarkistaa että lippu vaikuttaa aidolta

(Meilä oli tän kanssa vähän pähkäilyä, kun ekat liput jotka ostettiin vaikutti olevan vuoden vanhat, mentiin kuitenkin heti takaisin ja saatiin palautettua ne)
Eli ostettiin vaan yhdensuuntaiset, koska ei tiedetty kauan halutaan olla siellä. Mut lippujen osto Tangerista takaisin Espanjaan hoitui ihan samanlai siellä satamassa, mitä nyt oli enemmän häslinkiä ja myyntimiehiä ympärillä. Mutta varmaan jos liput ostaa jotain kautta jo etukäteen eikä paikan päältä, niin saa halvemmalla.
Yksin naisena olisin uskaltanut matkustaa. Tosiaan pukeutuu vain johonkin muuhun kuin minihameeseen ja toppiin (vaikka sellaisiakin onnistui näkemään turistiporukoissa), ja voi vaikka heittää rennosti huivin päähän, kuten me tehtiin. (Paikalliset naiset auttaa mielellään tässä) Halpa hotelli sijaitsi kapealla ja vähän epämiellyttävällä kadulla vanhassa kaupungissa, mutta kaksin kun juoksi sen läpi niin se oli tosi ok

Ei vaan käännä päätä huudoille, ja kävelee määrätietosesti ynnä muuta normaalia. Yksin olisin valinnut sijainniltaan paremman hotellin ehkäpä.
Me oltiin aika varovaisia siinä mielessä, ettei seikkailtu kovin laajalla alueella, ennen kuin onnistuttiin tutustumaan paikallisiin mukaviin miehiin. Niiden kanssa lähti turvallisin fiiliksin vähän kauemmaskin tutuista keskustan kaduista. MUTTA itse tutustuminen kehenkään taka-ajatuksettomaan ei ole luultavasti ihan käden käänteessä hoidettu juttu, ainakaan jos menet yksin. Mulla oli kädessä sellanen halpa sormus ja sanoin olevani naimisissa, joten kaikki tutustumisyritykset ja kosimiset koskivat enemmänkin sitten sitä kaveriani. Aviomieheni sanoin olevan kaupungissa liikematkalla tai jotain muuta sellaista.
Suosittelen etsimään sellaisen paikan kuin Naisten keskus, oli jossain ihan lähellä sitä isointa, pääaukiolta vaikuttavaa paikkaa josta pääsi vanhaan kaupunkiin, hmm.. Keltainen rakennus jossain hyvin piilossa, varmaan matkaoppaat mainitsee sen. Käytiin siellä syömässä, oli jotenkin miellyttävä tunnelma kun ei ollut tuijottavia miehiä ympärillä. Keskus ei ollu mitenkään avoin vaan piti soittaa ovikelloa, eikä aukioloajoista tainnut olla mitään infoa..
Kuitenkin kaikki matkaajat jotka oli käyny muuallakin kuin Tangerissa, suosittelivat ehdottomasti kaupungista lähtemistä.. Kuulemma Marokon epämiellyttävin kaupunki. Itse olin kuitenkin tosi innoissani, koska en tosiaan muualla Marokossa ole käynyt