Lentolipusta rahat takaisin??

(Luettu 29770 kertaa)

Jinnai

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Hunt The Sun
    • Sähköposti
Vs: Lentolipusta rahat takaisin??
« Vastaus #20 : 13.09.2012, 09:27:51 »
Näköjään noi matkavakuutukset koskee ainoastaan Mastercard Gold asiakkaita, itsellä Silver kortti joten eipä sekään auta. Nyt vaan toivon, että olen terve tiistaihin mennessä ja matkalle mukaan enemmän itsehoitolääkkeitä kuin muuta tavaraa ettei siellä sit taas sairastu  ::) muuten saakin sit kalliimman kautta hoitaa tämänkin asian.

edittii. Ja todellakin olen siis ottamassa matkavakuutuksen. 3kk tulee kuitenkin oltua pois ja ainakin sit matkalla pääsee hoitoon..
"Not all those who wander are lost."
- J. R. R. Tolkien
http://www.huntthesun.blogspot.com

Testailija

• Tonnitallaaja
  • 137 lentoa takana, mutta vain kaksi Ryanairilla.
    • Profiili
« Vastaus #21 : 13.09.2012, 11:02:44 »
^Onpas veemäinen tilanne. Itse en ehkä tuossa tilanteessa lähtisi leikkimään terveydellä toiselle puolelle maapalloa, varsinkin kun tauti ei ota parantuakseen. Hankala tilanne etenkin jos jatkuvaa matkavakuutusta ei ole. Oletko huomioinut, että esim. Mastercardilla lentoja maksettaessa kortin matkavakuutus voi korvata sairastumisen vuoksi menetetyt lennot? Muista luottokorteista ja niiden vakuutuksista en tiedä mutta MC:n systeemi on ihan kätevä.

Nordean MasterCard Goldin vakuutus ei ainakaan edellytä, että lennot pitäisi sillä kortilla maksaa.
Donde el viento me lleve... ja reppua en kanna, enkä rinkkaa omista, mutta kodissani on vieraillut 21 eri kansallisuutta.

culture

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #22 : 13.09.2012, 11:24:24 »
^Onpas veemäinen tilanne. Itse en ehkä tuossa tilanteessa lähtisi leikkimään terveydellä toiselle puolelle maapalloa, varsinkin kun tauti ei ota parantuakseen. Hankala tilanne etenkin jos jatkuvaa matkavakuutusta ei ole. Oletko huomioinut, että esim. Mastercardilla lentoja maksettaessa kortin matkavakuutus voi korvata sairastumisen vuoksi menetetyt lennot? Muista luottokorteista ja niiden vakuutuksista en tiedä mutta MC:n systeemi on ihan kätevä.

Nordean MasterCard Goldin vakuutus ei ainakaan edellytä, että lennot pitäisi sillä kortilla maksaa.

Tuo on sitten muuttunut, sillä ainakin kevään 2010 Islannin tulivuorenpurkauksen aikaan kun selvittelin noita vakuutusasioita lentojen piti olla MC:llä maksetut. Hyvä uudistus kuitenkin.

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #23 : 13.09.2012, 11:33:32 »
todellakin olen siis ottamassa matkavakuutuksen. 3kk tulee kuitenkin oltua pois ja ainakin sit matkalla pääsee hoitoon..

Tatimainen varoitus: Muista lukea vakuutuksen pikkuprintti huolella! Jotkut matkavakuutukset saattavat olla korvaamatta, jos sairautesi on todettu jo kotimaassa ja kayt matkalla "jatkohoidossa". Vaikka siis sairaus uusiutuisi, jotkut matkavakuutukset saattavat alkaa vaantamaan naista "pre-existing condition":ista. Ja kuten varmasti tiedat, sairaanhoito Jenkeissa on kallista... Kannattaa myos tarkistaa ja ehka nostaa Visan/MC:n luottorajaa silta varalta, jos joudut itse maksamaan ensin ja sitten vasta hakemaan korvauksia.

Todella ikavaa, toivottavasti tietysti paranet etka sairastu enaa matkalla uudestaan!
She rides rollercoasters but never screams

jyka

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Reissukuvatuksia
« Vastaus #24 : 13.09.2012, 11:48:41 »

Tuo on sitten muuttunut, sillä ainakin kevään 2010 Islannin tulivuorenpurkauksen aikaan kun selvittelin noita vakuutusasioita lentojen piti olla MC:llä maksetut. Hyvä uudistus kuitenkin.

Sampon visa gold-korttia ottaessani vakuutus oli aina voimassa, sittemmin muuttui niin että uusien korttien omistajat joutuvat maksamaan matkan (mitähän tämäkin tarkoittaa, riittääkö pelkät lennot?) kortilla. Mutta minä sain vanhana asiakkaana vielä pitää vanhat ehdot ja vakuutus aina voimassa. Ehdoistahan nuo netistä kaikki löytyy eri pankeilta kun kaivelee.
Tärkeintä on lähteminen muistaa jonkun sanoneen..
Reissukuvatuksia http://jyka.fi/gallery2/ & http://jyka.pallontallaajat.net

Demonyte

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #25 : 15.09.2012, 19:03:46 »
Sampon visa gold-korttia ottaessani vakuutus oli aina voimassa, sittemmin muuttui niin että uusien korttien omistajat joutuvat maksamaan matkan (mitähän tämäkin tarkoittaa, riittääkö pelkät lennot?) kortilla.

Tuo vastaa kai lähinnä ns. tuotevakuutusta, eli vakuutuksesta korvataan käsittääkseni (en jaksanut kaivaa tarkkoja ehtoja, mutta ainakin Amexin vakuutuksesta on tuollainen mielikuva) vain se matkan osa joka on ko. kortilla maksettu.

Zaapas

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #26 : 21.01.2013, 21:52:34 »
Minulla on jatkuva matkavakuutus, ja pohdiskelen nyt, saisinkohan sitä kautta rahoja takaisin... En päässyt lennoille lentokenttäviranomaisten hankaluuden ja tietämättömyyden, sekä ristiriitaisen informaation vuoksi. Jouduin ostamaan uudet lennot. Huoh. Pitäisi varmaan käydä nukkumaan ja jatkaa tätä vaihtelevaa ragea ja pohdiskelua huomenna, eihän tästä tule enää yhtään mitään.

JouniR

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #27 : 21.01.2013, 22:19:06 »
Minulla on jatkuva matkavakuutus, ja pohdiskelen nyt, saisinkohan sitä kautta rahoja takaisin... En päässyt lennoille lentokenttäviranomaisten hankaluuden ja tietämättömyyden, sekä ristiriitaisen informaation vuoksi. Jouduin ostamaan uudet lennot. Huoh. Pitäisi varmaan käydä nukkumaan ja jatkaa tätä vaihtelevaa ragea ja pohdiskelua huomenna, eihän tästä tule enää yhtään mitään.

No juuri tuota vartenhan vakuutus on, kai sen pitäisi korvata jos et oman tötöilyn takia jäänyt lennolta. Toki olisi helpompi arvailla jos tietäisi mitä tapahtui :)

wysig

• Vieras
« Vastaus #28 : 22.01.2013, 06:48:17 »
Samoin, netistä löytyy se pienellä präntättty teksti ehdoista.

Zaapas

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #29 : 22.01.2013, 10:45:29 »

No juuri tuota vartenhan vakuutus on, kai sen pitäisi korvata jos et oman tötöilyn takia jäänyt lennolta. Toki olisi helpompi arvailla jos tietäisi mitä tapahtui :)

Kirjotin siitä valtaisan avautumisen Intian viisumi -keskusteluun, enkä jaksanut enää kuin olla mystinen. :D Mut nyt alkoi kyllä huolettamaan kun noita virallisten tahojen viisumijuttuja oon lueskellut, että olisiko kyseessä sittenkin ollut oma moka. Voi perseen perse jos niin on käynyt.

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #30 : 24.01.2013, 10:12:44 »
Hei!  Onko kukaan törmännyt tähän?  Ticket.fi tarjoaa turvallista vakuutusta, minkä voi ostaa lento-  ja lento + hotellimatkoihin. Aikoinaan varasin usein lentoni BKK Ebookersilta, kun heillä oli vastaava huoleton vakuutus.  Koskee
reittilentoja . ::)

matkamies31

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #31 : 19.01.2017, 17:14:46 »
http://yle.fi/uutiset/3-7796096

Löysin tuollaisen uutisen, jossa lentoyhtiön pitäisi palauttaa verot ja polttoainemaksut, jos matkan peruu itse.
Mulla lipun hinta 280, josta veroja ja muita maksuja 230.

Matkatoimisto vissiin suostuisi palauttamaan 10 euroa.
Mistä tuota voisi hoitaa, että tulisi takaisin enemmän?

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #32 : 20.01.2017, 13:14:22 »
Verojen osuus on marginaalinen tuosta 230 eurosta. Suuruusluokkaa 30 euroa. Sitä voi pyytää takaisin, mutta lentoyhtiö saa laskuttaa tästä palvelumaksun. Käytännössä et saa mitään takaisin. Loput 200 on bensalisää, jota ei saa peruuttaessa takaisin.

kilroy1

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #33 : 20.01.2017, 16:34:00 »
ja tämä kun on vanha nostettu aihe niin korjataan sen verran tietoja mitä tuolla ylempänä on..

Ainakin Nordean ja Norwegianin Master Cardit vaativat että suurin osa matkasta on maksettu kortilla jotta matkavakuutus olisi voimassa. Korttien vakuutuksethan eivät ole läheskään yhtä laajoja kuin perinteiset matkavakuutukset mutta nillä saa toki ihan ok perusturvan. Itselle korttivakuutukset ovat riittäneet ja kerran olen joutunut ihan peruslääkärillä käynnin + lääkkeet hakemaan. Korvaus tuli ongelmitta muutamassa päivässä hakemisesta.

Demonyte

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #34 : 20.01.2017, 18:32:14 »
Verojen osuus on marginaalinen tuosta 230 eurosta. Suuruusluokkaa 30 euroa. Sitä voi pyytää takaisin, mutta lentoyhtiö saa laskuttaa tästä palvelumaksun. Käytännössä et saa mitään takaisin. Loput 200 on bensalisää, jota ei saa peruuttaessa takaisin.

Lufthansa palautti vastikään luottokortilleni vajaan 80 euroa ~330 euron lipusta (erittäin hyvä tarjous alkuvuodesta HEL-MIA-HEL -reissusta) kun yksi matkaseurueen jäsenistä joutui peruuttamaan.