Göteborg?

(Luettu 38390 kertaa)

Eevi

• Reissaaja
    • Profiili
Göteborg?
« : 26.03.2004, 12:31:46 »
Ollaan menossa kesällä Ruotsin länsirannikolle. Kannattaisiko uhrata aikaa Göteborgiin, kun sinne kuitenkin joutuu?
voir un corps, c'est la grande menace pour l'esprit.

Cachorro

• Reissaajaguru
    • Profiili
Göteborg?
« Vastaus #1 : 26.03.2004, 15:07:58 »
Ehdottomasti Göteborgiin! Asukasluvultaan jotakuinkin Helsingin kokoinen, mutta paljon kauniimpi. Se on aikalailla semmoisen väljän oloinen kaupunki, jossa todella on tilaa.

Ja kun menet, niin älä unohda Lisebergin huvipuistoa. Siellä vierähtää päivä jos toinenkin.
quot;Cachorro sem vergonha"

mnium

• Himoreissaaja
    • Profiili
Göteborg?
« Vastaus #2 : 02.04.2004, 03:06:47 »
jooo-o.. jos Ruotsin lansirannikolle suuntaat niin takuulla visiitti Goteborgissa kannattaa. asuin siella joskus puolisen vuotta ja kaupungista jai upeat muistot.. taytyisi paasta fiilistelamaan sinne viela joskus taas. niin ja Liseberg on myos mun mielesta kaymisen arvoinen mesta..

KristiinaE

• Reissaajaguru
    • Profiili
Göteborg?
« Vastaus #3 : 02.04.2004, 16:24:11 »
Suosittelen myos - Goteborg on ihana kesakaupunki. Eika pida unohtaa saaristoa (öckerö, hönö, björkö, - missa itse olin) - ruotsalaista idyllia, ja uoeaa kesamaisemaa.

Cachorro

• Reissaajaguru
    • Profiili
Göteborg?
« Vastaus #4 : 05.04.2004, 08:02:24 »
Lainaus käyttäjältä: "KristiinaE"
Suosittelen myos - Goteborg on ihana kesakaupunki. Eika pida unohtaa saaristoa (öckerö, hönö, björkö, - missa itse olin) - ruotsalaista idyllia, ja uoeaa kesamaisemaa.

Mainitkaapa jokin hyvä "talvikaupunki"..?!?!?!? Näiden laskettelukeskuspaikkojen lisäksi.

Melkeinpä kaikista kaupungeista voisi sanoa tuon saman, "ihana kesäkaupunki".  :D
quot;Cachorro sem vergonha"

Ieva

• Reissaaja
    • Profiili
Ehdottomasti Göteborgiin!
« Vastaus #5 : 05.04.2004, 21:59:20 »
Heippa!

Göteborgissa olen viihtynyt nyt elokuun lopusta saakka, ja on ollut kivaa lähes joka päivä! Tämä on erittäin mukava, leppoisa kaupunki josta varmasti löytyy jokaiselle jotakin. Ihmiset ovat avoimia ja helposti lähestyttäviä, baari-, ravintola- ja klubielämä on vilkasta ja näkemistä riittää. Kesällä erittäin kaunista!!!! Tervetuloa tänne!

mnium

• Himoreissaaja
    • Profiili
Göteborg?
« Vastaus #6 : 05.04.2004, 23:22:04 »
hmmm.. tuli tuossa viela mieleen, etta Slottskogenissa kannattaa kayda. se on suuri, upea , vihrea puisto.. ainakin mina vietin siella monta hyvaa hetkea hyvassa seurassa. en tieda oliko Slottskogenista jaanyt hyva fiilis paikan ja hyvan seuran aiheuttamaa  :wink:  mutta kannattaa kavaista, varsinkin jos saa on hyva!

..niin, ja upeat talvikaupungit taitavat olla harvassa mulle ei ainakaan tule mitaan todella hurmaavaa citya mieleen, jos laskettelumestat jatetaan ulkopuolelle..

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Göteborg?
« Vastaus #7 : 06.04.2004, 02:47:55 »
Lainaus käyttäjältä: "Minendie"
..niin, ja upeat talvikaupungit taitavat olla harvassa mulle ei ainakaan tule mitaan todella hurmaavaa citya mieleen, jos laskettelumestat jatetaan ulkopuolelle..

Vilna oli ainakin upea talvipakkasella, kun sattui olemaan vielä lunta ja auringonpaistetta.
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

mnium

• Himoreissaaja
    • Profiili
Göteborg?
« Vastaus #8 : 07.04.2004, 01:02:50 »
Lainaus käyttäjältä: "Jouni"

Vilna oli ainakin upea talvipakkasella, kun sattui olemaan vielä lunta ja auringonpaistetta.

niin.. talvisaita on monia.. loskassa tallatessa moni kaupunki tuntuu varsin ankealta, mutta kun arska paistaa ja ja on pieni kirpea pakkanen niin tunnelma on toinen... sattumasta kiinni. kauniin talvipaivan olen kokenut monessa kaupungissa.. mikaan vain ei ole valitettavasti viela tahan paivaan mennessa jattanyt lahtemantonta vaikutusta. toivottavasti tulevaisuudessa on sekin hetki.

nani

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - nani132@hotmail.com
    • Profiili
Göteborg?
« Vastaus #9 : 23.04.2004, 22:23:34 »
Kyllä kannattaa uhrata  :)  Göteborg on kaupunkina ihan jees, eikä götisläisissäkään mitään vikaa ole  :wink: Jos olisin sä niin kävisin pakollisten pyörimisten lisäksi Hammarkullenissa (pääsee ratikalla) siellä sattuu ja tapahtuu aina kaikkea kummallista ja muutenki koko paikka on vähän vinksinvonksin. Lopuksi vielä vink vink  Göteborgin parhaimmista illanviettopaikoista: http://www.club.slacker.nu/
itten kun mä olen iso, niin mä aijon matkustaa tuomionpäivätasaajalle.

leposi

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • last.fm
Göteborg?
« Vastaus #10 : 23.04.2004, 22:26:16 »
Kuulemma tosi kiva kaupunki.
Ja sitä piti vaan sanoa, että siellä on pirun kova musascene. Dela on varmaan samaa mieltä, tai eihän sitä ikinä tiedä.

jepjep

juspu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Göteborg?
« Vastaus #11 : 24.04.2004, 01:07:13 »
Lainaus käyttäjältä: "isa_aurinkoinen"
Kuulemma tosi kiva kaupunki.
Ja sitä piti vaan sanoa, että siellä on pirun kova musascene.

Amen! ;)

Ieva

• Reissaaja
    • Profiili
Göteborg?
« Vastaus #12 : 26.04.2004, 03:11:24 »
Lainaus käyttäjältä: "Minendie"
hmmm.. tuli tuossa viela mieleen, etta Slottskogenissa kannattaa kayda. se on suuri, upea , vihrea puisto.. ainakin mina vietin siella monta hyvaa hetkea hyvassa seurassa. en tieda oliko Slottskogenista jaanyt hyva fiilis paikan ja hyvan seuran aiheuttamaa  :wink:  mutta kannattaa kavaista, varsinkin jos saa on hyva!

Slottskogen on upea paikka, etenkin nyt kun kevät on edennyt pidemmälle! Siellä on myös pieni eläinpuisto :) Rhododendronit kukkivat ja kaikkialla tuoksuu hyvälle!

musaskene on todellakin hyvä tässä kaupungissa, ja teatterimaailma on erittäin  antoisa.

Katsopas
www.alltomgoteborg.se
www.nojesguiden.se
www.nefertiti.se
www.bommen.nu

Kohta täältä täytyy tulla pois  :(

Joanna24

• Vieras
Göteborg?
« Vastaus #13 : 04.12.2004, 13:37:41 »
Göteborg on Ruotsin paras kaupunki!

Hyvät shoppailumahdollisuudet, menoa riittää iltaisin kuin päivisin...

yshmio.

• Himoreissaaja
    • Profiili
Göteborg?
« Vastaus #14 : 06.12.2004, 17:33:08 »
Aivan! Tosin en ole ollut siellä kuin yhden kesän, taitaa sielläkin olla aika kolkkoa tähän aikaan vuodesta. Tai ainakin uskottelen niin itselleni  :lol:

LR

• Himoreissaaja
    • Profiili
Göteborg?
« Vastaus #15 : 06.12.2004, 22:42:07 »
Lainaus käyttäjältä: "Cachorro"
Mainitkaapa jokin hyvä "talvikaupunki"..?!?!?!? Näiden laskettelukeskuspaikkojen lisäksi.

Malmö jäi mieleen viime joulunalusreissulta varsin mukavana kaupunkina. Mustaahan siellä oli, mutta ainakin näin joulun alla valoa oli kehitelty sinne sun tänne. Ja mikä mukavinta, lämpötilat oli tuolloin minulle varsin kivasti sopivat 5 - 10 astetta plussalla.
Terveisin,
LR

Anonymous

• Vieras
Göteborg?
« Vastaus #16 : 07.12.2004, 09:12:23 »
Lainaus käyttäjältä: "LR"
Lainaus käyttäjältä: "Cachorro"

Malmö jäi mieleen viime joulunalusreissulta varsin mukavana kaupunkina. Mustaahan siellä oli, mutta ainakin näin joulun alla valoa oli kehitelty sinne sun tänne. Ja mikä mukavinta, lämpötilat oli tuolloin minulle varsin kivasti sopivat 5 - 10 astetta plussalla.

joo, aivan oikein, Malmö on kai sitten Ruotsin toiseksi paras kaupunki. Ainakin jos keskustasta puhutaan...

Anonymous

• Vieras
Göteborg?
« Vastaus #17 : 06.01.2005, 00:36:40 »
Olisiko kenelläkään edes summittaista tietoa Lisebergin (tai vaikka muidenkin pohjoismaiden huvipuistojen) hinnoista? Paikan nettisivut http://www.liseberg.se kun eivät joko vielä sisällä hintoja tai eivät halua kertoa niitä minulle sitkeänkään etsimisen jälkeen.

Tytti

Joanna24

• Tosireissaaja
    • Profiili
Göteborg?
« Vastaus #18 : 06.01.2005, 23:54:22 »
Lainaus käyttäjältä: "Anonymous"
Olisiko kenelläkään edes summittaista tietoa Lisebergin (tai vaikka muidenkin pohjoismaiden huvipuistojen) hinnoista? Paikan nettisivut http://www.liseberg.se kun eivät joko vielä sisällä hintoja tai eivät halua kertoa niitä minulle sitkeänkään etsimisen jälkeen.

Tytti

Mitä hintoja tarvitset? Sisäänpääsy? Ruoat? Härvelit?

Tytti

• Vieras
Göteborg?
« Vastaus #19 : 06.01.2005, 23:59:55 »
Sisäänpääsyä ja laitteiden hintoja siis tarkoitin, lienevätkö sitten samassa vai erikseen.