Hotels.com huono kokemus

 (Luettu 35378 kertaa)

NaturElli

  • Aloittelija
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Hotels.com huono kokemus
« : 17.03.2010, 22:14:11 »
Varasin kk sitten hotellin ko.firmasta ja yllätys oli suuri, kun puolentoista viikon kuluttua varauksesta saapui luottokorttilasku missä koko 5 yöpymisen summa oli veloitettu etukäteen.

Kyseessä EI ollut advance purchase hinta tai halvin "special internet rate". Ja hinnan peruutusehdossa sanotaan, että varaus on mahdollista muuttaa tai peruuttaa tulopäivää edeltävään päivään klo 01.00 asti KULUITTA. Luottokorttilaskun eräpv on kuitenkin jo aiemmin.

Matkapuhelimeen tulleen varausvahvistuksen yhteydessä oli puh.nro ja soitin siihen, mutta nro ei mennyt mihinkään vaan koko ajan tuli nroa ei löydy....Nro oli +4420 ja sitten pitkä nrosarja sen jälkeen. En tiedä mihin sen olisi pitänyt mennä vaan ei mennyt.

Soitin sitten hotels.comin sivulta löytyvään nroon, puhelu meni tod.näköisesti johonkin Intiaan tai sinne päin call centeriin virkailijan aksentista päätellen. Kyselin miksi jo laskutettu vaikka ehtojen mukaan voisi vielä kuluitta peruakin. Virkailija jankkasi, että tämä on prepayment "no need to pay in the hotel anymore" jne. No, tottahan toki jos kerran etukäteen veloitetaan niin eihän sitä enää tuplasti tarvi maksaa.

Sanoin, että hinnan ehdossa on kuluitta muutos/peruutusmahdollisuus. Virkailija pyysi odottamaan linjalla ja soittavansa ko.hotelliin kysyäkseen maksusta voiko mitätöidä. Meni vain n.parikymmentä sekuntia aikaa kun palasi linjalle ja sanoi, ettei voi tehdä mitään. Maksettava on ja niin on sääntö. Tuskin edes soitti hotelliin, miten muka hoitui niin äkkiä?  Kysyi myös sähköpostiosoitetta, mutta senhän olisi pitänyt näkyä varauksessani. Ainakin sen siihen laitoin.

Nyt onkin sitten sellainen tilanne, että joudumme muuttamaan lähtö/paluupäivää muutamaa pv aikaisemmaksi. Ja pitäisi nyt selvittää hotels.comin kanssa tämä etukäteen jo veloitettu hinta ja muuttaa dep/arr päivät. Kysymys kuuluu miten tuon jo tulleen laskun saisi mitätöityä? Saako peruutus/muutostapauksessa rahat takaisin vai miten se menee? Joutuuko luottokorttilaskun maksamaan ja sitten yrittää saada rahoja takaisin hotel.comilta?

Virkailija puhelimessa selitti jotain, että varausta ei voi muuttaa/perua eikä rahoja saa mutta hinnan säännössä sanotaan muuta. Onko vastaavia kokemuksia tämän tai jonkun toisen varauspalvelun kanssa?

p.s. Varausta tehdessä kyllä vähän ihmettelin kun loppuun tuli, että varaus on maksettu. Tarkoitus oli kyllä antaa luottokortin nro vain takuuksi, enkä tajunnut siinä vaiheessa mitään maksavani. Mitään vahvistusta ei tullut sähköpostilla. Varaus on suomeksi, saako sen näin jälkikäteen muutettua englanniksi?


Itärajan Ilpo

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 210
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #1 : 17.03.2010, 22:19:21 »
Niinä kertoina, kun olen Hotels.comin kautta varannut, niin aina on suht. heti lähtenyt luottokortilta. Viimeisimmän Nycin hotellin perusin ja rahat palautuivat kortille noin viikon kuluessa.
I'm just a extraordinary guy

Long-term travel changes people, almost always for the better

kontrabasisti

  • Aloittelija
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #2 : 17.03.2010, 22:24:26 »
Hotels.comin kautta on nimenomaan maksettava se summa etukäteen. Aina on ollut luotettava systeemi, eikä tullut hotellissa sanomista mistään. Kerran jouduttiin perumaan hotelli lennon peruuntuessa paria tuntia ennen oletettua sisäänkirjautumista, jolloin peruutusehtojen mukaisesti saatiin takaisin kaikki, paitsi ekan yön maksu ja verot. Soitettiin varausvahvistusviestissä olleeseen numeroon, josta vastasi henkilö brittienglannilla, ruotsiksikin olisi palvelua saanut. Maksu taisi tännekin tulla n. viikossa, eli hyvin kohtuullisessa ajassa.

Mampu

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 387
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #3 : 17.03.2010, 22:41:41 »
Oletko kysynyt asiaa luottokunnasta? Meillä oli aikanaan Real Madridin fanclubin jäsenmaksu mennyt vaikka oli jo siirrytty Barcan kannattajiksi ja eroilmoitus tehty. Luottokunta pystyi mitätöimään maksun, en tiedä miten.
Se on vapaa, joka elää niin kuin on itse valinnut.
-Epiktetos-

Loordi

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 683
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #4 : 17.03.2010, 23:04:22 »
En muista olenko joutunut perumaan näiden kanssa, mutta monet kerrat on hoitunut hyvin ja maksu on tosiaan aina lähtenyt heti.

Nyt ei oikein tee oikeutta hotels.comille tämmöinen ketju, koska taitaa olla user error kyseessä.

ismo0205

  • Aloittelija
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #5 : 17.03.2010, 23:13:54 »
Heippa !

Kyllä minultakin koko summa on mennyt varaushetkellä, mutta se palautuu, jos teen peruutuksen ajoissa.

Olen kyllä useimmiten käyttänyt Booking.comia, jolla on toisenlainen käytäntö, muttei mulla ole huonoja kokemuksia hotels.comistakaan.


Alla erään Hotels.com varaukseni sähköpostivahvistuksen lopussa oleva teksti:

EUR Tämän ostoksen kokonaissumma veloitetaan luottokortiltasi US-dollareina. Muunnetut hinnat näytetään arviointisi helpottamiseksi. Muuntaminen paikalliseen valuuttaan tiliotteellasi saattaa muuttaa summaa hieman.

Check-in-ohjeet:

Luottokortiltasi veloitetaan koko summa tehdessäsi varauspyynnön.

Sinun tulee esittää kuvallinen henkilötodistus check-in-tiskillä.

Hotellin ohjeet:
The best way to travel to the hotel from Heathrow airport is to take the Underground (metro) Piccadilly Line to Acton Town, and from there change to the District Line which goes to Aldgate East Underground station, 100 metres from the hotel. Taxi cabs are also readily available at the airport. The easiest way to get around London is by using the Underground or bus services. Alternatively black taxi cabs can be hailed in the street.

Peruutusehdot
There is no penalty for cancellations and changes made before 12:00 PM (GMT Standard Time) on 01/23/2006. Cancellations or changes made after 12:00 PM (GMT Standard Time) on 01/23/2006 are subject to a 1 Night Room & Tax penalty.

skavoovie

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 212
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #6 : 18.03.2010, 08:34:57 »
Oletko kysynyt asiaa luottokunnasta? Meillä oli aikanaan Real Madridin fanclubin jäsenmaksu mennyt vaikka oli jo siirrytty Barcan kannattajiksi ja eroilmoitus tehty. Luottokunta pystyi mitätöimään maksun, en tiedä miten.

WAAAAAT?

Myke

  • Reissaaja
  • Viestejä: 28
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #7 : 18.03.2010, 10:39:49 »
Oletko kysynyt asiaa luottokunnasta? Meillä oli aikanaan Real Madridin fanclubin jäsenmaksu mennyt vaikka oli jo siirrytty Barcan kannattajiksi ja eroilmoitus tehty. Luottokunta pystyi mitätöimään maksun, en tiedä miten.

Hahahah...

Pakkohan tän on läppä olla??

maaly

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 440
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #8 : 18.03.2010, 11:02:51 »
Oletko kysynyt asiaa luottokunnasta? Meillä oli aikanaan Real Madridin fanclubin jäsenmaksu mennyt vaikka oli jo siirrytty Barcan kannattajiksi ja eroilmoitus tehty. Luottokunta pystyi mitätöimään maksun, en tiedä miten.

Munkin mielestä tää on ketjun parasta antia  ;D

Mutta tosissaan, itsekin useampaan kertaan hotels.com käyttäneenä ei oo ollut koskaan ongelmia. En ole kylläkään joutunut perumaan tai muuttamaan. Itse olen ollut usein yhteydessä suoraan hotelliin, jos on tullut jotain asiaa. Jos tosiaan haluaa perua koko varauksen, niin ilmoittaa siitä ohjeiden mukaan. Mikäli rahat ei palaudu kortille, niin sitten yhteyttä luottokuntaan.

kilroy1

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 660
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #9 : 18.03.2010, 12:39:40 »
jooh, kyseessä näköjään User Error, eli tän ketjun vois laittaa lukkoon..

huoh, naiset ja internet..  ;)

HelsinkiFlyer

  • Tuplatonnitallaaja
  • Viestejä: 2 218
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #10 : 18.03.2010, 16:58:03 »
huoh, poikulit ja interweb.. ;)

alan_mies

  • Triplatonnitallaaja
  • Viestejä: 4 522
  • Kulkija
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #11 : 18.03.2010, 18:52:08 »
Huumori on palannut foorumille, epätodellista.

Kieltämättä ensin luulin järki-ihmisenä pitämäni foorumihenkilön seonneen...  ;D

NaturElli

  • Aloittelija
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #12 : 19.03.2010, 13:37:16 »
Tämä ei ole mitään huumoria  :-\ Siis soitin uudestaan palvelunroon, ja muutoksen teko onnistui. Sanoi, että veloittavat aina etukäteen luottokortilta MITÄ EN SIIS TIENNYT JA MIKÄ EI VARAUKSENTEKOVAIHEESSA MISSÄÄN KOHTI KÄYNYT ILMI. Muita varauspalveluita käytettyäni ei ole sellaista koskaan tapahtunut vaan aina on maksettu hotellista lähtiessä. Luottokortin nro on annettu varausvaiheessa vain takuuksi.

Asiakaspalveluhlö sanoi lähettävänsä muutoksesta vahvistuksen sähköpostiini, mutta sitä ei ole vielä tullut. Muutos tehty eilen, toivottavasti tulee. Ellei pitänee taas ottaa yhteyttä. Sanoi myös, että osa summasta palautetaan. Maksettu viidestä yöstä, mutta nyt oleskelumme lyheni kolmeen yöhön. Saa nähdä tuleeko kahdesta yöstä palautus kuten luvattu. En usko ennenkuin näen.

Ja eikös tämän keskusteluketjun tarkoitus ollut, että täällä saa kysyä TYHMIÄ KYSYMYKSIÄ vaikka tämä ei mielestäni ole edes sellainen!?!? Törkeää esittää täällä, että tämä keskustelu pitäisi sulkea tmv. Eihän täällä kohta uskalla enää mitään kysyä kun tuomitaan tällä tavalla. MISTÄ VOI TIETÄÄ jos ei ole tälläistä hotels.comia ennen käyttänyt, että käytäntö on ihan toinen kuin muissa varauspalveluissa, kysyn vaan.

Enpä taida täällä enää mitään kysellä.

Itärajan Ilpo

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 210
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #13 : 19.03.2010, 13:52:38 »
Sanoi, että veloittavat aina etukäteen luottokortilta MITÄ EN SIIS TIENNYT JA MIKÄ EI VARAUKSENTEKOVAIHEESSA MISSÄÄN KOHTI KÄYNYT ILMI. Muita varauspalveluita käytettyäni ei ole sellaista koskaan tapahtunut vaan aina on maksettu hotellista lähtiessä. Luottokortin nro on annettu varausvaiheessa vain takuuksi.


Miksi kaikki muut tähän puuhun kirjoittaneet, ovat sen varauksentekovaiheessa huomanneet? Se on ihan yleisessä tiedossa, että rahat lähtee heti, koska Hotels.comin yleinen käytäntö. Ei kannata vetää hernettä nenään, jos kerrankin on ollut itse huolimaton.
Kaikki kuitenkin päätyi parhain päin.


Varaussivulla lukee vielä näin:

Lainaus
Anna luottokorttitietosi

Luottokortiltasi veloitetaan koko summa tehdessäsi varauspyynnön. Katso Ehdot ja rajoitukset.
« Viimeksi muokattu: 19.03.2010, 13:57:46 kirjoittanut Itärajan Ilpo »
I'm just a extraordinary guy

Long-term travel changes people, almost always for the better

Loordi

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 683
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #14 : 19.03.2010, 14:15:21 »
Ja eikös tämän keskusteluketjun tarkoitus ollut, että täällä saa kysyä TYHMIÄ KYSYMYKSIÄ vaikka tämä ei mielestäni ole edes sellainen!?!? Törkeää esittää täällä, että tämä keskustelu pitäisi sulkea tmv.

Kyseessä ei ole tyhmä kysymys vaan sinun huolimattomuus ja sitä kautta erittäin hyvän ja luotettavan sivuston mustamaalaaminen.

lejube

  • Aloittelija
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #15 : 19.03.2010, 14:34:02 »
Tjaah, musta toi hotels.com palvelu on mennyt jotenkin hämäräksi... Ilmoittavat hotelliyön suureen hintaan halvalla ja sitten kuitenkin varausvaiheessa lisätään jotain veroja päälle. Perseestä sanon ma. Siirryn Booking.com käyttäjäksi.

maaly

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 440
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #16 : 19.03.2010, 15:36:38 »
Tjaah, musta toi hotels.com palvelu on mennyt jotenkin hämäräksi... Ilmoittavat hotelliyön suureen hintaan halvalla ja sitten kuitenkin varausvaiheessa lisätään jotain veroja päälle. Perseestä sanon ma. Siirryn Booking.com käyttäjäksi.

Joo saman olen huomannut, lopulliseen hintaan saattaakin tulla lähes puolet lisää veroja ja yms. maksuja, vaikka mielestäni ainakin aiemmin ilmoittivat, että ehdotetut hinnat ovat kokonaishintoja >:( Ihan tuli kusetus meininki mieleen, mutta muuten on kyllä pelannut varsin moitteettomasti.

Itärajan Ilpo

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 210
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #17 : 20.03.2010, 16:21:12 »
No täytyy sanoa, että itselleni Hotels.com antoi erittäin positiivisen kokemuksen! ;D


Varasin huoneen Nycistä, hotels.comin kautta. Se oli tällainen no refund-tarjous ja olin erittäin tyytyväinen siihen. Kuitenkin löysin paremman tarjouksen Booking.comin kautta ja kyseisessä tarjouksessa oli vielä peruutus- ym. muutokset mahdollisia.

No otin Hotels.comiin yhteyttä heidän hintavastaavuustakuun kautta.
Tosin heidän ehtojensa 1. artiklassa sanotaan selvästi Tämä takuu ei koske pakettivarauksia tai varauksia, joita ei voi peruuttaa.
Piruuttani kuitenkin laitoin viestin, jotta saisin heiltä vastauksen, että no refund-varaus, no can do... Olisin sen jälkeen halunnut laittaa vastineen, jos olisin myöntänyt olevani väärässä mutta kuitenkin purnannut että kilpailija pystyy myymään huonetta halvemmal normaalein peruutusehdoin...

No ei tarvinnut laittaa vastinetta, kun tuli ilmoitus, että oikeassa olet ja he palauttavat visakortilleni 127€.  :o :D
I'm just a extraordinary guy

Long-term travel changes people, almost always for the better

p17519

  • Reissaaja
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #18 : 21.03.2010, 19:03:18 »
Tämä ei ole mitään huumoria  :-\ ......

Enpä taida täällä enää mitään kysellä.
NaturEllille: Ei kukaan sun kirjoitusta huumorina pitänyt vaan sitä Mampun jalkapallojuttua. Eli ihan aiheellinen tuo kysymyksesi oli.

Daijju

  • Aloittelija
  • Viestejä: 10
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #19 : 28.04.2010, 12:51:19 »
Onko kellään käyny näin:

Varasin tammikuussa hotellin luottokortilla ja maksu meni siis heti. Tarkistin myös Hotels.comin sivuilta että varaus näkyi siellä ja Hotels.comilta sain mailiin vahvistuksen että maksu on mennyt.

Nyt huhtikuussa ihan huvikseni päätin kirjautua Hotels.comin sivuille ja tarkistaa että kaikki on ok, no varauksissa ei näy MITÄÄN!!! Yritin luottokortin numerolla ja varausnumerolla ja ei MITÄÄN! Väittää että varausta ei ole ikinä tehty!!!

Matkalle lähen lauantaina ja oon lähettäny varmaan 10 mailia mutta mihinkään ei ole vastattu!

En voi soittaakaan koska siellä ei oo siis suomen kielistä asiakaspalvelua (ruotsia en puhu sanaakaan ja enkkua en todellakaan niin hyvin että osaisin tämän selittää)

Matkalle oon kyllä lähdössä ja katotaan mitä tapahtuu kun saavun hotelliin, että onko rahat tullu vai ei...

Todella vittumaista kyllä, en varmasti käytä tätä paikkaa enää!