Hotels.com huono kokemus

 (Luettu 31204 kertaa)

Matt

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 026
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #20 : 28.04.2010, 13:13:34 »
Lainaus
Hotels.comilta sain mailiin vahvistuksen että maksu on mennyt.
Ehkä tuo maili on varausvahvistus?
Esim Hotwire lähettää varauksen ja maksun saatuaan varausvahvistuksen e-mailiin eikä sitten muuta.
Siinä mailissa on luultavasti Hotels.comin ja hotellin confirmation code numero ja mailista otetulla printillä pääsee kirjautumaan hotelliin.
Tosin Usassa ei tuotakaan aina tarvinnut,luottokortti ja ID riitti respalle.


Daijju

  • Aloittelija
  • Viestejä: 10
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #21 : 28.04.2010, 14:34:19 »
Hmm. No musta aika outoa että varaus näky kyllä sillon Hotels.comin sivuilla tammikuussa mutta ei näy enää. Mitä jos esim nyt haluaisin peruuttaa koko varauksen? En pystyisi koska koko hotellivarausta ei muka ole ikinä tehty... Rahoja en siis tule saamaan takasin koska mun luottokortilla ei muka mitään varausta ole tehny. Kumma kun tiliotteessa kyllä näkyi että rahat on lähteny. Tiedä sitten minne on kadonnu ja samoin koko helkkarin varaus sieltä sivuilta, Äh.

kärpänen

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 277
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #22 : 28.04.2010, 15:31:27 »
Tjaah, musta toi hotels.com palvelu on mennyt jotenkin hämäräksi... Ilmoittavat hotelliyön suureen hintaan halvalla ja sitten kuitenkin varausvaiheessa lisätään jotain veroja päälle. Perseestä sanon ma. Siirryn Booking.com käyttäjäksi.

Joo saman olen huomannut, lopulliseen hintaan saattaakin tulla lähes puolet lisää veroja ja yms. maksuja, vaikka mielestäni ainakin aiemmin ilmoittivat, että ehdotetut hinnat ovat kokonaishintoja >:( Ihan tuli kusetus meininki mieleen, mutta muuten on kyllä pelannut varsin moitteettomasti.


Jaa, minun puusilmäni kyllä viime viikolla ko. palvelua käyttäessäni huomasi aivan mainiosti sivun alareunasta normaalifontilla kirjoitetun tekstin "Kaikki hinnat ovat huoneen vuorokausihintoja, ellei muuta ole erikseen mainittu. Ne eivät sisällä veroja ja maksuja. Oikeus muutoksiin pidätetään.".

Eipä vaikuta kovin huijaamiselta, kun asiasta selvästi ilmoitetaan.

Yhtä selkeästi ilmoitetaan siitä että varauksen tapahduttua veloitetaan koko yöpymisen hinta kortilta.

Joskus kiinnostaisi tietää että mihin ihmiskunta päätyy kun mihinkään ei pystytä keskittymään sen vertaa että jaksaisi lukea edes omaa kukkaroa kaventavien asioiden kohdalla sitä tietoa mitä tarjotaan...  ;)

Mampu

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 387
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #23 : 08.01.2011, 11:17:50 »
Vuosikausia ahkerasti booking.comia ongelmitta käyttäneenä haluan kertoa oman ensimmäisen ja takuulla viimeisen hotels.com-kokemukseni.

Varasin 11 yön majoituksen Miami Beachiin ja maksu veroineen ym meni ihan niinkuin pitikin heti luottokortilta. Ehdoissa oli kuitenkin normaaliin tapaan, että voidaan peruuttaa ja muuttaa tiettyyn päivään mennessä.

Kun sitten halusin peruuttaa välistä 3 yötä, etsiskelin sivustolta "muuta varausta" tms painiketta sitä löytämättä ja soitin palvelunumeroon. Siellä vastasi vahvasti intialaisittain murtava henkilö, joka vakuutti, että muutos on "no problem", hän vaan soittaa hotelliin ensin. Odotettuani muutaman minuutin puhelu katkesi ja jouduin aloittamaan kaiken alusta. Eipä siinä mitään, mutta kun piti näppäillä joka käänteessä erilaisia varausnumeroita jne, proseduurin läpikäynti oli aika työlästä, varsinkin, kun kahdella seuraavalla kerralla kävi täsmälleen samoin; ”soitan vaan hotelliin” ja muutaman minuutin (aikakatkaisu?) jälkeen puhelu poikki. Kolmannella kerralla onneksi ymmärsin sanoa virkailijalle, että jos puhelu katkeaa, soitatko pliis minulle päin. Mainittakoon vielä, että jokaisella kerralla minua luonollisesti palveli eri henkilö, joten jouduin aina uudelleen selittämään koko kuvion läpi.

Kolmannen katkoksen jälkeen virkailija soitti ja  kertoi saaneensa asian järjestykseen. Riittää, että maksan reilut 150 euroa lisää niin kaikki on kunnossa!

Hän selitti, että ainoa tapa on peruutta koko varaus ja tehdä sekä alku- että loppupätkälle kokonaan uusi varaus päivän hintaan!

Toistin pyyntöni, että asia hoidetaan kuntoon ilman mitään lisäveloituksia ja kielsin ehdottomasti veloittamasta mitään lisämaksua luottokortiltani sekä pyysin heitä ilmoittamaan, kun asia on hoidettu. Puhelusta on nyt kulunut 31 päivää ja olen lähettänyt asiasta reklamaation hotels.comiin  ja saanut siihen automaattisen vastaanottoviestin. Sen jälkeen ei sitten olekaan mitään tapahtunut, muuta kuin että reissu on tehty ja varaus oli sentään voimassa!

Vedän nyt taas keuhkot täyteen happea ja alan selvittää asiaa. Kerron vaikka sitten, kuinka kävi.
Se on vapaa, joka elää niin kuin on itse valinnut.
-Epiktetos-

smy

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 216
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #24 : 08.01.2011, 11:31:39 »
Olen nykyään tosi usein tehnyt niin että hakenut hotels.com:illa halvimmat hinnat ja sitten metsästänyt kyseisen hotellin kotisivut netistä ja tehnyt varauksen sitä kautta (joka kerta on osunut kutakuin sama hinta sekä hotels.com:n kautta että suoraan hotellilta varattuna). Kun varaus on tehty hotellin järjestelmän kautta niin muutokset ovat onnistuneet aina tosi helposti. Nöyrällä sähköpostilla jopa samana päivänä kun on ollut varaus niin peruutus on onnistunut kuluitta.
Tässä sitten tietenkin myös etuna se että loppu maksu menee vasta checkoutin jälkeen.

Toki saattaa sitten olla joitain tarjouksia jotka saa hotels.com:n kautta mutta ei ole sellaisia omalle kohdalle sattunut joita ei olisi suoraan hotellilta varattaessa ollut.


tintin

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 127
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #25 : 08.01.2011, 13:17:17 »
minua ärsyttää tuo verojen näyttämättömyys alkuperäisissä hinnoissa niin paljon, etten koskaan käytä hotels.comia. Esim.  Booking.com on aina tarjonnut vastaavaan hintaan ja verot yms maksut näkyy heti.
terveystietoa matkailijoille: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/ktl.mat mm.malarian estolääkesuositukset maittain

alan_mies

  • Triplatonnitallaaja
  • Viestejä: 4 459
  • Kulkija
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #26 : 08.01.2011, 13:54:19 »
Aina kannattaa tsekata majapaikan omat nettisivut, joskus hinta on halvempi kuin varauskoneissa.

Booking.comiin ja Venereen olen oppinut luottamaan, koskaan eivät ole pettäneet, kokemusta reilusta kymmenestä varauksesta molemmista.

Itärajan Ilpo

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 210
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #27 : 08.01.2011, 15:04:28 »
Itse tykkään nykyään katsoa hinnat täältä Hotels Combined
I'm just a extraordinary guy

Long-term travel changes people, almost always for the better

Rattus

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 160
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #28 : 10.01.2011, 19:55:48 »
Varasin huoneen muutamaksi yöksi hotels.comin kautta. Sähköpostiini tuli varausilmoitus jossa oli kuitenkin tälläinen tekstin pätkä perässä

Hotelli veloittaa seuraavat maksut ja vakuudet joko palvelun
> toimittamisen, sisään- tai uloskirjautumisen yhteydessä.<br/>
> <ul> <li>Lisävuode: USD10.00 /  yö</li> </ul><br/>
> Edellinen luettelo ei ehkä kata kaikkea. Maksut ja vakuudet eivät
> välttämättä sisällä veroja ja ne saattavat muuttua.

Mitään lisävuodetta en ole varannut eikä sille olisi edes tarvetta. Laitoin kyselyä maililla johon sain automaattisen vastauksen että pitää vastata englanniksi jotta asiakaspalvelu on nopeampaa. Kuitenkin kaikki mailit tuli mullepäin suomeksi.
Kenellekkään käynyt näin? Luottokortilta kuitenkin veloitettiin nyt koko summa niinkuin pitikin mutta pitääköhän nyt maksaa sitten vielä 40 dollaria ylimääräistä mitä ei varausvaiheessa mainittu  :o

Itärajan Ilpo

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 210
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #29 : 10.01.2011, 23:03:53 »
Varasin huoneen muutamaksi yöksi hotels.comin kautta. Sähköpostiini tuli varausilmoitus jossa oli kuitenkin tälläinen tekstin pätkä perässä

Hotelli veloittaa seuraavat maksut ja vakuudet joko palvelun
> toimittamisen, sisään- tai uloskirjautumisen yhteydessä.<br/>
> <ul> <li>Lisävuode: USD10.00 /  yö</li> </ul><br/>
> Edellinen luettelo ei ehkä kata kaikkea. Maksut ja vakuudet eivät
> välttämättä sisällä veroja ja ne saattavat muuttua.

Mitään lisävuodetta en ole varannut eikä sille olisi edes tarvetta. Laitoin kyselyä maililla johon sain automaattisen vastauksen että pitää vastata englanniksi jotta asiakaspalvelu on nopeampaa. Kuitenkin kaikki mailit tuli mullepäin suomeksi.
Kenellekkään käynyt näin? Luottokortilta kuitenkin veloitettiin nyt koko summa niinkuin pitikin mutta pitääköhän nyt maksaa sitten vielä 40 dollaria ylimääräistä mitä ei varausvaiheessa mainittu  :o

Ei pidä. Tarkoittaa, että jos käytät jotain lisäpalveluja ne veloitetaan paikan päällä. Jos et käytä, et myöskään joudu niistä maksamaan. Lisävuode on tuossa yleisenä esimerkkinä.
I'm just a extraordinary guy

Long-term travel changes people, almost always for the better

T-musu

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 546
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #30 : 11.01.2011, 08:09:34 »
Mulle kans kävi kerran niin, että hotels.comin kautta huoneen varattuani sain ilmoituksen, että huone maksetaan vasta saavuttaessa, luottokortin numero otetaan vaan kuitenkin varauksen yhteydessä.
No, sitten muutaman viikon kuluttua varauksesta koko summa läsähti katevaraukseksi, ja se roikkui katevarauksena noin kuukauden.
Sitten yks kaks yllättäen se menikin kokonaan.

Ei tuosta siis mitään haittaa ollut, ihan  sama mulle. Oli vain outoa että toimi noin, vaikka nimenomaan se piti maksaa saavuttaessa.



Mampu

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 387
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #31 : 11.01.2011, 08:14:21 »
Kaikenkaikkiaan on minusta aika arveluttavaa, että kaikki markkinointi ja muu posti tulee suomenkielisenä, mutta kaikki ongelmat pitää hoitaa englannilla, ruotsilla tms. Ei varmaan ihan jokaisella suomalaisella vaikkapa nyt vanhemmalla ihmisellä riitä kielitaito noihin puheluihin, puheluihin ja puheluihin... Vieläpä puhelinnumerokin näyttää suomalaiselta.
Se on vapaa, joka elää niin kuin on itse valinnut.
-Epiktetos-

Rattus

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 160
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #32 : 11.01.2011, 08:23:38 »
Kiitokset vastauksista! Itsekkin yllätyin täysin että kun kaikki mainonta on suomenkielellä, ei ees millään hoonolla soomella, että ois pitäny sähköpostiin vastata englanniksi. Mutta näin sitä oppii uutta joka päivä  :D

tallati

  • Aloittelija
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #33 : 07.01.2014, 14:43:25 »
Itsellänikin on ollut Hotels.comin asiakaspalvelun kanssa hieman ongelmia pariin otteeseen, tuntuu että Booking.com toimii paremmin tässä mielessä. Hotels.comiin on tosin usein tarjolla hyviä alennuskoodeja joten sen takia sitä tulee silti käytettyä aina välillä.

tallati

  • Aloittelija
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #34 : 26.06.2014, 14:13:51 »

idlari

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 107
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #35 : 26.06.2014, 21:02:48 »
Minulla kävi kyllä bookinginkin kanssa kerran kyllä huonosti (~30sta käyttökerrasta tähän mennessä se ei ole kovin huono prosentti) - varausta ei löytynyt paikanpäällä, mutta _onneksi_ löytyi tasan yksi tyhjä huone.

Jatkan kyllä edelleen booking-linjalla, pääosin tuntuu halvemmalta ja paremmalta valikoimalta kuin hotels (en tosin jaksa edes joka kerta verrata mutta aina välillä verrattuna).

Markkujm

  • Aloittelija
  • Viestejä: 3
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #36 : 03.01.2016, 18:57:06 »
Ensivaraus Hotels.com. Aamiainen kuului varatessa hintaa mutta vahvistuksessa se oli  muuttunut lisämaksulliseksi.

wysig

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 206
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #37 : 03.01.2016, 20:21:28 »
Ensivaraus Hotels.com. Aamiainen kuului varatessa hintaa mutta vahvistuksessa se oli  muuttunut lisämaksulliseksi.
Itsellä se oli muuttunut hotellissa maksulliseksi.  Joo yritä siinä sitten näyttää suomenkielistä varausvahvistusta...

stekk

  • Aloittelija
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #38 : 17.08.2017, 10:13:20 »
Olen käyttänyt http://booking.com varauspalveluita viimeisen viiden vuoden aikana noin kymmenen kertaa ilman ongelmia. Varauksia ympäri Eurooppaa. Aina on varaukset olleet kohdillaan hotellissa, ja pari kertaa hotellista on tullut suoraan sähköpostia kun ovat kyselleet jotain lisätietoja huoneen suhteen (twin/double bed). Luottokortilta ei ole koskaan veloitettu etukäteen vaan vasta hotelliin saapumisen jälkeen. 
« Viimeksi muokattu: 10.09.2017, 18:13:12 kirjoittanut stekk »

Deckenbach

  • Aloittelija
  • Viestejä: 9
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #39 : 17.08.2017, 13:44:01 »
Varoitus hotels.comin käyttäjille. Minulta on kaksi kertaa op sulkenut luottokortin  pian hotels.comin asioinnin jälkeen, tämä nimenomaan mobiiliappia käytettyäni. Työkaveri meinasi myös että sivusto vuotaa kuin seula. Hän tiesi kertoa muutamankin vastaavan tapauksen tuttaviltaan. Oma viimeisin kortin sulkeminen parin viikon takaa.