Hotels.com huono kokemus

(Luettu 35379 kertaa)

servechilled

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Hotels.com huono kokemus
« Vastaus #40 : 17.08.2017, 14:03:42 »
Mitä kortillesi täsmälleen tapahtui? Tuliko jotain väärinkäytökseen viittaavia veloituksia jotka pankki huomasi ja laittoi sitten kortin kiinni? Vai jotain muuta?

Vuosi sitten oli mediassa paljon juttua hotels.comista vuotaneista korttinumeroista, ihme juttu jos edelleen on sama ongelma!

Itse olen kyllä viime aikoina käyttänyt lähes pelkästään booking.comia mm noiden ym ongelmien vuoksi.

Deckenbach

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #41 : 17.08.2017, 14:23:15 »
Ensimmäisellä kerralla tuli outo veloitus briteistä, jonka johdosta op otti yhteyttä ja ilmoitettuani olevani tietämätön kyseisestä veloituksesta sulki kortin. Nyt toisella kerralla tuli op:lta vain lakonisesti tekstiviesti kortin sulkemisesta ja uusimisesta mahdollisen tietovuodon takia.

Pussijamssi

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #42 : 29.08.2017, 15:24:16 »
En tiedä auttaako tämä kommentti täällä ketjussa ketään, mutta kirjoitanpa kuitenkin. Kannattaa aina ottaa suoraan yhteyttä hotelliin. Booking.com, Expedia ym kumppanit vievät jopa 20% komission välistä, joten ilman välikäsiä hinta on aina edullisempi. Tuskin 20% edullisempi, mutta jonkin verran kuitenkin. Olen tällä hetkellä australialaisessa resortissa töissä ja ohjenuorana on, että löysipä asiakas netistä mistä tahansa varauskanavasta minkä tahansa hinnan, annetaan aina vähintään muutaman prosentin halvemmalla jos asiakas varaa meiltä suoraan.

Ilman välikäsiä myös kaikki muutokset ovat huomattavasti paljon helpompia tehdä, mutta jos välissä on vaikkapa Booking.com niin siinä sitten soitellaan niille Booking.comin ihmisille ja asiakkaalle, joka on ottanut suoraan yhteyttä meihin, vaikka on kuitenkin varannut Booking.comin kautta. Pieniin yksinkertaisiin asioihin menee helposti puoli tuntia, siinä missä suoran varauksen kohdalla homma hoituu parissa minuutissa.
« Viimeksi muokattu: 29.08.2017, 15:26:36 kirjoittanut Pussijamssi »

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #43 : 29.08.2017, 17:56:26 »
Kannattaa aina ottaa suoraan yhteyttä hotelliin. Booking.com, Expedia ym kumppanit vievät jopa 20% komission välistä, joten ilman välikäsiä hinta on aina edullisempi. Tuskin 20% edullisempi, mutta jonkin verran kuitenkin. Olen tällä hetkellä australialaisessa resortissa töissä ja ohjenuorana on, että löysipä asiakas netistä mistä tahansa varauskanavasta minkä tahansa hinnan, annetaan aina vähintään muutaman prosentin halvemmalla jos asiakas varaa meiltä suoraan.

Mielenkiintoista. Kun olin Singaporessa ja halusin jatkaa varausta tiskillä, respa käski minun menemään booking.comiin, koska sieltä saisin huoneen halvempaan hintaan kuin tiskiltä.

Toisekseen hakukoneista ei meinaa löytää hotellien omia nettisivuja, koska varauskoneiden haut täyttävät kaikki hakutulokset.

Nairobissa kotimajoitusta bookingin kautta myynyt nainen sanoi bookingin ottavan 15 prosentin komission. En tiedä, onko komissio kovempi suosituimmissa tai kalleimmissa kohteissa.

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #44 : 29.08.2017, 18:39:04 »
Mielenkiintoista. Kun olin Singaporessa ja halusin jatkaa varausta tiskillä, respa käski minun menemään booking.comiin, koska sieltä saisin huoneen halvempaan hintaan kuin tiskiltä.

Ei tiskillä palveleva henkilö välttämättä tiedä tai välitä mistään komissioista ja varaus jonkun sivuston kautta saattaa jopa säästää hänen vaivaansa. Ja olen minäkin törmännyt hotelleihin, joissa listahinta on enemmän kuin booking.comin hinta ja kun on kysynyt että mätsääkö edes hintaa niin suoraan on sanonut että varaa bookingista ja tarjonnut jopa wifin salasanaa.

Juhi7

• Reissaaja
  • Reissaava metallimies
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #45 : 29.08.2017, 19:24:23 »
En tiedä auttaako tämä kommentti täällä ketjussa ketään, mutta kirjoitanpa kuitenkin. Kannattaa aina ottaa suoraan yhteyttä hotelliin. Booking.com, Expedia ym kumppanit vievät jopa 20% komission välistä, joten ilman välikäsiä hinta on aina edullisempi. Tuskin 20% edullisempi, mutta jonkin verran kuitenkin. Olen tällä hetkellä australialaisessa resortissa töissä ja ohjenuorana on, että löysipä asiakas netistä mistä tahansa varauskanavasta minkä tahansa hinnan, annetaan aina vähintään muutaman prosentin halvemmalla jos asiakas varaa meiltä suoraan.

Ilman välikäsiä myös kaikki muutokset ovat huomattavasti paljon helpompia tehdä, mutta jos välissä on vaikkapa Booking.com niin siinä sitten soitellaan niille Booking.comin ihmisille ja asiakkaalle, joka on ottanut suoraan yhteyttä meihin, vaikka on kuitenkin varannut Booking.comin kautta. Pieniin yksinkertaisiin asioihin menee helposti puoli tuntia, siinä missä suoran varauksen kohdalla homma hoituu parissa minuutissa.

Muuten ihan jees, mutta sit on sellasia hotelleja mihin on melkein mahdotonta ottaa yhteyttä ilman bookingia tai muuta varaussivustoa. Varasin tossa aamusta ite just Booking.com:n kautta guesthousen Vietnamista ja en perhana löytäny sitä mestaa ilman bookinggia  :D
Pienistä mä huoli en kunhan vaan mä kiertää saan.
Markkani ja maallisen hauskuus vei, ne säästy ei.
Milloin ja missä vaan laulattaa, naurattaa.
Ei murheet paina milloinkaan Kiertää kun mä saan.

servechilled

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #46 : 30.08.2017, 11:32:33 »
Ei tosiaan ole mitään yksiselitteistä logiikkaa siihen, koska kannattaa varata hotels.com:in / booking.com:in / jonkun muun varaussivuston kautta vs suora varaus majapaikasta. Joskus varaussivustolla on erikoistarjous, jota et saa majapaikan tiskiltä. Ja sitten taas joskus saat paremman hinnan ilman varauspalvelun provisiota suoraan majapaikasta.

Minun kokemukseni on, että mitä pienempi majapaikka on, niin sitä todennäköisemmin paremman hinnan saa suoraan varattaessa. Isommilla hotelleilla tuntuu useammin olevan kampanjoita varauspalveluissa ja muutenkin ne tuntuvat preferoivan etukäteisvarauksia.

Usein toimivin ratkaisu on ottaa max pari yötä varauspalvelusta ja sitten heti checkinin yhteydessä kysyä mahdollisuudet + hinta useammalle yölle.

tessuli

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #47 : 30.08.2017, 13:12:43 »
Mä puolestaan käytän lähes ainoastaan Hotels.comia sen niiden reward-palvelun takia. Viimeksi tehdystä kymmenestä yöpymisestä sain reward-
tililleni 198e  jonka taas voi käyttää uusiin yöpymisiin. Sillä jo jokusen yön majailee jossain. Hintoja vertailen toki ennen varaamista, ja jos jossain muualla huomattavasti halvemmat, varaan sieltä. Yleensä ero Hotels.comiin ei ole ollut niin suuri, että muualta varaisin.
Work like you don't need the money, love like you've never been hurt and dance like no one is watching!

Pussijamssi

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #48 : 05.09.2017, 07:05:30 »
Kannattaa aina ottaa suoraan yhteyttä hotelliin. Booking.com, Expedia ym kumppanit vievät jopa 20% komission välistä, joten ilman välikäsiä hinta on aina edullisempi. Tuskin 20% edullisempi, mutta jonkin verran kuitenkin. Olen tällä hetkellä australialaisessa resortissa töissä ja ohjenuorana on, että löysipä asiakas netistä mistä tahansa varauskanavasta minkä tahansa hinnan, annetaan aina vähintään muutaman prosentin halvemmalla jos asiakas varaa meiltä suoraan.

Toisekseen hakukoneista ei meinaa löytää hotellien omia nettisivuja, koska varauskoneiden haut täyttävät kaikki hakutulokset.

Nairobissa kotimajoitusta bookingin kautta myynyt nainen sanoi bookingin ottavan 15 prosentin komission. En tiedä, onko komissio kovempi suosituimmissa tai kalleimmissa kohteissa.

Kommentoin ensin tuohon hakukoneasiaan, joka runnoo eniten tata minunkin tyonantajan bisnesta. Jos googlella hakee resortin nimella, niin vasta viides sivu on meidan oma kotisivu ja aika harva sinne asti jaksaa scrollata, vaan varaa ensimmaisesta linkista eli Booking.comin kautta (joka viela mainostaa suureen aaneen "parasta hintaa"). Sen komission on meillakin 15%, esimerkiksi Agoda vie 20% ja AirBnB vain 3%.

Aikaa sitten olin suomalaisessa ketjuhotellissa toissa ja nyt kun oikein muistelen, niin siellakin kavi joskus niin, etta asiakas soitti ja pyysi saada huonetta siihen hintaan minka oli nahnyt jossain varauskanavassa. Kuitenkin niita tietynhintaisia huoneita oli varattu tietty kiintio tiettyihin varauskanaviin, eika meilla respaihmisilla ollut oikeutta myyda niita suoraan. Tama tietenkin arsytti soittajaa, joka yleensa oli vanhempi henkilo "eika ossaa sielta intternetista ostaa". Nyt onkin hienoa tama tyoyhteison koko, silla meita on vain mina ja pomo ja kaikesta voi neuvotella. Hallinnoin itse varauskanavien hintoja ja huoneiden saatavuutta, varausehtoja sun muuta.

Kuten joku ylla kommentoinkin, luultavasti siis vain pienemmissa ei-ketju majoitusliikkeissa suoraan buukkaaminen kannattaa. Ja koska ei ikina voi tietaa, hyva ensin tutkia hakukoneilla, mita varaussivut tarjoaa. Onneksi ei ole tehty elamaa liian helpoksi. :D

(Jos joku on tulossa Broomeen, Lansi-Australiaan ja Habitat Resortiin niin varmasti irtoaa hyva hinta meikalta!)

RS_COS

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #49 : 25.09.2017, 15:31:23 »
Mä puolestaan käytän lähes ainoastaan Hotels.comia sen niiden reward-palvelun takia. Viimeksi tehdystä kymmenestä yöpymisestä sain reward-
tililleni 198e  jonka taas voi käyttää uusiin yöpymisiin. Sillä jo jokusen yön majailee jossain. Hintoja vertailen toki ennen varaamista, ja jos jossain muualla huomattavasti halvemmat, varaan sieltä. Yleensä ero Hotels.comiin ei ole ollut niin suuri, että muualta varaisin.
Paitsi että et majaile kuin yhden yön. Tuon palkintosumman voi käyttää vain yhden vuorokauden majoitukseen.