***TIEDOTE***

(Luettu 2296 kertaa)

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
***TIEDOTE***
« : 27.03.2004, 19:10:43 »
***TIEDOITUS ALKAA***

Nonniin lapsukaiset. Olen tätä itsekkin jo hetkosen miettinyt, ja muiden kanssa käymäni keskustelut ovat antaneet päätökselleni tukea. Pöyhtärin Perttu tarjoaa meille näin hienon paikan keskustella meitä kaikkia (pois lukien muutama "vieras") kiinnostavasta aiheesta, OMATOIMIMATKAILUSTA. Ja mitä me muutama vakiokirjoittaja tästä teemme? Puhtaasti oman temmellyskenttämme, vieden aiheen kuin aiheen off-topic kinaukseksi (esimerkkinä mainittakoon vaikka kielikysymys Marokosta topic). Ei sillä, en missään nimessä halua tuomita off-topiceja, ne ovat usein mielenkiintoisia, mutta joku raja niillekkin pitää asettaa, ja omani tuli vastaan nyt.

Ja toinen asia on tuo kinaaminen ja väittely. Se kai lienee kaikille jo selviö, että minä muutaman muiden muassa jaksaisin kinata aiheesta kuin aiheesta, mutta yritän tästä lähtien hillitä himojani tässäkin suhteessa, ainakin julkisesti. Tämä foorumi kun suo meille mahdollisuuden käyttää yksityisviestejä, niin käyttäkäämme niitä, että saataisin pidettyä tämä hieno foorumi, edes puhtaana näistä off-topic-väittelyistä. Ja onhan meillä tuo "asian vieresta ja vähän kaempaakin"-osio johon voimme sitten aloittaa uuden topicin, silloin kun haluamme kinailla off-topicia. Joten jos yhdessä toimin pyrittäisiin pitämään nämä muut osiot puhtaana näistä, koska tämä palvelee silloin paljon paremmin kaikkia käyttäjiä, kun ei kaiken turhan keskeltä tarvitse yrittää etsiä niitä oikeasti tärkeitä tiedonrippeitä, joihin tämä paikka on alun alkean tarkoitettu. Täten siis voin omalta osaltani luvata, pyrkiväni tästä lähtien ohjaamaan omat off-topicit tuonne "asian viereen", tai yksityisviesteihin, jos ne eivät millään tavalla liity matkailuun.

Enkä usko, että tämä ensimmäiseksi naamalle lyövä off-topic-kinaus ainakaan innostaa tänne kamalammin oikeasti matkustamisesta kiinnostuneita uusia kirjoittajia. Ja kun näillä mahdollisilla uusilla kirjoittajillakin saattaa olla (tai mitä todennököisemmin onkin) meille kaikille hyviä vinkkejä, kun meistä kukaan ei kai tiedä ihan kaikkea ihan kaikesta?! Ja jos nämä vinkit jäävät tästä syystä tänne saamatta, niin se on kaikilta pois, eikä vain meiltä muutamalta, jotka aktiivisimmin jaksamme kaikesta kääntää ja vääntää.

Joten näin lopuksi haastan teidät kaikki ottamaan mukanani saapuvan kevään mukana naamallenne iloisemman ilmeen, ja hyväksymään tuota erilaisuuttakin hieman paremmin. Jos vaikka saisimme tällä takaisin muutaman vanhan vakiokirjoittajan, jotka ovat kertoneet melko lopettaneen foorumin lukemisen, koska ei jaksa tätä nykyisin aika negatiivista ilmapiiriä. Reppuselkämatkailu (ja siitä puhuminen) on kuitenkin puhtaasti iloinen asia.

Hyvää ja aurinkoista kevättä kaikille! :D

Peace,Love,Unity&Respect : fishbone

***TIEDOISTUS PÄÄTTYY***

[edit: typoja]

juhok

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.resedagboken.com/person.asp?id=21399
    • Sähköposti
***TIEDOTE***
« Vastaus #1 : 27.03.2004, 19:30:54 »
Hjuva Fisu! (tämä ei ole kettuilua), mutta ruoto on meidän Dalai Lama!

Olisiko sellaisessa ideaa, että aina kun tulee mieleen jotain hassunhauskaa kommentoitavaa niin kirjoitetaan asialliseen viestiketjuun "Off topic jatkuu--->" ja perään linkki Asian Vierestä Osioon, johon voi sitten luoda uuden ketjun aiheesta. Sinne voi sitten kaikki sanasepot ja kaskunkertojat  purkaa sanaleikit ja välimerkin viilaukset :?:

Ilman offtopickia since 27.3.2004 :D
yynnissä Lonely Planet, New York City. Kts. Osta ja myy osasta!

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
***TIEDOTE***
« Vastaus #2 : 27.03.2004, 19:37:01 »
Lainaus käyttäjältä: "juhok"
Olisiko sellaisessa ideaa, että aina kun tulee mieleen jotain hassunhauskaa kommentoitavaa niin kirjoitetaan asialliseen viestiketjuun "Off topic jatkuu--->" ja perään linkki Asian Vierestä Osioon, johon voi sitten luoda uuden ketjun aiheesta. Sinne voi sitten kaikki sanasepot ja kaskunkertojat  purkaa sanaleikit ja välimerkin viilaukset :?:

Tota mä ittekkin mietin. Et jos alkaa meneen selvästi off-topiciin, niin vastaaja vois sit ohjaa jatkon linkillä tänne. Eikä tota nyt voi kaikkia uusia vaatia tietämään, joten siitä ei tartte sit kelleen v*ttuilla, mutta jos joku asian tietävä vastaa, niin sitten viimeistää siirtää omat juttunsa, ja sinne vaan tiedote/linkki, et juttu jatkuu siellä-ja-siellä. Sellasta omatoimista itsensä moderoimista. :D

arjuska

• Himoreissaaja
    • Profiili
Re: ***TIEDOITE***
« Vastaus #3 : 27.03.2004, 20:07:43 »
Lainaus käyttäjältä: "fishbone"

Enkä usko, että tämä ensimmäiseksi naamalle lyövä off-topic-kinaus ainakaan innostaa tänne kamalammin oikeasti matkustamisesta kiinnostuneita uusia kirjoittajia. Ja kun näillä mahdollisilla uusilla kirjoittajillakin saattaa olla (tai mitä todennököisemmin onkin) meille kaikille hyviä vinkkejä, kun meistä kukaan ei kai tiedä ihan kaikkea ihan kaikesta?! Ja jos nämä vinkit jäävät tästä syystä tänne saamatta, niin se on kaikilta pois, eikä vain meiltä muutamalta, jotka aktiivisimmin jaksamme kaikesta kääntää ja vääntää.

Juu, näin aloittelevana tallaajana voin kertoa, että olin välillä hieman hämilläni näistä "off-topic kinauksista". Tämä keskustelukanava on loistava ja ollut esim. minulle suureksi avuksi ensimmäistä reiliä suunnitellessa. Samalla olen voinut kertoa omista kokemuksistani ja toivottavasti myös jelpannut joitakin. Fishbonin ajatuksessa on todella ideaa, sillä tietoa on paljon ja toivottavaahan olisi, että se olisi meidän kaikkien ulottuvissa.

Berlin

• Reissaajaguru
    • Profiili
***TIEDOTE***
« Vastaus #4 : 27.03.2004, 20:43:34 »
Muistaakseni tossa Marokko-keskustelussa oli alkuperäiseen kysymykseen vastattu jo monta kertaa ja vasta sen jälkeen se alkoi luisua sivuraiteille. So what? Antaa luisua, kysyjä sai jo vastauksensa. Ainoa siitä aiheutuva harmi lienee se, että pakkoruotsikeskusteluista kiinnostuneet ei ehkä löydä tietään sinne muuten kuin vahingossa väärää otsikkoa klikkaamalla (kuten mulle kävi), ja no joo onhan se tietysti harmi sekin.

Toisaalta lähihistoriasta löytyy off-topikilla alusta saakkakin pilattuja otsikoita ainakin 1 kpl, mutta onko toi ihan oikeasti niin kamalan suuri ongelma täällä? En tosin ole viime kuukausina lähestulkoonkaan kaikkia topikkeja lukenut eli ei siitä sen enempää...

Jos nyt joku haluaa alkaa keskustelua rajoittavia sääntöjä vääntämään, niin vääntäköön samalla myös selvät säännöt ja rajat siitä, mikä on "kinaamista/väittelyä" ja mikä "keskustelua". Molempia muuten esiintyy taatusti kaikilla mahdollisilla julkisilla foorumeilla, eikä millään niistä muistakaan foorumeista taida kenelläkään olla yhtenäistä käsitystä noiden ilmaisujen merkityksestä...

No, mä voin omasta puolestani luvata ainakin sen, että en tulevaisuudessa aloita itse yhtäkään offia. Sitä en lupaa, ettenkö liittyisi keskusteluun, jos sellanen on jo käynnissä  :wink:

Jos vaikka saisimme tällä takaisin muutaman vanhan vakiokirjoittajan, jotka ovat kertoneet melko lopettaneen foorumin lukemisen, koska ei jaksa tätä nykyisin aika negatiivista ilmapiiriä. Reppuselkämatkailu (ja siitä puhuminen) on kuitenkin puhtaasti iloinen asia.

No jos joku esim. näistä melkein-lopettaneista osaa nimetä läpeensä positiivisen suomalaisen foorumin jonne ovat sitten siirtyneet, niin ilmoittakoon ihmeessä heti mulle osoitteen, että pääsen katsomaan moista ihmettä! Suomalaisethan on niin perinpohjin negatiivinen kansa, että johan se olisi oman identiteetin kieltämistä, jos sitä ei saisi missään mainostaa. Ethän kai tosissasi yritä vaatia sitä, että reppu- ja muusta matkailusta ei enää voisi tehdä itselleen ja/tai muille Suurta Ongelmaa, kun kerran ihan kaikista muistakin asioista voi? ;)

(Oliko tämä muuten heti off-topik joka olisi pitänyt siirtää jonnekin muualle? Rikoinko jo lupaukseni? Voi että menee vaikeeksi...)

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
***TIEDOTE***
« Vastaus #5 : 27.03.2004, 21:37:50 »
Lainaus käyttäjältä: "Berlin"
Muistaakseni tossa Marokko-keskustelussa oli alkuperäiseen kysymykseen vastattu jo monta kertaa ja vasta sen jälkeen se alkoi luisua sivuraiteille. So what? Antaa luisua, kysyjä sai jo vastauksensa. Ainoa siitä aiheutuva harmi lienee se, että pakkoruotsikeskusteluista kiinnostuneet ei ehkä löydä tietään sinne muuten kuin vahingossa väärää otsikkoa klikkaamalla (kuten mulle kävi), ja no joo onhan se tietysti harmi sekin.

Mutta koska se nyt ei liene kamalan suuri ongelma linkittää sitä muuallekkaan, niin miksi emme sitä tekisi? Mutta se on ihan omaassa vapaassa tahdossasi, saat puolestani jutella off-topicit ihan sinne mihin itse haluat. Ajattelin vaan, että se olisi sillai selvintä, että kaikki selkeästi off-topicit ohjataan toiseen paikkaan. Vai haluatko olla se joka päättää, koska itse asiaan on saatu tarpeeksi selkeä vastaus ja voidaan mennä off-topiciin?

Toisaalta lähihistoriasta löytyy off-topikilla alusta saakkakin pilattuja otsikoita ainakin 1 kpl, mutta onko toi ihan oikeasti niin kamalan suuri ongelma täällä? En tosin ole viime kuukausina lähestulkoonkaan kaikkia topikkeja lukenut eli ei siitä sen enempää...

Niin ja jonkun toisen mielestä on joku toinen topic pilattu liian varhain, ota siitä sitten selvää. Siksi ehdotankin edelleen, että kaikki järjestelmällisesti yhteen paikkaan, niin päästään (tai ainakin yritetään päästä) ongelmasta.

Jos nyt joku haluaa alkaa keskustelua rajoittavia sääntöjä vääntämään, niin vääntäköön samalla myös selvät säännöt ja rajat siitä, mikä on "kinaamista/väittelyä" ja mikä "keskustelua". Molempia muuten esiintyy taatusti kaikilla mahdollisilla julkisilla foorumeilla, eikä millään niistä muistakaan foorumeista taida kenelläkään olla yhtenäistä käsitystä noiden ilmaisujen merkityksestä...

Tarkoitukseni ei suinkaan ollut määrätä ketään tekemään niin kuin minä tahdon, vaan edelleen painotan ehdottavani tuota. Sinä saat edelleen rakas kirjoittaa juuri niinkuin sinä itse haluat. Mutta jos haluat tietää, mitä minä hain takaa, niin siinä vaiheessa kun itse tietää kirjoittavansa jossain määrin tahallaan vittuillen, niin voisi harkita, voisikohan tuon sanoa jotenkin muutenkin.

No, mä voin omasta puolestani luvata ainakin sen, että en tulevaisuudessa aloita itse yhtäkään offia. Sitä en lupaa, ettenkö liittyisi keskusteluun, jos sellanen on jo käynnissä  :wink:

No tämä on jo hyvä alku. Pyrin siis itse samaan.

No jos joku esim. näistä melkein-lopettaneista osaa nimetä läpeensä positiivisen suomalaisen foorumin jonne ovat sitten siirtyneet, niin ilmoittakoon ihmeessä heti mulle osoitteen, että pääsen katsomaan moista ihmettä! Suomalaisethan on niin perinpohjin negatiivinen kansa, että johan se olisi oman identiteetin kieltämistä, jos sitä ei saisi missään mainostaa. Ethän kai tosissasi yritä vaatia sitä, että reppu- ja muusta matkailusta ei enää voisi tehdä itselleen ja/tai muille Suurta Ongelmaa, kun kerran ihan kaikista muistakin asioista voi? ;)

No voimme kai jokainen mennä itseemme ja yrittää tehdä parhaamme, että tämä olisi ensimmäinen laatuaan? Mutta kuten jo kohta olen kai kymmeniä kertoja sanonut, jokainen tehköön omat päätöksensä, miten jatkaa.

(Oliko tämä muuten heti off-topik joka olisi pitänyt siirtää jonnekin muualle? Rikoinko jo lupaukseni? Voi että menee vaikeeksi...)

No ainakin tämä tuli oikeaan osioon, joten voit mennä illalla hyvillä mielillä nukkumaan, eikä sinun tarvitse tuntea siitä pätkääkään huonoa omaatuntoa. :D

Ps. Mahtaa siitä meidän avioliitosta tulla aika myrskyinen!  :lol:  
Pps. Onko penisrengas jo ostettu? :lol:

Berlin

• Reissaajaguru
    • Profiili
***TIEDOTE***
« Vastaus #6 : 27.03.2004, 23:25:32 »

Vai haluatko olla se joka päättää, koska itse asiaan on saatu tarpeeksi selkeä vastaus ja voidaan mennä off-topiciin?

Päin vastoin - enhän se *minä* ole, joka tässä on alun perinkään halunnut 'päättää' ihmisten vastauksista tai niiden selkeydestä/sijainnista mitään ;)

No voimme kai jokainen mennä itseemme ja yrittää tehdä parhaamme, että tämä olisi ensimmäinen laatuaan?

Optimismi on aina hyvä asia, mutta ei muuta ihmisiä tai maailmaa miksikään... sano mun sanoneen, ei tule tapahtumaan! (=> suomalaista negatiivisuutta parhaimmillaan tämä kommentti?)

No ainakin tämä tuli oikeaan osioon, joten voit mennä illalla hyvillä mielillä nukkumaan, eikä sinun tarvitse tuntea siitä pätkääkään huonoa omaatuntoa. :D

Ps. Mahtaa siitä meidän avioliitosta tulla aika myrskyinen!  :lol:  
Pps. Onko penisrengas jo ostettu? :lol:

No ei tänä iltana pääse vielä nukkumaan, mutta ällös huolehi, omatuntoni olisi joka tapauksessa kolkuttamaton. Vaan mitä ihmettä, eikö me mentykään naimisiin jo vuosi sitten? Ehdin jo vaihtaa virallisen sukunimenikin Fishboneksi, eiku Penisrenkaaksi...

Swingbream

• Reissaajaguru
    • Profiili
***TIEDOTE***
« Vastaus #7 : 29.03.2004, 00:20:36 »
Kannatan Fishbonen ehdotusta. Vaikka en näekään mitään suurta ongelmaa tämän hetken off-topic-tilanteessa (juu, itsekin siihen jo sorruin, en tosin kovin "vaarallisesti" mutta kuitenkin), niin en näe mitään syytä miksi ei voisi keskustella asioista suunnilleen oikean otsikon alla. Helpottaa paitsi matkailuasian löytymistä, niin myös mielenkiintoisten off-topicien. Itsekään en olisi ehkä koskaan pakkoruotsikeskustelua löytänyt, ellen olisi lukenut siitä tästä ketjusta.

Ja tämä foorumi on lähimpänä "läpeensä positiivista" (positiivisessa mielessä  :)) kuin mikään mihinkä olen törmännyt. Siksipä tänne aloin kirjoitellakin, muita foorumeita vain luen. Ja se on loistava asia, että monet haluavat tämän positiivisena pitää, jopa aktiivisesti.

inflames

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
***TIEDOTE***
« Vastaus #8 : 29.03.2004, 11:36:56 »
Hyvä idea, kannatan myös! Ei kai näitä nyt minään 'poliisi valvoo'-sääntöinä kannata ottaa,
 mutta vähän niin kuin hyvinä käytöstapoina tai etikettinä muiden
 huomioon ottamiseksi.

Äärijäbä

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
***TIEDOTE***
« Vastaus #9 : 29.03.2004, 15:10:09 »
No niinpä niin, taisi tulla off-topicia liian arasta aiheesta sitten... :roll:  Eipä tää ohi otsikon kirjoittelu mun mielestä ole täällä koskaan mikään kovin suuri ongelma ollut, mutta tottahan minäkin olen sitä mieltä, että off-topicit olisi sitten hyvä siirtää vaikka tänne Asian vierestä -osaan. Onhan se varmaan ainakin hitaan modeemiyhteyden päästä tuskaa ladata sivuja, joissa sitten höpistäänkin ihan muusta kuin otsikossa luvataan... Varaan kuitenkin jatkossaikin oikeuden tehdä pieniä sivuhuomautuksia aiheesta kuin aiheesta. :D

Sitäpaitsi, mun mielestä on vähän jääviä kritisoida otsikon ohi kirjoittelua siinä vaiheessa, kun on jo itsekin siihen osallistunut... :wink:
quot;Life is what happens while you are busy making other plans" -John Lennon

Roosa

• Reissaajaguru
    • Profiili
***TIEDOTE***
« Vastaus #10 : 29.03.2004, 15:58:05 »
Off topic-keskustelut kuuluvat nettimaailmaan, eikä niistä ole täällä ollut ongelmaa. Enemmänkin tämän foorumin ongelma on "sillisalaattimaisuus" eli yhdestä aiheesta saattaa olla 5-10 topikkia, mikä ei todellakaan palvele käyttäjää. Itsekin tuskailen välillä, kun haluaisin löytää jostain aiheesta infoa yhden ainoan topikin kautta.

Offtopic ei ärsytä. Se ärsyttää, että käyttäjä aloittaa "sadannen" Ryanair-topikin (ihan vain sen takia, että esim lipunmyynnin kanssa on ollut ongelmia. Eikö sellaisen voisi laittaa jo aloitetun topikin perään?).  Mitäs muita; Via Baltica (Eurolines, "kuinka pääsen halvimmalla Puolaan" jne), Irlanti (näitäkin topikkeja puhkesi kukkaan yhteen aikaan kuin sieniä sateella), hostellikortti jne jne (tuola löytyisi monta muutakin esimerkkiä)... Siinä on varmasti aloittelijallakin vaikea löytää haluamaansa tietoa, kun se on siroteltu niin moneen paikkaan. Eli on helpompi aloittaa -taas kerran- aiheesta uusi topik  :wink:
Foorumin ongelma on se, että täällä ei ole kunnon modea (Perallakin kun ei näytä olevan edes aikaa hoitaa tätä sillisalaattia kuntoon).

hile

• Tonnitallaaja
    • MSN Messenger  - reija20_00@hotmail.com
    • Profiili
    • http://spaces.msn.com/members/brxtnrabbit/
    • Sähköposti
***TIEDOTE***
« Vastaus #11 : 29.03.2004, 16:08:47 »
Samoilla linjoilla Roosan kanssa. Ei hairitse Off topicit ollenkaan, nehan on pallontallaajat.netin parasta antia! Mutta tosin niilla, joilla on reissut suunnitelmissa, niin haluisivat ehka loytaa sen infon kaiken polinan joukosta...mutta mulla rahattomana ei olekaan sellasta ongelmaa :)

Sekavasta sillisalaatista sen verran, etta uudet tuskin tietavat etta viime vuonna on juteltu Eurolinesista tahi Irlannista eika tuon haun kauttakaan voi niita vanhoja viestia ettia...Itseakaan ei huvita selaa kaikkien osioiden kaikkia sivuja lapi loytaakseni sita RTS topikia (muistaaks kukaan mis osios se oli??)...
 love to see my people living in love ,
I 'ate to see dem fighting an' swimming in blood.

I-Wayne -Living In Love

leposi

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • last.fm
***TIEDOTE***
« Vastaus #12 : 30.03.2004, 12:07:01 »
Lainaus käyttäjältä: "Roosa"
Foorumin ongelma on se, että täällä ei ole kunnon modea (Perallakin kun ei näytä olevan edes aikaa hoitaa tätä sillisalaattia kuntoon).

Itse ajattelin joku päivä, että vois poistella tuhia otsikoita, mutta eipä sekään mitään sillee auttaisi, mutta ainakin vähentäisi kuormaa. Tuolla kuitenkin on ihan virutusti kaikkea sontaa. Toisaalta on tässä itsellä muutakin tekemistä... Ehkä jos pikkuhiljaa yrittäisi.