Mitä ostit viimeksi?

(Luettu 103350 kertaa)

illusia

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • http://www.illusiafinland.blogspot.fi/
Vs: Mitä ostit viimeksi?
« Vastaus #280 : 08.09.2014, 12:39:02 »
Norwegianin lennot Roomaan lokakuulle.

Ja sellaisen "mummokärryn", kauppakassin vetokahvalla ja pyörillä. Siinä kulkee näppärästi kasvikset, hedelmät ja maidot. Tai pari viinipahvia Tallinnasta...
http://www.illusiafinland.blogspot.fi/
Törkeän täynnä elämää
- Ismo Alanko -

hanna71

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #281 : 06.10.2014, 20:05:21 »
Bussilippuja, eli Lenny Kravitzin keikalle menolippu Tampere-Helsinki, paluuta en vielä osannut päättää. Ja Polskibus-lippu Gdansk-Varsova. Krakovan lähistölle pitäisi mennä uuden vuoden viettoon, se miten sinne menen Varsovasta, on vielä auki.

illusia

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #282 : 06.10.2014, 20:07:46 »
Norskin lennot Prahaan joulutoreja katsomaan.
Törkeän täynnä elämää
- Ismo Alanko -

hanna71

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #283 : 03.11.2014, 00:05:50 »
Toissapäivänä ostin menopaluulennot Helsinki-Moskova-Teheran ja eilen lennon Praha-Istanbul.

illusia

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #284 : 03.11.2014, 08:22:36 »
Läheisille joululahjaksi omista reissukuvista teetetyt seinäkalenterit.
Törkeän täynnä elämää
- Ismo Alanko -

Fiasko

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #285 : 03.11.2014, 10:32:58 »

Suolaa reissuun itsekin hinkuvien haavoihin  ;)

Viiden litran vesikanisterin kipaisin iltasella tuosta kulmakioskista.
Pietari vei mennessään.

illusia

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #286 : 03.11.2014, 19:57:46 »

Suolaa reissuun itsekin hinkuvien haavoihin  ;)

Kiusa se on pienikin kiusa! Ei vaineskaan, osa kalentereista menee iäkkäille sukulaisille, jotka eivät enää reissuun hinkua.
Törkeän täynnä elämää
- Ismo Alanko -

illusia

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #287 : 13.11.2014, 11:41:51 »
Yhden yön majoituksen Český Krumlovista joulukuiselle Prahan matkalle.
Törkeän täynnä elämää
- Ismo Alanko -

hanna71

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #288 : 13.11.2014, 16:08:17 »
Viimeisimmät luottokorttiostot ovat lentoliput Intiaan ja takaisin toukokuulle, lento Istanbul-Kuwait tammikuulle ja Venäjän viisumi joulukuulle.

Eilen hankin kunnon nastarenkaat polkupyörääni vaikkei montaa työmatkaa enää olekaan tänä talvena pyöräiltävänä....

illusia

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #289 : 16.11.2014, 19:29:50 »
Bussiliput Prahasta Český Krumloviin. Ostettiin ne varmuuden vuoksi netistä etukäteen, kun meno sattuu perjantaille.
Törkeän täynnä elämää
- Ismo Alanko -

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #290 : 16.11.2014, 22:30:54 »
Hotellipaketin Tallinnaan. Oli kai tuo aikakin, kun edellisestä käynnistä on 7+ vuotta ja paljon mielenkiintoista ilmaantunut siinä ajassa. :)

Repe Ruutikallo

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #291 : 17.11.2014, 10:01:39 »
Laitoin tulemaan tollasen mustekalatripodin, josko vaikka sais jostain semifiksua timelapsea kuvailtua jossain aina välillä. Sitten pitäis vielä hankkia sellanen lisäakkuhärpätin ennen seuraavaa reissua.

Radical

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #292 : 13.12.2014, 11:50:17 »
Kaikkea tiirikointiin liittyvää 350 eurolla ja luotiliivit traumalevyillä, kaikki laillista, joten turha on kenenkään aloittaa kitinää. Tästä kämpästä tulee pian pomminkestävä! :)
"VIP-henkilö. Erittäin vaarallinen". Hyvä kytät,näin just. Koulukiusatut kytät pitäisi kieltää lailla,koska kiusaaminen siirtyy lailliseksi ja pilaa monen elämän.

Quaker

• Himoreissaaja
  • Turistina Milanossa
    • MSN Messenger  - mikko@lehtojoki.fi
    • Profiili
    • Lehtojoki.fi
    • Sähköposti
« Vastaus #293 : 13.12.2014, 20:04:05 »
Toivottavasti sulla Radical ei ole kämmpistä.. tai saadaan lukea taas lehdestä seuraavaksi. :(
Do I need a reason? Matkailublogia osoitteessa www.lehtojoki.fi

Radical

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #294 : 14.12.2014, 20:02:24 »
Toivottavasti sulla Radical ei ole kämmpistä.. tai saadaan lukea taas lehdestä seuraavaksi. :(

Nainen on ja lisäksi oma perheeni ja sen vuoksi varaudunkin ja minimoin riskejä. Parempi vara kuin vahinko vaikka luulen, että mitään ei tule lopulta  tapahtumaan tuon asian tiimoilta. Ihan omakotitalo tämä on (toivottavasti helpotti, sen verran vastuullinen kuitenkin olen, että en aiheuta asiaan kuulumattomille vaaraa ja minimoin riskit. Eipä muusta oikein turvallista saakaan ja muutin tänne, niin päättelin) ja yksin tässä nyt asustelen. Pakko laittaa vähän paikkoja, kun kaikenlaista on ollut. Puolustautuako ei saisi, jos on yksipuolisesti uhkailtu? Ei liity Kalajokeen. Toki toinenkin saa liivit, jos täällä sattuu olemaan ja häntä kyllä puolustan loppuun asti, jos sellainen paikka tulee, mutta luulen että "vieraat" täältä ensin lähtevät (toivon, että "vieraat" pysyvät omissa oloissaan ja minä pysyn omissani uuden harrastukseni parissa). Vai mitä tarkoitit tuolla "Toivottavasti sulla Radical ei ole kämmpistä... tai saadaan lukea taas lehdestä seuraavaksi. :("? En siis pahalla, mutta hieman tarkennusta kaipaisin. Ilman syytä  minä en tee mitään. Voi olla, että minä ymmärrän sinut väärin ja sinä taas minut. Vai tarkoitatko, että luotiliivit kenties räjähtäisivät ja surmaisivat naiseni? Vai onko varautuminen / puolustautuminenkin jo väärin ja  yksipuolisen uhkauksaaminenkin jo minun syytäni? Antaisin henkeni naiseni, isäni, äitini, sisarusteni ja heidän lastensa puolesta. Myös isäni on uhattu tappaa ja siihen ollaan myös varauduttu. Seuraava kommenttisi on varmaan, että "Antaisit poliisin hoitaa asiat". Ne oikein toivovat ja nauttivat tai jopa aiheuttavat riitoja rikollisten välille (kuten tässä viime vuonna kävikin. Niille mä en ole ihminen vaan poistettava eläin) ja muutenkaan jos on asettunut yhteiskunnan ulkopuolelle, sä et silloin pyydä myöskään apua viranomaisilta vaan pärjäät omillasi. Oman käden oikeutta käytän, koska tiedän, että oikeutta en tule saamaan oikeudenkäynneissä tai viranomaisilta. Kokemusta on.

Yksi tällaisen ammatin/elämän varjopuolista on se, että täällä saa vihamiehiä vaikka ei niitä haluaisikaan. Ellei sitten ole täysi ruskeakieli ja jaa persettä joka suunnalle. Jos täällä taipuu vihamiesten painostuksessa ja uhkailussa, sut syödään elävältä, hyväksikäytettään ja kiristetään, juoksutetaan jne. eli se katsotaan heikkoudeksi ja se käytetään heti hyväksi. Aina ei voi antaa periksi tai antaa asioiden vaan mennä painollaan ja tämä on juuri sellainen tapaus. Tällaisten uhkausten edessä en anna asioiden mennä vain painollaan, mutta en lähde myöskään ensin itse sohimaan. Tämä on mielestäni järkevin strategia. Minä haluan, että päätäntävalta omista asioistani on minulla ja niitä olen myös valmis puolustamaan. Asia on luultavasti sinulle niin vieras ja kaukainen, että et voi sitä millään ymmärtääkään...

PS. En halua riitaa, mutta en kuuntele tuollaisia heittojakaan, jos nyt ymmärsin oikein mitä tarkoitit.
« Viimeksi muokattu: 16.12.2014, 15:29:59 kirjoittanut Radical »
"VIP-henkilö. Erittäin vaarallinen". Hyvä kytät,näin just. Koulukiusatut kytät pitäisi kieltää lailla,koska kiusaaminen siirtyy lailliseksi ja pilaa monen elämän.

Radical

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #295 : 20.12.2014, 23:06:33 »
^ OT: Vähän niin kuin jatkoa edellisiin, kun ei kerran "miehistä" ja maksuistakaan kuulu mitään, niin tuskinpa tälläkään on mitään väliä... Ostin HDMI-piuhan. Toinen katosi ja oli kiinni tallentavassa komboboksissa, kun tämä asunto ryöstettiin ja raiskattiin viime maaliskuussa, minä taas olin terveyskeskuksen vuodeosastolla toipumassa autokolarin jäljiltä (rohkeita miehiä, täytyy vielä erikseen oikein mainita! Harmi ettei valvontakameroistakaan ollut tuolloin hyötyä vaan ne oli revitty seinästä irti ja sähköjohdotkin oli leikelty poikki asunnon sisältä. Nyt on lähettävä riistakamera jossakin jne. Harmi, ettei sitä sähköansaa silloin tullut laitettua, melkein jo kaduttaa. ;) Nythän se voi olla vaikka koko pihan kattava verkko maassa voimavirralla, tiedä häntä, ei sentään. Siihen pysähtyisi jo vähän isompi porukkakin...) .....ja olivat niin näppäriä tekijöitä, että päästivät johonkin liikenteenjakajaan, siitä piilottamaan saalista, laukkaan ja Joen tunnetuin vasara nukkui mm. Wiin ja 20 pelin, miekkojen ja vanhojen rahojen kanssa kaivon kannen päällä omien sanojensa mukaan, kun hänet löydettiin, joten ei epäilyä rikokseen ja tavarat kaikki hänen eikä niitä laitettu edes "Kuulutettavaksi". ;D Sitten tulikin jo "anteeksi kauheasti ja mä korvaan kyllä kaiken" -viestejä muutaman päivän päästä sellaiselta jätkältä joka ainakin 90-luvulla oli vielä hyvä tyyppi, mutta kaverinsa sai lähteä laitokselta mun tavaroiden kanssa, ei siinä mitään... Siis tämä tunnettu vasara juuri (jos tällainen on ystävänä, niin se kertoo monille jo paljon). Vaikka yhdessä lääkepaketissa luki mun nimikin, niin ei tullut arvon tutkijoille / poliiseille mieleenkään kysyä multa mitään tavaroista. Noh, tämä on ihan normaali asia... Muuten oliskin tullut välittömästi myynti, levitys, välitys, mutta kun tiesivät tavaroiden olevan minun ja asian tulevan siis minun edukseni, niin tämä juttu meni tutkijoilta vähän niinku umpikujaan. Lopulta sain homman ratkeamaan vähän säkälläkin takavarikkopöytäkirjojen avulla vasta noin puolen vuoden päästä tapahtumasta. Olin jo luullut, että tavarat oli myyty ja takaisin ei saa ellei kävele vastaan, mutta yllätyinpä melkoisesti, kun selailin erästä takavarikkopöytäkirjaa ja esitutkintapöytäkirjaa tämän jälkeen. Mahtoi vituttaa kun joku poliisi ei sitten saanutkaan hyvää ja halpaa elektroniikkaa joululahjaksi tutulle tai tutun kautta huutokaupassa (etenkin hyvät aseet päätyvät AINA heille), kun aivan loppumetreillä sain asianajajan avulla ja omalla selvittelyllä asian ratkeamaan... Ainakin osittain. Toki kuitit piti tuoda ja toinkin niitä heti muovipussillisen ja käskin katsoa sieltä ja löysiväthän ne jotain, toisista oli jo niin huono sanoa kun niistä oli jo muste lähtenyt (puoli vuotta ja jo lähtee tiettyjen putiikkien kuiteista kaikki, ihme juttu tämäkin kun tuotteiden takuuaikakin on pidempi...). Ensin kun asioista tultiin sopimaan, niin puhe oli silloin asunnon siivoamisesta, korjaamisesta ja vahingonkorvauksesta. Homman tunnustanut sai multa joskus 500e vipin anteeksi, mutta tässä on yksi kiitos ja loput selkään puukotuksena ja asioiden sekaamisella. Annoin asian olla tämän yhden tunnustaneen tekijän kohdalla (toistaiseksi muidenkin), mutta en tiedä mitä tekisin kun asuntoa ei tultukaan siivoamaan lupausten mukaisesti ja rahaakin sain kaikkiaan kokonaista 280e, vau! Siihen loppui maksaminen ja viestiä olen laittanut erään tyypin kautta, että kannattaisi alkaa maksella... Kyllä mä vuodenkin olen joskus jaksanut odotella omiani. Eikä tämä tainnut olla ihan vaan normaali kämppäryöstö, näin päättelin ja kuulinkin... Säälittäviähän tällaiset tapaukset jo ovat, kun eivät itse saa (=osaa) mitään aikaiseksi tai ei ole rahaa ostaa ja pitää "kaverin" asunto kääntää. Tämä on kai tätä nykyaikaa enkä halua olla siinä mukana vaan kuljen ihan omia polkujani. Mutta onhan mulla aikaa ja joka tapauksessa toi homma hoidetaan loppuun tavalla tai toisella ja koko ajan saan kuulla asiasta enemmän, on mullakin korvia... Meni vähän aluksi mielenkiinto rakkaita leffojakin kohtaan, koska en oikein tiennyt mitä oli viety ja muutenkin tässä aina välillä huomaa jotakin muutakin olevan kadoksissa mitä ei alun perin sotkun ja paperisekamelskan seasta huomannut. Enkä siis muutenkaan tiedä mitä kaikkea täältä lopulta puuttuu, kaikkia tavaroita ei voi muistaa millään. On tämäkin ollut vuosi ja oikeastaan jo neljä vaikeaa vuotta invalidisoitumisesta lähtien ja vielä monta vuotta edessä ja sen ihmiset kyllä tietää...(Mulla ei ole hirveästi varaa temppuilla juuri nyt, mutta aina voi kuitenkin sattua kaikenlaista. Onhan minullakin ollut paljon epäonnea monissa asioissa.)

Edit: Lisäyksiä kuiteista jne. Kirjoitin vielä vähän lisää, mutta en nyt ihan koko pitkää ja monimutkaista juttua jakasanut kirjoittaa... Olihan tuossa vielä yksi mielenkiintoinen episodi, kun asianajajani lähettämä vaatimuskirje tavaroista tupsahtikin omaan postilaatikkoon E-P:n poliisilaitoksen kirjekuoressa ja sen sisällä oli tämä asianajajan kirje avattuna ja sen päällä tarrapaperi ja siinä luki "Löydetty maasta...??", hehehee olipas hauskaa... nämä asiat voi tietysti vielä kävellä joitakin ihmisiä vastaan, eihän sitä ikinä tiedä ja ainahan voi sattua mitä vain. Vielä leffojen lisäksi harmittaa erityisesti yksi kateisiin jäänyt arvokas rannekello. Tuota on jo vähän hankala myydä eteenpäin (ainakaan täällä) ja jos tuo kädessä joku tepastelee, niin aina se jotakin kautta minunkin korviini tulee... Monet asiat ovat ratkenneet oikeastaan kokonaan, kun on vuosia kulunut ja joku uskoutuu jollekin, tulee riiitaa, ihmiset juoruaa ja elvistelee kännissä jnejne. Tämän tiedän. Vinkkinä jatkoon, että joskus onnistuiskin: Yksin olis ollut paras, ei lääkkeitä tms. eikä etenkään alkoholia (mutta eihän tällöin uskallus riitä eli se siitä). Tätä omaa neuvoani noudatan nyt jopa minäkin ja lääkkeitä vain mitä lääkäri on määrännyt, tämän olen hyväksynyt enkä edes yritä niistä enää eroon, koska ilman niitä multa lähtee toimintakyky. Sit joskus voin vähän juhlia, jos on aihetta, mutta ei pisarallakaan alkoa ja vain kotona tai kaukana vihaamastani E-P:stä.
« Viimeksi muokattu: 21.12.2014, 17:39:20 kirjoittanut Radical »

illusia

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #296 : 22.12.2014, 16:52:05 »
Lentoliput elokuulle HKI-Barcelona, Lissabon-HKI. Vien miehen synttärireissulle Pohjois-Espanjaan ja Länsi-Portugaliin. Mitä meni syntymään elokuussa, kun joka paikassa on niin hitokseen kuuma!
Törkeän täynnä elämää
- Ismo Alanko -

hard

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #297 : 22.12.2014, 18:20:52 »
Viimeksi ostin ensi kesäksi lentoliput Kanadaan ja samalla hotellimajoitukset, kun jostain ihmeen syystä jo nyt myydään ensi kesän viimeisiä edullisia majoituksia loppuun...

hanna71

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #298 : 09.01.2015, 21:04:03 »
Ostin juuri parin viikon päähän lentolipun Kuwait-Bahrain joten tämä kolmen kuukauden reissuni reittisuunnitelmat konkretisoituvat yhden "hyppäyksen" verran.

Muuten viimeinen osto oli poletti Istanbulissa raitiovaunuun.

hanna71

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #299 : 19.01.2015, 11:53:19 »
Lentolipun osto taas, seuraavalle etapille eli Bahrain-Qatar.