Kiinaan: Rokotukset ja raha-asiat

(Luettu 33653 kertaa)

Ikiliikkuja

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • @ .
Vs: Kiinaan: Rokotukset ja raha-asiat
« Vastaus #60 : 21.05.2010, 22:57:28 »
Juu, kiitoksia linkeistä! Osaa sitte erottaa oikeat rahat väärästä. Tässä nyt toivon että, koko matka tulee ylipäätään toteutumaan :P

Heh :) no jos ei reissu onnistu nyt mitä tietysti toivotaan,
niin sitten lähitulevaisuudessa. Onnea matkaan!

LonkkiZ

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #61 : 22.05.2010, 00:52:49 »
Tällä hetkellä lentojen puolesta Syyskuu - Lokakuu ois hyvä aika lähtee reissuu...sääki vielä melkeen suomen kesän veronen silloin ja ei ois niin kovia ongelmia enään budjetin kanssa. Toivoisin vain että siellä olisi lämmin ja luonto vielä vihreä kun sinne menen.
Elämästä saa ja pitää nauttia joka päivä, matkustaminen on keino muistaa se !

Shala

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Living A Dream In China
« Vastaus #62 : 22.05.2010, 08:13:18 »
Lensin ensimmaista kertaa elamassani Helsingista Pariisin kautta Pekingiin. Valilasku sujui oikein hyvin vaikka siita alunperin olinkin huolestunut. Lentokentat tuntuvat olevan aika selkeita paikkoja.

Lentokentan jalkeen englantia ei puhuta niin paljoa kuin voisi kuvitella, mutta tarpeen tullen elekielella ja taskulaskimella parjaa. Aina on hyva olla hostellin kayntikortti tai osoite mukana, etta tarvittaessa paasee taksilla takaisin.

Peking on mukava kaupunki, jossa on helppo suunnistaa. Metrolippu maksaa 20snt meni minne vain. Kiellettyyn kaupunkiin saa opiskelija-alennuksen kansainvalisella opiskelijakortilla. Opiskelijahinta taisi olla 2,5e.

Hostellista vuokraa sangyn helposti n. 4e per yo. Itse olen majoittunut Forbidden City Hostellissa, joka on kavelymatkan paassa Kielletysta kaupungista. Ruoka on halpaa jos peruskuppilat kelpaa. 50 sentilla saa maittavan nuudeliannoksen, 2 eurolla liha-annoksen. Yleensa halvan paikan tunnistaa siita etta siella ei ole englanninkielista listaa. Silloin auttaa jos on kuvalista tai katsoo mita naapuripoydissa on ja tilaa samaa.

Olen itse ollut turistina Pekingissa 2 viikkoa ja kylla siella saa koko ajan hyvin kulumaan. Nahtavyydet ovat isoja ja niissa vierahtaa aikaa, tietysti aina omista mielenkiinnoista riippuen. Lonely Planet kannattaa laskea budjettiin myos :)
Living A Dream In China - www.sarajaaksola.com

LonkkiZ

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #63 : 24.05.2010, 00:14:23 »
Kiitokset Shalalle kattavasta vastauksesta :) nyt on kyllä tullu sen verran itsevarmuutta ton välilaskun suhteen että semmosella lennolla mennään. Kattelin tuota Forbidden City Hostelia ja se kyllä näyttäs ainakin hintansa puolesta paljon paremmalta kuin Red Lantern House jossa maksaisi semmonen kahden hengen huone omalla kylpyhuoneella n.16e yöltä :P. Kiitos myös tuosta ruoka infosta :). Kyllä sielä Pekingissä se 2 viikkoa varmasti hurahtaa nopeasti.
Elämästä saa ja pitää nauttia joka päivä, matkustaminen on keino muistaa se !