Pekingissä 10tuntia!

(Luettu 3690 kertaa)

lek_88

• Aloittelija
    • Profiili
Pekingissä 10tuntia!
« : 07.05.2010, 10:01:09 »
Moikka!

Meillä olisi elokuussa 10 tunnin lennonvaihto Pekingissä ja kaipaisin vinkkejä siitä, mitä tuossa ajassa kannattaa/ehtii näkemään? Mihin alueelle kannattaa mennä pyörimään? Mua itseä kiinnostais aika paljon shoppailu ja nimenomaan suht länsimaalaiset vaatteet eli toisinsanoen piraatit ;D Mikä olisi paras shoppailualue? Yks mitä oon jo kauan himoinnu, on Ed Hardyn kengät, onko kenelläkään kokemusta myydäänkö siellä Ed Hardya? Olen reissannut aika paljon aasiassa ja mm. Hong Kong, Thaimaa ja Malesia olivat täynnä Ed Hardyn piraatteja, mutta hienoja kenkiä en kuitenkaan löytänyt.. Tietty aidot kävisi kans, mutta Suomessa en ole viitsinyt 100 euroa lenkkareista pulittaa, olisko siellä aidotkin halvempia ja myydäänkö siellä edes aitoja?
Onko turha haaveilla Kiinan muurille ehtimisestä?
Soitin eilen Kiinan suurlähetystöön josta väittivät,ettemme tarvitse ollenkaan viisumia tuon 10 tunnin aikana. Pitää ehkä kuitenkin varmistaa vielä kerran, ettei tule yllätyksiä.
Myös muita vinkkejä otetaan mieluusti vastaan. Mitä kannattaisi huomioida tuossa 10 tunnin vaihdon aikana? :) Taksit vissiin tosi halpoja, eli lentokentältä kannattaa varmaan ottaa taksi keskustaan? Mutta siis minne sinne?

pfr

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Pekingissä 10tuntia!
« Vastaus #1 : 07.05.2010, 11:13:13 »
Meillä olisi elokuussa 10 tunnin lennonvaihto Pekingissä ja kaipaisin vinkkejä siitä, mitä tuossa ajassa kannattaa/ehtii näkemään? Mihin alueelle kannattaa mennä pyörimään? Mua itseä kiinnostais aika paljon shoppailu ja nimenomaan suht länsimaalaiset vaatteet eli toisinsanoen piraatit ;D Mikä olisi paras shoppailualue? Yks mitä oon jo kauan himoinnu, on Ed Hardyn kengät, onko kenelläkään kokemusta myydäänkö siellä Ed Hardya? Olen reissannut aika paljon aasiassa ja mm. Hong Kong, Thaimaa ja Malesia olivat täynnä Ed Hardyn piraatteja, mutta hienoja kenkiä en kuitenkaan löytänyt.. Tietty aidot kävisi kans, mutta Suomessa en ole viitsinyt 100 euroa lenkkareista pulittaa, olisko siellä aidotkin halvempia ja myydäänkö siellä edes aitoja?
Myydään aitoja tottakai, isojen ostoskeskusten merkkiliikkeissä. Hinnat on tottakai jotain ihan muuta kuin piraateilla, länsimaisissa hinnoissa mennään. Piraatit on sitten vähän kälyisemmissä 'marketeissa', joissa valikoima on mitä sattuu. Muutamia vuosia sitten tuntui olevan kauheat kasat adidaksia ja nikejä, suurempia merkkejä, ei niinkään mitään erikoisempien merkkien piraatteja, mutta tilanteet muuttunee. Jos jalka on iso niin kokoja saattaa olla vaikea löytää.

Aika kätevästi kentältä pääsee esim. sanlitunin alueelle chaoyang-districtille, metrolla dongzhimenille ja siitä kun taksille sanoo että sanlitun niin eiköhän perille pääse :). Siellä on joku marketti (Sanlitun Yashow Clothing Market googlattuna) ja sitten ihan merkkiliikkeiden ostoskeskuksia lähekkäin. Marketeissa kannattaa varautua että tinkaamiseen menee aikaa...

Lainaus
Onko turha haaveilla Kiinan muurille ehtimisestä?
On. Se on kuitenkin useiden tuntien reissu vaikka vaan kävisi kääntymässä muurin juurella lähimmässä kohdassa.

Anacon

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 07.05.2010, 12:27:44 »
Tuossa ajassa ehtii hyvinkin, kun Pekingin uusi lentokenttä on niin loistavasti yhdistetty kaupunkiin. Ei mene kuin hetki. Eli lentokentältä metro/juna Dongzhimenin asemalle (pari euroa) ja siitä sitten metrolla minne ikinä haluattekaan. Metroverkosto on erittäin kattava ja jopa kuulutuksetkin tulevat englanniksi, joten selviätte varmasti. Yksi metromatka maksaa noin 0,3€.

Tiedän tasan minne sinun pitää mennä jos tuollaisia feikki ed hardeja sun muita haluat. Niitä minäkin aina shoppailin Pekingissä ollessani. Haluatte Silk Marketille, joka on kuuden kerroksen feikkiostoskeskus kaupungin keskustassa! Muistakaa tingata noin 80% - lähtöhinnat ovat hirveitä, mutta tavaraa lähtee halvalla jos osaa. Varokaa agressiivisen innokkaita myyjiä. Silk Marketille pääsette ottamalla metrolinjan 2 Dongzhimenin asemalta, vaihtamalla Jianguomenin asemalla linjaan 1 ja menemällä sillä yhden pysäkin Yonganlin asemalle. Yonganlin asema on Silk Marketin alla/vieressä. Noita pysäkkivälejä ei ole yhteensä kuin muutama, mutta Pekingissä ei kannata aliarvioida matkojen pituuksia. Kävellen vie ikuisuuden.

Tuolla Sanlitun alueella on tosiaan myös ihan hyvä marketti, joskaan ei yhtä hyvä kuin Silk Market. Sanlitun on lähellä Tuanjiehun metroasemaa, siitä noin 500 kävely. Taksilla kätevämmin. Sanlitunin alue on siitä parempi kuin Silk Market että siellä on sitten paljon niitä oikeitakin kauppoja sun muuta. Mutta jos olette vain sen 10h niin menkää Silk Marketille, se on kuitenkin kaupungin päätien varrella liikekeskustan kupeessa, joten näätte sitten enemmänkin Pekingiä. Siinä on lähellä paljon hienoja uusia korkeita taloja. ;)

Toivottavasti tästä oli jotain apua. Kysele lisää jos tulee mieleen. :)

BTW en jaksa uskoa ettettekö muka tarvitsisi viisumia. Yritä uudelleen ottaa selville. En osaa kuvitella tilannetta että teidät päästettäisiin passintarkastuksen läpi ilman viisumia. 
Go where you want to be.

Nicodemus

• Vieras
« Vastaus #3 : 07.05.2010, 15:23:36 »
Tarviitte viisumin. Ja Ananocin vinkit on hyvät.  :)

yeren

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 07.05.2010, 22:10:34 »
Tuossa on vanha keskustelu samasta asiasta:
http://www.pallontallaajat.net/pt2/keskustelu/index.php?topic=22798.0

Ja koeta muistaa torkahtaa jossain välissä !

lek_88

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #5 : 08.05.2010, 22:14:26 »
Kiitos hyvistä vinkeistä! Bangkokin Weekends market ja Hongkongin Ladies Market olivat aivan loistavia shoppailupaikkoja mun makuun ja kuulostaa että tuo Silk market olisi vastaavanlainen paikka ;D
Kengän koko mulla 38, ja ainakaan joulun aasian matkalla ei tullut missään maassa vastaan tilannetta, etteikö joku vaate tai kenkä olisi päälle mahtunut. Olen 170cm ja vaatekoko Suomessa M tai L, joten olen aika iso kiinalaisiin nähden ;D Tuli huomattua sen kuukauden aikana, että myös aasialaisten koko on alkanut kasvaa sitä mukaa, kun mäkkärit ym. ovat sinne rantautuneet. Toki noi turistikrääsät on varmaan tarkoituksella tehty isokokoisille länsimaalaisille sopiviksi, mutta kyllä aika paljon shoppailin myös paikallisten ostoskeskuksissa, ja aina löytyi sopivia kokoja :)

Ainoa mikä vähän rajoittaa tuota shoppailua, on se että kaikki pitää laittaa käsimatkatavaroihin ;D Voisi vaikka samalla ostaa jonkun rinkan, johon ne ostokset tunkee. Bangkokissa myytiin rinkkoja 4 eurolla, ja vähän harmitti kun ei sellaista tullut ostettua. Toki kun se tulee käsimatkatavaroihin, niin pitää katsoa ettei liian isoa osta.

Mutta siis joo, luultavasti suunnataan siis tuonne Silk marketille, josta varmaan löytyy myös jotain hyviä ruokapaikkoja? Ja jos aika riittää niin voisi sitten piipahtaa myös noissa oikeissa merkkiliikkeissä katsomassa tarjontaa ja hintaa :)

Laitoin nyt vielä sähköpostilla viisumikyselyn kiinan suurlähetystöön..

lek_88

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #6 : 12.08.2010, 16:00:06 »
Elikkä nyt Pekingissä käyneenä faktatietoa eli sinne ei tarvitse minkäänlaista viisumia jos maassa oleilee alle 24h. Päästiin jopa passintarkastuksessa jonon ohi kun meillä oli nimet jossain "vippilistassa".. Olivat etukäteen saaneet tiedon että meillä on jatkolentoyhteys pois maasta joten päästiin nopeesti jonon ohi ulos terminaalista ja meil oli jopa oma virkailija apuna koko lentokenttäajan ;D