Zell Am See

(Luettu 12770 kertaa)

kulkuri73

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Zell Am See
« : 01.04.2004, 11:59:38 »
Oisko jollain tietoa majoituksista Zell Am Seessa. Tuolt hostellihausta ku ei löytyny kuin yks, ja on yksin reissaavalle aika simo kallis...ett jos jollain ois infoo onko siell muita majoitusmestoja...?

Kiiti jo etukäteen. :D
arpe Diem!

Lars Stockholm

• Reissaaja
    • Yahoo Instant Messenger - late_l@luukku.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Majoituksia Zell Am Seessa
« Vastaus #1 : 03.04.2004, 10:17:21 »
Kyllä löytyy kaikkia majoitusvaihtoehtoja leirintäalueista kalliisiin hotelleihin. Itse olin jossakin lukuisista pensionaateista ja hinta oli muistaakseni 18€/yö. Ihan hyvätasoinen huone.
=Mun pakko matkustaa on jonnekin, entisestä pois juna vie=-

Jakedj

• Reissaaja
    • Profiili
Zell Am See
« Vastaus #2 : 08.06.2006, 13:37:14 »
Ei löytynyt paljon tietoa siitä kaupungista haullakaan, joten teen Zell Am Seen oma topikki.

Kaikki kokemukset ja tiedot Zell Am Seeistä tänne!:twisted:
oo matkustelen

ruska

• Aloittelija
    • Profiili
Hieno kaupunki
« Vastaus #3 : 08.06.2006, 14:21:05 »
Viikon mittaisesta visiitistäni kyseiseen idylliseen pikkukaupunkiin on vierähtänyt jo kaksitoista vuotta, mutta se on jäänyt mieleeni yhtenä kauneimmista vierailemistani paikoista.

Omea reissuni ajoittui toukokuulle, jolloin Kaprunin jäätiköllä pystyi laskemaan t-paidassa. Aika sohjoista oli. Suosittelen ehdottomasti junaa/hihtohissiä ylös jäätikölle ja sieltä patikoimista jalkaisin alas. Myös pyöräily järven ympäri on hyvä ajatus. Ja eiköhän kesäkuussa tarkene uidakin.

Zell AM See on myös jäänyt mieleeni aika kalliina, mutta nykyisestä hintatasosta ei ole tietoa.

Alppiruusu

• Reissaajaguru
    • Profiili
Zell Am See
« Vastaus #4 : 08.06.2006, 15:30:19 »
Miksi vihainen irviö, iso fontti ja huutomerkki? :?

En kaikkia kokemuksiani kyseisestä paikasta tänne laita, vaikka miten kiukuttelisit, mutta tiivistettynä oma mielipiteeni on; turistirysäksi idyllinen.

Maisemat ovat kauniit - järvi ja kylä vuorien keskellä. Kesällä siellä on todella hyvät vaellusreitit ja talvella laskettelupaikat. Mutta se on Itävallan isompia turitsirysiä, mutta tässä tuskin mitään uutta... Jos itselläni olisi jokin käsittämätön pakottava tarve mennä juuri sen jälven rannalle, niin menisin johonkin toiseen, pienempään kylään.
Käytännössä olen useankin vaellus- ja lasketteluloman viettänyt Salzburgerlandissa, enkä menisi enää Zell am Seehen. Vaan jos on sen luontoinen, että kaipaa lomallaan pakettimatkaturisteja niin silloin se varmaan on juuri ideaali osoite. Siellä on ne muut turistit, huippukuntoiset harrastuspaikat, hyviä ravintoloita (missä Salzburglandissa ei olisi!) jne. Hintataso on tietenkin korkeampi, kuin pienemmissä naapurikylissä tai muissa pienemmissä keskuksissa. Kysynnän ja tarjonnan lakihan ne hinnat määrää...

Jakedj

• Reissaaja
    • Profiili
Zell Am See
« Vastaus #5 : 08.06.2006, 16:15:13 »
Onko Zell Am Seein juna-asema auki öisin? Ja onko mahdollisuuksia nukkua juna-asemalla?
Olen menossa sinne ja mulla ei oo varaa hotelliin/hostelliin.. Mulla nukkumisvälineet on mukana vain makuupussi.
oo matkustelen

Alppiruusu

• Reissaajaguru
    • Profiili
Zell Am See
« Vastaus #6 : 08.06.2006, 20:11:46 »
Lainaus käyttäjältä: "Jakedj"
Onko Zell Am Seein juna-asema auki öisin? Ja onko mahdollisuuksia nukkua juna-asemalla?
Olen menossa sinne ja mulla ei oo varaa hotelliin/hostelliin.. Mulla nukkumisvälineet on mukana vain makuupussi.

Sanoisin, että ei ja ei. Luukut menee kiinni siinä yhdeksän aikoihin, luulisin, että myös rantatieaseman odotustilat sulkeutuvat niihin aikoihin...

Mutta jos seikkailumieltä riittää, niin kyllä sitä aina jostain katon päänsä päälle löytää. Mä oon nukkunu semmosena 18-kesäsenä neitinä Itävallassa mm ladoissa. Muutenkin pitäisin turvallisempana nukkua vähän syrjemmässä, kuin rautatieasemalla, jossa hiippailee ties mitä tyyppejä. Ainakin kun näinkin pienestä kylästä on kyse...

Jakedj

• Reissaaja
    • Profiili
Zell Am See
« Vastaus #7 : 10.06.2006, 17:12:08 »
Minne voisi laittaa rinkat, jotta voisi vaeltaa helpommin ympäri Zell Am Seeta ilman rinkkaa? Ku emme kaverin kanssa nuku hotellissa.. Todennäköisesti nukutaan taivasalla.
oo matkustelen

pelokas

• Himoreissaaja
    • Profiili
Zell am See Kesällä?
« Vastaus #8 : 11.06.2006, 02:30:48 »
Zell am See on hiihtokekus, jossa tuhannet suomalaiset on vierraillu talvella. Mutta kesällä? Tää on vähä ku sä kysyisit mitä Himoksella, Tahkolla tai Levillä vois tehdä kesällä? Aika vähän  :(

Alppiruusu

• Reissaajaguru
    • Profiili
Zell Am See
« Vastaus #9 : 11.06.2006, 09:29:09 »
Höpö höpö, ei pidä paikkaansa pelokas! Keski-Euroopan "hiihto"keskuksissa on kaksi pääsesonkia; talvi ja kesä. Suomen hiihtokeskuksissa tietääkseni ainoastaan Ruka on tehnyt kovasti sen eteen töitä, että saisi myös toisen turistikauden ja sieltä on vierailtu Alpeilla ottamassa mallia.
Yhtään poikkeusta en tiedä näissä alppilaisissa hiihtokeskuksissa, jotka eivät yrittäisi houkutella kesällä esim vaeltajia, perheitä kesälomille ja senioreita liikkumaan kauniissa ylpäristössä ja puhtaassa vuori-ilmastossa (nuoria aikuisia on aika vähän, elleivät ole vaeltajia). Niiden hoikuttelemiseksi on kehitelty yhtä sun toista oheistoimintaa. Vaeltamista vuorilla, etenkään Itävallassa ei myöskään voi verrata vaeltamiseen esim Lapissa mutta vaeltamisesta on täällä omat ketjunsa, ei siitä sen enempää.

Lisään tähän pari linkkiä, jotka tulivat googlaamalla "zel am see" ja joissa on aika hyvin esitelty alueen aktiviteettejä kesällä (myös talvi löytyy sivuilta)
http://www.europasportregion.info/index.php?id=107&L=1
http://www.zellamsee.at/pinzgauerisch/sommer.html

Thorsten

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Majoituksia Zell Am Seessa
« Vastaus #10 : 27.11.2008, 21:58:16 »
Siitä keskustasta, kun lähtee kiipeämään vähän matkaa tietä pitkin sinne ylös, niin sieltä löytyy retkeilymaja. Olisiko "Alpenrose" -hotellia vastapäätä. Tosin joka toinen pensionaatti/hotelli on alpeilla sen niminen :D

Thorsten

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Zell Am See
« Vastaus #11 : 27.11.2008, 22:04:25 »
Kyllä siellä kesällä tekemistä löytyy vaellus, muu urheilu ja vaikka virkistävä uinti Zeller Seessä ja auringonotto. Ainahan voi lähteä käymään läheisissä kylissä, kuten Saalbach ja Kaprun. Hyvät kulkuyhteydet sekä Salzburgiin että Innsbruckiin päin.
Turistirysähän se on. Paljon porukkaa, mutta hienoimpia paikkoja Itävallassa!
Lisäksi oikea urheilijan paratiisi.

T-musu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #12 : 28.11.2008, 09:58:02 »
^ ;D Eiköhän nuo yli 2v sitten kyselleet oo jo siellä käyneet? :D

T-musu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #13 : 28.11.2008, 10:01:13 »
^Ja tää vielä enemmän  ;D! Näähän kysmykset on ~5v vanhoja! :D Ainoo mesta, jossa oot käyny?

Mutta ite aiheeseen, jos nyt joku moisia vielä joskus miettii: Alueella on paljon guest houseja. Vähänkin jos viittii kauemmas ihan kaiken ytimestä lähteä.. Ne on yleensä edullisempia kuin hotellit.

Milma

• Moderaattori
  • Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #14 : 28.11.2008, 19:58:21 »
Yhdistetty kaksi Zell am See -ketjua. -Milma

peuno

• Himoreissaaja
  • prööt
    • Profiili
    • Virtuaalikoti
« Vastaus #15 : 01.12.2008, 23:01:10 »
Siitä keskustasta, kun lähtee kiipeämään vähän matkaa tietä pitkin sinne ylös, niin sieltä löytyy retkeilymaja. Olisiko "Alpenrose" -hotellia vastapäätä. Tosin joka toinen pensionaatti/hotelli on alpeilla sen niminen :D

Se Alpenrose oli muistaakseni 25e/yksiö toukokuussa offseasonina. Hieno paikka, hyvä aamiainen ja emäntä tottunut hyysään suomalaisia, jos sitä pitää etuna  :) . Suosittelen ja tuossa kuvia sieltä päin: http://travel.webshots.com/photo/2376522170060791546wHIStz

conard

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #16 : 22.06.2015, 12:36:13 »
Onko Zell am Seestä päivitettyjä mielipiteitä? Hakusessa olisi vaelluspaikka kesäksi, kohtuulähellä Salzburgia. Etsimme luonnon rauhaa, kivoja reittejä ja tunnelmallisia hütteja reittien varrella, emme sen kummemmin muuta. Joku kylpylä on plussaa. Zell am Seen maisemia on kehuttu, mutta järven ollessa tuollapäin luksusta pelkään tämän olevan kovin turistinen kohde? Kaksi paikkaa on Itävallassa käyty, Bad Gastein ja Mayrhofen, ja nuo olivat molemmat mukavia kohteita.

conard

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #17 : 21.11.2019, 11:45:59 »
Itse itselleni vastaten olimme Zell am Seessa viime kesänä. Ei ollut kyllä parasta Itävallan alppia: järvi tuntuu olevan tuollapäin niin kova juttu, että kovin turistinen oli tämä pikkukaupunki. Lisäksi mesta tuntui olevan isosti arabien suosiossa, koska tunnelma oli kuin lähi-idässä. Monissa kaupoissakin tekstit vain arabiaksi. Päähissit olivat myös ei-kävelyetäisyydellä kylästä, joten ei ollut haikkauksen kannaltakaan optimipaikka.

Tosin heti kylästä n. 40min haikin päässä oli erittäin idyllinen Ebenbergalm, joten tuo pelasti meidän reissua pitkälti. Yksi kivoimmista hütteistä, joita on tullut vastaan, ja hyvä ruoka (ja juoma).

Yövyimme Hotel Neue Postissa, joka oli kallis eikä ehkä ihan hintansa väärti. saunat ja allasosasto olivat tuon paikan kaikki kaikessa, eli jos ne ovat tärkeitä niin sitten tuon hinnan voi maksaa. Aamupala oli heikko, kun se alpeilla yleensä on erinomainen.