Kenian viisumi

(Luettu 23993 kertaa)

Touko

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - touko.sipilainen@kolumbus.fi
    • Profiili
    • http://www.toukosipilainen.com
    • Sähköposti
Kenian viisumi
« : 11.06.2010, 04:24:15 »
Hei,

Varasin yhdensuuntaisen lennon Keniaan. Vasta lennon varattuani tajusin, että Kenia kuten monet muutkin maat vaatii paluulippua tai jatkolippua näytettäväksi viisumia haettaessa. Koskaan aiemmin minulta ei ole paluulippua viisumia haettaessa kysytty, mutta en silti haluaisi riskeerata tämän kanssa. Tietääkö kukaan siis tarkemmin, kuinka ehdoton tämä vaatimus on käytännössä ja mikä on paras keino sen kiertämiseen?

Ajattelin että voisin hankkia halvimman mahdollisen lentolipun johonkin Kenian naapurimaahan, jotta täyttäisin tuon onward-lippuvaatimuksen. Onko kenelläkään tietoa että riittääkö bussilippu tai pelkkä matkasuunnitelma?
ww.intiasta.blogspot.com

www.toukosipilainen.com

Linnunlahti

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Vaatimus paluulipusta viisumia haettaessa/ Kenia
« Vastaus #1 : 11.06.2010, 13:33:49 »
^ Ainakin omalla kohdallani viisumeita haettaessa matkasuunnitelman esittäminen on riittänyt, eikä sitäkään aina ole tarvittu. Kokemusta ei kyllä Keniasta ole, mutta luulisi menevän samalla tavalla kuin muissakin viisumihauissa.
"Lahjakkaat muumipeikot ovat usein rauhattomia. Siksi minäkin ikävöin yhä uusia paikkoja ja uusi tuttavuuksia."
-Muumipappa

Touko

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : 11.06.2010, 16:15:38 »
Kiitos vastauksesta. Missä muodossa esitit oman matkasuunnitelmasi ja oliko sinulla mitään todisteita tai lippuja tukemassa sitä? Mistä maasta oma kokemuksesi on?

Olisi mukava kuulla jos jollain olisi kokemusta Keniasta tai muusta Itä-Afrikan maasta.
ww.intiasta.blogspot.com

www.toukosipilainen.com

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 11.06.2010, 16:30:05 »
Ainoa Afrikan maa, jossa paluulippua on kysytty, on Etela-Afrikka. Ylitin rajan Tansaniasta Keniaan ja taas Ugandasta Keniaan, eika matkasuunnitelmia kyselty. Taytin vain paperit ja loin kateen 25 dollaria, ja asia oli silla selva.

Nairobi on suosittu overland-rekkamatkojen aloituspaikka, ja varmaan monikin reppureissaaja poistuu maasta jotakin toista kautta, esimerkikisi juuri Tansaniaan tai Ugandaan.
She rides rollercoasters but never screams

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : 12.06.2010, 23:04:27 »

Eikö Kenian viisumin saa lentokentältä? Ainakin maarajoilla sen sai.

Suurlähetystöt ja maahantuloviranomaiset tuskin ovat ongelma. Lentoyhtiö todennäköisemmin. Suomihan on pilkuviilausmaa, joten jos lennät Suomesta lentokentällä virkailija saattaa hyvinkin alkaa nipottamaan yhdensuuntaisesta lipustasi.

Kannattaa väkertää jokin lipulta näyttävä läpyskä Kenieasta eteen päin, jota heilutella pilkunviilaajille.

Touko

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : 14.06.2010, 15:04:52 »
kiitokset taas vastauksista.

olen lentemässä briteistä, joka tosin on vielä huomattavasti pahempi pilkunviilausmaa.

sinänsähän olisi kiinnostavaa että emirates ensin myisi yhdensuuntaisen lipun mainitsematta siihen liittyvistä ongelmista ja sitten valittaisi yhdensuuntaisesta lipusta.
ww.intiasta.blogspot.com

www.toukosipilainen.com

phanatic

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 14.06.2010, 15:17:44 »
sinänsähän olisi kiinnostavaa että emirates ensin myisi yhdensuuntaisen lipun mainitsematta siihen liittyvistä ongelmista ja sitten valittaisi yhdensuuntaisesta lipusta.

Miksei myisi? Eihän se ole lentoyhtiön ongelma jos asiakas ei tajua hankkia viisumia, jatko- tai paluulippua tai muuta jonkin maan vaatimaa asiaa. Lentoyhtiö myy matkan ja sinä vastaat siitä, että täytät maahantulon edellytykset kohdemaassa.

Testailija

• Tonnitallaaja
  • 137 lentoa takana, mutta vain kaksi Ryanairilla.
    • Profiili
« Viimeksi muokattu: 14.06.2010, 19:03:14 kirjoittanut Testailija »
Donde el viento me lleve... ja reppua en kanna, enkä rinkkaa omista, mutta kodissani on vieraillut 21 eri kansallisuutta.

KristiinaE

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #8 : 16.06.2010, 17:47:22 »
Me oltiin Keniassa maaliskuussa, viisumi saatiin lentokentalta, eika ollut puhettakaan paluulipun nayttamisesta! Sita en muista olisiko viisumikaavakkeessa kysytty paluulennon numeroa, mutta mitaan todistetta asiasta ei ainakaan joutunut nayttamaan.

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 17.06.2010, 18:10:11 »

Miksei myisi? Eihän se ole lentoyhtiön ongelma jos asiakas ei tajua hankkia viisumia, jatko- tai paluulippua tai muuta jonkin maan vaatimaa asiaa. Lentoyhtiö myy matkan ja sinä vastaat siitä, että täytät maahantulon edellytykset kohdemaassa.

Olen ainakin (joskus muinoin) ymmärtänyt, että jos lentoyhtiö ottaa lennoilleen ihmisen, jolla ei ole viisumia/oikeutta astua maahan, niin lentoyhtiö on vastuullinen palauttamaan henkilön alkuperäismaahan. Voi olla, että olen ymmärtänyt väärin, mutta kyllä mulla on ainakin aina tarkistettu, että viisumi on olemassa ja passissa tarpeeksi voimassaoloaikaa, jos olen lentänyt maahan missä viisumia on vaadittu.

Mutta siis, en huolehtisi siitä Kenian viisumista- kannattaa vain katsoa, että on tasasumma mukana, sillä se nopeuttaa toimintaa. Ainakin maarajoilla virkailijoilla ei usein ole vaihtorahoja muutenkaan...

Milma

• Moderaattori
  • Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #10 : 17.06.2010, 19:04:09 »

Olen ainakin (joskus muinoin) ymmärtänyt, että jos lentoyhtiö ottaa lennoilleen ihmisen, jolla ei ole viisumia/oikeutta astua maahan, niin lentoyhtiö on vastuullinen palauttamaan henkilön alkuperäismaahan. Voi olla, että olen ymmärtänyt väärin, mutta kyllä mulla on ainakin aina tarkistettu, että viisumi on olemassa ja passissa tarpeeksi voimassaoloaikaa, jos olen lentänyt maahan missä viisumia on vaadittu.

Näin toki, mutta harvemmin viisumia on lipun ostotilanteessa kyselty. Eiköhän ne hoideta sitten vasta lentokentällä. Ja koneeseen on tuskin asiaa, jos vaadittavia dokumentteja ei löydy.

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #11 : 17.06.2010, 19:40:57 »

Näin toki, mutta harvemmin viisumia on lipun ostotilanteessa kyselty. Eiköhän ne hoideta sitten vasta lentokentällä. Ja koneeseen on tuskin asiaa, jos vaadittavia dokumentteja ei löydy.

Koneesta voi lentokentalla jaada pois, jos lentoyhtiolla ei ole varmaa tietoa etta ko matkustaja perilla saa viisumin. Itse olen kerran melkein jaanyt koneesta Hgissa, kun lentoyhtiolla ei ollut tietoa etta Suomen kansalaiset voivat saada viisumin ko maahan. Se oli kohtuullisen uusi kaytanto, ehka vuoden voimassa ollut. Neuvottelin sitten itseni koneen vaihtopaikkaan (jonne ei tarvittu viisumia), sain sinne kollegalta faxilla vakuutuksen ko kohdemaan immigrationilta etta suomen kansalaiset voivat saavat viisumin kentalla ja silla paasin koneeseen. Toinen vaihtoehto olisi ollut hankkia ko vaihtopaikassa viisumi.

Kenian suhteen tokkopa naita ongelmia on. Sinne ovat Suomen kansalaiset saaneet viisumin kentalla niin kauan aikaa se on vaadittu.

mini84

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Kenian viisumista..
« Vastaus #12 : 13.07.2010, 19:53:17 »
Olen lähdössä Keniaan vaihtoon kolmeksi kuukaudeksi ja tarkoitus oli ottaa viisumi paikanpäältä, mutta koska minulla lähtee jatkolento Kisumuun 1,5 tunnin kuluttua kannattaako minun se hankkiakin Tukholmasta etukäteen? Elikkäs onko teillä tuhraantunut siinä paljon aikaa, vai menikö se hyvin kivuttomasti ja nopeasti?

Olen erittäin kiitollinen vastauksesta, koska todella myöhään heräsin huomaamaan koko asiaa..

karvonenminna

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Kenian viisumista..
« Vastaus #13 : 13.07.2010, 21:36:01 »
Moi!
Itse lensin Nairobiin vajaa vuosi sitten ja muistaakseni viisumin ostin samasta pisteesta jossa passi tarkastettiin. Yksi lomake sita varten piti tayttaa ei muuta. Homma hoitui ainakin silla kertaa nopeasti.

minna

Nallis03

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Kenian viisumi
« Vastaus #14 : 13.07.2010, 21:41:43 »
Yhdistetty kaksi ketjua vaihdettu otsikko selkeämmäksi.

mini84

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #15 : 14.07.2010, 16:15:14 »
Kiitos paljon Minnalle vastauksesta, nyt turvallisin mielin otan sen lentokentältä.. Vierähti taas yksi huoli jorpakkoon   8)

Kenyah

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #16 : 17.07.2010, 18:52:12 »
Muutama kuukausi sitten tilanne oli aikalailla sama kuin on ollut aikaisemminkin. Eli kentältä ostaa sen tottakai. Mut nyt piti vissiin täyttää pari paperia. :) Mentiin ensin tiskille yhden paprun kanssa ja ei riittänyt.. Lomakkeissa on pari kohtaa kuten yhteyshenkilö ja paikka mihin on menossa. Helpottaa ja nopeuttaa täyttämistä kun on itsellä etukäteen tiedossa mitä niihin vastaa. Jos en väärin muista, niin mun piti soittaa sieltä kentältä tutulle ja kysyä osoitetta siihen paperiin kun ei ollut missään ylhäällä sitä. Mutta uskoisin että pelkkä hotellinkin tai vastaavan nimi riittää.
Elämä laajenee tai kutistuu oman rohkeutemme mukaan.
(Anais Nin)

Talvikko

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #17 : 11.09.2011, 12:57:52 »
Hei!
Olen lähdössä parin viikon lomalle Keniaan. Lennot on varattu Nairobiin, mutta tarkoitus olisi matkan aikana poiketa Tansaniankin puolella (lentäen). Tietäisiköhän joku pitääkö tuo Kenian viisumi siis ostaa uudestaan Tansaniassa käynnin jälkeen?

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #18 : 12.09.2011, 12:23:11 »
Tietäisiköhän joku pitääkö tuo Kenian viisumi siis ostaa uudestaan Tansaniassa käynnin jälkeen?

Se on mainittu useaan kertaan jo tassa ketjussa- ei tarvitse ostaa uudelleen, jos kokonaisvierailuaika ei ylity kolmea kuukautta.

Talvikko

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #19 : 12.09.2011, 15:33:09 »
Ai, en edes huomannut... Mutta kiitos vastauksesta!