Ongelmia autonvuokrauksessa

 (Luettu 23091 kertaa)

otl

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 424
    • Profiili
Vs: Ongelmia autonvuokrauksessa
« Vastaus #20 : 05.01.2012, 06:13:56 »
Onko muilla kokemuksia vastaavasta? Toisaalta ärsyttää oma tyhmyys ja toisaalta ärsyttää myös se, että asiakkaana pitäisi tietää niin paljon kaikista asioista. Ei meille tiskillä mistään tuommoisista mitään puhuttu, saatiin vain numero, johon soittaa, jos jotain tapahtuu. Pitääkö asiakkaan todella ottaa kaikesta selvää itse? Vai puuttuiko meiltä vain maalaisjärkeä? Nuo naarmut olivat niin pieniä, ettei niitä helpolla nähnyt, joku toinen ei ehkä olisi huomannut ollenkaan, mutta mies huomasi. Ehkä siksikään ei hoksattu niistä ilmoittaa, isommasta lommosta olisi ehkä mentykin takaisin tiskille.

säästyy naarmujen kyttäilyn ja merkkaamisen vaivalta (eikä tartte parkkihalleissa tähtäillä niin tarkasti ;) jos ottaa laajennetun vakuutuksen (omavastuunpoisto) joka kattaa vuokrauksen aikana tulleet vauriot, joka siis pitää sisällään myös autossa jo olleet naarmut joita ette huomanneet / merkanneet. tulee usein halvemmaksi ottaa tämä jo netistä autoa buukatessa, jos sitä ei ole niin vuokraamossa koittavat jokatapauksessa myydä sitä ylihintaan. huom esim holidayautosin kautta varatessa tämä vakuutus on jo valmiiksi.

Hanubongari

  • Reissaaja
  • Viestejä: 22
    • Profiili
Vs: Ongelmia autonvuokrauksessa
« Vastaus #21 : 05.01.2012, 08:26:26 »
Minulle on käynyt vähän vastaavasti. Islannissa vuokrasimme auton (Budget) ja saimme lomakkeen, johon meidän piti merkitä jo olemassaolevat naarmut (ok juttu). Mutta en tajunnut katsoa tuulilasia. Autoa palauttaessa meiltä veloitettiin tuulilasi, koska se ei kuulunut siihen vakuutuksen piiriin. No, onneksi kyseessä ei ollut kuin 100 euroa, mutta aina se syö :) Varsinkin, kun jälki ei ollut tullut meidän aikana. Tämän jälkeen olen suorittanut alkutarkastukset toooosi tarkkaan, jokainen pikkuinenkin skraapu merkitään. Vancouverin saarella sai Budgetin työntekijä sen tuta. Siellä vuokrasimme taas autoa (sama firma) ja joku äijä tuli merkkaan naarmut. Noh, kun hän oli omasta mielestään valmis, minä jatkoin. "Täällä on, kuules, täälläkin on, etkö nähnyt tätä..." Sain vähän pyöreitä katseita osakseni :D

« Viimeksi muokattu: 05.01.2012, 08:32:54 kirjoittanut Hanubongari »

maanma

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 534
    • Profiili
Vs: Ongelmia autonvuokrauksessa
« Vastaus #22 : 06.01.2012, 16:51:31 »
säästyy naarmujen kyttäilyn ja merkkaamisen vaivalta (eikä tartte parkkihalleissa tähtäillä niin tarkasti ;) jos ottaa laajennetun vakuutuksen (omavastuunpoisto) joka kattaa vuokrauksen aikana tulleet vauriot, joka siis pitää sisällään myös autossa jo olleet naarmut joita ette huomanneet / merkanneet.
Ei välttämättä näin. Esim eAutovuokraamon omavastuun alennusvakuutus koskee vain tilanteita, joissa olet onnettomuuden osapuoli. Tämänkin huomasin vasta kahden vuokrauksen jälkeen. Muiden vuokraamojen ehtoja en ole edes älynnyt lukea.

jyka

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 372
    • Profiili
    • Reissukuvatuksia
Vs: Ongelmia autonvuokrauksessa
« Vastaus #23 : 06.01.2012, 19:23:01 »
Meinas tulla meillekin oppirahoja. JFK:n kentältä otettiin auto national-vuokraamolta eikä tullut mieleen/muistanut tutkia autoa, satoi vettäkin sopivasti.
Tuotiin sitten takaisin niin autossa oli paljonkin jälkiä mutta yksikään ei tullut meidän ajoissa.. Sitten jännitettiin ja selitin tilannetta ja kohta ne tulivat sanomaan että ne oli ollut merkattuna jo aiemmin. HUH
Tärkeintä on lähteminen muistaa jonkun sanoneen..
Reissukuvatuksia http://jyka.fi/gallery2/ & http://jyka.pallontallaajat.net

ssaarima

  • Aloittelija
  • Viestejä: 18
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Ongelmia autonvuokrauksessa
« Vastaus #24 : 31.01.2012, 12:15:25 »
Onko kenelläkään ollut kokemuksia reklamaatiosta autovuokraamolle?

Tultiin sunnuntaina Euroopan reissulta. Lennettiin Saksaan, josta vuokrattiin auto reiluksi viikoksi lentokentältä Autoeuropen kautta ja mentiin Ranskaan, Sveitsiin ja Italiaan. Auto oli Avisin auto, jonka Autoeurope välitti.

Huomattiin (tai mies huomasi) auton ovessa pienet naarmut, kun käveltiin auton luokse. Noh, ensikertalaisina ajateltiin, että tokihan autovuokraamo on tietoinen naarmuista kun kerran tarkistavat autot jokaisen vuokrauksen jälkeen eikä ilmoitettu niistä mihinkään. Sen verran kuitenkin tajuttiin, että otettiin kuvat naarmuista ennenkuin lähdettiin liikkeelle. Nyt sitten tänä aamuna huomattiin, että Visalta oli veloitettu 300 e noista naarmuista.

Tänään olen sitten soitellut Autoeuropelle ja saanut ohjeet reklamaation tekemiseen. Sähköposti kuvien kera on lähetetty. Nyt vain mietin, kuinkakohan kauan käsittelyssä kestää ja mitä voi odottaa lopputulokseksi. Onko edes mitään toiveita, että voisi saada rahansa takaisin? Iso summa tuo 300 e meille on ja tuplaa samalla auton vuokrahinnan.

Onko muilla kokemuksia vastaavasta? Toisaalta ärsyttää oma tyhmyys ja toisaalta ärsyttää myös se, että asiakkaana pitäisi tietää niin paljon kaikista asioista. Ei meille tiskillä mistään tuommoisista mitään puhuttu, saatiin vain numero, johon soittaa, jos jotain tapahtuu. Pitääkö asiakkaan todella ottaa kaikesta selvää itse? Vai puuttuiko meiltä vain maalaisjärkeä? Nuo naarmut olivat niin pieniä, ettei niitä helpolla nähnyt, joku toinen ei ehkä olisi huomannut ollenkaan, mutta mies huomasi. Ehkä siksikään ei hoksattu niistä ilmoittaa, isommasta lommosta olisi ehkä mentykin takaisin tiskille.

Mikäpäs tämän tilanne on, kuinka tässä lopulta kävi?

Ettei vain teilläkin kyseessä ollut Frankfurtin lentoaseman toimipiste? Juurikin tuli vuokrattua itselle auto kyseisestä paikasta Avikselta, ja tuossa huvikseni hieman googlettelin, niin tuntuu melkoisesti tulevan suht tuoreita 'Avis-rental-scam' -osumia vastaan juurikin Frankfurtin lentoaseman toimipisteestä ('Avis Frankfurt Airport' -haulla). Näitä lukiessa muistui mieleeni tämä tapaus, ja sopii hyvin samaan kaavaan.

Pistää miettimään, meneekö oma varaus uusiksi, on tosin peruttavissa.

Täytyy sanoa suoraan, että luovutin pitkin hampain. Nyt jälkeenpäin ajateltuna olisi varmaan ollut hyvä juttu ottaa yhteyttä Suomen Avis-liikkeeseen. Se ei tuollointullut mieleen. Kysessä oli Frankfurt-Hahnin lentokenttä. Ensi kesäksi taas autonvuokraus suunnitteilla, ainakin tiedetään, mitä firmaa ei käytetä.

Ja toiseen kommenttiin liittyen, meillä oli jo jokin netin tarjoama vakuutus, mutta se ei tätä nyt sitten korvannut. Muuta ei ollut saatavilla vuokrauksen yhteydessä. Tuonkin vakuutuksen ehdot olisi muuten pitänyt tarkistaa, voihan olla, etteivät "huomanneet" vakuutuksen olemassaoloa.

mitakane

  • Aloittelija
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Ongelmia autonvuokrauksessa
« Vastaus #25 : 19.04.2016, 14:00:44 »
Omat negatiiviset kokemukset Hertzin kanssa toimimisesta Espanjassa. Pitkään piti vääntää aiheettomasti peritystä naarmusta, mutta onneksi sain vinkin ECRCS.EU:sta, jonka kautta lopulta sain Hertzin huijaamat rahat takaisin. Onnekseni otin videon autosta vuokrauksen alussa.

https://hertzcheat.wordpress.com/story-about-how-hertz-in-tenerife-cheated-me-and-almost-succeeded/

elco

  • Aloittelija
  • Viestejä: 1
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Ongelmia autonvuokrauksessa
« Vastaus #26 : 13.04.2018, 08:47:45 »
Varoitus kaikille, että Hertzin nettihintoihin ja ehtoihin ei voi luottaa. Nettivarauksessani Meksikoon oli USD hinta, jonka piti sisältää verot ja palvelumaksut.  Meksikossa sitten lyötin eteen soppari, jossa valuuttakurssina oli MXN ja paikanpäältä ostetut lisäpalvelut verottomina ja palvelumaksuttomina yhdistetty niin, että alkuperäistä varauksen hintaa ei ollut nähtävissä. Huomasin, että jotain mätää tässä on ja yritin selvittää paikallisen agentin kanssa asiaa, mutta koska varaussähköposti oli suomeksi eikä kaveria kiinnostanut palaakaan niin vaihtoehdoksi jäi kävellä ulos ja ihmetellä mitäs sitten tehtäisiin Meksikolaisen pikkukaupungin keskustassa tai pistää nimi alle. Yritin selvittää asiaa jälkeenpäin Hertzin asiakaspalvelun kanssa, mutta niitä ei kiinnosta palaakaan ja vetoavat soppariin, johon taas yksi torvi asiakas pisti nimen alle. Hertz ei suostunut - eikä pystynyt - esittämään laskelmaa, joka olisi täsmännyt varaukseen.

Loppudamage oli kahden sadan varauksesta ehkä satanen silkkaa kusetusta ja pari kymppiä valuuttakurssikusetusta päälle. Eli prosentuaalisesti merkittävän paljon.  Tämän lisäksi bumppasivat vielä prepaid fuelin litramäärää viidellä ylöspäin laskulla verrattuna soppariin. Tämän viisi euroa sain hirveän väännön jälkeen takaisin, mutta kuvaa kuinka katala firma on kyseessä.

Eli opit:
1) Vältä Hertziä kuin ruttoa. Paikallisen Manolon nyrkkipaja ei kuseta yhtä paljon kuin maailmanluokan brändi.
2) Jos kuitenkin erehdyt tekemään bisnestä Hertzin kanssa niin älä osta lisäpalveluita kuten omavastuun poistoa, koska niillä Hertz sumentaa näkyvyyden alkuperäisen varauksen hintaan
3) Jos varauksen hinta ei täsmää tai muuten epäilet kusetusta niin taistele taistelu ennen nimen pistämistä paperiin. Varaudu siihen, että joudut poistumaan ilman autoa, koska agentteja ei asiakaspalvelu ja sinun ongelmasi kiinnosta lainkaan - ainoastaan sinun rahasi
4) Tarkista laskutus ja selvitä laskutusepäselvyydet autoa palauttaessasi
5) Varaa paljon aikaa noutoon ja palautukseen, koska agentti on siilipuolustuksessa ja odottaa, että asiakas lopulta antaa periksi ja poistuu
6) Vältä Hertziä kuin ruttoa
« Viimeksi muokattu: 13.04.2018, 08:51:15 kirjoittanut elco »