Pallontallaajat.net

Sairaanhoitajaksi MINNE? Mielipiteitä :)

(Luettu 3172 kertaa)

ella89

• Aloittelija
    • Profiili
Sairaanhoitajaksi MINNE? Mielipiteitä :)
« : 19.07.2010, 14:51:45 »
Hei,

olen halunnut 15-vuotiaasta asumaan ulkomaille ja asuinkin Espanjassa vuoden lukioaikoinani. Nyt olen siis suorittanut lukion ja opiskelen sairaanhoitajaksi, puolitoista vuotta jäljellä.

Olen vahvasti päättänyt lähteä ulkomaille heti valmistumiseni jälkeen ja eniten houkuttelisivat Euroopan maat. USA:an ja Kanadaan sekä Aasiaan (olen siellä paljon matkustellut) pääsy on vaikeaa ja Aasiassa ei liene alan tekijöistä edes pulaa. Myöskään Venäjä ei käy kielitaidon puutteen takia, ym.

Mitä maata suosittelisitte? Olen nimittäin päättämässä kyseistä maata nyt ja aloittamassa kielen opiskelun elo-syyskuun aikana. Espanjasta olisin hyvin kiinnostunut, samoin Italia ja Portugali, vaikka en viimeisten kieltä osaakaan. Ainoaksi ongelmaksi muodostuu maiden taloudellinen tilanne, joka käsittääkseni ei välttämättä muutamassa vuodessa kohene. Eli ulkomaisen sairaanhoitajan vaikea saada töitä. Onko jollain tietoa tästä?

Pohjoismaita en harkitse.

Tietääkö joku esim. maakohtaista tietoa (mitä vain) Saudi-Arabiasta, Englannista, Itä-Blokin maista ja muuten Etelä-Euroopasta? Entäs Hollanti ja Sveitsi, jne.? Onko kallista? Paljon suomalaisia? Työllisyystilannetta, ym.. kaikki vinkit otetaan kiitollisena vastaan :-) Olen siis valmis näkemään vaivaa asian eteen. Lisäksi haluaisin kysyä mielipiteitänne siitä, kuinka paljon olisi järkevää säästää rahaa Euroopan maihin lähdettäessä, jos minulla ei ole työpaikkaa ennen lähtöä vaan etsin paikan päältä.

Kirnauskis

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Sairaanhoitajaksi MINNE? Mielipiteitä :)
« Vastaus #1 : 19.07.2010, 15:34:46 »
Kaverini oli Saudeissa, jotenka omakohtaista kokemusta ei ole, mutta juttuja kuulin paljon. Tienasi hyvin ja muita suomalaisia oli myös samassa paikassa, mutta kovasti tuntui rassaavan se, että yksinäisenä naisena oli tosi vaikea liikkua missään. Ja sai kerran jopa siveyspoliisilta varoituksen, kun farkun alta näkyi kymmenen senttiä nilkkaa. Ja olikohan niin, että kolmen varoituksen jälkeen lentää maasta ulos. Niin että jos itse haluaisin vain rahaa, niin sinne! Jos taas haluaa liikkua vapaasti jne. niin mihin tahansa muualle.

Omakohtaista kokemusta ei tästäkään ole, mutta Sveitsi on varmaankin hyvä vaihtoehto. Sinne ehkä itse lähtisin. - Jos osaat saksaa, niin on aika laajat mahdollisuudet.

Nää neuvot nyt meni aika lailla mutulla, mutta sanoinpa kuitenkin :)
Kotiin on moni kuollut.

kaurahiutale

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 19.07.2010, 15:56:21 »
Katteles mol.fi sivuilta. Sieltä saa jo hyvän kuvan missä töitä ois sairaanhoitajille ulkomailla tarjolla. Bongasin ainakin Australia, Arabiemiraatit, Saudi-Arabia. Jo noissa maissa useita kymmeniä paikkoja auki sairaanhoitajille.
Ja näytti olevan hyvät edut monissa. Esim ilmaiset lennot mennen tullen ja välissä, pitkät lomat, ilmainen asuminen jnejne.
Tsemppiä!

borracha

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - sagittarius89@luukku.com
    • Profiili
    • http://irc-galleria.net/view.php?nick=borracha
« Vastaus #3 : 19.07.2010, 16:08:04 »
Espanjassa luulisi olevan suomalaiselle sairaanhoitajalle kysyntää ainakin Costa del Solilla ja Costa Blancalla, joissa on paljon suomalaisia asukkaita. Solillahan on kansainvälinen Xanit-sairaala. Taitaa löytyä myös vanhuksille hoitopaikkoja ja varmaan niihinkin sairaanhoitajia palkataan. Fuengirolassa esimerkiksi on Perhekoti Helena.
La vida es una aventura y hay que vivirla.

Ruuhkis

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 19.07.2010, 17:15:21 »
Tuossa vahan aika sitten katselin etta Australiaan haettiin sairaanhoitajia ( loytyy Mol sivuilta tarkemmat tiedot).

Ps. Nytkin nayttais olevan paikkoja auki.

Onnea hakuun!

Edit. Taalla olikin jo tasta mutta kehoittaisin huomioimaan ilmoituksissa ilmenevan palkkatason..... ::)

« Viimeksi muokattu: 19.07.2010, 17:18:10 kirjoittanut Ruuhkis »

kissankoipi

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 19.07.2010, 18:01:45 »
Jos et oo jo hokannu, niin hoitajat.net foorumissa on paljon juttua ulkomailla työskentelystä..

ella89

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #6 : 20.07.2010, 14:30:00 »
Kiitos todella hyvistä vinkeistä! :-) Kyllä tiedän hoitajat.net:istä ja Mol:sta, mutta ajattelin kysellä muitakin hyviä vaihtoehtoja :)
Aloitan elokuussa parantamalla kursseilla espanjaani ja englantiani sekä lukemaan hollannin tai saksan alkeita. Otan vielä miellään vinkkejä vastaan :) Saudit kuulostaa sinällään todella hyvältä, jos lähtee liikkeelle esim. puoleksi vuodeksi dollarin kuvat silmissä vilkkuen..

Eev

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : 20.08.2010, 00:30:57 »
Juuri Nepalilaista sairaanhoitajan arkea puuhanneena voin sanoa, että älä mene sinne. Palkka työnsuhteen on 54 euroa sekä olosuhteet ovat aika rankat. Myöskään valkoihoinen ei ihan helpolla pääse käsiksi edes oikeisiin hommiin, vähän menee sellaiseksi seinien tuijottamiseksi :(

Jos nepal kiinnostaa, hae http://www.ciwec-clinic.com/
Ihan kiva kansainvälinen sairaala, jossa kv-staff.

piijas

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #8 : 31.10.2010, 17:55:14 »
Olen itse tällä hetkellä Kreikassa Ateenassa Erasmuksen kautta vaihdossa. Täällä palkkataso on yllättävän huono, ja sairaanhoitajat saavat palkkaa yksityisellä n. 1200e/kk ja julkisella n. 700e/kk.
Työhön ei toki liity yhtä suurta vastuutakaan kuin meillä Suomessa.. Lääkärit päättävät ihan kaiken, eikä sh:n tarvitse omalla päällään ajatella juuri koskaan.. Lisäksi sairaanhoitajan työnkuva on suppeampi, koska lääkärit hoitavat suuren osan hoitotyöstäkin. Esim. haavasiteet vaihtaa lääkäri. Riippuu ihmisestä voiko sen laskea hyväksi vai huonoksi asiaksi. Itse koen, että työ on täällä helpompaa ja vähemmän stressaavaa, mutta on ikävä Suomen hoitotyötä. Tykkään saada tehdä itse ja ajatella itse.
Ilmapiiri töissä on täällä tosi hyvä. Hoitajat tuntuvat oikeasti viihtyvän töissään, ja hierarkia eri hoitajien, potilaskuljettajien, lääkärien yms. välillä ei ole kovin suuri, mikä on mielestäni mukavaa.