Interrail Iso-Britanniaan

(Luettu 11531 kertaa)

Magdalena

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #20 : 15.10.2004, 16:58:01 »
Pari kuukautta oon tässä tehnyt tuttavuutta Englannin rautateihin, useamman kerran hiuksiani repien. Brittien kanssa voi aina keskustella säästä- tai huonosti toimivasta junaliikenteestä. Junavuoroja peruutetaan täysin mielivaltaisesti, vaihtoyhteydet ovat epäselvät ja junat myöhästelevät. Mua ei tuo myöhästeleminen rassaa, mutta naapurini ei esim. uskalla matkata neuvotteluihin junalla, koska pelkää myöhästyvänsä. Nää rautatiet on jotenkin ihan kaoottisessa tilassa.. Lipun hinta saattaa sitten vaihdella paljonkin, riippuen ajankohdasta ja kuinka paljon aikaisemmin sen varaa.

Jep. Mutta silti olen taas sunnuntaina Lontooseen menossa junalla. Tykkään matkustaa junalla, eikä mua pienet junan vaihdot kesken matkan tai tunninkin myöhästelyt lannista. :D

Momo

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #21 : 15.10.2004, 20:15:13 »
olin viime kesänä reilaamassa ympäri britanniaa ja oli kyllä ihan mahtava reissu  :D  
lensin lontooseen ja sieltä tein visiitin cambridgeen ja newquayhin (pieni surffaus paikka cornwallissa) sen jälkeen kävin walesissa parissa paikassa. seuraavaksi oli vuorossa lautta matka irlantiin, en tosin ehtinyt olla siellä pitkään, vietin vaan muutaman päivän dublinissa. sitten taas takaisin englantiin ja leedsin, manchesterin sekä muutaman pikkukylän kautta siirryin skotlantiin. siinä vaiheessa aikaa ei ollut enää hirveesti, joten kävin ainoastaan glasgowissa, invernessissä ja edinburghissa, josta lensin takaisin suomeen.
junat tuli aina välillä aikataulun mukaan, mutta melkein aina ne oli noin 10 minuuttia myöhässä. yksi juna tosin yli tuli tunnin myöhässä, että sitäkin tapahtuu.
hinnat on aika kalliita, hotelleja kannattaa välttää viimeiseen asti ja B&B paikatkin on yllättävän kalliita. hostellit on sentään ihan kohtuu hintaisia halvimmat n. £9/yö

jos vaan on aikaa niin kannattaa mennä johonkin pienempään kylään esim. lake distric/cumbria on täynnä pieniä ja kauniita (emmerdalen näkösiä) kyliä, joissa on  ihan hyvä meininki ja suomalais turistit saa positiivista huomiota!! tosin windemere kannattaa kiertää kaukaa, se on kunnon turisti keidas, sieltä on aitous kaukana!!

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #22 : 16.10.2004, 15:55:59 »
Laitetaan nyt sitten tämän aiheen jatkoksi...
Aiemmin kyselin toisessa paikassa busseista leedsiin, mutta nyt on tarkoitus mennä junalla.

Ainoa kokemus junasta Englannissa on Euston station - Stansted Airport, Stansted expressillä. Tuolloin junia oli peruttu ja myöhässä, joten jäi vähän huono maku suuhun.

Nyt on siis matka Lontoo - Leeds ensi kuun puolivälin aikoihin, perjantaina. Yhtiö on Transpennine Express ( ? ), suoran menon (ja paluun myöhemmin) ottaisin.

Saanko ostettua lipun hieman ennen junan lähtöä asemalta (King's Cross tietääkseni) kohtuulliseen hintaan (vai onko internetistä varattuna halvempi)? Miten on paikkatiedot, tuleeko se automaattisesti lippuun?  Mahtaako nuo perjantain junat olla hyvinkin täynnä, vai mahtuuko yksi mukaan?  :roll:

Jos nyt jonkinlaista vastausta saisi näihin.. eiköhän sitä kompuroiden etiäpäin päästä siellä sitten  :lol: