Pallontallaajat.net

Dahab

(Luettu 3692 kertaa)

inez

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Dahab
« : 29.07.2010, 10:40:45 »
Olisko kellään tuoreita kokemuksia Dahabista? Millainen paikka, hyviä ruokapaikkoja, palveluita, tekemistä yms, kaikenlaista tietoa kaivataan. Tuonne olis tarkoitus matkata marraskuussa, olis kiva vähän etukäteen tietää, mihin sitä onkaan menossa
 :)

inez

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Dahab
« Vastaus #1 : 02.08.2010, 11:09:02 »
Eikö tosiaan kellään ole kerrottavaa Dahabista? Vaikka vähän vanhempiakin kokemuksia? Kertokaa nyt ihmeessä jotakin!  ;)

phanatic

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 02.08.2010, 12:51:21 »
Kokeilepa kirjoittaa hakuun "dahab".

inez

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : 02.08.2010, 13:17:35 »
Kokeiltu on :) Ei vaan ollut mitenkään informatiivisia juttuja ko. paikasta. Noh, pianhan tuon pääsee itse toteamaan, millainen paikka on kyseessä :)

Hermit

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 02.08.2010, 14:08:07 »
Dahab on aivan loistava paikka! Itseeni ainakin kolhati. Yövyin Seven Heaven -nimisessä hotellissa (www.7heavenhotel.com), jossa dormit olivat 1,5-3€ yö ja kahden hengen huone yht. 6€ yö. Näin ainakin alku vuodesta. Henkilökunta oli aivan mahtavaa, voin vain suositella! Porukka järjesti välillä bileitä myös aavikolla. Jos haluaa vähän tasokkaampaa majoitusta, niin Penguin Village näytti hyvin mukavalta.

Dahab on unelma paikka sukeltamiseen ja snorklaamisene. Riutta on ihan rannan vieressä. Lähellä on myös Blue Hole ja Canyon sekä lukuisia muita hyviä daiv saitteja. :) Itse sukelsin Divers Down Underin kanssa (Seven Heavenin tiloissa). Vaikutti erittäin asialliselta toiminnalta. Saman porukan kanssa tein myös reissun Thistlegorm hylylle, joka on lähellä Sharm el Sheikkiä.

Kunnon hiekkarantaa ei ihan keskustassa ole, Lighthousen jälkeen alkaa jonkin moinen ranta, mutta itse en sitä kokeillut. Rantaviivaa reunustaa ravintolat, joissa useimmissa on myös rantatuolit. Itse olin usein Yallan tuoleilla ottamassa arskaa. Tuolit eivät mitään maksaneet, mutta tilasin yleensä sitten jonkun juoman tai jotain. Yallassa vietettiin myös useita kosteita iltoja.

Rannan ravintoloissa on aika pitkältti samanlaiset ruokalistat, hinnoissa on jonkin verran eroa. Ali Baba on kuulemma paikan tasokkain ravintola. Kävin siellä kerran ja meinasi alkaa ärsyttämään kun tuhkakuppi tultiin vaihtamaan aina kun olin tumpannut ja sain uuden tilalle.  ;D Ravintoloista voin suositella lähellä olevaan Sea Bright (tai jotain sinne päin) nimistä paikkaa. Jos käyt ensin hakemassa oluset läheisestä viinakaupasta ja samalta aukiolta kävelet noin 50m sisämaahan päin on ravintola siinä kadun vasemmalla puolella. Ja omat oluset saa ottaa mukaan, kun ravintola ei tarjoile alkoholia. Loistavaa sea foodia huokeaan hintaan!

Dahabiin lähtisin kyllä heti takaisin!
« Viimeksi muokattu: 02.08.2010, 15:11:45 kirjoittanut Hermit »

inez

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : 03.08.2010, 11:32:56 »
Loistavaa, kohdevalintamme oli siis aivan oikea :) Kuulostaa hyvältä!
Teittekö mitään pitempiä retkiä, esim. Kairoon tms? Netistä löysin muutamia safarinjärjestäjiä Dahabissa, ilmeisesti sen suhteen ei ongelmia.

Hermit

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 03.08.2010, 11:48:27 »
Olin Egyptissä yhteensä 4 viikkoa, joten siinä tuli pyörittyä vaikka missä. Kairoon menee Dahabista bussi pari (ehkä 4?) kertaa päivässä, kesti muistaakseni 8h. Nopeammin pääsee jos menee bussilla Sharm el Sheikkiin (n. 1h) ja lentää siitä. Saavuin Dahabiin Luxorista bussilla, se matka kesi helvetilliset 20h. Yleensä on kuulemma vähän nopeampi, mutta meillä taisi mennä rengas rikki yöllä ja oli muutenkin kaiken näköistä säätöä.

Dahabista tehdään kaiken näköisiä retkiä, mm. Mount Sinain valloitus. Itse tyydyin kuitenkin sukeltamiseen ja chillaamiseen. En usko, että on mitään ongelmaa saapua paikan päälle ja pällistellä retkiä sitten fiilispohjalta.

inez

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : 21.09.2010, 14:03:25 »
Reissu se vaan lähenee hitaasti mutta varmasti :)
Nyt kun tässä on alkanut tuo sukeltaminen kiinnostaa, ja ajatuksenamme olisikin kokeilla lajia vaikkapa introlla, niin olisiko teillä suosituksia, tai käänteisesti "ei missään tapauksessa" jostain sukellusfirmasta? Siis hyviä ja huonoja kokemuksia saa kertoa! Käsittääkseni Dahabissa on näiden palveluiden tarjontaa pilvin pimein, mutta olisi kiva kuulla, kannattaisiko meidän suunnata askeleemme juuri johonkin tiettyyn paikkaan ja miksi.

Luuk

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 05.11.2010, 11:24:17 »
Tämä saattaa tulla jo myöhässä mutta heitänpä kuitenkin pari senttiäni likoon.

Silmiinpistävää Dahabissa muutama vuosi sitten oli venäläisten turistien määrä. Mestoilla kuitenkin hieman muuta Egyptiä enemmän omatoimisia reissaajia. Ei kuitenkaan kannata odottaa mitään rauhallista chillimestaa, perus jalkapallobaarit mökäävine britteineen löytyy.

Snorklaukseen paikka oli mainio ja sukelluskursseja oli tarjolla jos jonkinlaista, varmistu kuitenkin järjestäjästä(yleismaailmallinen punnitse riskit ja halvin ei ole aina paras pätee tässä. Suosittelen selvittämään näitä etukäteen). Retkiä tosiaan saa paikan päältä hommattua jos kiinnostaa. Me kiivettiin Mt. Sinaille joka oli ihan mukava kokemus sinänsä, mutta aivan turhan paljon ihmisiä kiipeämässä samaan aikaan. Retkiä järjestää N-määrä hotelleita, hämärämiehiä jnejne. retket ovat kuitenkin loppujenlopuksi pääosin samoja ja porukka kerätään ympäri Dahabia ja tungetaan minibussiin (pätee kaikkialla muualla myös). Mitä halvempi reissu sitä ahtaampi paku pätee aika hyvin, tosin näissä törmää mielenkiintoisempiin ihmisiin ja suuremmalla todennäköisyydellä välttää venäläiset sun muut turistit.

Rannassa olevat ravintolat ovat kaikki lähes identtisiä eikä mitenkään erikoisia saati suositeltavia.

Bussi tosiaan kulkee Dahab-Kairo väliä ja arvioitu kesto on se 8h, voi myös kestää 16h kuten meillä.
golfclap