Varsinainen tulikoe on luvassa huhtikuussa, kun se pääsee mukaan Teneriffalle ja heti perään Kiinaan.
No nyt on useampi reissu tehty laukku mukana ja pitää sanoa, että olen enemmän kuin tyytyväinen
Teneriffa eli lentokentältä vuokra-autoon ja autolla kartanolle tyyppisessä ratkaisussa ei laukku päässyt oikein oikeuksiinsa. Suurin etu oli siinä, että takaisin tullessa sai järkyttävän määrän tavaraa mukaan käsimatkatavara, mukaanlukien lentokoneateriat koko perheelle; Norwegianilla kun ei oikein saanut ruokaa edes rahaa vastaan.
Kiina eli parin viikon työmatka. Täällä laukku loisti todella hyvin. Se riitti ainoaksi käsimatkatavaraksi vaikka mukanani oli kolme kannettavaa oheisvermeineen omien tavaroideni lisäksi. Paikan päällä laukku muuttui käteväksi, joskin erittäin isoksi, repuksi työmatkoja varten. Takaisin lentäessä varsinaiset matkatavarat oli hyvä jättää jo lentoa vaihtaessa kentälle ja siirtyä lentokenttähotelliin, kun laukkuun mahtui työvermeiden lisäksi vaihtovaatteet paluumatkaa varten.
Kotimaan viikonloppumatkailussa laite on, nimensä mukaisesti, loistava. Mukaan mahtuu aivan kaikki tarvittava pyyhettä, lakanoita ja varakenkiä myöten. Ainoastaan kesähäihin mennessä oli puku pakattava erikseen ryppyjä välttääkseen.
Haat kestivät hyvin, eivätkä osoittaneet heikkouden merkkejä. Seison vieläkin väitteeni takana, mutta niin heikkoa tavaraa eivät ole kuin aluksi luulin. Paljon mainostamani karbiinihaat jäivätkin jo toisen reissun jälkeen suosiolla kotiin.
Läppäriä tai levyä ei tarvita jykevyyttä antamaan, mutta laukku lähtee muuttamaan muotoaan puolitäytenä. En vain olisi osannut arvata, että puolitäytenä reppumuodossa laukun pohja kääntyy kohti selkää (n. 90 astetta). Esteettisyyden lisäksi muuta merkitystä ei tällä kyllä ollut.
Reppumuodossaan laukulla on kontakti lähes koko selkään, joka minulle on synonyymi litimärälle paidalle. Senkin vuoksi on kantolaitteen merkitys minulle reppureissaamisessa sen verran tärkeä, että se menee salkkumaisen pakkaamisen ohi - silloin selkääni eksyy varastosta Deuterin rinkka Weekenderin sijaan. Muissa reissuissa lähtee tämä yksilö ehdottomasti mukaan varsinaisena- tai käsimatkatavarana.
Jos näistä saisi parhaat palat yhdessä, niin oltaisiin jo aika lähellä täydellisyyttä.