Pallontallaajat.net

Pahin floppi ja pettymys?

(Luettu 171915 kertaa)

tuomo

• Himoreissaaja
    • Profiili
Re: Pahin floppi ja pettymys?
« Vastaus #20 : 05.05.2003, 11:16:30 »
ihme narinaa. yksi valittaa turisteista, toinen paikallisista, kolmas siitä että kaupunki on ruma.

mä en ole matkustaessani pettynyt yhteenkään eurooppalaiseen kaupunkiin. aina on voinut vaihtaa maisemaa jos siltä on tuntunut. jos väsymys saa ahdistumaan, niin suosittelisin ettei sitä reiliä venytetttäisi ihan kuukauden mittaiseksi.

ilona

• Himoreissaaja
    • ICQ Messenger - 112101545
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #21 : 05.05.2003, 14:36:26 »
Lainaus

No, on ainakin ihan mukavia esiintyjiä. Mm. Saint Etienne! :) Saakohan tonne vain yhden päivän lippuja? ja onko kellään tiedossa että paljonko maksaa päivälippu/koko festarilippu?

Kannattavaa vaan huomata, että nuo kotisivut: niin bändit kuin aikataulut ovat vuodelta 2000!! Hinnatkin näyttävät olevan vielä liiroissa, nostalgiaa... (-;

Roosa

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #22 : 05.05.2003, 18:53:04 »
Lainaus
ihme narinaa. yksi valittaa turisteista, toinen paikallisista, kolmas siitä että kaupunki on ruma.

Jos topikin otsikkko on "Pahin floppi ja pettymys?" niin mitäpä muutakaan voi odottaa?
Jos narinat ei kiinnosta, tämänkin topikin voi skipata aivan hyvin.

juspu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #23 : 06.05.2003, 00:30:55 »
Itse en oikein ole pettynyt mihinkään paikkaan. Pitää aina koittaa nähdä ne positiiviset puolet, ja jos paikka tuntuu todella tylsältä niin vaihtaa maisemaa. Itseeni olen vain todella pettynyt. Kaksi kertaa olen mennyt Slovakian (so. Bratislava ;)) läpi, ja molemmilla kerroilla olisi ollut aikaa jäädä paikkaan, mutta jäi kokematta se maa. Olin muka väsynyt. Aika moni tuntui olevan pettynyt Budapestiin, itse taas olen aivan hulluna siihen. Sinne on pakko päästä aina uudestaan ;) Ehkä olin hieman pettynyt Kefalloniaan, yksi Kreikan saarista, kun ei siellä penelopea näkynytkään, kuten leffassa, vaan olikin melkoinen turistirysä :) Mutta sinänsä ihan kaunis paikka.

Dela

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #24 : 06.05.2003, 13:36:00 »
Lainaus

Kannattavaa vaan huomata, että nuo kotisivut: niin bändit kuin aikataulut ovat vuodelta 2000!! Hinnatkin näyttävät olevan vielä liiroissa, nostalgiaa... (-;

Ihan hyvä huomio! :D Parasta kai siis jättää menemättä ;) Itseasiassa olen vieraillut suosikkiartistieni sivuilla, ja yrittänyt bongata jotain hyvää festaria joilla soittaa mahdollisimman monta niistä. Nuo festarit taidan kyllä jättää väliin ellei jollain löydy hieman tuoreempaa infoa mitä nuo sivut tarjoavat?
Ilmaisia matkoja ja majoitusta käyttäjien välillä: www.freetrippers.com

ilona

• Himoreissaaja
    • ICQ Messenger - 112101545
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #25 : 09.05.2003, 22:10:29 »
Lainaus
Nuo festarit taidan kyllä jättää väliin ellei jollain löydy hieman tuoreempaa infoa mitä nuo sivut tarjoavat?

Toi on just niin italialaista...hihii En kyllä ihmettelisi, vaikka joku olisi "päivittänyt" sivuja ja laittanut vuoden 2003 ohjelman sijasta muutamaa vuotta vanhemman.

Tulipa mieleen oliko vuosi -98, kun Italiassa otettiin käyttöön 1000liiran kolikko. Oli niitä jo ties kuinka monta miljoonaa painettu ja päästetty jakeluun, ennen kun joku huomasi, että kappas: siinä kolikossa olevassa Euroopan kartassa on edelleen Itä- ja Länsi-Saksan välinen raja! No eihän siitä Saksojen yhdistymisestä tietysti ollut kuin jotain 8 vuotta, ja eihän sitä kolikkoakaan varmaan ole suunnitteluvaiheessa esitelty kuin tuhansille ihmisille... ;-)

Lisää nostalgiaa! (ja taas ohi aiheen)  ::)

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #26 : 11.05.2003, 22:00:58 »
Jos nyt joku paikka pitää mainita, niin Marrakech. Syynä lienee se, että jo heti Marrakechiin saapuessani minua vedätettiin niin pahasti, että siitä toipumiseen meni se päivä. Toinen syy lienee se, että kyseinen Marokon matka oli ensimmäinen Euroopan ulkopuolelle ja olin valmistautumaton kulttuurishokkiin.

Niin... ja Lontoolta en paljoa odottanut, joten sitä tuskin voi pettymykseksi mainita.

Mutta Pariisia ei sovi parjata! Kaupunkihan on yhtä loistoa ja kauneutta. Missään muualla tuskin voi viettää lomaa vain kävelemällä ja ihastelemalla. Itse Pariisissa en raaskinut sisälle yhtenkään nähtävyyteen kun kaupunki itsessään oli kukkuroillaa kauneutta. Sen kun vaan otti jalat alleen!

Äärijäbä

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #27 : 12.05.2003, 09:08:33 »
Lainaus
Jos nyt joku paikka pitää mainita, niin Marrakech. Syynä lienee se, että jo heti Marrakechiin saapuessani minua vedätettiin niin pahasti, että siitä toipumiseen meni se päivä. Toinen syy lienee se, että kyseinen Marokon matka oli ensimmäinen Euroopan ulkopuolelle ja olin valmistautumaton kulttuurishokkiin.

Voisitkos kertoa vähän tarkemmin tuosta vedätyksestä? Ja miltä kantilta tuo "kulttuurishokki" iski eniten? Muutenkin olis kiva kuulla vinkkejä ja faktoja Marokkoa koskien, olen nimittäin vähän tuuminut jos seuraavan Euroopan turneen alottaisi lentämällä Casablancaan. :) Tosin sen Marrakechin ajattelin jättää suosiolla pois, inhoan nimittäin reilatessa ns. umpikujia... ;)
quot;Life is what happens while you are busy making other plans" -John Lennon

ellina

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #28 : 12.05.2003, 10:48:27 »
Mun pahimpia matkakokemuksia oli päiväreissu Granadaan. Kaupunki sinällään on käymisen arvoinen, mutta tää johtui muista tekijöistä. Meitä oli kaks hölmöä matkassa ja lähdettäessä Costa del Solilta oli lämmin, mutta kuinkas ollakaan ei oltu otettu huomioon, että Granadassa on sangen erilainen ilmasto.

Lähes koko päivän Granadassa oli kauhee myrsky ja satoi kaatamalla ja lisäksi oli hyytävän kylmä. Meillä tietysti oli aivan liian vähän vaatteita ja nekin kastui alusvaatteita myöten.Sitten oli vielä se siesta eikä oikein mikään ollut auki. Lopulta kävi niin että istuttiin melkein koko päivä jossain Burger Kingissä ja kuivateltiin vaatteita ja hiuksia vessan käsienkuivaajalla.

Mun kaverilla on yks sellanen kuva minusta seisomassa uitettuna rakkina jonkin linnakkeen katolla sateenvarjo nurin kääntyneenä ja kauhee irvistys naamalla. ;D Se kuvas kyllä hyvin koko päivää.

Kyllä me ollaan kaverin kanssa eräänkin kerran naurettu tuolle meidän reissulle ja ajattelin kyllä joskus vielä käydä Granadassa uudelleen. Se vaikutti ihan mielenkiintoiselta paikalta.

Dela

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #29 : 12.05.2003, 12:42:31 »
Lainaus

Lähes koko päivän Granadassa oli kauhee myrsky ja satoi kaatamalla ja lisäksi oli hyytävän kylmä. Meillä tietysti oli aivan liian vähän vaatteita ja nekin kastui alusvaatteita myöten.Sitten oli vielä se siesta eikä oikein mikään ollut auki. Lopulta kävi niin että istuttiin melkein koko päivä jossain Burger Kingissä ja kuivateltiin vaatteita ja hiuksia vessan käsienkuivaajalla.

Anteeksi kamalasti, mutta tämä kuulostaa todella painajaismaiselta kokemukselta :D
Ilmaisia matkoja ja majoitusta käyttäjien välillä: www.freetrippers.com

hile

• Tonnitallaaja
    • MSN Messenger  - reija20_00@hotmail.com
    • Profiili
    • http://spaces.msn.com/members/brxtnrabbit/
    • Sähköposti
« Vastaus #30 : 15.05.2003, 23:43:44 »
Samaa mieltä UKK:n kanssa. Riikaan pettyminen oli vain omaa syytä, nukkuminen ja ruoka olivat ainoita asioita, jotka kiinnostivat. Myös vuodenaika pitää ottaa huomioon, Ateena heinäkuussa tai Helsinki helmikuussa ei kerää hirveesti pinnoja ;)
 love to see my people living in love ,
I 'ate to see dem fighting an' swimming in blood.

I-Wayne -Living In Love

1963

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #31 : 07.07.2003, 15:43:10 »
Olen Asia-Kekkosen kanssa ihan samaa mieltä. Oma fiilis vaikuttaa eniten.

Itselleni on käynyt muutaman kerran siten, että joku mesta on ihan p***a omasta mielestäni menomatkalla, mutta toiseen suuntaan tullessa poikettua onkin mieli jo muuttunut. Madrid esimerkiksi oli tällainen.

Aika paljon voi vaikuttaa myös saapumisajankohta. Monet eteläeurooppalaiset kaupungit ovat esim. maanantaiaamuisin "kiinni", eli ruuhkaa on muttei mitään kiinnostavaa.

Mutta joo, yksi on jonne en kaipaa: Bryssel.
voir un corps, c'est la grande menace pour l'esprit.

naksu

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #32 : 07.07.2003, 20:33:17 »
Mun pahin pettymys on ollut viimeinen perhelomani Kreetalla nelisen vuotta sitten, jossa oli kylmä ja kaikki valitti kokoajan sitä. Sinänsä olen myös kiitollinen tolle lomalle, koska sen jälkeen perhelomille en ole lähtenyt :)

Tommi

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #33 : 08.07.2003, 08:54:52 »
Wien. Ei vaan saanut mitään irti koko paikasta. Tietty se oli reissun viimeinen kohde, et ei kyllä ollut niin paljon kiinnostustakaan kuin alkupään etapeilla..

Tässä tulee sit se juttu mitä oon huomannu tätä topiikkia lueskellessani. Kun on kyse suurkaupungista niin siitä on tosi eriäviä mielipiteitä. Esim. Budapestista ei monet tunnu pitävän. Itsellä kävi hyvä tuuri sinänsä kun kaverin täti asuu siellä ja saatiin majaiila hänen luonaan 4 yötä. Lisäksi saimme paljon tietoa mielenkiintoisista paikoista ja nähtävyyksistä. Mun mielestä tosi magee paikka ja ehdottomasti pitää lähteä joskus uudestaan. Mut sit taas tosta Wienistä jäi nihkee kuva aika paljon sen takia kun ei tiennyt oikein että mistä etsiä kun on niin paljon lääniä...
 if only silence could ever talk, how loud would be the voice... ' - Moonspell

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #34 : 11.07.2003, 16:51:56 »
2kk -> Sydney-Adelaine-Canberra-Melbourne   :'(

ennakkoon odotukset olivat todella korkealla. Mitään mullistavaa ei ollut kuitenkaan missään vaikkakin mukavia ihmisiä, hienoja maisemia ja uusia eläimiä, F1-kisa, lämpöä jne. mutta ei niiden vuoksi olisi kannattanut matkustaa pallon toiselle puolelle.
Ei suuria vastoinkäymisiä mutta juuri suurten ennnakko-odotusten johdosta odotti kaikenaikaa jotain speciaalia mitä ei sitten koskaan tullut.
Ehkä kuitenkin vielä pahempi floppi oli taannoinen Thaimaa matka jolloin sairaudet veivät talven matka-ajasta 75% :'(

Esmeralda

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #35 : 23.07.2003, 10:02:13 »
Ehkäpä Bangkok. Järkyttävä pakokaasun ym. paskan löyhkä ihan sama missä sitten olikin, älytön liikenne, missä jokainen ajaa kuin päätön kana, lapsikerjäläiset ja sit vielä ne huorat...meni suomalaisen takapajulan tytöllä kyllä jauhot suuhun, kun sitä touhua siellä aikansa katseli, varsinkin kun hyvin suuri osa niistäkin prostituoiduista oli vielä lapsia.   Muuten ihan jees paikka, vaikka koko ajan sai varuillaan olla.

gabria

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #36 : 23.07.2003, 10:45:13 »
tän kesän reililtä:

Brugge: kaunis pikkukaupunki ja nätteytensä takia hieno, mutta kallista ja TÄYNNÄ turisteja, niin ettei sieltä tahdo löytää mitään "aitoa" kaupunkitunnelmaa. Porvarialuetta - turisteille hevosrattaita ja natiivien kuukaudenvanhoja mersuja.

Pariisin rautatieasema: Ensimmäinen käynti: "ei tuollaista junaa olekaan, viimeinen juna hampurista kööpenhaminaan menee 13.28..." & "ainoa reitti amsterdamista kööpenhaminaan kestää 24 tuntia"
Toinen käynti: "emme myy lippuja ulkomaanmatkoille"

No onneksi 15.28 menneeseen junaan liikeni lippu amsterdamista simppelillä "saisinko lipun välille hampuri-kööpenhamina 15.28" - diskurssilla

Mai

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #37 : 23.07.2003, 12:47:41 »
Praha. Se tuntui hengettömältä ja kylmältä paikalta. Tietysti se oli kovasti kaunis ja katseltavaa riitti. Mutta en löytänyt paikasta mitään "erikoista" tai ihmeellistä. Se oli vain yksi iso kaupunki muiden joukossa. Odotuksia oli aika paljon Prahan suhteen, joten paikkana se on ollut yksi isoimmista pettymyksistä.
Toinen oli Kroatiassa Split. Se johtui jo olosuhteista, ulkona koko ajan +38 ja muutama uneton yö takana. Ja kaupunki täynnä ruotsalaisia eläkeläisturistiryhmiä.
Budapestille taasen menetin sydämeni..

juspu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #38 : 23.07.2003, 22:33:55 »
Lainaus
Budapestille taasen menetin sydämeni..
Amen!

Viola

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #39 : 24.07.2003, 12:57:27 »
Pahin floppi oli ehkä lähteä kanarian saarille duuniin;)- Liika perkeleen vittumaisia saksalaisia turisteja, rumia palaneita englantilaisia, tajuttomat työajat ja kaikenlisäksi AA-clubi ei olisi ollut pahempi vaihtoehto liittyä suomeen palattua;) Mutta onneksi aika kultaa muistot :D *ikuinen optimisti*
´m looking -looking for my Dreams