Äänestys

Oma yhdistys vai Slowtravel?

Tietekin aivan ikioma yhdistys!
21 (67.7%)
Yhdistetään voimamme ja liitytään Slowtravel-hankkeeseen!
8 (25.8%)
Minulla on parempi idea ja palan halusta saada kertoa siitä kaikille Pallontallaajat.netin foorumissa!!
2 (6.5%)

Äänestäjiä yhteensä: 31

Äänestys päättynyt: 12.03.2004, 16:09:28

Äänestys koskien yhdistyksen perustamista

(Luettu 7784 kertaa)

Malla

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #20 : 20.03.2004, 11:21:45 »
Lainaus käyttäjältä: "kimble"
Mielestäni voisi olla ihan viisasti, ensi miettiä sitä yhdistystä.
Mikä sen idea on? Alennukset (kuinka ne järjestetään?), jäsenmaksut, tapahtumat?
Entä mitä muuta?
Kuinka paljon on oikeasti halukkaita ja ketkä ovat halukkaita toimimaan vetäjinä, puheenjohtajan, kirjanpitäjänä, tilintarkastajana yms.?
Sitten jos joskus yhdistys saadaan pystyyn niin voisi miettiä sitä lehteä.

Onko koko touhuun tarpeeksi innokkaita?

hyviä kysymyksiä, joihin pitää vastata ennen mihinkään ryhtymistä. Omalta osaltani voin vastata, että pienen yhdistyksen kirjanpitäjänä toimiminen ei ole hankalaa. Joten en usko, että ainakaan se on ongelmana. Hankalampaa, on ehkä saada kokoukset yms. toimimaan jos puolet porukasta on toisella puolella maata/maapalloa. Mutta onhan näissäkin mahdollista tietty puhelinkokoukset tai vastaavat.
Jos jotain ryhdytään puuhaamaan niin ensin kannattaa perustaa yhdistys ja katsoa tuleeko siitä mitään ja sitten vasta lähteä miettimään lehden tekoa. Ettei mentäisi perä edellä puuhun..

Ja sitten jo aiemmin mainittu yritys ja sen perustaminen. Ainoastaan osakeyhtiön perustamiseen vaaditaan 8000 euron pääoma, jonka rekisteröinti maksu on n. 250e.

kulkuri73

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #21 : 29.03.2004, 12:21:28 »
Oma ja itsenäinen on mucho parempi ku kuulua massaan... 8)
arpe Diem!

juhami

• Vieras
Yhdistyksestä
« Vastaus #22 : 06.04.2004, 20:23:59 »
Olen ehdottomasti yhdistyksen perustamisen puolesta :D! Olen uusi käyttäjä tällä palstalla ja "jatkuvasti" lähdössä reissaamaan, sillä se on niin kivvaa hommaa, paljon hauskempaa kuin joka ilta mennä sinne samaan lähipubiin (vaikka tietysti onhan sekin ihan hauskaa, mutta muuallakin niitä on ja usein vielä paljon parempia, puhumattakaan sitten kaikesta muusta, mitä matkalla olo tarjoaa). Olen matkailualan opiskelija ja himomatkaaja, lähinnä Euroopassa matkaillut. Yhdistyksen puitteissa voisi sitten joskus tulevaisuudessa lähteä yhdessä reissaamaankin ja lehdentekokin kiinnostaa, ainakin artikkeleiden kirjoittamisen merkeissä.  :wink:  Joten tässä ainakin yksi aktiivijäsen ilmoittautuu!! Aloha!!!