Paras paatti Tallinna -> Helsinki?

(Luettu 54676 kertaa)

Arde

• Aloittelija
    • ICQ Messenger - 280520253
    • Profiili
    • Sähköposti
« : 06.04.2004, 22:13:52 »
Hmh.. onkos jollain tietoa, mikä on halvin yhtiö tulla Tallinnasta Helsinkiin. Ja siis heinäkuussa, kun tuo ajankohtakin ilmeisesti vaikuttaa.

Vikingillä taitaa maksaa 10,50 (opiskelijat); siispä ehkä tää kuuluu kategoriaan tyhmät kysymykset :D
Eipä tuosta nimittäin säästöa voi kuitenkaan enää montaa euroa voi saada...
Mutta kysytään nyt sitten ainakin mielenkiinnosta, että mitäs laivayhtiötä ootte mieluiten käyttäneet; missä siis tapaa todennäköisimmin tallaajia?
Meikäläisellä kokemusta ainoastaan Tallinkin risteilyistä, mutta ensi kesänä sitten vois paluumatkalla koittaa jotain uutta 8)

-Arde

x26

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #1 : 06.04.2004, 22:22:54 »
Eckerö Linen päiväristeily maksaa viikolla halvimmillaan 5 euroa. Sitä mainostettiin viimeksi hesarissa pari päivää sitten.

Pablo

• Reissaajaguru
    • ICQ Messenger - 64924128
    • MSN Messenger  - samjeric@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #2 : 07.04.2004, 03:19:40 »
Eckerötä on tullut käytettyä enimmäkseen. Johtuen lähinnä ilmaisesta matkalipusta ja safkasta, mut on muutenkin mukavempi ja siistimpi laiva kuin Tallinkin Meloodia ainakin  8)
ämä on minun totuuteni.

Äärijäbä

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : 07.04.2004, 09:41:39 »
Eckerötä on tullut kerran kokeiltua... ja sit tietysti jotain risteilypaatteja. Mut viimesinä kertoina oon kyllä mennyt aina niillä nopeilla aluksilla. Nordic Jet Line, Linda Line jne. Kun ei sitä jaksa siihen väliin tuntitolkulla aikaa käyttää. Yleensä kun mulla on joku tietty päivämäärä, jollon on pitänyt lähteä, eikä sitten ole välttämättä ollut tarjouksia edes tarjolla.
quot;Life is what happens while you are busy making other plans" -John Lennon

x26

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 07.04.2004, 17:45:00 »
Juu Linda Line on vissiin kaikista nopein. Omat terminaalit ja pienet paatit --> todella nopea passintarkastus, ainakin Eckeröön verrattuna.

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 07.04.2004, 17:50:32 »
Tähän mennessä kokeilemistani laivoista Linda Linellä on matka ollut pahinta rynkytystä. Nopeuden kääntöpuoli. :( Pitää kyllä paikkansa, että passintarkastus on nopea, mutta menen ainakin menosuuntaan mukavuussyistä mieluummin oikeilla laivoilla. :wink:
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

Cachorro

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #6 : 08.04.2004, 07:09:56 »
Lainaus käyttäjältä: "Jouni"
Tähän mennessä kokeilemistani laivoista Linda Linellä on matka ollut pahinta rynkytystä. Nopeuden kääntöpuoli. :( Pitää kyllä paikkansa, että passintarkastus on nopea, mutta menen ainakin menosuuntaan mukavuussyistä mieluummin oikeilla laivoilla. :wink:

Juu, olen samaa mieltä. LindaLine muuten hyvä, mutta kannattaa olla teräsvatsa, muuten nousee hissi liian nopeasti ylös...
quot;Cachorro sem vergonha"

kissankoipi

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 08.04.2004, 19:04:13 »
Lainaus
Tähän mennessä kokeilemistani laivoista Linda Linellä on matka ollut pahinta rynkytystä

just ajattelin et kirjotampa tähän kokemukseni..aika hirveetä menoa oli. huh.

pioneer53

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - pioneer53@helsinkilainen.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Seawind
« Vastaus #8 : 08.04.2004, 19:28:59 »
Jos teitä on enemmän niin Siljan terminaalista lähtee Seawind laiva, rahtilaiva tyyppinen eli käypä matkanteko väline, jos ei hae minkäänlaista mukavuutta. 34 € 3-5 henkilöä. Eli parhaimmillaan 6,8 €, myös tosi edullista auton kanssa mennä.

Viper S

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - paloasema@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - randomsuperstarr
    • Profiili
« Vastaus #9 : 05.05.2004, 19:59:36 »
Tulipa tässä tyhmä kysymys mieleen, pitääkö noihin laivoihin varata se paikka, vai voiko vaan mennä terminaaliin ja sanoa lippu lahden  yli kiitos?

Tuota Seawindin FAQia yritin tutkailla, mutta siellä sanottiin että pitää maksaa kuukautta ennen sen matkan ajankohtaa se lasku, joten ei siis ole mitään jakoja päästä yli sen aikaisemmin suunnittelematta?

Itselläni kun tilanne on se, että joskus pitää elokuussa palata reissuilta kotiin, aika ei oo varma, silloin kun rahat loppuu tai viimeistään kun koulut alkaa, eli minun pitää osata varata ja tilata ja kaikkea niille lipuille sitten vissiin aika pitkäänkin aikaisemmin tuota ylitystä, miten tässä toimitaan? Tuleeko paljonkin lisähintaa.

Ei oo tullu alunperinkään mieleen ettei siitä muka pääsis yli jos huvittaa. Kun eks helsinkiläiset voi mennä sinne jos huvittaa.. Varmistetaan kumminkin nyt.
What is the feeling when you're driving away from people, and they recede on the plain till you see their specks dispersing?"
~Jack Kerouac

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 05.05.2004, 20:21:27 »
Seawindistä en tiedä, mutta olen kyllä muistaakseni kaikille muille aluksille päässyt vain ostamalla satamasta lipun. Kuka sitä nyt aina kuljeskelisi paluulippu taskussa.. Varmimmin pääsee ex-tempore yli just nopeilla aluksilla, kokemukseni mukaan. Tähän tosin vaikuttaa sekin, että niitä kulkee eniten, eli ovat lähteneet sopivasti aamukuudelta, jos on tullut vaikka yöbussilla Riiasta..
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

Sipris

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #11 : 05.05.2004, 20:39:43 »
mä oon ymmärtänyt että seawindiin ei pääsisi ilman autoa...en sit tiiä..
Lindalinea ja muit nopeit on tullut kokeiltua, linda line tuntuis olevan kaikkia muita muutaman euron kalliimpi, ja huonoin...siljan seacat ja nordic jet linen laivat on viihtyisiä :)
eckeröllä vissiin pääsis halvimmalla ymmärtääkseni.
yörällä lontooseen mennään 3 viikkoa ja kävellen 2. Lentokoneella 1 tunti, raketti on nopein mikä maailmassa voi koko maailmaa kiertää.
-Into 5v-

nl

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • kotisivuni
« Vastaus #12 : 05.05.2004, 23:41:02 »
Seawindillä olisi tarkoitus seuraavan kerran yli mennä, ei ole aiempia kokemuksia siitä firmasta. FAQissa sanotaan, että "Jos lähtöön on varausta tehdessä alle 10 päivää, matka maksetaan lähtöselvityksessä" eli kai siellä lähtöselvityksessä voi sitten käydä vapaita paikkoja kyselemässä kun siellä voi kerran maksaakin.

Tuo autopakko pitää paikkansa Turku-Tukholma-välillä, mutta Helsinki-Tallinna-välille pääsee ilmankin.
Kotisivuillani on niin matkajuttuja kuin matkakuviakin (katso mm. uusimmat kuvat Armeniasta ja Itä-Karibialta).

juspu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #13 : 07.05.2004, 00:56:27 »
Lainaus käyttäjältä: "Viper S"
Tulipa tässä tyhmä kysymys mieleen, pitääkö noihin laivoihin varata se paikka, vai voiko vaan mennä terminaaliin ja sanoa lippu lahden  yli kiitos?

Kyllä mä ainakin Tallinnasta pääsin kun menin vaan terminaaliin ja ostin lipun ekaan lauttaan. Eikä ole mitään lisähintaa, vaan se normaali listahinta.

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #14 : 07.05.2004, 08:43:44 »
Sunnuntaisin kannattaa olla varovainen. Virosta käy nykyään niin paljon väkeä Suomessa töissä, että etenkin illalla laivat voivat olla täysiä.

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #15 : 07.05.2004, 08:48:27 »
Lainaus käyttäjältä: "Sipris"

Joo, se on tuo SeaWindin omituinen vaatimus. Aiheuttaa ainakin minulle automaattisen boikotin koko yhtiötä kohtaan, koska autoa ei ole, enkä tiedä, koska tuleekaan. On sitä nyt muihinkin rahtilaivoihin kävelty peräportista sisään. :evil:

Ainuska

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.myspace.com/ainotska
« Vastaus #16 : 07.05.2004, 09:33:44 »
Sunnuntaisin kannattaa olla varovainen. Virosta käy nykyään niin paljon väkeä Suomessa töissä, että etenkin illalla laivat voivat olla täysiä.

Muutenkin taitaa sunnuntai olla aika paha.

Yritettiin varata noin kuukausi sitten pelkkää menolippua Hki-Tallinna Eckerö Linelta heinkäkuun alkuun sunnuntaiksi. Ei onnistunut, koska laiva oli jo täysi! (heinäkuun liput olivat tulleet muutama päivä aiemmin myyntiin).
nly those who risk going too far can
possibly find out how far one can go.

T.S.Eliot

NNN

• Vieras
Tallinnan lautoista
« Vastaus #17 : 07.05.2004, 10:36:58 »
LindaLine: kohtuuhintainen (mp 32EUR), nopea, vanhemmat alukset huonokuntoisia.
Nordic Jet Line: Mukava, kalliinpuoleinen
Silja Line: Mukava, kallis
Eckeröline: Mukava, edullinen
Tallink: Mukava, keskihintainen, Meloodia epäsiisti.
Seawind ja Viking ei kokemuksia

Muulloin, paitsi yhtenä lauantaina viime syksynä, olen saanut lipun terminaalista seuraavaan laivaan.

Nick

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #18 : 07.05.2004, 17:16:04 »
Lainaus käyttäjältä: "Sipris"

Joo, se on tuo SeaWindin omituinen vaatimus. Aiheuttaa ainakin minulle automaattisen boikotin koko yhtiötä kohtaan, koska autoa ei ole, enkä tiedä, koska tuleekaan. On sitä nyt muihinkin rahtilaivoihin kävelty peräportista sisään. :evil:

http://www.seawind.fi/index.php?l=fin
Mä selailin noita niiden sivuja (ens kesänä ois tuoda kavereita suomeen :) ja siellä on pikkasen ristiriidassa noita ohjeita...

"Turku-Tukholma -matkan hintaan sisältyy henkilöautopaikka. Tukholman laivoille myös ajetaan aina autolla tai moottoripyörällä; kävellen aluksille ei pääse. "
Mutta kuitenkin vähän alempana lukee:
"Kaikille laivoille pääsee myös polkupyörällä. Tukholman-reitillä pyöräpaikka sisältyy matkan hintaan. Ms Star Windillä pyörästä veloitetaan 5 euroa. "

Jos nyt tarkkoja ollaan, niin pelkällä polkupyörällä pitäis päästä... ensikshän sanotaan että KÄVELLEN ei aluksille pääse, ja myöhemmin sanotaan että "kaikille laivoilla pääsee POLKUPYÖRÄLLÄ..." Joten ehkä se auto sitten ei ole pakollinen... EHKÄ :)

Herminator

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #19 : 11.05.2004, 10:26:16 »
Seawindin sivuilta:

Lainaus
Helsinki-Tallinna -reitille pääsee myös ilman autoa. Ms Star Windillä autopaikka on maksullinen. Autosta veloitetaan henkilöautomaksu, mikäli se on rekisteröity henkilöautoksi. Muut alle 6 m pitkät ja alle 3 m korkeat ajoneuvot luokitellaan matkustaja-ajoneuvoiksi. Katso hinnastoa!

Ja olen itse nähnyt ihmisten kävelevän SeaWindin laivaan.

EDIT: Kysymykseen oli näköjään vastattu jo aiemmin.

Lisäyksenä voisi sanoa, että minun mielestä Seawindin Tallinnan laiva on pieni, mutta riittävä ja halpa, jos matkustaa autolla ja mukana on useampi kaveri.