Vapaaehtoistyö ja järjestöt!(etenkin lattarit/karibia)

(Luettu 3311 kertaa)

Sunny

• Himoreissaaja
    • Profiili
 Haulla yritin, mutta en varsinaisesti löytänyt etsimääni. Jos kuitenkin sama topic löytyy jostain, niin saa ohjata sinne...

Eli, haluaisin lähteä tammikuun alussa vapaehtoiseksi. Aikaa tuonne about toukokuun loppuun (ehkä 1-2kk pidempäänkin), ja suuntana siis Karibia tai Väliamerikan maat..
 Olen yrittänyt etsiä järjestöä joka olisi kohtuuhintainen, mutta se onkin yllättävän vaikeaa.
 Olisin valmis maksamaan asumis/syömiskustannuksista 300euron luokkaa kuukautta kohden (rahatilanteeni kun on mikä on, säästökuuri on kyllä jo päällä).
 Esim. EVS:n kautta en voi hakea, koska hakuprosessi vie kuulemma ainakin 3kk, joten se on ihan liian kauan. Etvo.fi, hakuaika mennyt...
 Service Civil International ihan liian tyyris kukkarolleni...

Onko joku hakenut esim. www.idealist.org kautta? Siellä on monia eri tahoja jotka ilmoittelevat... Ehkä eniten pelottaa se, että jos on jotain ns huijareita liikkeellä tms..
 Eli onko ideoita, vinkkejä... kaikki apu ja neuvo otetaan vastaan.  ???
Never Give Up.

Sunny

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Vapaaehtoistyö ja järjestöt!(etenkin lattarit/karibia)
« Vastaus #1 : 24.09.2010, 10:39:55 »
Niin, siis sille "järjestölle" maksamaan tuon verran, erikseen on sitten ne omat henk.kohtaiset kulut.
Never Give Up.

sembilan

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 24.09.2010, 11:43:36 »
Tsekkaappa mitä Ekomatkaajien sivuilta löytyy:
http://www.ekomatkaajat.fi/

Sunny

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 24.09.2010, 21:25:19 »
no tuo ekomatkaajatkin on kallis, hinta on siinä 450e/kk joten vähän tyyriiksi tulee pitkällä tähtäimellä, mutta onhan tuo ehdottomasti harkitsemisen arvoinen juttu, jos olisi vain sen kuukauden niin ei rasittaisi kukkaroa niin paljoa,, hmm..
Never Give Up.

Sipris

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #4 : 26.09.2010, 17:57:32 »
Allianssi, en tosin tiedä onko tuolla päin maailmaa..Allianssi tosin tarjoaa infoa muista mahdollisuuksista. Kannattaa myös tutkia CIMO:n sivuja.

www.alli.fi

Maailmanvaihto on yksi mahdollisuus, on tosin kovin kallis

Ja sit on työleirit, niitä on pitkiäkin kuukausien mittaisia... www.kvtfinland.org

yörällä lontooseen mennään 3 viikkoa ja kävellen 2. Lentokoneella 1 tunti, raketti on nopein mikä maailmassa voi koko maailmaa kiertää.
-Into 5v-

tintin

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 26.09.2010, 22:02:44 »
Tiedän, että tämä on helppo tulkita provokatoriseksi kommentiksi tai kyynikon ilmonpilaukseksi, mutta mitä ihmeen hyötyä sinusta on siellä parin kuukauden omatuntoturismireissulla? Maksat vielä jollekin organisaatiolle (joista iso osa on vielä pelkkää bisnestä) siitä, että saat tehdä ilmaiseksi työtä? Olen siis kehitysyhteistyön puolustaja, mutta sen kuuluisi mielestäni olla ammattimaista toimintaa. En valitettavasti mitenkään ymmärrä, miten vailla koulutusta (minkä luulen olevan tilanteen, koska muuten kai tekisit alasi töitä tai hakeutuisit opiskelijavaihtoon) oleva henkilö voi tuottaa suurempaa hyötyä paikallisille kuin se, että lahjoittaisit tuon 300-450e/kk jonkun jopa koulutetun paikallisen palkkakuluihin (köyhässä maassa sillä palkkaa monta paikallista) tekemään vastaavaa hommaa. Vapaehtoistyötä löytyy kotimaastakin! Jos kehitysyhteistyö on urahaaveesi, niin suosittelisin kouluttautumista sopivalle alalle.
terveystietoa matkailijoille: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/ktl.mat mm.malarian estolääkesuositukset maittain

Pätkis

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Tarinoita Maailmalta
« Vastaus #6 : 26.09.2010, 23:18:41 »
^Aina joka ketjussa, joka sivuaakaan vapaaehtoisuutta, niin jonkun pitää tulla kommentoimaan..Huoh, no on kai siinä ideaakin, mutta ei oikeesti jaksa noita ilonpilaajia.

Tsekkaapas ecoteer.com, se on nettisivusto joka listaa ilmaisia ja halpoja vapaaehtoishommia ympäri maailmaa. Ite oon käyttänyt sivustoa ja löytänyt paikan, samoin kaverini, joka siis meni eri paikkaan kuin minä.
« Viimeksi muokattu: 26.09.2010, 23:21:04 kirjoittanut Pätkis »

Sunny

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 26.09.2010, 23:54:25 »
 Joo, vähän samoilla linjoilla pätkiksen kanssa, sori vaan Sipris. Joitakin ketjuja lukenut, ja aina jossain välissä hyökkää joku kertomaan tämän, minkä itsekin tiedostan vallan hyvin. Tiedän hyvin myös, mitä asuminen oikeasti maksaa esim monessa paikassa lattareita, ja halvasti voi kyllä asua. Riippuu tietenkin monesta tekijää kuinka halpaa on, mutta se että maksaisin 500e tai enemmän yhdestä ateriasta pv plus majoituksesta on yliammuntaa.

Varmasti esim Haitin kaltaiseen paikkaan olisi apu edelleen paikallaan! Sellaisen katastrofin jälkeen hommaa riittää vaikka kuinka. Ja siprikselle tiedoksi, olen hakemassa sosiaalialalle kouluuun, hakenut itse asiassa jo 2:ssa viimeisessä haussa!  Tämä tukisi muutenkin loistavasti opiskelujani ja aion mennä työharjoitteluun jonnekkin vapaaehtoisjuttuun.
 Kommenttisi omatuntoturismireissuta jätän ihan omaan arvoonsa, et tunne minua ja luulet että olen joku naiivi pikkutyttö jonka pitää esittää laupialaista samarialaista pari päivää...
 Ja itse asiassa minulla on koulutus, mutta taidealan koulutus mistä ei kovin paljoa ole hyötyä ainakaan kotimaassa koska sillä ei täällä elä.

Never Give Up.

Sunny

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 26.09.2010, 23:55:50 »
ja pätkis, kiitti loistolinkistä!
Never Give Up.

Sipris

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #9 : 28.09.2010, 22:36:27 »
tarkkuutta viesteihin, ei ollut sipris joka täällä kritisoi...Minä lisäsin sivuehdotuksia, seuraava kritisoi.

yörällä lontooseen mennään 3 viikkoa ja kävellen 2. Lentokoneella 1 tunti, raketti on nopein mikä maailmassa voi koko maailmaa kiertää.
-Into 5v-

Sunny

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 29.09.2010, 05:48:00 »
Sipris, Sorry, joo nyt vasta huomasin  ::)
Never Give Up.

Niiskuneiti

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - millaelina@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #11 : 29.09.2010, 09:32:54 »
Ekomatkaajilla on myös pidempiä kuin kuukauden kestäviä juttuja ja hinta vaihtelee paikoittain ja kestosta riippuen. Kantsii ottaa suoraan sinne yhteyttä jos kiinnostaa niin saa kaikki vaihtoehdot. Itsellä jäi viime kerralla suunnitteluasteelle mutta toivottavasti sulla ei!  :)

Giraffe

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #12 : 18.10.2010, 05:01:20 »
Monet ammattikorkeat järjestävät mahdollisuuksia lähteä ulkomaille tekemään opiskeluun liittyviä harjoitteluja, ja usein mukana on erittäin mielenkiintoisia maita. Koulu auttaa silloin paikan ja asunnon löytämisessä, eli lähteminen on kohtuu "turvallista". En tiedä minne olet hakemassa opiskelemaan, mutta mikäli nyt ei tärppää paikan suhteen, kannattaa tuokin vaihtoehto pitää mielessä.

Sunny

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #13 : 06.11.2010, 12:21:24 »
Kolumbiaan liput hankittu, lähtä 4.1 paluu 26.5 :).

Haitia jossain vaiheessa pohdin, mutta lukiessani tehtäväkuvausta aloin miettimään että menee jo vähän ekstreemiksi, kun saa pelätä malariaa/koleraa, ja yksin on turha haaveilla liikkuvansa. Niin aattelin aloittaa jollain vähemmän hardcorella :D.
 Oon nyt laittanut muutamia hakemuksia vapaaehtoisjuttuihin, oon ihan varma että jotain jostai löytyy, kellekä nyt ei ilmainen työvoima kelpaisi :)
Never Give Up.