No mä oon suunnitellut lähteväni ensi kesänä kolmeksi kuukaudeksi pienelle Etelä-Amerikan kiertueelle. Tarkoitus olisi siis kiertää Brasiliaa, Argentiinaa ja Chileä. Kävisin myös mielelläni Perussa ja Ecuadorissa, mutta ajattelin ettei aika varmaan riitä. Koko Etelä-Amerikka 2 kuukaudessa kuulostaa kyllä jotenkin todellakin aika mahdottomalta. Kai se nyt ois kivempi viipyä pienemmällä paikalla vähän pidempään ja tehdä myöhemmin sitten toinen reissu toiselle alueelle.
Tulee jotenkin mieleen japanilaiset euroopankiertelijät...

Viikko aikaa. Pakko "nähdä" kaikki matkaoppaan luettelemat nähtävyydet. Tulos: Japsi kiertää kameran kanssa hullunlailla ympäri Eurooppaa ja räpsii filmit täyteen kuvia kaikista nähtävyyksistä, palaa kotiin ja tutkailee vasta sitten tarkemmin, että miltäs Eifel-torni näytti...
Minä en ainakaan nauttisi moisesta. Tuntuu, että olisin ollut turhaan reissussa. Kyllä sieltä kirjastosta löytyy matkaoppaita kuvia pullollaan, jos kuvia haluaa tuijotella...
Ai niin täällä kun oli tuosta budjetista jo keskustelua niin kuinkas paljon noissa "mun" maissa pitäis päivälle varata? Tai oikeastaan mua kiinnostaa paljon bussimatkoihin pitäis varata? Mulla on kyllä sen verran kavereita siellä päin, että voisin melkein joka yö yöpyä jonkun luona ja saisin varmaan syödäksenikin...